Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:28

mysa schreef:
Ik vind het een storm in een glas water hoor. En Wilders een klier. Maar dat vond ik altijd al.
Rutte is wel vaker 'vergeetachtig' maar daar hebben meer politici last van. Natuurlijk wordt er altijd en overal achterkamertjespolitiek bedreven. Net als bij bedrijven, verenigingen etc.

Dit ja. Wilders zou het zelf ook zo doen als hij in de positie was. Sterker nog, hij zal er in die formatie van een paar jaar terug ook gewoon aan mee hebben gedaan. Maar nu is het natuurlijk makkelijk puntjes scoren voor hem... Lekkere 'gespeelde verontwaardiging' zoals Baudet dat zou noemen :))

Nieuwe verkiezingen vind ik ook een beetje onzin, hetgeen waar de partijen voor staan is niet veranderd. Eerst maar eens kijken of formatie gaat lukken na deze openbaringen.

Electra63

@ravelli,

Wat is er zo bijzonder aan mijn vraag of bericht dat je een MOD moet tippen?
Ik reageer op jouw berichten.

Je geeft echter nog steeds geen antwoord ;) .

TV Rijnmond is geen riooljournalistiek.
Er is sowieso geen excuus om een journalist te bedreigen, laat staan te mishandelen.
Ik vind het bijzonder dat je als (aankomend) verpleegkundige dat begrijpelijk vindt.

elnienjo

purny schreef:
Kaag is in mijn eerste indruk zo slecht nog niet

Die gooit gewoon Rutte voor de bus, die aast op het premierschap.
Vraag me af of het geen opzetje is tussen Kaag en Ollongren. Ollongren die met die papieren zichtbaar langs de persfotograaf liep. En is er wel bewijs dat Ollongren echt positief getest was eigenlijk? Ze liep met 'n onbeschermend mondkapje ipv FPP2 en stapt zo bij die chauffeur in de auto. Dat doe je toch niet als je écht besmettelijk denkt te zijn?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:30

elnienjo schreef:
Vraag me af of het geen opzetje is tussen Kaag en Ollongren. Ollongren die met die papieren zichtbaar langs de persfotograaf liep. En is er wel bewijs dat Ollongren echt positief getest was eigenlijk? Ze liep met 'n onbeschermend mondkapje ipv FPP2 en stapt zo bij die chauffeur in de auto. Dat doe je toch niet als je écht besmettelijk denkt te zijn?

Ik ben niet zo van de complotten..

maar dit vind ik écht wel een goed verhaal :D Kaag is echt wel heel slim denk ik...
het zou wel de stunt van de eeuw zijn en een televisieserie waardig...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:31

elnienjo schreef:
purny schreef:

Kaag ziet natuurlijk een gouden kans om Rutte van de troon te stoten. Uiteindelijk is Kaag van het zelfde slag dan Rutte.

elnienjo

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:33

Kaag/D66 vind ik nog enger om aan de leiding van ons land te hebben, maar Rutte is voor mij echt af. Hij is zo volstrekt ongeloofwaardig geworden.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:33

Electra63 schreef:
@ravelli,

Wat is er zo bijzonder aan mijn vraag of bericht dat je een MOD moet tippen?
Ik reageer op jouw berichten.

Je geeft echter nog steeds geen antwoord ;) .

TV Rijnmond is geen riooljournalistiek.
Er is sowieso geen excuus om een journalist te bedreigen, laat staan te mishandelen.
Ik vind het bijzonder dat je als (aankomend) verpleegkundige dat begrijpelijk vindt.

Dat kan, jouw mening
Heb ook totaal niet de behoefte antwoord te geven, dat antwoord vul jij vanzelf wel in joh ;) ben je goed in

En nu weer ontopic

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:35

elnienjo schreef:
Kaag/D66 vind ik nog enger om aan de leiding van ons land te hebben, maar Rutte is voor mij echt af. Hij is zo volstrekt ongeloofwaardig geworden.

Ik ook, maar dat komt meer doordat D66 een universum van mijn denken en normen en waarden af staat.

Ben wel heel benieuwd hoe het in Den Haag nu allemaal gaat rollen.

