verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:13

Ik ben ook niet bang voor deze mensen,maar ben wél voorzichtig.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:30

Cowboy lees even het andere topic mee, daar zijn persoonlijke ervaringen en dan snap je misschien waarom mensen bang zijn..

Ik sla van mij af desnoods met net zo veel geweld, ga tot het uiterste, maar veel mensen zijn al bang als ze intimiderend worden bedreigd en dat is ook iets wat in onze cultuur past...wij kennen nl doodsangst niet dus om die mensen neer te halen is onterecht .

Immers er zijn nl al heel wat zeer ernstige incidenten geweest! Bagataliseer dat nu niet steeds...

Dan zijn er ook genoeg in de grote steden die tussen grote groepen moslims wonen die lak aan alles hebben en de buurt terroseren, zo zelfs dat deze mensen geen aangifte durven te doen omdat ze ookvoor bedreigd worden en hun auto gewoon in elkaar gerost wordt als ze naar de politie gaan.

Dan geloof jij vast ook niet, maar ik heb daar helaas wel ervaring mee uit eerste hand...nee niet ikzelf maar wel de verhalen van deze hele bange mensen die man en macht doen om te kunnen verhuizen...en dit speelt al 20 jaar hoor....

Het groeiende rascime in Nederland komt niet uit de lucht vallen...

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:08

Juist

Helaas kijken nog veel mensen de andere kant op of doen aan knuffel politiek.

Maar als er straks nog meer onrust uitbreekt.

Ja......

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:16

En weer is het zwart of wit, kennelijk....
Je bent of een vluchtelingen hater, of een vluchtelingen knuffelaar....

We lossen het probleem niet op door alles en iedereen maar toe te laten. Maar we lossen het probleem ook niet op door de grenzen te sluiten.
We kunnen échte vluchtelingen toch niet het slachtoffer laten worden van de mensen die hier met de verkeerde of verdraaide bedoelingen komen?
Wij westerse mensen hebben hier niet om gevraagd, maar hun ook niet....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:21

In dat kader ben ik benieuwd of US en Rusland iets kunnen gaan betekenen in het gebied.. Nu nog eens worden of die knakker van een Assad blijft zitten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:22

Maar stél dat assad weg zou zijn... Is daarmee het probleem opgelost?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:25

Dat ligt er aan op welk 'probleem' je doelt. Ze willen IS daar wegbombarderen. Als dat lukt is dát probleem wel weg, moet het land alleen nog opnieuw opgebouwd worden. Dat hoeft in principe niet heel veel nieuwe problemen op te leveren, maar je blijft wel te maken hebben met een aantal verschillende stromingen onder één dak.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:28

Maar als is weg is, staat er wel weer een andere organisatie op

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:31

Die kans is wel aanzienlijk. Laat ze dan geleerd hebben van Irak. Ff de democratie brengen. Nou succes ermee, hij staat daar onder de kerstboom.. Dat moet natuurlijk ook anders, daar zijn de meeste politici het wel mee eens.

Van mij hoeft Assad ook niet weg, eigenlijk. Niet omdat het zo'n toffe peer is, verre van.. Maar hij had de boel redelijk onder controle. En een machtsvacuüm in dat gebied moet je ook niet willen. Dan begint het gedonder weer opnieuw.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:45

Sammie schreef:
Die kans is wel aanzienlijk. Laat ze dan geleerd hebben van Irak. Ff de democratie brengen. Nou succes ermee, hij staat daar onder de kerstboom.. Dat moet natuurlijk ook anders, daar zijn de meeste politici het wel mee eens.

Van mij hoeft Assad ook niet weg, eigenlijk. Niet omdat het zo'n toffe peer is, verre van.. Maar hij had de boel redelijk onder controle. En een machtsvacuüm in dat gebied moet je ook niet willen. Dan begint het gedonder weer opnieuw.

Mensen die al eeuwen onder een bepaald regime leven en onder de duim worden gehouden kunnen een democratie van de een op de andere dag helemaal niet aan.Dan gaan ze compleet los.
Het klinkt raar,maar deze mensen hebben misschien zo een regime juist nodig?
Het gaat fout zodra wij vinden dat het daar democratisch moet worden,zoals in Irak.
Zo een proces moet heel geleidelijk gaan....
Het is een achterlijke cultuur,ik bedoel,met ons vergeleken lopen ze ongeveer 500 jaar achter.
En dat halen we nu dus binnen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:42

Tcm62 schreef:
Cowboy lees even het andere topic mee, daar zijn persoonlijke ervaringen en dan snap je misschien waarom mensen bang zijn..

