Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:12

Pabie schreef:
Vind ik toch wel pijnlijk als er vrouwen (of mannen) nog boven staan die misschien beter gekwalificeerd (ik hoop dat ze die volgorde op iets baseren) waren maar er door diegene buiten de boot valt.

...gesteld dat we het hebben over een serieuze partij (en niet de avonturiers partijen zoals #### etc.) :
reken maar dat het congres goed heeft gedebatteerd over de verschillende voordrachten en dat het stuk voor stuk gaat om mensen die in partij afdelingen, maatschappelijke organisaties etc etc getoond hebben waarde te hebben.

(Of de waarde 'studie milieukunde plus actief bij Greenpeace' evenveel waard is als '10 jaar lid van provinciale staten plus bestuurlijke ervaring in de partij' en hoe het verder maar precies uitkomt, dat is lastig afwegen en geeft dus van tijd tot tijd heftige discussies.)

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:15

Janneke2 schreef:
Pabie schreef:
Vind ik toch wel pijnlijk als er vrouwen (of mannen) nog boven staan die misschien beter gekwalificeerd (ik hoop dat ze die volgorde op iets baseren) waren maar er door diegene buiten de boot valt.

...gesteld dat we het hebben over een serieuze partij (en niet de avonturiers partijen zoals #### etc.) :
reken maar dat het congres goed heeft gedebatteerd over de verschillende voordrachten en dat het stuk voor stuk gaat om mensen die in partij afdelingen, maatschappelijke organisaties etc etc getoond hebben waarde te hebben.

(Of de waarde 'studie milieukunde plus actief bij Greenpeace' evenveel waard is als '10 jaar lid van provinciale staten plus bestuurlijke ervaring in de partij' en hoe het verder maar precies uitkomt, dat is lastig afwegen en geeft dus van tijd tot tijd heftige discussies.)
ja en ik hoop dus dat alle partijen er heel goed over nadenken waarom wie op welke plek staat

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:16

amoj schreef:
Ik snap dat niet zo goed waarom het 50/50 moet zijn. Kijk naar iemands kwaliteiten IPV het geslacht...

Eens... als ik ergens solliciteer wil ik aangenomen worden op mijn kwaliteiten, niet omdat ik toevallig een doos heb...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:18

LadyMadonna schreef:
amoj schreef:
Ik snap dat niet zo goed waarom het 50/50 moet zijn. Kijk naar iemands kwaliteiten IPV het geslacht...

Eens... als ik ergens solliciteer wil ik aangenomen worden op mijn kwaliteiten, niet omdat ik toevallig een doos heb...

Soit, ik denk dat iedereen er zo in staat. Echter wil ik ook niet afgewezen worden omdat ik een doos heb, en dat gebeurt jammer genoeg nog vaak genoeg in NL. Vrouwen van bepaalde leeftijden worden afgewezen omdat ze misschien wel een kinderwens hebben of het risico lopen om zwanger te worden. Als je vervolgens zegt dat je geen kinderwens hebt word je niet geloofd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:21

LadyMadonna schreef:
amoj schreef:

Maar zo werkt het dus niet.

Op dit moment stuurt het systeem jou en alle andere vrouwen steeds net een beetje van de weg. Je wordt niet alleen op je kwaliteiten beoordeeld: iedereen die jou beoordeelt ziet ook jouw geslacht daarin. Zowel opzettelijk als onbewust. Je hebt dus geen 50/50 kans als we niet bewust na blijven denken over dit soort dingen.

