StonedRomy schreef:CDA is niet tegen het homo huwelijk. Abortus moet teruggedrongen worden in Nederland, maar bijna geen enkele partij zegt dat het om geloof niet meer mag. Wel zou er een alternatief moeten komen, want een abortus heeft nadelen voor je lichaam en geest. En euthanasie wet voor ouderen ben ik het persoonlijk niet mee eens. Het is makkelijker en doeltreffender om de euthanasie wet die al bestaat uit te breiden en dan ook eens voor jongeren onder de 18 jaar.
Maar CDA is niet meer christelijk. Ze hebben soms een andere kijk op dingen. Net als gl een andere kijk heeft en D66 ook. Alleen maar goed om zoveel partijen te hebben met een andere mening. Dan krijg je tenminste niet wat er nu in Amerika is. 4 jaar gebeurt er dat en de volgende 4 jaar zijn we ineens anti hono, anti vrouw, anti anders etc.
CDA, vindt nog altijd het gezin de hoeksteen vd samenleving. Maar vooral SGP vind ik vreselijk. De naastenliefde beperkt zich vooral tot hun eigen geloofsgenoten.
Wat jij van abortus enz. vindt, maak mij niet uit, voor mij is dat een reden om geen voorstander te zijn van partijen uit geloofsovertuiging.