Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:De vrees bestaat dat Hezbollah zich vrijdag mengt in de oorlog tussen Hamas en Israël. De leider van de Libanees-sjiitische groep houdt dan een dagen van tevoren aangekondigde speech. Dat er ondertussen beelden worden verspreid van strijders die de grens oversteken, doet het ergste vermoeden. De groep is heel wat groter dan Hamas, heeft het Israëlisch leger al succesvol bekampt en beschikt ook over een wapen dat Hamas niet heeft: de mogelijkheid om wereldwijd terreur te zaaien.
hwn schreef:https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kijk/2023/ ... rs-zonder/
Deze Nederlandse Palestijn mag naar "huis". Hij verloor vorige week zijn moeder bij de bombardementen.
princequillo schreef:Saudi en Jordanië hebben allebei aangegeven dat ze Jemen geen toestemming zullen geven om via hun luchtruim Israël aan te vallen.
Citaat:In het eerste interview verteld Hamas-official Ghazi Hamad aan BCILebanon
op 24 oktober dat de pogrom van 7 oktober in #Israël ‘slechts de eerste keer’ was: ‘we zullen dit keer op keer doen’.
Hamad is duidelijk dat HAMAS ‘bezetting’ gebruikt om heel Israël aan te duiden: de islamisten willen dat de Joodse staat ‘vernietigd’ wordt.
irmaz schreef:Om wat balans in het geheel te houden kwam ik een zeer uitgebreide draad tegen met allerlei interviews en informatie mbt Hamas:
https://twitter.com/KyleWOrton/status/1 ... 7445018667Citaat:In het eerste interview verteld Hamas-official Ghazi Hamad aan BCILebanon
op 24 oktober dat de pogrom van 7 oktober in #Israël ‘slechts de eerste keer’ was: ‘we zullen dit keer op keer doen’.
Hamad is duidelijk dat HAMAS ‘bezetting’ gebruikt om heel Israël aan te duiden: de islamisten willen dat de Joodse staat ‘vernietigd’ wordt.
Overigens verteld Hamas ook onomwonden dat zij voor de vernietiging van Israel bereid zijn de prijs te betalen met de levens van de hele burgerbevolging van Gaza.
mysa schreef:Regering van Israël vraagt de inwoners niet meer naar het buitenland te gaan. En als ze dat toch doen, niets dragen of doen waaruit kan blijken dat ze uit Israël komen/joods zijn.
En nummer van hulpdiensten en Israëlische ambassade onder speed dial knop te hebben.
Zag bericht op Twitter voorbij komen.
ruitje schreef:Ik weet niet of jullie insta hebben, maar Motaz Azaiza is een journalist die hele indrukwekkende foto's maakt van de situatie in Gaza nu.
hwn schreef:ruitje schreef:Ik weet niet of jullie insta hebben, maar Motaz Azaiza is een journalist die hele indrukwekkende foto's maakt van de situatie in Gaza nu.
Net even opgezocht, inderdaad indrukwekkend beeldmateriaal. Maar als ik het goed lees, is hij momenteel weg uit Gaza en nu in Egypte, of lees ik het verkeerd?
hwn schreef:https://www.mo.be/interview/waar-eindig ... emer-wordt
Een ontmoeting tussen antikoloniaal activist Eitan Bronstein Aparicio en mensenrechtenexpert Mahmoud AbuRahma. Ik kan/zal er geen samenvatting te geven, omdat het zeker de moeite is om hem van begin tot einde te lezen.
Al is er wel eentje erg blijven hangen: dat in het akkoord voor de ontmanteling van de nederzettingen in Gaza tegenover stond dat er meer nederzettingen kwamen op de Westelijke Jordaanoever. Staat blijkbaar zwart op wit in de tekst.