Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Maar wat ik dan écht niet begrijp is dat er op kerosine nog geen flinke belasting zit. Dat is toch echt de meest luxe brandstof.
Ann schreef:Misschien hebben die wat meer financiële ruimte om te bezuinigen op andere (luxere) zaken? Wij komen er niet voor in aanmerking denk ik, maar ik ben blij voor de groep mensen die er wel recht op hebben.
Janneke2 schreef:8nnemiek schreef:Maar wat ik dan écht niet begrijp is dat er op kerosine nog geen flinke belasting zit. Dat is toch echt de meest luxe brandstof.
Ja, het is verschrikkelijk.
Verdrag van Chicago als ik mij niet vergis: geen BTW.
Dat het een 'internationale brandstof' is begrijp ik - maar dat is verder geen argument.
Gewoon koppen bij elkaar en de vervuiler laten betalen.
Mdrf schreef:Ann schreef:En meer energierekening compensatie voor de laagste inkomens!
Fijn voor de laagste inkomens, maar de rest van de bevolking dan? Alsof de iets hogere inkomens geen moeite hebben met rondkomen...
Mdrf schreef:Ann schreef:En meer energierekening compensatie voor de laagste inkomens!
Fijn voor de laagste inkomens, maar de rest van de bevolking dan? Alsof de iets hogere inkomens geen moeite hebben met rondkomen...
elnienjo schreef:DuoPenotti schreef:
Vraag me af of ze dat nu puur roepen ivm de verkiezingen en dan eind volgende week weer terugdraaien. Ik vertrouw ze voor geen cent meer.
Sizzle schreef:Het viel me trouwens op Linked in op hoe erg werkgevers nu op hooggekwalificeerde vluchtelingen zitten tegeilenazen
Het werknemer tekort wordt zo lekker makkelijk voor ze opgelost.
Fijn natuurlijk voor die goed gekwalificeerde vluchteling maar ik wordt er ook een beetje misselijk van. Beetje zichzelf op de borst kloppen dat ze zo open staan om te helpen en ondertussen in de handjes wrijven dat ze de vacatures eindelijk kunnen vullen.
Ondertussen zit de laag opgeleide vluchteling ergens op een stukje droog brood te kauwen met weinig baankansen. Geeft ook maar weer aan dat je zelfs in tijden van oorlog wat hebt aan je priveleges.
DuoPenotti schreef:Phonix schreef:Maar wie gaat hun banen doen dan? Omdat Nederlanders doen dat niet hoor. Dus dan zit je zonder eten.
correctie
De Nederlanders willen wel, maar wel betaald worden volgens cao.
Dat is wat veel van die bedrijven niet doen, dus hebben ze geen Nederlanders in dienst.
In de tuinbouw zelf gezien hoe dat werkt, en ja daar uiteindelijk ook tot 3 keer toe ingeruild voor Polen.
En voor wie zegt ze betalen echt wel die mensen cao loon...droom verder....
https://www.ed.nl/best-meierijstad-en-s ... ~aa5eb047/
2019:
https://www.ed.nl/economie/fnv-brengt-m ... ~a6886049/
Deze ook een mooi voorbeeld, die nu groot in het nieuws is dat hij deze mensen zo graag wil helpen.... voor eigen gewin dus. Om ze onder te betalen en uit te buiten. Nederlanders zijn te duur.
Nou oke dat even als informatie van Nederlanders willen niet.... onthouden graag want deze foute informatie komt te vaak voorbij.
Ann schreef:En meer energierekening compensatie voor de laagste inkomens!
mvdende schreef:Ann schreef:En meer energierekening compensatie voor de laagste inkomens!
Als minima erg fijn nieuws!
Nu hopen dat ze het ook wáár gaan maken. Want die €200 zou in het 1e kwartaal uitbetaald worden. Tis nu €800 maar hopelijk schieten ze nu wél op en heb je het geld snel op je rekening. Niet dat het wéér maanden en maanden moet gaan duren voordat ze tot uitbetaling over gaan.