Ik sla van mij af desnoods met net zo veel geweld, ga tot het uiterste, maar veel mensen zijn al bang als ze intimiderend worden bedreigd en dat is ook iets wat in onze cultuur past...wij kennen nl doodsangst niet dus om die mensen neer te halen is onterecht .

Immers er zijn nl al heel wat zeer ernstige incidenten geweest! Bagataliseer dat nu niet steeds...

Ik heb niet het gevoel dat ik dat doe. Ik probeer slechts aan te geven dat er een bende stierepoep in de berichtgeving van beide kanten zit. Dat betekent niet dat ALLES discutabel is. Er gebeuren een hele bende foute dingen, ook met moslims.

Tcm62 schreef:
Dan zijn er ook genoeg in de grote steden die tussen grote groepen moslims wonen die lak aan alles hebben <KNIP>

Hebben deze criminelen dat met elkaar samen? Moslim zijn?
Of is Noord-Afrikaan zijn de grootste gemene deler?
Of is 3e generatie gastarbeider de grootste gemene deler?
Of is niet wit zijn de grootste gemene deler? Ik ken namelijk wat Antilianen. Geen moslims. Maar je wil ze niet tegen komen op het verkeerde moment.
Of hebben ze met elkaar samen dat het gewoon tokkies zijn, ongeacht religie en kleur en/of afkomst?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:11

8nnemiek schreef:
Een tweede syrië is misschien wat overdreven (laten we dat hopen iig), maar waar ik 20 jaar geleden nog als klein meisje veilig in mijn eentje in het bos kon en mocht lopen voelde ik me tien jaar geleden al niet meer veilig om 's avonds alleen door de stad te lopen, en nu zijn er al buurten waar ik me zelfs met vriendlief niet veilig voel. Ik zie het echt aankomen dat we over 10 jaar nergens meer veilig kunnen lopen als vrouw zijnde.
Er zit hier in de buurt een azc, maar er staat regelmatig politie en ze staan vaak in de krant. Die mensen kunnen gewoonweg niet vredig samenleven. Hoe moeten ze dan ooit kunnen samenleven met ons nederlanders, want dat cultuurverschil is nog vele malen groter..?

Maar ligt dat niet volledig aan jezelf? Ik bedoel, ik woon in een wat randstedelijkere regio dan jij en ik fiets rustig in mijn eentje over straat snachts.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:38

Cowboy, ik heb in en wijk gewoond met nagenoeg 80% allochtoon en dan met name Marokkaan en dat was geen pretje.. :n als vrouw alleen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:40

LadyMadonna schreef:

Ze hadden zich helemaal niet moeten bemoeien met wat er daar gebeurde...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:47

Nou.. Da bemoeien is nu al minimaal geweest.. En zie wat t ons nu heeft gebracht.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:51

Ze hadden die hele dictatuur daar moeten laten blijven,,dat volk weer niet beter....dat begint al bij de Iman..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:52

Die dictator, als je assad bedoelt zit daar nog steeds, die is niet weg.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:53

Maar is wel geprobeerd..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:57

R12312 schreef:
Maar ligt dat niet volledig aan jezelf? Ik bedoel, ik woon in een wat randstedelijkere regio dan jij en ik fiets rustig in mijn eentje over straat snachts.

Ik weet niet hoe het aan jezelf kan liggen dat je door groepjes jongeren (en dan vooral allochtonen) wordt nageroepen en uitgescholden voor prutsmuts, terwijl je het totaal niet uitlokt.
Ik weet nog dat ik met mijn vader over straat liep en er een allochtoon jongetje van een jaar of 10 papiertjes aan het prikken was voor bureau halt, en zodra we naar hem keken begon dat jochie toch te schelden en doen := Hoe ze aan zo'n taalgebruik komen, ongelofelijk.. Een stuk of 20 jongetjes waren daar aan het werk, geen enkele autochtoon. Toen dacht ik al, wat moet dat geven als die eens 10 jaar ouder zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:02

gohya schreef:
Cowboy55 gisteravond Nieuwsuur niet gezien? de vluchtelingen [het grootste deel] zei zelf dat ze kwamen om een beter en luxer leven te willen.Dat ze daarom massaal naar Europa komen! én dat ze hún geloof willen in Europa en de Sharia.
Dit kwam uit de mond van een zogenaamde vluchteling,en meerdere zeiden dit.