Het is echt geen toeval dat er veel minder vrouwen dan 50% in de ministerraad zitten, minder vrouwen lijsttrekker zijn, minder vrouwen kamerlid zijn, minder vrouwen hoogleraar zijn, minder vrouwen CEO zijn, vrouwen minder snel leidinggevende worden... Die 50% eerlijkheid is er niet, als we die willen bereiken moeten we daar moeite voor doen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:26

Pabie schreef:
ja en ik hoop dus dat alle partijen er heel goed over nadenken waarom wie op welke plek staat

Serieuze partijen die congressen houden over dit soort dingen: reken maar dat er wordt nagedacht.
(Hoe de afwegingen precies gemaakt worden - tja... Daar kun je over debatteren en uiteindelijk is de precieze volgende altijd een beetje een compromis. Maar mensen met nul competenties komen in de verste verte niet op de lijst.)

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:29

Janneke2 schreef:
Pabie schreef:

Serieuze partijen die congressen houden over dit soort dingen: reken maar dat er wordt nagedacht.
(Hoe de afwegingen precies gemaakt worden - tja... Daar kun je over debatteren en uiteindelijk is de precieze volgende altijd een beetje een compromis. Maar mensen met nul competenties komen in de verste verte niet op de lijst.)

Precies daarom

Beslist bij de PVV eigenlijk gewoon Wilders 100% omdat hij het enige lid is en dus enige is met een stem?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:23

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:36

De 6 grootste partijen hadden 197 kandidaten op hun lijst. Slechts 61 daarvan waren er vrouw. Het is enorm lastig om je als vrouw te handhaven in de politiek. Als je al op een lijst komt is het bijzonder knap dat je komt te staan op een plek dat je verkiesbaar bent.

Als we willen dat vrouwen meer kansen krijgen, dan moeten we ook laten zien dat we geloven in hu capaciteit. Niet steeds roepen, alleen de meest geschikte of de beste. Dat kan je alleen maar worden als je kansen krijgt om het te doen.
Nu worden die kansen te veel beheerst en bepaald door de meerderheid van mannen die er in de politiek rondloopt. Dat is een cirkel die eens doorbroken moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 01:19

melissac schreef:
Om te kunnen stemmen moet je in het bezit zijn van de Nederlandse identiteit, mijn vader bijvoorbeeld is 20 jaar geleden naar Nederland gekomen voor z'n werk. Heeft mijn moeder ontmoet toen ze wat kregen is mijn moeder mee gegaan naar Schotland, daar hebben ze mijn broer gekregen later zijn ze terug gegaan naar Nederland omdat het slecht ging met mijn opa. Mijn vader heeft geen problemen gehad met het inburgeren en het aanpassen aan de Nederlandse wetgeving. Het enige wat hij wou was dat hij geen Nederlands maar een Brits paspoort hield, nu mag mijn vader hier niet stemmen omdat het geen Nederlander is. Dat is zijn keuze geweest en je hoort hem verder niet klagen.

Het enige wat ik wel erg vind is dat mijn ouders uit elkaar gingen en mijn vader heeft moeten vechten om een uitkering omdat het bedrijf waar hij voor werkte overgenomen werd. Mijn vader is voor mijn broer, broertje en mijzelf in Nederland gebleven maar een uitkering was voor hem heel lastig te krijgen, als je nu kijkt naar jongeren die zitten thuis en trekken een uitkering terwijl ze makkelijk kunnen werken, mijn vader wou heel graag werken maar kreeg steeds te horen dat hij overgekwalificeerd was persoonlijk vind ik het heel scheef hoe het in elkaar zit.

Ik heb overigens geen uitkering ook niet gehad omdat ik liever werk dan thuis zit maar omdat ik thuis zit om op mijn broertje en de hond te passen kan ik gewoon niet veel werken. Mijn vader heeft nu wel een baan maar hij moet voor zijn werk om 06:00 's ochtends weg van huis en is om 18:00 's avonds weer thuis is.

Daarbij vind ik het wel een goed idee dat voor iedereen die naar Nederland komt eerst een aantal jaar moet werken voordat ze recht hebben op een uitkering want zo krijg je dus dat gedonder van ik heb geen zin om te werken dus laat ik maar een uitkering trekken terwijl de personen die er recht op hebben om wat voor reden dan ook er voor moeten vechten en het zelfs dan niet altijd krijgen.