Moet je zien wat een doorzichtig mapje aan de openbaarheid lijkt te brengen trouwens :o

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:36

Overigens, het is ook gemakszucht vanuit de andere partijen hoor. Als ze de lijsttrekker van de VVD weg kunnen krijgen dan is er bij een nieuwe verkiezing meer kans dat een andere partij groter wordt, gezien VVD niet echt een sterke vervanger van Rutte klaar heeft staan. Dus helemaal onbaatzuchtig is dat gevit op Rutte sowieso niet vanuit Kaag / Klaver / Wilder etc.

Edit: ik ben spuit-11 zie ik :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:39

Oeh om half 8 viavia al informatie ontvangen...

Vraag me af of dit dan de genadeklap wordt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:40

Van mij mag Rutte prima blijven.

Ik vind dit echt een storm in een glas water.

Een informeel verkennend gesprek, wat gedachtenwisselingen waarbij er iets volkomen uit zijn verband op een persoonlijk notitiblaadje terecht komt.

Gezeik om niets. Leidt alleen maar af van echt belangrijke zaken.

En dan ben ik nog niet eens VVD of Rutte stemmer.
Verre van.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:40

Mars schreef:
Oeh om half 8 viavia al informatie ontvangen...

Vraag me af of dit dan de genadeklap wordt.

Puntje voor Baudet die dit aanhaalde!

Rutte valt steeds verder door de mand!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:43

Niet dat ik er nu heel blij van zou worden als dit Rutte de kop kost. Want ben het wel met hem eens dat we gebaat zijn bij een vlotte formatie.
Maar dit is zo niet meer serieus te nemen natuurlijk.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:44

Zo, het loopt steeds verder uit de klauwen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:46

Femke_Tweety, het gaat alleen niet om een uitspraak die uit zn verband is gerukt. Daar gaat het ook om, maar het gaat er ook om dat Rutte niet gelijk heeft gezegd 'Oh ja daar heb ik het met de verkenners over gehad en het zit zo en zo.'
Dan was het een storm in een glas water geweest. Wat nu vooral steekt, is dat er een week voor nodig is geweest om duidelijk te krijgen waar die uitspraak over Omtzigt vandaan komt en wat het verband is. En als dan uiteindelijk blijkt dat de ene meneer die heel duidelijk heeft gezegd dat HIJ het niet was, toch degene (en de enige, lijkt het) blijkt te zijn die het over Omtzigt heeft gehad, tja. Dan zijn mensen terecht gefrustreerd en boos.
En ga je daar dan nog eens overheen met 'ik kan het me niet herinneren' wat we ook al een paar keer eerder hebben gehoord, dan maakt dat de situatie er natuurlijk ook niet beter op.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:47

IMANDRA schreef:
Overigens, het is ook gemakszucht vanuit de andere partijen hoor. Als ze de lijsttrekker van de VVD weg kunnen krijgen dan is er bij een nieuwe verkiezing meer kans dat een andere partij groter wordt, gezien VVD niet echt een sterke vervanger van Rutte klaar heeft staan. Dus helemaal onbaatzuchtig is dat gevit op Rutte sowieso niet vanuit Kaag / Klaver / Wilder etc.

Edit: ik ben spuit-11 zie ik :D

Helemaal met bovenstaande eens. Vraag me af of hen dat gaat lukken...

Wat vinden jullie van de mevrouw van BBB? Ik ben er nog niet helemaal uit. :')

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:48

Mars schreef:
Niet dat ik er nu heel blij van zou worden als dit Rutte de kop kost. Want ben het wel met hem eens dat we gebaat zijn bij een vlotte formatie.
Maar dit is zo niet meer serieus te nemen natuurlijk.

Ben benieuwd waar dit heen gaat
Nou ja, als ik zou moeten kiezen tussen D66 en VVD, dan toch maar VVD :o
Maar ja, wie gaat de kar trekken

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:49

Femke_Tweety schreef:
Van mij mag Rutte prima blijven.

Ik vind dit echt een storm in een glas water.

Een informeel verkennend gesprek, wat gedachtenwisselingen waarbij er iets volkomen uit zijn verband op een persoonlijk notitiblaadje terecht komt.

