Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:18

rapido schreef:
Joh maak jullie niet zo druk. Welke minister of presidents kandidaten hebben nou geen ,,groot spraak,, voor er een verkiezing gehouden word? Dat is overal hetzelfde.
Trump krijgt een heel leger aan adviseurs om zich heen.
Ik ben er in ieder geval niet bang van.

Dus hij heeft gezegd dat hij een muur gaat bouwen.....maar dat hoeft hij niet te doen?
Hij heeft ggzegd dat hij Hillary gaat laten opsluiten.....maar dat hoeft hij niet te doen?
Hij heeft gezegd dat hij de Islam gaat weren uit de VS.....maar dat hoeft hij niet te doen?
Hij heeft gezeg dat hij NAFTA en TTIP gaat herzien of zelfs afschaffen....maar dat hoeft hij niet te doen?

En als mensen nou op basis van (1 van) die punten op hem gestemd heeft, dan.....hebben die mensen dikke pech? Is dit nou die 'nieuwe politiek'?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:19

Foaly schreef:
Voor iedereen die inmiddels in de paniek geschoten is:
Citaat:
THINGS A PRESIDENT CANNOT DO:

Reverse any Supreme Court decision

This includes Obergefell v. Hodges, which made same-sex marriage a constitutional right; Whole Woman’s Health v. Hellerstedt, which reaffirmed a woman’s right to choose first articulated in Roe v. Wade, another Supreme Court case. Grutter v. Bollinger, which instituted affirmative action, the entire body of Civil Rights case law, plus anything related to due process, including the right of minors to due process, your right to an attorney, Miranda rights, inadmissible evidence, etc.
(Even if Trump appoints the worst possible SC nominee, they still can’t reverse any of these decisions without a really significant case coming before the Court with new facts, and then they have to write an opinion stating how this case is different than that other case…it’s unlikely to happen.)

Write law or repeal any existing law

While traditionally, presidents have exerted influence on the legislative agenda (see, Obama’s role in advancing and promoting the Affordable Care Act) they cannot actually write or pass legislation. Bills, joint resolutions, concurrent resolutions, and simple resolutions must be introduced in the House by a Representative.
Presidents cannot strike down law. Only Congress can repeal laws, and only the Supreme Court can strike them down as unconstitutional.
Presidential influence is just that—influence.
(And if—for example—you are hated by 95% of the party you joined last week, and burned all your goddamn bridges by insulting them at various points in your campaign…..they’re unlikely to partner with you in crafting legislation.)

Make any law or declaration that infringes in any way on the rights of the states

So in the US, most of the rights are reserved to the states. You name it, it’s a state-run power. Criminal procedure and law? States. Medicare and Medicaid? States. The definition of marriage? States. Insurance, health departments, housing, unemployment benefits, public education, all these are state programs. And the president cannot infringe on those powers given to the states.
(This is why down-ticket voting is so important, because Mike Pence as governor of Indiana had 800x the power he’s going to have as VP.)

Declare war.

This one is the most complicated, because with the advent of our “conflicts” in Vietnam, Iraq, Afghanistan, Libya, etc. there has been a significant shift in the articulation of the war doctrine, and it is one of the least restricted of the president’s “restricted” powers. But, despite all that, a president still has no power to declare war.

Unilaterally appoint heads of administrative departments

Unilaterally make treaties with foreign nations

Essentially, while presidents have a lot of power, it’s mostly unofficial—they can’t make sweeping laws, they can’t overturn existing rights, the most they can do is refuse to enforce them (which is absolutely a threat! and a problem!) but we aren’t electing de facto royalty here.

Ik quote mezelf maar even... Pence kan dus wel wat roepen, maar of het kan is nog maar zeer de vraag. En Cowboy: 2 van die 4 uitspraken zijn sowieso in strijd met de grondwet (het opsluiten van iemand zonder gedegen proces en het verbannen van een religie), dus dat gaat ook niet gebeuren :+

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:20

Cowboy55 schreef:
rapido schreef:
Joh maak jullie niet zo druk. Welke minister of presidents kandidaten hebben nou geen ,,groot spraak,, voor er een verkiezing gehouden word? Dat is overal hetzelfde.
Trump krijgt een heel leger aan adviseurs om zich heen.
Ik ben er in ieder geval niet bang van.

Dus hij heeft gezegd dat hij een muur gaat bouwen.....maar dat hoeft hij niet te doen?
Hij heeft ggzegd dat hij Hillary gaat laten opsluiten.....maar dat hoeft hij niet te doen?
Hij heeft gezegd dat hij de Islam gaat weren uit de VS.....maar dat hoeft hij niet te doen?
Hij heeft gezeg dat hij NAFTA en TTIP gaat herzien of zelfs afschaffen....maar dat hoeft hij niet te doen?

