Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Nou ja, het is cultureel gezien best logisch als Maria een sluier/doek zou dragen. Lees: Israel (Midden-Oosten), 2000 jaar geleden. Maar het was zeker geen lange, slanke, blonde dame, en inderdaad, Jezus was ook geen lange, bijzonder knappe man met wapperende blonde manen. Het is toch mens-eigen om een godsbeeld zo veel mogelijk aan te passen naar het eigen referentiekader.
Tcm62 schreef:Het is maar hoe je het allemaal uitlegt, de Koan is een boek die iederen tevreden stelt, alles kan op ieder zijn manier gelezen worden....jammer dat de moslims die gekozen hebben voor het vrije Westen doen alsof we nog 2000 jaar geleden leefden...theater noem ik het maar en zo krjg je je zin...![]()
En dan al die tirannieke kereltjes die dan maar wat graag zo een artikel schrijft om de moslimgemeenschap even weer lekker te onderdrukken, iets wat helemaal niet past binnen onze maatschappij en daarom mag je je terecht afvragen of ze met hun bijzonder gdachtengoed wel tussen de Liberale, vrije christelijke gemeenschap thuis horen..
aslo schreef:http://nos.nl/l/2065294
Gisteren nog in t nieuws dat een grote groep vluchtelingen in Zweden hun nieuwe onderkomen niet accepteerden: reden? Teveel bomen![]()
Krijg steeds meer 'tegenzin' vwb die mensen.
Gisteren nog in t nieuws dat een grote groep vluchtelingen in Zweden hun nieuwe onderkomen niet accepteerden: reden? Teveel bomen![]()
Blue_Eyes schreef:aslo schreef:http://nos.nl/l/2065294
Ja, kunnen die mensen wat aan doen, dat ze MRSA bij zich dragen.![]()
Wat betreft dat verhaal in Zweden: ben benieuwd naar het hele verhaal, in plaats van deze samenvatting jouwerzijds. Ik zal eens googelen.
Blue_Eyes schreef:Makkelijk gezegd. Ik denk nu vanuit mijn veilige huis dat ik ook niet zou klagen. Maar tegelijk: het is allemaal nieuw en vreselijk overweldigend. Werkelijk NIETS is hetzelfde als thuis en voor sommigen voelt dat veilig, voor anderen misschien juist niet. Er waren ongeveer 100 mensen die daar gebracht werden, waarvan er ongeveer 30 in eerste instantie (!!) niet uit de bus wilden stappen. Die mensen komen hierheen met een mega-trauma. Angst voor het onbekende, voor wat er komen gaat, wellicht? Ik kan het misschien niet echt begrijpen, maar ik probeer het me wel voor te stellen.
ravellie schreef:Blue_Eyes schreef:Makkelijk gezegd. Ik denk nu vanuit mijn veilige huis dat ik ook niet zou klagen. Maar tegelijk: het is allemaal nieuw en vreselijk overweldigend. Werkelijk NIETS is hetzelfde als thuis en voor sommigen voelt dat veilig, voor anderen misschien juist niet. Er waren ongeveer 100 mensen die daar gebracht werden, waarvan er ongeveer 30 in eerste instantie (!!) niet uit de bus wilden stappen. Die mensen komen hierheen met een mega-trauma. Angst voor het onbekende, voor wat er komen gaat, wellicht? Ik kan het misschien niet echt begrijpen, maar ik probeer het me wel voor te stellen.
Nee, niet makkelijk gezegd.
Al dat geklaag ( wat je dan voornamelijk via de media hoort) over voeding , huisvesting, uitkering en weet ik veel wat nog meer.
Terwijl de opvang hartstikke veel geld kost, vrijwilligers en het vraagt ook nogal wat ( aanpassing schijnbaar)
Draagvlak op gebied van veiligheid, huisvesting, instroom van heel veel mensen van een andere cultuur, veelal mensen die de islam aanhangen.
En dan zoveel klagen? om de ogen uit je hoofd te schamen!.
En bovendien werken ze daar ook nog eens het extremisme mee in de hand, dus verstandig is het al helemaal niet