Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shenavallie schreef:Wat een bijzondere conclusie, Karl66. Ik denk dat je mijn bericht niet helemaal begrepen hebt, zoals ik het geschreven heb (of misschien had ik een accent aigu moeten schrijven op het woordje 'dan'). Van de mensen van buitenaf (migranten) mogen de mensen die dankbaar zijn en zich gedragen een woning. Die relschoppers en mensen met een grote bek mogen van mij inderdaad het land verlaten. Zie ook eerdere posts van mij.
Karl66 schreef:Shenavallie schreef:Wat een bijzondere conclusie, Karl66. Ik denk dat je mijn bericht niet helemaal begrepen hebt, zoals ik het geschreven heb (of misschien had ik een accent aigu moeten schrijven op het woordje 'dan'). Van de mensen van buitenaf (migranten) mogen de mensen die dankbaar zijn en zich gedragen een woning. Die relschoppers en mensen met een grote bek mogen van mij inderdaad het land verlaten. Zie ook eerdere posts van mij.
Nee, het punt dat ik probeer te maken is dat dankbaarheid geen criterium is in een asielaanvraag, nood wel. Een chagrijnige klootzak die in nood zijn land moest ontvluchten heeft recht op asiel en dankbaar iemand die niet in nood is niet.
Mindim schreef:Nikass schreef:Waarom kunnen Oekraïeners wel zonder problemen worden opgevangen?
Ik denk omdat daarvoor draagvlak was onder de bevolking, het europeanen zijn en gewoon kunnen werken, omdat dat gewoon mag. Eigenlijk heel simpel, er zitten minder haken en ogen aan.
Shenavallie schreef:Karl66 schreef:
Wat een bijzondere conclusie, Karl66. Ik denk dat je mijn bericht niet helemaal begrepen hebt, zoals ik het geschreven heb (of misschien had ik een accent aigu moeten schrijven op het woordje 'dan'). Van de mensen van buitenaf (migranten) mogen de mensen die dankbaar zijn en zich gedragen een woning. Die relschoppers en mensen met een grote bek mogen van mij inderdaad het land verlaten. Zie ook eerdere posts van mij.
Nee, het punt dat ik probeer te maken is dat dankbaarheid geen criterium is in een asielaanvraag, nood wel. Een chagrijnige klootzak die in nood zijn land moest ontvluchten heeft recht op asiel en dankbaar iemand die niet in nood is niet.
Daar denken we dan zo goed als hetzelfde over. Alleen vind ik relschoppers geen voorrang hebben, maar liever verdwijnen. Of ze nu wel of niet gevlucht zijn. Je kunt migranten-raddraaiers niet allemaal in de cel proppen, tenslotte. Want ook daar is een tekort aan, begreep ik.
Urbanus schreef:elnienjo schreef:Zat gisteren met mijn Amerikaanse vriendin te chatten over wat er in de wereld aan de hand is en zij staat versteld van de manier waarop Nederland z'n eigen bevolking laat stikken. Zo on Nederlands, zo sociaal pretenderend land onwaardig.
We hebben het nog steeds zoveel beter dan de grote meerderheid in de wereld. Wie betaalt jouw natje en droogje omdat je niet werkt? Jij niet.
De groeten aan je chatvriendin.
Shenavallie schreef:Wij hebben ook hobby's en die zijn zelfs makkelijk te doen in een kleine(re) woning, maar daarvoor hebben we ook een deel van de schuur (en de stal achter het huis). Dus het is maar net hoe creatief je bent.![]()
Waar zeg ik eigenlijk dat IK het knus vind? De mensen die bij ons op bezoek komen vinden het knus. Ik vind het gewoon praktisch. Ben ook niet van de onnodige prullaria om maar een huis op te kunnen vullen. De gezelligheid ligt bij de personen zelf en niet in de (vele) spullen.
Van mij mogen mensen zelf bepalen wat ze willen, ik zeg alleen dat het een OPTIE is om grote huizen op te delen. Zo zou er ook meer oog KUNNEN zijn voor de ouderen die wel alleen wonen. Hoeveel oudjes worden er niet maanden later dood gevonden in hun huis, zonder dat iemand dat in de gaten had? Niet iedereen wil - al dan niet voor de buitenwereld - in een groot huis wonen. Maar kleinere huizen zijn gewoon nodig, vooral voor de mensen die ook hard werken maar toch niet goed rond kunnen komen. Nederland is wel erg duur geworden in de afgelopen jaren. Zelfs middenstanders moeten al naar de voedselbank. Dat is toch niet de bedoeling?
