Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:32

Nou ja, het is cultureel gezien best logisch als Maria een sluier/doek zou dragen. Lees: Israel (Midden-Oosten), 2000 jaar geleden. Maar het was zeker geen lange, slanke, blonde dame, en inderdaad, Jezus was ook geen lange, bijzonder knappe man met wapperende blonde manen. Het is toch mens-eigen om een godsbeeld zo veel mogelijk aan te passen naar het eigen referentiekader.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:36

Blue_Eyes schreef:
Nou ja, het is cultureel gezien best logisch als Maria een sluier/doek zou dragen. Lees: Israel (Midden-Oosten), 2000 jaar geleden. Maar het was zeker geen lange, slanke, blonde dame, en inderdaad, Jezus was ook geen lange, bijzonder knappe man met wapperende blonde manen. Het is toch mens-eigen om een godsbeeld zo veel mogelijk aan te passen naar het eigen referentiekader.

Bedankt Blue......je vernietigt al mn dromen :D

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:17

Grappig dat een Arabische Theoloog voor leugenaar wordt uitgemaakt,

Overigens was, is het een woestijnvolk en droeg men inderdaad wiklels/doeken, give it a name, eronder waren/zijnze naakt...en het geeft maar weer aan hoe simpl dat mannenvolk is, alsze al bij jet zien van een hals verkrachtingsneigingen hebben..maar ja als je in een woestijn leeft een tocht moet maken van A naar B met je kameel en een half jaar onderweg bent?

Met de zandstormen aldaar, maar wat fijn als je de gezicht kon bedekken...vandaar ook die klederdracht.

Gaan we even naar het nu...de kleding is totaal veranderd, Behalve de Veluwe kan ik mij hier geen woestijn of zandstormen indenken.

En het bedekken van de borsten, lijkt mij logisch als die bloot loshangen voor de buurman dat dat als opvoedend in een boek wordt opgeschreven...dat is even wennen als de gevluchte Afrikaanse stammen in het zelfde AZC zit en deze dames daar wat makkelijker mee omgaan met bv het voeden van hun kroost... :+

Maar we gaan even naar het nu, 2000 jaar later....dan zie je Moslima's met decolleté, op zijn minsts toch wel een blote hals, strak aansluitende kleding en hoofddoek, veel makeup en lonkend naar de mannelijke beter betaalde collega, de chef dus...waar is de clou?

Nee, mij maak je niets wijs, dit hele overspannen gedoe van die hoofddoek is om aandacht te trekken en te kunnen gillen dat ze gediscrimineerd worden...
Hebben we het hier over de koran, verplichte hoofddoek om niet te verleiden, of over een goed gelovige moslim met een knipoog naar al die moslimvrouwen zonder hoofddoek...

Dat we nog met zijn allen hierin trappen....

Ik heb nog geen een man in mijn omgeving meegemaakt die hitsig werd als hij een stoet geluierde vrouwen aan zag komen en deze in het gezicht keek om voortst zinnegeprikkeld te worden... :D ik ga mij niet verder uitlaten welke opmerkingen er door mannen desgevraagd over grmaakt worden...

Als je kiest voor de molens n ede tulpen, kies je ook voor gedragregels en dat is dat wij niet gecharmeerd zijn van dat aanstellierige gedoe hier en dat verkrachting bestraft wordt ...

Ze laten wel hun vrouwen en kinderen achter in gevaarlijke gebieden met wellustige droogstaande mannen in oorlogstijd achter en denken, nou ze heeft een hoofddoek op, dus er gebeurd niks....

