Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Die kans is wel aanzienlijk. Laat ze dan geleerd hebben van Irak. Ff de democratie brengen. Nou succes ermee, hij staat daar onder de kerstboom.. Dat moet natuurlijk ook anders, daar zijn de meeste politici het wel mee eens.
Van mij hoeft Assad ook niet weg, eigenlijk. Niet omdat het zo'n toffe peer is, verre van.. Maar hij had de boel redelijk onder controle. En een machtsvacuüm in dat gebied moet je ook niet willen. Dan begint het gedonder weer opnieuw.
Tcm62 schreef:Cowboy lees even het andere topic mee, daar zijn persoonlijke ervaringen en dan snap je misschien waarom mensen bang zijn..
Ik sla van mij af desnoods met net zo veel geweld, ga tot het uiterste, maar veel mensen zijn al bang als ze intimiderend worden bedreigd en dat is ook iets wat in onze cultuur past...wij kennen nl doodsangst niet dus om die mensen neer te halen is onterecht .
Immers er zijn nl al heel wat zeer ernstige incidenten geweest! Bagataliseer dat nu niet steeds...
Tcm62 schreef:Dan zijn er ook genoeg in de grote steden die tussen grote groepen moslims wonen die lak aan alles hebben <KNIP>
8nnemiek schreef:Een tweede syrië is misschien wat overdreven (laten we dat hopen iig), maar waar ik 20 jaar geleden nog als klein meisje veilig in mijn eentje in het bos kon en mocht lopen voelde ik me tien jaar geleden al niet meer veilig om 's avonds alleen door de stad te lopen, en nu zijn er al buurten waar ik me zelfs met vriendlief niet veilig voel. Ik zie het echt aankomen dat we over 10 jaar nergens meer veilig kunnen lopen als vrouw zijnde.
Er zit hier in de buurt een azc, maar er staat regelmatig politie en ze staan vaak in de krant. Die mensen kunnen gewoonweg niet vredig samenleven. Hoe moeten ze dan ooit kunnen samenleven met ons nederlanders, want dat cultuurverschil is nog vele malen groter..?
R12312 schreef:Maar ligt dat niet volledig aan jezelf? Ik bedoel, ik woon in een wat randstedelijkere regio dan jij en ik fiets rustig in mijn eentje over straat snachts.
gohya schreef:Cowboy55 gisteravond Nieuwsuur niet gezien? de vluchtelingen [het grootste deel] zei zelf dat ze kwamen om een beter en luxer leven te willen.Dat ze daarom massaal naar Europa komen! én dat ze hún geloof willen in Europa en de Sharia.
Dit kwam uit de mond van een zogenaamde vluchteling,en meerdere zeiden dit.
Tcm62 schreef:Maar is wel geprobeerd..
Tcm62 schreef:LadyMadonna schreef:Maar stél dat assad weg zou zijn... Is daarmee het probleem opgelost?
Ze hadden zich helemaal niet moeten bemoeien met wat er daar gebeurde...
Tcm62 schreef:Ze hadden die hele dictatuur daar moeten laten blijven,,dat volk weer niet beter....dat begint al bij de Iman..
Tcm62 schreef:Maar is wel geprobeerd..
Tcm62 schreef:Cowboy, ik heb in en wijk gewoond met nagenoeg 80% allochtoon en dan met name Marokkaan en dat was geen pretje..als vrouw alleen.