Het kabinet is gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MacavityL

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 18:55

Lijkt me toch dat je eerst wil weten met wat voor partijprogramma hij komt voordat je erop gaat stemmen?

Verder vind ik het ook verontrustend dat er steeds minder partijprogramma’s doorgerekend worden. Er zullen vast wat haken en ogen aan zitten, maar als kiezer wil je toch weten of een programma (financieel) haalbaar is. Iedereen wil geld voor zorg én onderwijs én ouderen én woningbouw en en en…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:05

MacavityL schreef:
Lijkt me toch dat je eerst wil weten met wat voor partijprogramma hij komt voordat je erop gaat stemmen?

Verder vind ik het ook verontrustend dat er steeds minder partijprogramma’s doorgerekend worden. Er zullen vast wat haken en ogen aan zitten, maar als kiezer wil je toch weten of een programma (financieel) haalbaar is. Iedereen wil geld voor zorg én onderwijs én ouderen én woningbouw en en en…

Ik denk dat een heleboel mensen daar helemaal niet naar kijken.

Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik in de beginjaren van Wilders een discussie had met iemand die vond dat ik als docent in opleiding (destijds) toch vooral op hem zou moeten stemmen. Heb toen de moeite genomen zijn hele partijprogramma door te lezen en hij had drie punten op het gebied van onderwijs.

Punt 1 was al jaren hoe het was maar werd gebracht als een nieuw idee.
Punt 2 was absoluut niet haalbaar.
Punt 3 was in mijn ogen onwenselijk.

Dus ik bracht dat braaf terug naar degene die mij getipt had... die had zelf het partijprogramma niet gelezen maar was het volledig met me oneens. :')

Helaas veel mensen die ik spreek die zich daar gewoon niet in verdiepen. Toegegeven, ik lees niet álles, maar als het mijn interesse heeft check ik het wel.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:09

Ik wil zéker weten wat het partijprogramma is van een partij, voor ik erop ga stemmen. En ik kijk ook nog naar die analyses over stemgedrag in de Tweede Kamer.
En wat ik gezien heb aan stemgedrag van Omtzigt, is hij zeker niet de man/partij waar ik op ga stemmen :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 19:10

MacavityL schreef:

Ja, daarom zeg ik dat ik de komende maanden af wil wachten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:15

De partij bestaat nog niet eens 24 uur. Dus nu al een partijprogramma online hebben was wel heel erg snel.
Toch hoop ik wel dat hij het programma laat doorrekenen.

De hoofpunten van de partij bestuurscultuur en bestaanszekerheid vind ik wel heel erg belangrijk om eerlijk te zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 19:19

Loretta schreef:
De partij bestaat nog niet eens 24 uur. Dus nu al een partijprogramma online hebben was wel heel erg snel.
Toch hoop ik wel dat hij het programma laat doorrekenen.

De hoofpunten van de partij bestuurscultuur en bestaanszekerheid vind ik wel heel erg belangrijk om eerlijk te zijn.

Ik ook. Ik ben dan ook benieuwd waar hij mee komt :).

Het is vooral zijn palmares de afgelopen jaren waardoor hij een van de weinige politiekers is waar ik nog vertrouwen in heb.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:34

Ik heb wel vertrouwen in Omtzigt, hij lijkt mij een integer persoon. Het sociale deel van zijn stemgedrag spreekt mij aan. Het conservatieve niet. Ik hoop dat er eindelijk iets gedaan wordt aan het recht op vrijwillige levensbeëindiging en ik gok dat ik dan niet bij een Christelijke partij moet zijn.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:36

NRC heeft uitgezocht hoe Omtzigt heeft gestemd, dat was in de lijn met SGP en BBB.

Ik weet überhaupt nog niet waar ik op ga stemmen. Partij waar ik de vorige keer op heb gestemd haalde de kamer niet := Die komen nu weer tot leven, maar heb er de afgelopen jaren niets van gezien of gehoord. Dan ben je mij kwijt.

Maar wie dan? Eerder wel GL gestemd, maar nu eerst maar eens afwachten hoe hun programma met PvdA eruit ziet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:57

Omtzigt zat ook bij eenvandaag. Hij was ook bezig de verwachtingen wat te temperen.
Alleen dat al spreekt mij enorm aan. Dat zie je niet bij andere politici. Daarnaast is hij ook realistisch dat de problemen die nu zijn ontstaan niet in 1 kabinetstermijn zijn op te lossen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 20:15

Ik ga zijn programma straks eens goed bekijken. Op voorhand wil ik alleen geen PVV, FvD of BVNL, de rest ligt nog open.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 20:34

MacavityL schreef:

Oh ik lees altijd de partijprogramma’s voor ik ga stemmen. Maar los daarvan heb ik in deze man sowieso al veel meer vertrouwen dan in menig politici.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 21:58

Ieder het zijne. Ik vond hem tot zijn burn out een goede politicus maar hij is mij wat te ver doorgeslagen in zijn ideeën. Mijn stem krijgt hij niet.
Ik hoop op een vrouwelijke premier.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 22:04

Omtzigt wil sowieso geen premier worden.