Het is allemaal jereinste flauwekul....en wij domme naive niksgewende Europeanen slikken het allemaal voor zoete koek...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:25

Tmc62, ben je cultureel antropoloog of theoloog? Of allebei? -:)
Je 'kennis' over moslims en moslimgebruiken is verbluffend :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:40

Laat staan over het verstand en de eetgewoonten van de Europeanen. Het is dat er 'wij' voor staat, want anders zou ik toch denken dat het over een compleet ander continent gaat..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:41

Tcm62 schreef:
Grappig dat een Arabische Theoloog voor leugenaar wordt uitgemaakt,

Door een andere theoloog? Is dat niet wat theologen 24/7 doen dan? :+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:49

Sja, ik vind het ook belachelijk dat de hoofddoek blijkbaar dient als voorkomen van verkrachting of vieze respectloze blikken van mannen (dat is net als het probleem van verkrachting bij een meisje neerleggen omdat ze het zou " uitlokken" ipv de schuld gewoon bij de verkrachter neerleggen), maar dat neemt niet weg dat 't in de Koran staat :')

Achja en dan wordt er gezegd dat ze het voor Allah doen, sja dat doen ze ook omdat het in de Koran staat, maar in de Koran staat ook beschreven waarom. Lekker tegenstrijdig, en principieel vind ik het belachelijk, maar goed. Soms laten ze meisjes al voordat het echt 'moet' al een hoofddoek dragen om ze er vast aan te laten wennen. Dat zegt al genoeg volgens mij :+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:10

Het is maar hoe je het allemaal uitlegt, de Koan is een boek die iederen tevreden stelt, alles kan op ieder zijn manier gelezen worden....jammer dat de moslims die gekozen hebben voor het vrije Westen doen alsof we nog 2000 jaar geleden leefden...theater noem ik het maar en zo krjg je je zin... ;)

En dan al die tirannieke kereltjes die dan maar wat graag zo een artikel schrijft om de moslimgemeenschap even weer lekker te onderdrukken, iets wat helemaal niet past binnen onze maatschappij en daarom mag je je terecht afvragen of ze met hun bijzonder gdachtengoed wel tussen de Liberale, vrije christelijke gemeenschap thuis horen..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:26

Het duurde even voor ik snapte waar je met al je posts nu naar toe wilde.. Ik durf Nederland tegenwoordig ten eerste niet bepaald algemeen christelijk te noemen en ook binnen christelijke partijen/ stromingen zijn in mijn ogen (mening dus, want normen en waarden zijn toch echt aan verandering ondergehevig, daarom altijd op passen met iets achterlijk of stom noemen) evenzo kortzichtig als sommige islamitische opvattingen. Dus dat liberaal en vrij is nu toch ook niet overal van toepassing. :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:10

Tcm62 schreef:
Het is maar hoe je het allemaal uitlegt, de Koan is een boek die iederen tevreden stelt, alles kan op ieder zijn manier gelezen worden....jammer dat de moslims die gekozen hebben voor het vrije Westen doen alsof we nog 2000 jaar geleden leefden...theater noem ik het maar en zo krjg je je zin... ;)

En dan al die tirannieke kereltjes die dan maar wat graag zo een artikel schrijft om de moslimgemeenschap even weer lekker te onderdrukken, iets wat helemaal niet past binnen onze maatschappij en daarom mag je je terecht afvragen of ze met hun bijzonder gdachtengoed wel tussen de Liberale, vrije christelijke gemeenschap thuis horen..

Volgens mij mis ik wat...? Snap je post niet helemaal :')

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:46

http://nos.nl/l/2065294

Gisteren nog in t nieuws dat een grote groep vluchtelingen in Zweden hun nieuwe onderkomen niet accepteerden: reden? Teveel bomen :(

Krijg steeds meer 'tegenzin' vwb die mensen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:47

aslo schreef:

Gisteren nog in t nieuws dat een grote groep vluchtelingen in Zweden hun nieuwe onderkomen niet accepteerden: reden? Teveel bomen :(

En het rook zeker ook teveel naar Hout. :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:59

aslo schreef:

Ja, kunnen die mensen wat aan doen, dat ze MRSA bij zich dragen. :n

Wat betreft dat verhaal in Zweden: ben benieuwd naar het hele verhaal, in plaats van deze samenvatting jouwerzijds. Ik zal eens googelen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:01

aslo schreef:

Uuuuhmmm....de link gaat over de MRSA bacterie?
En voordat mensen nou beginnen te schreeuwen dat 'ze' dat ook nog hier importeren: uit het artikel;

Normale beeld

Tot nog toe is de MRSA-bacterie bij twee zieke vluchtelingen ontdekt. Daarna zijn de mensen gecontroleerd die met de zieke vluchtelingen in contact zijn geweest. Daarvan bleek zo'n 10 procent besmet. Dit wijkt volgens Van Dissel niet af van het normale beeld.