En als mensen nou op basis van (1 van) die punten op hem gestemd heeft, dan.....hebben die mensen dikke pech? Is dit nou die 'nieuwe politiek'?

Nieuwe politiek? Het is toch al tijden dat men groots beloofd en maar delen waarmaakt?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:21

Kana schreef:

The Inquisitr is mostly a multi-news aggregator, publishing trending news and original articles.

They have a decidedly liberal color to their writings, so take everything that you read there with a grain of salt.

Maar de basis zal inhoudelijk kloppen......

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:22

Cowboy bedoelt het feit dat een hoop mensen op Trump hebben gestemd als een soort van symbolische stem tegen het huidige systeem. Hij was toch voor de common man etc.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:25

xSannee schreef:
Cowboy55 schreef:

Nieuwe politiek? Het is toch al tijden dat men groots beloofd en maar delen waarmaakt?

Iets beloven en iets beloven is wat mij betreft in dit geval toch echt twee. Dit zijn geen kattepis-beloften......

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:26

Amandavd schreef:
Ik wil dus gaan stemmen in maart, heb het jaren niet gedaan maar ben nu enigszins wakker geschud. Ik ga mij zelf maar eens verdiepen in de politiek hier.

Schitterend besluit!
+:)+
Je hebt het recht, de kaart komt op de deurmat en de langste rij voor een stembureau waar ik ooit in stond was misschien 5 minuten.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:27

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:30

elenaMM77 schreef:
je bent beter af als hij bovenop je knar valt dan dat hij 200 kilometer verderop valt..
of zelfs 500 kilometer verderop..

ik weet nog heel goed dat we na tjernobyl in het oosten van Nederland niet ieder gewas konden verbouwen omdat een deel van onze gewassen meer radioactieve straling bevatte.. de wat ongevoeligere rassen waren ook radioactief, maar dusdanig laag dat het veilig gegeten kon worden. en moet je dan eens kijken hoever wij wel niet van tjernobyl afzaten.

Als er een bom in oostduitsland zou vallen zijn we niet direct dood of dodelijk ziek, maar wel economisch zwaar het haasje.. denk maar niet dat onze koeien dan melk geven waarmee wij producten kunnen maken die ook veilig geexporteerd kunnen worden, ook planten en bloemen.

inderdaad, als ik mag kiezen gooi m in dat geval maar in mn tuin.... de rest is nl slechter af want op 50 km oid zit je met zware brandwonden... en dan ziekte waaraan je of binnen de 24 uur sterft, wat verder krijg je voortijdig kanker enz enz... dus dan ben liever gewoon meteen opgeruimd... zonder tijd o; uberhaupt besef van pijn te hebben.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:42

Amandavd schreef:
Cowboy bedoelt het feit dat een hoop mensen op Trump hebben gestemd als een soort van symbolische stem tegen het huidige systeem. Hij was toch voor de common man etc.

Dat snap ik, ik bedoelde meer dat je vantevoren al kon zien dat dit gewoon loze beloftes zijn. Ongeacht wat hij verder van plan is en geroepen heeft over zijn economische beleid en hoe hij de common man wil gaan helpen, dit kán gewoonweg niet zonder de complete Amerikaanse staat om zeep te helpen. En het congres mag dan Republikeins zijn, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die het niet zover gaan laten komen :+

Edit: en al helemaal niet binnen de eerste 100 dagen van zijn presidentschap zoals hij ook heeft beloofd :')

Anoniem

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:44

Ik maak me niet eens per se heel veel zorgen over wat hij gaat doen als president, maar ik maak me wel zorgen over het type persoon (en zijn tweede man) die het Amerikaanse volk als president hebben gekozen.. Er zijn sightings geweest van KKK-leden die over een brug in North Carolina lopen, een vrouw is aangevallen door een groep mannen in de metro die riepen "grab her by the pussy".. En ja, dat zijn geisoleerde evenementen, maar wel evenementen die geinspireerd zijn door de woorden van de man die de komende 4 jaar het grootste westerse land gaat leiden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:48

Dat dus inderdaad.. want als de president zoiets mag roepen en iedereen vereert hem erom, dan mag iedereen dat toch, en heb je al gauw het idee dat mensen juist naar je op kijken als je je zo gedraagt. Bizar.. En erg eng

