Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Koudhoorn Gelderland
04-10-2024
22.30 uur
Zichtmelding wolf en aanval één schaap.
Net wolven aanval hoorneweg tussen half 10 10 voor 10 . Wolf liep voor de deur langs ik liep net me hek in op 4 m afstand gepasseerd . Ben hem achterop gegaan ging richting Garderen
Was derde aanval op deze locatie!
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Leusden Gelderland
05-10-2024
08.00 uur
Goedemorgen, zojuist een wolf gezien in de weilanden langs de Geeresteinselaan tegenover Huis De Boom, in de bocht bij de Vieweg, Leusden/Woudenberg. Stond bij een sloot iets uit elkaar te trekken, leek het. Groot beest, vrij donker van kleur.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Scherpenzeel Gelderland
05-10-2024
Wolf gezien bij de paardenstallen thv stationsweg 375. Tijd nog niet bekend helaas, vermoedelijk vanochtend
#geenwolf
Citaat:Vers spoor. Vanmiddag rond 13.00 uur Oude postbaan helchteren/peer. gigantische hond die ook nog in zijn eigen spoor loopt, of toch gewoon een knutselwolf. Mijn hond zegt: tiefuswolf.
Citaat:De aanval van de beer op Liptov, de man heeft het niet overleefd...
Reddingshelikopter uit Poprad vloog vanmiddag het bosterrein k.o. Hybe (district. Liptovsk ý Mikulá š) om een man te helpen die werd aangevallen door een beer. Na de nauwkeurige lokalisatie van de ongevalplek direct vanaf het dek te hebben gevonden, werd de arts naast de gewonden aan boordspoel geplaatst. Tijdens de aanval raakte de beer een van de belangrijkste slagaders van de onderste ledemaat, wat resulteerde in massale bloeding en de circulatie stopte. Getuigen begonnen hem ter plaatse te reanimeren, de arts bleef uitgebreide cardiopulmonale reanimatie uitvoeren, die ondanks de inspanningen helaas niet lukte. De patiënt bezweek ter plekke aan flinke verwondingen, de dokter kon alleen de dood bepalen. De reddingshelikopter is helaas zonder patiënt terug naar de basis.
Rizette schreef:Mist schreef:Nog ff over hekken wel niet wolfwerend. Mijn hek in NL destijds was 2 m hoog, bovenbuis geaard en 7 draden met 14 joule aan de buitenkant.
Toen ik op zoek was naar een huis in Zweden, kwam ik toevallig een makelaar tegen die 15 jaar lang oppasser was in een wolvenpark in zuidzweden. Totdat de wolven daar ontsnapten en het park moest sluiten van de overheid. Deze wolven zijn toen allemaal doodgeschoten. Ik liet hem foto's zien van mijn hek en ik vroeg aan hem of dat wolven tegen zou houden. Hij zei zo lang de druk niet te groot is een zwervende Wolf of eventueel twee wolven zou dat wel werken hij zegt, maar als er een roedel in je achtertuin zit dan vergeet het maar! als ze iets willen hebben dan pakken ze dat gewoon.
Ik heb een paar foto's in mijn profiel gezet.
Klopt als je geheel al wat langer volgt dan weet je dat. Er is heel veel info over wolvenaanvallen en het is soms bizar aar ze door een over kunnen.
Popstra schreef:DuoPenotti schreef:
jij hebt het over negatief. Daar reageerde ik op...
En als je dan de hele pagina leest, weet je dat ik het niet persoonlijk tegen jou had...
maar laten we het over verwarring hebben.
Ik heb het enkel over de mensen die steeds zuigen over die dit niet doet en die dat niet.
En wie zich daar in herkent mag die schoen aandoen, de rest niet...
Herken me daar niet in maar je bedoeld mij wel.
Misschien moet jij dit hele wolven gedoe eens een beetje los laten want je zit ganse dag op dit forum en je word steeds zuurder en redelijk onbeschoft tegen mensen die het eens niet met je eens zijn!
tienus63 schreef:Opkomst in Doorn bij “wolven wandeling” was volgens mij behoorlijk op het filmpje te zien.
https://www.facebook.com/share/v/o4uFz4 ... tid=WC7FNe
GDG schreef:Ik zal het gemist hebben maar ik heb hier niet gelezen dat mensen hier aangevallen omdat ze wolfwerende maatregelen nemen. Ik vind het juist interessant om te lezen en zien welke oplossingen mensen allemaal bedenken en toepassen. Wat ik niet interessant vind en juist naar (en niet okee) vind is beschuldigingen naar de mensen die niet al die maatregelen nemen.
Elisa2 schreef:Ik heb de brief naar de PVV gemaild met deze aanvulling:
'De wolf moet beheerd gaan worden en schuw gemaakt worden voor mensen. Alleen dan kan dit op langer termijn goed blijven gaan. Nu is het niet veilig meer om met een dier het bos in te gaan. Hekwerken zijn onbetaalbaar ondanks de subsidie en hebben al bewezen niet te werken. Daarnaast komen andere dieren er in vast te zitten en vinden de dood. Zijn zij minder belangrijk?
Hoe meer wolven er komen, hoe groter de problemen worden.
Wij in wolvengebied zitten in de zorgen, het is al link om de katten s,nachts buiten te laten.
Ga beheren voordat het helemaal uit de hand loopt en de wolf daar uiteindelijk ook de dupe van wordt!'.
Ik heb nog nooit iets naar de politiek gestuurd dus geen idee hoe het werkt maar ik hoop vooral dat er iets werkt.
DuoPenotti schreef:Jessix schreef:Dan moet je mij niet quoten DP als je het niet tegen mij heb.
jij hebt het over negatief. Daar reageerde ik op...
En als je dan de hele pagina leest, weet je dat ik het niet persoonlijk tegen jou had...
maar laten we het over verwarring hebben.
Ik heb het enkel over de mensen die steeds zuigen over die dit niet doet en die dat niet.
En wie zich daar in herkent mag die schoen aandoen, de rest niet...
josien_m_ schreef:Maar waarom alleen de pvv mailen? (is natuurlijk niet mijn favoriet om het maar zachtjes te zeggen) Er zijn meer politieke partijen toch?
Benzz schreef:Toch denk ik dat het niet handig is voor de discussie om mensen die pro wolf zijn poffertje of groene hulk te noemen, zo drijf je mensen alleen maar verder uit elkaar ipv in gesprek te gaan en te kijken wat wel een oplossing is.
Citaat:Er zou een (kuddebeschermings)hond vermist zijn van een herder uit Eerbeek; nog maar een paar weken hier vanuit Roemenië. Ze is al via knooppunt 96, Klein Rozendaal naar knooppunt 68 - Terlet gelopen. Mocht hier iemand iets zien of horen...
Mist schreef:Benzz schreef:Toch denk ik dat het niet handig is voor de discussie om mensen die pro wolf zijn poffertje of groene hulk te noemen, zo drijf je mensen alleen maar verder uit elkaar ipv in gesprek te gaan en te kijken wat wel een oplossing is.
Groene hulk dat was ik. En slaat op een bepaalde bokt moderator die het niet nodig vond dat er op bokt over de wolf gesproken werd. Pure censuur in het eerste topic waardoor ts afhaakte uiteindelijk.
En poffertjes....das nog een heel nette manier om de knuffelaars en balkon biologen aan te duiden.