Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:25

Na parijs stond er bij ons voor de Haagse Hogeschool een koelkast. Jawel je leest het goed. Heb toen getwijfeld de politie te bellen, uiteindelijk niet gedaan maar schoolbeveiliging ingelicht. Dinsdag lag er ineens een onbemande tas, weer het zelfde gedaan.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:26

Maar dat gaat nooit gebeuren, 1 regering.

Petraaken, ze hebben het net op het vtm-nieuws getoond.
Volgens mij zag dat baby'tje er ook verbrand uit, maar ik kan me vergissen, het beeld was wazig.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:26

FleurStyn schreef:
tweebelgen schreef:
Terug naar 1 regering i.p.v. 5 regeringen. Walen, Vlamingen, Brusselaars, Duitstaligen, we zijn allemaal Belgen. Laat voor iedereen dan ook dezelfde wetten en plichten gelden.

Helemaal mee eens...

als het maar zo simpel was :/ (heb je je in de redenen al eens verdiept?) België zou door alle onderlinge conflicten naar alle waarschijnlijkheid al lang uit elkaar gevallen zijn zonder die opsplitsing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:28

Was het niet de neef van Fabienne van Steenkiste die haar wou identificeren en "samenstellen"? Zag dat vanmorgen ergens langskomen. Die man heeft jaren bij die dienst gewerkt en heeft oa mee de identificatie gedaan van de slachtoffers van de tsunami.
Moet verschrikkelijk zijn.

Zoe_97

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:29

ze zeiden net inderdaad dat hij haar lichaam zelf wil reconstrueren

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:30

Zoe_97 schreef:
ze zeiden net inderdaad dat hij haar lichaam zelf wil reconstrueren

Hoe gek het ook klinkt, ik snap het :), dat is dan als nabestaande nog
zo'n beetje het enige ( incl. het regelen van de uitvaart ) wat je voor je dierbare kan doen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:31

Jambon geeft net toe dat er bij Politie en justitie fouten gemaakt zijn. Hij heeft de hele nacht doorgewerkt om dat dosier te doorzoeken. Daarom heeft hij zijn ontslag aangeboden, de kern en premier hebben hem gevraagd in een oorlogssituatie waarin we nu zitten aan te blijven en hij is op dat verzoek in gegaan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:32

Koen Geens (justitie) heeft ook zijn ontslag aangeboden, maar ook dit is afgewezen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:36

Van Geens krijg ik het wel op de zenuwen. Elk interview: kan ik niet weten, heb ik geen informatie over,... Tja, discussieer daar maar mee.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:40

Ik las gisteren dat Sven Mary had toegegeven dat hij "misschien toch niet Abdeslams advocaat was geworden als hij wist wat er in Brussel zou gebeuren." Want wat er in Parijs gebeurd is, is niet erg genoeg? 8)7

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:41

Yasmine schreef:
Ik las gisteren dat Sven Mary had toegegeven dat hij "misschien toch niet Abdeslams advocaat was geworden als hij wist wat er in Brussel zou gebeuren." Want wat er in Parijs gebeurd is, is niet erg genoeg? 8)7

En hij (en zijn medewerkers) worden nu bedreigd... Vind dat ook wel erg hoor...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:41

ik denk dat hij op het moment gewoon niet tevveel naar buitne wil brengen in verband met procedurefouten voorkomen

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:47

Riddershow schreef:
Yasmine schreef:

En hij (en zijn medewerkers) worden nu bedreigd... Vind dat ook wel erg hoor...

Voor zijn medewerkers vind ik het wel erg, maar voor hem zelf niet. Had hij kunnen verwachten, en zinkt in het niets wat de slachtoffers meemaakte bij de aanslagen die door de terrorist zijn gepleegd/beraamd die hij nu verdedigt.
Dacht hij nu echt dat mensen hem gingen feliciteren omdat hij zo iemand verdedigt?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:49

Anderzijds zijn die mensen daardoor zelf de waarden aan het afbreken die we zo hard willen verdedigen. Agressie en dreiging horen hier niet thuis, door wie ook. Dat is geen eenrichtingsverkeer.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:49

Liever dat hij het doet als een pro deo.. helaas heeft hij toch recht op een advocaat

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:52

Bedreigingen zijn imo altijd erg.... Als advocaat vertegenwoordig je niet altijd slachtoffers, maar ook daders van verschrikkelijke misdrijven. Dat is het werk van een advocaat en nooit een reden om zo'n man te bedreigen :n

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:58

Inderdaad, helaas heeft hij daar recht op en hebben in België moordenaars vaak meer rechten dan slachtoffers.
Om daar al een vb van te geven, slachtoffers of familie mogen pas inkijken in het dossier als het onderzoek is afgelopen, de moordenaar mag ten aller tijden, ook al tijdens het onderzoek :?
En dat is nog een klein voorbeeldje, spreek je niet van al diegene die vrijgelaten zijn omdat er ergens een komma of punt bij wijze verkeerd is gezet.
Doet niets af aan de daad wat hij gedaan heeft maar komt daardoor wel vrij, leve de gerechtigheid.