Verder, wat hij gaat doen vind ik voor een groot deel toch best belangrijk omdat ook wij dat gaan voelen. Ttip afschaffen, super, meteen doen! Maar dat verdrag van Parijs.. := Wat er in dat verdrag staat is zelfs te wéinig om de aarde te redden, en trump wil daar ook vanaf? Iemand die denkt dat het broeikaseffect een sprookje is heeft geen gewone plank voor zijn kop, maar een hele muur, al dan niet betaald door Mexico :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:01

Een kennisje van me heeft familie in de VS en zij en haar familie zijn blij met de overwinning van Trump. Ik was gisteren met haar daarover in discussie op fb, waarop een familielid van haar zich boos maakte op mij. Hilary was evil en Trump is de goede want hij wil alle illegalen buiten en vecht voor haar land. Tja, heb even gezegd dat iemand die zelf af stamt van een bende blanke illegalen die het land van de natives stalen, geen recht hebben om commentaar te hebben op anderen die ook naar daar komen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:19

En toen SVRL?

Trump wordt ook gesteund door een of andere veredelde nazi partij dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:26

Amandavd schreef:
En toen SVRL?

Geen idee, ik zie het bericht niet meer, maar sta nog wel bij haar vrienden. Dus ofwel heb ik nu beperkte toegang tot haar profiel, of het bericht is weg. Er waren in ieder geval nog Belgische vrienden die ook niet akoord gingen met de post en er negatief op reageerde. Ik had wel de indruk dat het bewuste familielid ook enorm gelovig is, aangezien ze abortus ook kindermoord noemde en het correct vindt dat vrouwen hiervoor gestraft worden.

Het is de KKK die hun steun aan Trump geven, echt geen frisse jongens en meisjes

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:28

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:53

GarBel schreef:

Die kans is theoretisch gezien aanwezig, maar die kans is zo klein... Trump moet voor 19 december (de dag van de officiële verkiezing) nog wel in de rechtbank verschijnen voor de sexual assault-zaak en de Trump university-zaak, het zou kunnen dat die zaken een smet op hem gaan werpen, maar als je ziet wat hij allemaal al heeft geroepen zou het me verbazen als die rechtzaken hem de das om zouden doen. Hij is ook nog eens iemand die gaat rekken bij rechtzaken als dat hem beter uitkomt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:54

Breathe schreef:
GarBel schreef:

Die kans is theoretisch gezien aanwezig, maar die kans is zo klein... Trump moet voor 19 december (de dag van de officiële verkiezing) nog wel in de rechtbank verschijnen voor de sexual assault-zaak en de Trump university-zaak, het zou kunnen dat die zaken een smet op hem gaan werpen, maar als je ziet wat hij allemaal al heeft geroepen zou het me verbazen als die rechtzaken hem de das om zouden doen. Hij is ook nog eens iemand die gaat rekken bij rechtzaken als dat hem beter uitkomt..

Helaas heeft de familie die zaak laten vallen vanwege aanblijvende en serieuze doodsbedreigingen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:55

SVRL schreef:
Amandavd schreef:
En toen SVRL?

Geen idee, ik zie het bericht niet meer, maar sta nog wel bij haar vrienden. Dus ofwel heb ik nu beperkte toegang tot haar profiel, of het bericht is weg. Er waren in ieder geval nog Belgische vrienden die ook niet akoord gingen met de post en er negatief op reageerde. Ik had wel de indruk dat het bewuste familielid ook enorm gelovig is, aangezien ze abortus ook kindermoord noemde en het correct vindt dat vrouwen hiervoor gestraft worden.

Het is de KKK die hun steun aan Trump geven, echt geen frisse jongens en meisjes

http://www.vox.com/policy-and-politics/ ... nald-trump

Ze hebben hem niet endorsed maar steunen wel veel van zijn ideeën.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:56

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:57

Maar nu wordt er gezegd dat hij waarschijnlijk niet veel waar kan maken. Nu worden er een viertal van zijn extreme ideeën opgenoemd. Maar andere ideeën welke hij heeft, bv wapenwet en abortus, die kans is wel groter doordat het congres en senaat nu ook rood is.

Waar Obama veel werd tegengewerkt kan Trump nu wss meer medewerking verwachten.

Correct me if I am wrong.
Vind het namelijk super interessant maar weet het fijne er niet vanaf. :o

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 16:06

Ach.. dat zou toch mooi zijn als de kiesmannen opeens besluiten om DT niet te steunen.... er is genoeg protest gaande in de USA - kan me niet herinneren dat er bij eerdere verkiezingen zo gereld werd als nu..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 16:27

wie weet :) misschien maken we alsnog een uniek stukje geschiedenis mee dan? :D ik betwijfel of er een al een kandidaat geweest is die zo weinig gesteund is door zen eigen partij

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 16:33

Hoe heerlijk is het om niet in Amerika te wonen. :D