De MRSA-bacterie is gevaarlijk voor patiënten met een verminderde weerstand. De bacterie is resistent voor antibiotica.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:06

Blue_Eyes schreef:
aslo schreef:

Ja, kunnen die mensen wat aan doen, dat ze MRSA bij zich dragen. :n

Wat betreft dat verhaal in Zweden: ben benieuwd naar het hele verhaal, in plaats van deze samenvatting jouwerzijds. Ik zal eens googelen.

PowNed (tja) meldde dat in Zweden vluchtelingen hun onderkomen geweigerd hebben omdat het 'te landelijk' zou zijn.

Simpelen en/of kwaden van geest maken daar dan van: te veel bomen'. Overigens heeft een deel na wat uitleg gewoon hun intrek genomen. Maar ook dat boeit de kwaden van geest niet. Net zo min als:

"We were coming to an area in the middle of the forest we know nothing about, just snow and wind and nothing else," Esam Taha, one of the Syrian refugees aboard the bus recently told The Local.

But he said that he had gone on to make good friends in the area and planned to stick around.

"This city is a small city and a quiet city, and the people here are really, really nice and I like it, but it's a big problem to find an apartment," he explained.

http://www.thelocal.se/20151026/refugee ... liday-home
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 27-10-15 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:20

Ik vond inderdaad ook zoiets. Mijn eerste gedachte was precies hetzelfde: PowNed... tja...
Ik stel me dan voor dat ik uit een land kom waar het altijd 35+ graden is, en dan op een plek word opgehokt waar een pak sneeuw van een meter ligt. Ik zou me ook even afvragen waar ik nu toch terecht was gekomen... Tegelijk vond ik een artikel over opvangcentra die in Zweden in brand zijn gestoken. Kan me voorstellen dat je met die kennis in je achterhoofd ook liever niet in het bos zit. Maar goed - eigenlijk blijkt uit de quote van meneer Taha dat het allemaal sowieso weer een storm in een glas water is.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:30

Ja, ik zou ook zeker gaan klagen als ik opgevangen ben door een ander land, omdat ik in een ander land moest vrezen voor mijn leven wegens een bommenregen en religieuze keus.

>;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:36

Makkelijk gezegd. Ik denk nu vanuit mijn veilige huis dat ik ook niet zou klagen. Maar tegelijk: het is allemaal nieuw en vreselijk overweldigend. Werkelijk NIETS is hetzelfde als thuis en voor sommigen voelt dat veilig, voor anderen misschien juist niet. Er waren ongeveer 100 mensen die daar gebracht werden, waarvan er ongeveer 30 in eerste instantie (!!) niet uit de bus wilden stappen. Die mensen komen hierheen met een mega-trauma. Angst voor het onbekende, voor wat er komen gaat, wellicht? Ik kan het misschien niet echt begrijpen, maar ik probeer het me wel voor te stellen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:44

asielzoekers willen niet in Zweeds vakantiepark wonen wegens veel te veel bomen
Het ruikt er naar hout, ook
26-10-2015, 15:27 Tags: asielzoekers, Zweden

“Charlotte Jacobsson, een perswoordvoerster voor de Zweedse immigratiedienst (Migrationsverket), bevestigde aan The Local dat een aantal asielzoekers zich oncomfortabel voelde, omringd door al die bossen. ‘Ja, dat is inderdaad de informatie die we van sommigen hebben gekregen’, aldus Jacobsson.”

