Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FleurStyn schreef:tweebelgen schreef:Terug naar 1 regering i.p.v. 5 regeringen. Walen, Vlamingen, Brusselaars, Duitstaligen, we zijn allemaal Belgen. Laat voor iedereen dan ook dezelfde wetten en plichten gelden.
Helemaal mee eens...
Yasmine schreef:Ik las gisteren dat Sven Mary had toegegeven dat hij "misschien toch niet Abdeslams advocaat was geworden als hij wist wat er in Brussel zou gebeuren." Want wat er in Parijs gebeurd is, is niet erg genoeg?
Riddershow schreef:Yasmine schreef:Ik las gisteren dat Sven Mary had toegegeven dat hij "misschien toch niet Abdeslams advocaat was geworden als hij wist wat er in Brussel zou gebeuren." Want wat er in Parijs gebeurd is, is niet erg genoeg?
En hij (en zijn medewerkers) worden nu bedreigd... Vind dat ook wel erg hoor...
tweebelgen schreef:Zoe_97, ik zie dat je 18 bent, jij hebt het niet meegemaakt dat er maar 1 regering was. Ging het toen slechter, ik denk het niet.
Hoeveel ministers en staatssecretarissen hebben wij nu ? Veel te veel en die moeten allemaal hun zegje doen en ministeries die langs elkaar doorwerken.
Het land zou alvast een hoop geld minder moeten uitgeven.
Varekaj schreef:Een advocaat kan dat weigeren, maar dan krijgen ze er eentje toegewezen van hogerhand. Willen of niet. Dan liever eentje die zegt "ik doe het" en ze flink laat betalen dan een pro deo waar wij als medeburger voor betalen door oa belastingen.
Zoe_97 schreef:als het maar zo simpel was :/ (heb je je in de redenen al eens verdiept?) België zou door alle onderlinge conflicten naar alle waarschijnlijkheid al lang uit elkaar gevallen zijn zonder die opsplitsing
chanel1985 schreef:Varekaj schreef:Een advocaat kan dat weigeren, maar dan krijgen ze er eentje toegewezen van hogerhand. Willen of niet. Dan liever eentje die zegt "ik doe het" en ze flink laat betalen dan een pro deo waar wij als medeburger voor betalen door oa belastingen.
In zijn entourage in Molenbeek zullen ze nu wel aan het rondgaan voor donaties voor zijn verdediging. Wat geen probleem zal zijn aangezien ze hem 4 maanden hebben geholpen en verstopt. Wordt daar echt misselijk van.
Weet niet of dat wettelijk kan en te bewijzen valt, maar al de geen die weet hadden en/of hulp hebben geboden, zouden ook moeten gestraft worden.
Indirect zijn zij ook medeplichting, nu hebben ze 4 maanden de tijd gehad om alles te plannen, had er 1 iemand een anoniem telefoontje gedaan, was dit misschien niet gebeurd.