Urbanus schreef:Shenavallie schreef:Wij hebben ook hobby's en die zijn zelfs makkelijk te doen in een kleine(re) woning, maar daarvoor hebben we ook een deel van de schuur (en de stal achter het huis). Dus het is maar net hoe creatief je bent.![]()
Waar zeg ik eigenlijk dat IK het knus vind? De mensen die bij ons op bezoek komen vinden het knus. Ik vind het gewoon praktisch. Ben ook niet van de onnodige prullaria om maar een huis op te kunnen vullen. De gezelligheid ligt bij de personen zelf en niet in de (vele) spullen.
Van mij mogen mensen zelf bepalen wat ze willen, ik zeg alleen dat het een OPTIE is om grote huizen op te delen. Zo zou er ook meer oog KUNNEN zijn voor de ouderen die wel alleen wonen. Hoeveel oudjes worden er niet maanden later dood gevonden in hun huis, zonder dat iemand dat in de gaten had? Niet iedereen wil - al dan niet voor de buitenwereld - in een groot huis wonen. Maar kleinere huizen zijn gewoon nodig, vooral voor de mensen die ook hard werken maar toch niet goed rond kunnen komen. Nederland is wel erg duur geworden in de afgelopen jaren. Zelfs middenstanders moeten al naar de voedselbank. Dat is toch niet de bedoeling?
Je haalt er nu een heleboel bij, ik ben de logica even kwijt. Maar we zijn het absoluut eens over dat er meer huizen nodig zijn. En dan niet zo'n belachelijk dure woontoren maar betaalbare appartementen.
_San87_ schreef:Urbanus schreef:Meer onrust. Voornamelijk door psychiatrische patiënten die op zichzelf wonen.
Hier in de buurt veel sociale huurwoningen, maar dit herken ik niet.
Urbanus schreef:_San87_ schreef:
Er zit een grote GGZ instelling hier. Dus dat verklaart het wel een beetje.
Loretta schreef:_San87_ schreef:
Ik denk dat het vooroordelen zijn tegenover arme mensen. Net zoals de vooroordelen tegenover de groep waar dit topic overgaat.
Uiteindelijk kan iedereen in de situatie terecht komen dat hij of zij een sociale huurwoning nodig heeft.
purny schreef:Janneke2 schreef:
Ik ben een groot fan van 'ombouwen'.
Er is in Nederland GEEN gebrek aan woningen.
Er is gebrek gecreëerd aan de 'onderkant van de markt'.
En vrijwel elkmooi plekje waar woningen komen, komen dure appartementen - en ALS de gemeente er achterheen heeft gezeten een paar sociale huurwoningen...
Mee eens... Als ik dan bijvoorbeeld Kijkduin zie... een stel van die grote gebouwen met uitzicht op zee.. er is totaal niks meer aan.
Kassen die in het westland plaats moeten maken voor peperdure appartementen
Of langs de Utrechtsebaan. Gezond hoor in zo'n toren wonen vlakbij een snelweg
Loretta schreef:Ik denk dat het vooroordelen zijn tegenover arme mensen. Net zoals de vooroordelen tegenover de groep waar dit topic overgaat.
Uiteindelijk kan iedereen in de situatie terecht komen dat hij of zij een sociale huurwoning nodig heeft.
Loretta schreef:Urbanus schreef:Er zit een grote GGZ instelling hier. Dus dat verklaart het wel een beetje.
Dan ligt het aan de GGZ instelling. Begeleid wonen is ook iets anders dan sociale huur.
Voor elke doelgroep geldt uiteindelijk dat spreiding het beste werkt.
DuoPenotti schreef:Daar kom je gewoon op een volgend probleem gemaakt door onze regering. Te weinig hulp voor deze mensen met psychische problemen.
En eerder al eens een link geplaats.
Met waar nog wel hulp was. Dat werd gesloten. Zitten nu asielzoekers in
..