Gezeik om niets. Leidt alleen maar af van echt belangrijke zaken.

En dan ben ik nog niet eens VVD of Rutte stemmer.
Verre van.

Het gaat hier niet om 1 keer iets vergeten, het gaat om meerdere malen iets vergeten. En dan nog niet de stukken openbaar willen laten zien in eerste instantie.
Van mij mag rutte de coronapandemie oplossen.
Maar belangrijke beslissingen nemen in de toekomst daar is hij ongeschikt voor

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:49

Foaly schreef:
Femke_Tweety, het gaat alleen niet om een uitspraak die uit zn verband is gerukt. Daar gaat het ook om, maar het gaat er ook om dat Rutte niet gelijk heeft gezegd 'Oh ja daar heb ik het met de verkenners over gehad en het zit zo en zo.'
Dan was het een storm in een glas water geweest. Wat nu vooral steekt, is dat er een week voor nodig is geweest om duidelijk te krijgen waar die uitspraak over Omtzigt vandaan komt en wat het verband is. En als dan uiteindelijk blijkt dat de ene meneer die heel duidelijk heeft gezegd dat HIJ het niet was, toch degene (en de enige, lijkt het) blijkt te zijn die het over Omtzigt heeft gehad, tja. Dan zijn mensen terecht gefrustreerd en boos.
En ga je daar dan nog eens overheen met 'ik kan het me niet herinneren' wat we ook al een paar keer eerder hebben gehoord, dan maakt dat de situatie er natuurlijk ook niet beter op.

Maar het ging in de media steeds over 'functie elders'. Dat kan een interpretatie van Ollongren zijn geweest, maar niet hoe Rutte het heeft verwoord. Het kan goed zijn dat hij zich niet in die notitie herkende en dat Omzigt slechts tussen neus en lippen is besproken en dus niet een focus van het gesprek. Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat hij heeft gelogen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:52

Ann schreef:
Wat vinden jullie van de mevrouw van BBB? Ik ben er nog niet helemaal uit. :')

Ze moet nog wat ervaring op doen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:53

elnienjo schreef:
purny schreef:

Ik wil er zelf niet aan, dat zou wel heel berekenend zijn. -O-
(Ben geen D66 stemmer btw).
Laatst bijgewerkt door Ann op 01-04-21 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:55

elnienjo schreef:
purny schreef:

Dat kan toch helemaal niet?
Gebruikelijk levert de grootste partij in de coalitie de premier, en de 2e partij de vice-premier. Maar er is nu nog helemaal geen regering gevormd. Als er een coalitie gevormd tussen VVD en D66 en Rutte heeft ondertussen het veld moeten ruimen dan kan de VVD iemand anders naar voren schuiven voor het premierschap. En de VVD kennende zullen die dat ook doen, die halen desnoods een dinosaurus van stal.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:55

Ik ben ambtelijk secretaris en gespreksverslagen en notulen maken is mijn werk.......lastig werk om de woorden van anderen weer te geven.

Ik kijk nu naar het debat op tv in de Tweede Kamer, waarin woorden in het gespreksverslag staan die Rutte zich niet kan herinneren.

Oeps...... Ben ik blij dat ik niet ingehuurd was om dit gespreksverslag maken........

Heel benieuwd hoe Rutte zich hier uit redt.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:00

Geloofwaardigheid van rutte keldert steeds meer.

Eerst in het debat een half uur roeoen dat je gelijk met de rest van de kamer info krijgt en puntje bij paaltje weet de patologische leugenaar het als om half 8 vanmorgen.

Of was dit ook zijn zware geheugenverlies?

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:00

IMANDRA schreef:
Foaly schreef:

Maar het ging in de media steeds over 'functie elders'. Dat kan een interpretatie van Ollongren zijn geweest, maar niet hoe Rutte het heeft verwoord. Het kan goed zijn dat hij zich niet in die notitie herkende en dat Omzigt slechts tussen neus en lippen is besproken en dus niet een focus van het gesprek. Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat hij heeft gelogen.

Dan had hij prima direct kunnen toelichten vorige week.