Vanmorgen was het ook op WNL dat de moslim vluchtelingen de Christelijke vluchtelingen en vrouwen in de opvang bedreigen en ze hen willen gaan scheiden naar religie wat weer voor grote problemen gaat zorgen volgens de VVD want zo kun je niet zien wat de rotte appels zijn.

Lekker op de boot terug naar Syrie er mee als ze zonodig die achterlijke sharia wet willen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:20

Tcm62 schreef:
Maar is wel geprobeerd..

Eh men probeert het nog steeds ..

Maar of mijn men hetzelfde is als jouw 'ze' betwijfel ik..

Kortm wat bedoel je precies te zeggen met
Tcm62 schreef:
LadyMadonna schreef:

Ze hadden zich helemaal niet moeten bemoeien met wat er daar gebeurde...

En

Tcm62 schreef:
Ze hadden die hele dictatuur daar moeten laten blijven,,dat volk weer niet beter....dat begint al bij de Iman..

En
Tcm62 schreef:
Maar is wel geprobeerd..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:13

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:05

Ik heb in Amsterdam West gewoond. Een plek met heel, heel, heel veel Marokkanen. Als vrouw alleen, Nederlandse, zonder hoofddoek of zo. Kon er prima midden in de nacht over straat zonder dat ik lastiggevallen werd (en dat deed ik ook vaak) en ben echt niet zo lelijk als de nacht. Heb ook alleen in de Bijlmer gewoond. Zelfde verhaal. Nooit lastig gevallen, nooit problemen gehad. Had een verslaafdenopvang recht voor mijn deur zitten, ook amper last van gehad. Liep rustig in een minirok en topje midden in de nacht over straat, door parkjes en donkere steegjes.

Het is ook een beetje hoe je er zelf in staat. Loop jij als een angstig vogeltje rond dan krijg je problemen. Verwacht je problemen? Dan krijg je ze meestal ook. Loop jij gewoon met een normale, zelfverzekerde houding rond is er niets aan het handje. Ook niet in Amsterdam West. Ook niet in de Bijlmer. Toen niet en nu niet.

Ik begrijp de angst voor die mensen niet. Het zijn gewoon mensen, net als wij. Met misschien een aantal andere gebruiken, maar ze moeten ook gewoon eten, slapen, naar de WC en zoeken net als wij een goede en veilige plek om hun leven op te bouwen. Wat is daar in godsnaam mis mee?

Waarom mogen wij wel wanneer we willen een leven ergens anders opbouwen maar zij niet? Ik begrijp werkelijk die angst van mensen niet.

Als we een beetje open staan voor elkaar en niet op voorhand al angstig beginnen te brullen van wat er wel niet zou kunnen gebeuren, zou de hele wereld een stuk mooiere plaats zijn. Kijk open naar de wereld, leer van de positieve dingen die vreemdelingen ook hebben, laat de negatieve dingen liggen. Help die mensen met inburgeren, zodat ze zo snel mogelijk op de hoogte zijn van onze gebruiken in plaats van thuis gaan zitten brullen hoe eng je ze wel niet vindt. Zorg dan dat die mensen ons landje zo snel mogelijk leren begrijpen, zodat vervelende misverstanden en erger zo min mogelijk kunnen voorkomen.

En ja, helaas zullen er ook rotte appels tussen zitten.

Maar wat mij persoonlijk meer zorgen baart is dat andere galbakken nu van alles en nogwat kunnen uitvreten en er mee wegkomen, omdat iedereen volledig gefocust is op vluchtelingen. Zodra er iets gebeurt zal een vluchteling het wel gedaan hebben, wat heel wat anderen met kwade bedoelingen vrijwel volledige vrijheid geeft. Dat vind ik veel vervelender!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:19

Ik sluit mij aan bij Cowboy55 +:)+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:24

Tcm62 schreef:
Cowboy, ik heb in en wijk gewoond met nagenoeg 80% allochtoon en dan met name Marokkaan en dat was geen pretje.. :n als vrouw alleen.

Dat was een beetje mijn punt. Dan heb je een probleem met allochtonen en dan vooral Marokkanen......die daarnaast OOK moslim zijn. In andere buurten hebben ze last van Antilianen.....die daarnaast NIET moslim zijn. In weer andere buurten hebben ze last van witte Tokkies. De religie is dan volgens mij niet het leidende probleem.