melissac schreef:Om te kunnen stemmen moet je in het bezit zijn van de Nederlandse identiteit, mijn vader bijvoorbeeld is 20 jaar geleden naar Nederland gekomen voor z'n werk. Heeft mijn moeder ontmoet toen ze wat kregen is mijn moeder mee gegaan naar Schotland, daar hebben ze mijn broer gekregen later zijn ze terug gegaan naar Nederland omdat het slecht ging met mijn opa. Mijn vader heeft geen problemen gehad met het inburgeren en het aanpassen aan de Nederlandse wetgeving. Het enige wat hij wou was dat hij geen Nederlands maar een Brits paspoort hield, nu mag mijn vader hier niet stemmen omdat het geen Nederlander is. Dat is zijn keuze geweest en je hoort hem verder niet klagen.
Het enige wat ik wel erg vind is dat mijn ouders uit elkaar gingen en mijn vader heeft moeten vechten om een uitkering omdat het bedrijf waar hij voor werkte overgenomen werd. Mijn vader is voor mijn broer, broertje en mijzelf in Nederland gebleven maar een uitkering was voor hem heel lastig te krijgen, als je nu kijkt naar jongeren die zitten thuis en trekken een uitkering terwijl ze makkelijk kunnen werken, mijn vader wou heel graag werken maar kreeg steeds te horen dat hij overgekwalificeerd was persoonlijk vind ik het heel scheef hoe het in elkaar zit.
Ik heb overigens geen uitkering ook niet gehad omdat ik liever werk dan thuis zit maar omdat ik thuis zit om op mijn broertje en de hond te passen kan ik gewoon niet veel werken. Mijn vader heeft nu wel een baan maar hij moet voor zijn werk om 06:00 's ochtends weg van huis en is om 18:00 's avonds weer thuis is.
Daarbij vind ik het wel een goed idee dat voor iedereen die naar Nederland komt eerst een aantal jaar moet werken voordat ze recht hebben op een uitkering want zo krijg je dus dat gedonder van ik heb geen zin om te werken dus laat ik maar een uitkering trekken terwijl de personen die er recht op hebben om wat voor reden dan ook er voor moeten vechten en het zelfs dan niet altijd krijgen.
Volgens mij heb jij geen idee hoe moeilijk het tegenwoordig is om na je studie aan een baan te komen?
Ik ken mensen die wekelijks wel 10 sollicitaties de deur uit sturen, ook op vakgebieden waar ze niets mee hebben. Een bijbaantje in de sportschool is verdomme al moeilijk om aan te komen, en rondkomen, dat kan je daar niet van. Heel zielig voor je vader, maar je kan écht niet zomaar lopen roepen dat jongeren te lui zijn om te werken en daarom maar een uitkering nemen. Waar haal je het idee überhaupt vandaan?