Stemmen 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:52

Cer schreef:
In de stad bij een flat wordt t dan wel drukkig.. maar als je dan gegarandeerd parkeerplek hebt (tot je buurman een electra auto heeft en er gaat staan := )

Tja, het zijn dubbele. Dus dat is niet erg. Maar de buurman daarna moet er wel weer 1 aanvragen :) Zo proberen steden de parkeerplaatsen uit te bouwen naar gelang de vraag.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 12:27

Exitium schreef:
Nope, IT, alleen zitten we in de buurt van Den Bosch en hebben we ook klanten in Groningen en het noorden van Noord-Holland. Kunnen rustig vijf tickets afgehandeld worden met zo'n ritje. Zaken als het plaasten van een werkplek of verhelpen van een printerstoring duurt vaak maximaal een half uur, en onderweg pikken we bijvoorbeeld ook laptops op die storing hebben of leveren we ze af (met korte test op locatie) na reparatie.

Over woorden kunnen we eindeloos debatteren - ;) "vervoersbedrijf in IT diensten/spullen"...?

5 tickets tegen 600 kilometer betekent meer rijden dan IT werk doen.

Exitium

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:16

Dat maakt het nog geen vervoersbedrijf. Dat soort ritten is gelukkig niet dagelijks, schat dat de on-site medewerkers gemiddeld zo'n 250-300km per dag rijden. Dat zijn ook maar twee, soms drie, van de zo'n zeventig medewerkers.

Feit blijft echter dat elektrisch rijden momenteel geen optie is, zeker niet zolang er geen goede dekking van snellaadpalen is. Bij hoofdlocaties van sommige klanten zijn die nog wel te vinden, we hebben er zelf ook een aan laten leggen, maar bij heel veel sublocaties niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:20

Feit blijft ook dat als mensen zo vaak zo ver moeten reizen, er misschien andere dingen zijn om dat vorm te geven. Zolang het goedkoop is om te reizen ipv andere structuren op te zetten gaat dat niet veranderen, maar zodra die kosten/baten-balans verandert zul je zien dat er ook andere oplossingen gevonden worden.

(Overigens, ondertussen speelt nu het zoveelste corruptieschandaal bij de VVD, waarbij de voorzitter zichzelf en de zijnen heeft verrijkt met iets van 12 miljoen ten koste van een vereniging.)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:44

De formatie is geklapt... :(

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:45

-O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:14

-O- -O-

Mooi balen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:21

Ja, helaas. Was ergens wel een beetje te verwachten maar ik vind het jammer dat een kabinet waar nog enige linkse invloed is nu uitgesloten wordt. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. CU ipv GL ligt voor de hand maar vraag me af hoe snel dat vast gaat lopen op vrijwillige levensbeëindiging, dat is voor zowel CU als D66 echt een belangrijk stokpaardje.
Andere optie zou PVV + SGP + FVD (en dan cda en vvd) zijn, dan weet ik in ieder geval zeker dat ik emigreer.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:34

PVV +SGP + FVD....oh horror ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:41

NatasjavE schreef:

Nou geloof ik niet dat SGP wil regeren, maar ik zie best een grote kans op pvv. Die hebben al aangegeven dat ze beschikbaar zijn voor overleg en het is best een logische tweede optie. CDA + VVD + PVV is 72 zetels dus de vraag is dan wie ze daarbij gaan pakken. Wellicht CU met 4.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:44

Dat blijft horror....

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:05

hmm :/
en nu,
vond dit wel een mooie regering, CU idd misschien

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:16

Ik vond dit inderdaad wel mooi. Erg jammer. Ik had gedacht dat ze zouden klappen op milieu (GL + CDA?), maar dat was dus niet eens het ergste.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:08

NatasjavE schreef:

Inderdaad en dan nog met die gluiperige CDA |(

Jammer dat PvdA zoveel verloren heeft, anders had dit wel mooi geweest: VVD, PvdA, GL en D66. :D

Misschien komt er een minderheidskabinet/zakenkabinet en zoekt men dan iedere keer een andere meerderheid. Lijkt me alleen heel moeilijk om een begroting/meerjarenplan op te stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:27

Rutte heeft geloof ik al een hele tijd terug aangegeven dat hij absoluut geen minderheidskabinet wilt, en Pechtold heeft vandaag gezegd dat hij geen krappe meerderheid wilt, dus een minderheidskabinet lijkt me dan van de baan. Maar je weet het maar nooit natuurlijk, de opties worden wel steeds gelimiteerder.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:34

Electra63 schreef:
Jammer dat PvdA zoveel verloren heeft, anders had dit wel mooi geweest: VVD, PvdA, GL en D66. :D

Had niet gewerkt. Het is echt niet enkel GL - CDA wat niet werkte hoor, GL - VVD is net zo lastig om samen te laten werken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:02

Volgens mij zijn er gewoon geen goede opties dan een minderheidskabinet.

Naja, behalve nieuwe verkiezingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:07

Veulen84 schreef:
Volgens mij zijn er gewoon geen goede opties dan een minderheidskabinet.

Naja, behalve nieuwe verkiezingen.