Volgens The Local weigerden zondagavond meer dan 30 asielzoekers hun intrek te nemen in een Zweeds azc dat is gevestigd op een landelijk gelegen vakantiepark. Zoveel landelijke omgeving. met veel te veel bomen, vonden ze maar niks. Inmiddels hebben de meeste asielzoekers alsnog hun intrek genomen in het naar hout geurende azc met wijdse Zweedse uitzichten maar een klein aantal heeft uit protest de nacht doorgebracht in de bus waarmee ze waren gekomen.

Bron nieuws.tpo.nl

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:52

Ja, dat is de letterlijke vertaling van het artikel dat Cowboy hierboven al postte. Dus wat wil je daaraan toevoegen?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:07

Blue_Eyes schreef:
Makkelijk gezegd. Ik denk nu vanuit mijn veilige huis dat ik ook niet zou klagen. Maar tegelijk: het is allemaal nieuw en vreselijk overweldigend. Werkelijk NIETS is hetzelfde als thuis en voor sommigen voelt dat veilig, voor anderen misschien juist niet. Er waren ongeveer 100 mensen die daar gebracht werden, waarvan er ongeveer 30 in eerste instantie (!!) niet uit de bus wilden stappen. Die mensen komen hierheen met een mega-trauma. Angst voor het onbekende, voor wat er komen gaat, wellicht? Ik kan het misschien niet echt begrijpen, maar ik probeer het me wel voor te stellen.

Nee, niet makkelijk gezegd.
Al dat geklaag ( wat je dan voornamelijk via de media hoort) over voeding , huisvesting, uitkering en weet ik veel wat nog meer.
Terwijl de opvang hartstikke veel geld kost, vrijwilligers en het vraagt ook nogal wat ( aanpassing schijnbaar)
Draagvlak op gebied van veiligheid, huisvesting, instroom van heel veel mensen van een andere cultuur, veelal mensen die de islam aanhangen.
En dan zoveel klagen? om de ogen uit je hoofd te schamen!.
En bovendien werken ze daar ook nog eens het extremisme mee in de hand, dus verstandig is het al helemaal niet

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:33

En dan te bedenken dat het pas herfst is, ze trekken de kinderen in Zweden niet voor niets een skipak aan in de winter.
Dan is het daar pas echt koud :brr:
Effe gegoogeld in Aleppo is het nu 20 graden en zelf in de winter vriest het daar bijna nooit met een minnmum van 2 graden boven nul en een max van 15 gemiddeld.
Als je dat gewend bent zijn ook onze winters te koud.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:53

ravellie schreef:
Blue_Eyes schreef:

Nee, niet makkelijk gezegd.
Al dat geklaag ( wat je dan voornamelijk via de media hoort) over voeding , huisvesting, uitkering en weet ik veel wat nog meer.
Terwijl de opvang hartstikke veel geld kost, vrijwilligers en het vraagt ook nogal wat ( aanpassing schijnbaar)
Draagvlak op gebied van veiligheid, huisvesting, instroom van heel veel mensen van een andere cultuur, veelal mensen die de islam aanhangen.
En dan zoveel klagen? om de ogen uit je hoofd te schamen!.
En bovendien werken ze daar ook nog eens het extremisme mee in de hand, dus verstandig is het al helemaal niet

Ik denk dat je hier de bottomline zelf al noemt. Zie het dikgedrukte stuk. Hoe je het ook wendt of keert, je hoort het uit de media. Het is hoe dan ook een eenzijdig verhaal.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:58

ravellie schreef:

Omgedraaide wereld, niet? Of hebben ze het dadelijk over zichzelf afgeroepen? Analogie van het meisje met het korte rokje en de verkrachting?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:59

Ach hou toch op met die feiten.
Je hebt zelf met eigen ogen kunnen zien dat de vluchtelingen in Nijmegen aan het demonstreren zijn geweest, om maar iets te noemen.
Natuurlijk hoef je niet alle informatie via de krant en televisie als 'zoete koek te slikken', en zullen er vast wel eens wat zaken uit zn verband getrokken worden.
Maar het is niet bepaald dat het overgrote deel staat te springen van dankbaarheid.