Tieneke: Je zult wel gelijk hebben, maar wat is daar al mee bereikt? Niets, enkel aanslagen en verdriet.
T word is tijd voor hardere straffen, bv levenslange gevangenisstraf zonder kans op vrijlating, in een cel zonder tv of playstation en derg.
Waarom denk je dat er vele buitenlanders hier in België hun straf willen uitzitten? Denk dat pak weg in Marroko het anders aan toe gaan in de gevangenis. Hier zijn ze veel te soft.

Elke advocaat kan weigeren een misdadiger, moordenaar, terrorist te verdedigen.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:01

Zoe_97, ik zie dat je 18 bent, jij hebt het niet meegemaakt dat er maar 1 regering was. Ging het toen slechter, ik denk het niet.
Hoeveel ministers en staatssecretarissen hebben wij nu ? Veel te veel en die moeten allemaal hun zegje doen en ministeries die langs elkaar doorwerken.
Het land zou alvast een hoop geld minder moeten uitgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:04

Een advocaat kan dat weigeren, maar dan krijgen ze er eentje toegewezen van hogerhand. Willen of niet. Dan liever eentje die zegt "ik doe het" en ze flink laat betalen dan een pro deo waar wij als medeburger voor betalen door oa belastingen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:08

tweebelgen schreef:
Zoe_97, ik zie dat je 18 bent, jij hebt het niet meegemaakt dat er maar 1 regering was. Ging het toen slechter, ik denk het niet.
Hoeveel ministers en staatssecretarissen hebben wij nu ? Veel te veel en die moeten allemaal hun zegje doen en ministeries die langs elkaar doorwerken.
Het land zou alvast een hoop geld minder moeten uitgeven.

dat ik dat niet meegemaakt hebt betekend niet dat ik niet opd e hoogte ben van de situatie? Er zijn nu eenmaal veel ontwikkelingen en breuklijnen in onze (vere en nabije) geschiedenis waardoor belgië als 1 land totaal niet zou werken. Dat is achteruitgang momenteel ipv vooruitgang. Maar goed dit gaat erg offtopic

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:13

Varekaj schreef:
Een advocaat kan dat weigeren, maar dan krijgen ze er eentje toegewezen van hogerhand. Willen of niet. Dan liever eentje die zegt "ik doe het" en ze flink laat betalen dan een pro deo waar wij als medeburger voor betalen door oa belastingen.

In zijn entourage in Molenbeek zullen ze nu wel aan het rondgaan voor donaties voor zijn verdediging. Wat geen probleem zal zijn aangezien ze hem 4 maanden hebben geholpen en verstopt. Wordt daar echt misselijk van.
Weet niet of dat wettelijk kan en te bewijzen valt, maar al de geen die weet hadden en/of hulp hebben geboden, zouden ook moeten gestraft worden.
Indirect zijn zij ook medeplichting, nu hebben ze 4 maanden de tijd gehad om alles te plannen, had er 1 iemand een anoniem telefoontje gedaan, was dit misschien niet gebeurd.

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:14

Zoe_97 schreef:
als het maar zo simpel was :/ (heb je je in de redenen al eens verdiept?) België zou door alle onderlinge conflicten naar alle waarschijnlijkheid al lang uit elkaar gevallen zijn zonder die opsplitsing

Buiten de politieke wetenschappen die ik vroeger had op school (die me geen bal konden schelen toen en ik me het dus ook maar amper herinner -> ik was ook grandioos gebuisd :+ ), neen. Politiek is nog steeds mijn ding niet.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:16

Dan moet jij me nu eens zeggen wat er nu beter is dan vroeger. België niet werken als 1 land, wij zijn toch nog altijd 1 land met weliswaar verschillende regeringen, en werkt het nu ?
Maar inderdaad we zijn aan het afwijken....

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:17

Al bij stil gestaan dat Sven Mary allicht al 4 maand weet waar Abdeslam zat en contact met hem had? Dergelijke informatie mag hij niet eens doorgeven aan politie... Daar mag je gewoon niet aan denken, vreselijk.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:18

chanel1985 schreef:
Varekaj schreef:

In zijn entourage in Molenbeek zullen ze nu wel aan het rondgaan voor donaties voor zijn verdediging. Wat geen probleem zal zijn aangezien ze hem 4 maanden hebben geholpen en verstopt. Wordt daar echt misselijk van.
Weet niet of dat wettelijk kan en te bewijzen valt, maar al de geen die weet hadden en/of hulp hebben geboden, zouden ook moeten gestraft worden.
Indirect zijn zij ook medeplichting, nu hebben ze 4 maanden de tijd gehad om alles te plannen, had er 1 iemand een anoniem telefoontje gedaan, was dit misschien niet gebeurd.

Als ze nu gelijk hun naam bij de donatie opschrijven weet de inlichtingendienst in ieder geval wie ze in de gaten moeten houden....