Volgens mij heb jij geen idee hoe moeilijk het tegenwoordig is om na je studie aan een baan te komen? :o? Ik ken mensen die wekelijks wel 10 sollicitaties de deur uit sturen, ook op vakgebieden waar ze niets mee hebben. Een bijbaantje in de sportschool is verdomme al moeilijk om aan te komen, en rondkomen, dat kan je daar niet van. Heel zielig voor je vader, maar je kan écht niet zomaar lopen roepen dat jongeren te lui zijn om te werken en daarom maar een uitkering nemen. Waar haal je het idee überhaupt vandaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 08:38

Boras schreef:
Hier vind je een inkijkje hoe dat bij de PVV gaat.

http://www.hpdetijd.nl/2016-09-21/gelek ... evangenis/

Bijzonder hoe mensen in NL met hem dwepen en naar zijn pijpen dansen: de kiezers doel ik op... De man kickt op macht en lacht in zijn vuistje als hij ziet hoeveel zieltjes het voor hem opnemen in NL. Wat ben ik blij dat hij niet als grootste partij uit de verkiezingen kwam....

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 09:04

Boras schreef:

Dat laatste heeft hij misschien nog wel gelijk in. Dit straalt er toch al met bakken vanaf? Ook niet sinds vandaag of gisteren, maar al zo lang als die partij bestaat. Kan me niet voorstellen dat er iemand is die dit met verbazing leest.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:36

Nies_ schreef:
Boras schreef:

Dat laatste heeft hij misschien nog wel gelijk in. Dit straalt er toch al met bakken vanaf? Ook niet sinds vandaag of gisteren, maar al zo lang als die partij bestaat. Kan me niet voorstellen dat er iemand is die dit met verbazing leest.

Je kunt doorklikken naar een artikel van de ad. Dat geeft een nog duidelijker beeld.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:49

Ik zie op Internet een petitie voorbij komen, met de vraag om nieuwe verkiezingen/tellingen.
Met name FvD en PVV-stemmers geloven dat er gefraudeerd is. :D :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:57

Natuurlijk ... er zaten toch al ingevulde biljetten in de kliko's :')

Shadow0

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:01

Huh! Het is echt bizar dat we niet alleen de tendensen uit de VS overnemen, maar ook 1-op-1 hun valse beschuldigingen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:02

Ja, ik zag hem ook al! Lees sowieso de laatste dagen wat op facebook, voornamelijk discussies over Turkije. Wat een volk woont er in ons land.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:03

Af en toe daalt mijn vertrouwen in de mensheid echt tot diep onder het nulpunt :roll:

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:10

Electra63 schreef:
Ik zie op Internet een petitie voorbij komen, met de vraag om nieuwe verkiezingen/tellingen.
Met name FvD en PVV-stemmers geloven dat er gefraudeerd is. :D :D

....zullen we "naar oud, oer Hollands gebruik" zeggen:
zoals de waard is, zo vertrouwt hij zijn gasten...?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:01

Toevallig zag ik van de week Baudet bij Pauw en Jinek en vanmorgen bij WNL.
Die denkt echt, dat hij het wiel opnieuw moet uitvinden. Ik vind sowieso WNL niet kritisch, maar het is bijna aandoenlijk, zoals Baudet denkt, hoe hij de politiek en Nederland kan veranderen met zijn 2 zetels. :D We moeten ook maar afwachten hoe lang Hiddema het gaat volhouden. ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:21

Het begin is er.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:24

Ik schrik best van hoe onwetend mensen zijn over Thierry Baudet (forum voor democratie) :(

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:31

purny schreef:
Het begin is er.

Welk begin?

Ik denk dat heel veel mensen de komende 4 jaar nog weleens terug denken aan de PvdA. Ik verwacht een regering rechts van het midden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:38

Dat hij 2 zetels heeft gehaald.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:48