Ligt eraan wat je als goed beschouwt. Het is imo niet meer dan logisch dat de volgende onderhandelingsronde in ieder geval de PVV zal bevatten, maar gezien Rutte's harde belofte dat hij dat niet nog een keer gaat proberen zal dat ongetwijfeld ook weer vastlopen. Ik zie een minderheidskabinet ook nog wel gebeuren, maar niet voordat ze nog een aantal opties bekeken hebben. Ik denk dat VVD - CDA - PVV - FVD met evt de SGP of CU erbij ook nog bekeken zal worden, maar dat gaat spaak lopen op Europa.

Ik baal eigenlijk enorm dat deze onderhandelingen vastgelopen zijn want ik had graag een kabinet met in ieder geval een linkse invloed gezien. Toch ben ik ergens ook wel een beetje blij dat GL een stijve poot heeft gehouden over een nieuwe Turkijedeal (geloof dat het laatste nieuws is dat GL niet voor een nieuwe Turkijedeal was maar voor opvang in NL), dat sluit veel meer aan bij mijn persoonlijke mening.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:17

Exitium schreef:
Electra63 schreef:

Had niet gewerkt. Het is echt niet enkel GL - CDA wat niet werkte hoor, GL - VVD is net zo lastig om samen te laten werken.

Dat weet ik, Maar dat zou mijn voorkeur hebben. Ik gruwel van de invloed van christelijke partijen, omdat voor mij euthenasie, recht op abortus en het homo-huwelijk voor mij belangrijke speerpunten zijn ;)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:23

CDA is niet tegen het homo huwelijk. Abortus moet teruggedrongen worden in Nederland, maar bijna geen enkele partij zegt dat het om geloof niet meer mag. Wel zou er een alternatief moeten komen, want een abortus heeft nadelen voor je lichaam en geest. En euthanasie wet voor ouderen ben ik het persoonlijk niet mee eens. Het is makkelijker en doeltreffender om de euthanasie wet die al bestaat uit te breiden en dan ook eens voor jongeren onder de 18 jaar.

Maar CDA is niet meer christelijk. Ze hebben soms een andere kijk op dingen. Net als gl een andere kijk heeft en D66 ook. Alleen maar goed om zoveel partijen te hebben met een andere mening. Dan krijg je tenminste niet wat er nu in Amerika is. 4 jaar gebeurt er dat en de volgende 4 jaar zijn we ineens anti hono, anti vrouw, anti anders etc.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:27

Cda en vvd sluiten pvv uit en zo'n combinatie heeft geen meerderheid in de eerste kamer.

Probleem is dat zonder de pvv de conservatieven geen meerderheid hebben. De progressieve hebben ook geen meerderheid. Dus dat is gewoon erg lastig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 00:54

StonedRomy schreef:
CDA is niet tegen het homo huwelijk. Abortus moet teruggedrongen worden in Nederland, maar bijna geen enkele partij zegt dat het om geloof niet meer mag. Wel zou er een alternatief moeten komen, want een abortus heeft nadelen voor je lichaam en geest. En euthanasie wet voor ouderen ben ik het persoonlijk niet mee eens. Het is makkelijker en doeltreffender om de euthanasie wet die al bestaat uit te breiden en dan ook eens voor jongeren onder de 18 jaar.

Maar CDA is niet meer christelijk. Ze hebben soms een andere kijk op dingen. Net als gl een andere kijk heeft en D66 ook. Alleen maar goed om zoveel partijen te hebben met een andere mening. Dan krijg je tenminste niet wat er nu in Amerika is. 4 jaar gebeurt er dat en de volgende 4 jaar zijn we ineens anti hono, anti vrouw, anti anders etc.

CDA, vindt nog altijd het gezin de hoeksteen vd samenleving. Maar vooral SGP vind ik vreselijk. De naastenliefde beperkt zich vooral tot hun eigen geloofsgenoten.
Wat jij van abortus enz. vindt, maak mij niet uit, voor mij is dat een reden om geen voorstander te zijn van partijen uit geloofsovertuiging.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 07:58

Sgp gaat toch nooit in de regering komen? Alsof Nederland massal SGP heeft gestemt...gaan we echt terug naar de jaren 50 :+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 08:02

Maar waarom 4 partijen? VVD zo rechts en dan een uiterst linkse zoals SP maar ook GL dat gaat toch nooit samen? Het land is toch niet gebaat bij een kabinet dat steeds niet tot elkaar komt en half bakken compromissen moet sluiten..

Over 4 jaar hebben we ultra links, dan is iedereen het weer zat dat hun idealen niet behartigt worden...ook dan is de wereld weer in een andere kramp...

Dat hele rechtse is toch al passe aan het worden, kijk naar Belgie, Frankrijk en nu ook Duitsland waar Merkel weer veel steun krijgt...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 08:18

Electra63 schreef:
StonedRomy schreef:

CDA, vindt nog altijd het gezin de hoeksteen vd samenleving. Maar vooral SGP vind ik vreselijk. De naastenliefde beperkt zich vooral tot hun eigen geloofsgenoten.
Wat jij van abortus enz. vindt, maak mij niet uit, voor mij is dat een reden om geen voorstander te zijn van partijen uit geloofsovertuiging.

Nou inderdaad.

En dat vreselijke plan van ze om de dienstplicht weer in te stellen.

Nee het CDA probeert mij veel te veel privé zaken achter mijn voordeur te regelen. Daar horen ze niet.