vuurneon schreef:ohjajoh6 schreef:Sorry maar ik vind dat ook niet meer van deze tijd eigenlijk.
Hoeveel mensen zijn er nu nog na 5/10 jaar of langer bij elkaar uiteindelijk?
Daar mag je dan toch niet gelijk al zo veel druk op gaan plaatsen, op een relatie bedoel ik, door de partner voor jouw inkomen op te laten draaien? Dan gaan we denk ik ook zomaar weer 50 jaar terug in de tijd.
Sterker nog ik durf niet eens mezelf weer in de dating markt te gooien, zelfs nu ik sinds kort weer weet dat ik er weer 15 jaar bij heb ipv 2 jaar, simpelweg omdat ik financieel totaal aan de grond zit en tel daar dan ook nog eens mijn ziekte er bij op, dat doe je een ander toch niet aan met goed fatsoen?
Dan al toch helemaal niet als die ander dan ook nog eens binnen de kortste keren voor jou mag gaan opdraaien ook.
Waarom is dat in de bijstand wel oké? Waarom kan het in België wel? ik zie het als geen stap terug, maar een logisch gevolg. Het idee van de studiebeurs van vorig jaar; je hebt een basisbeurs. Dus ook voor de Wajong een basis die voor iedereen gelijk is. Woon je thuis of heb je een toeslagpartner dan bepaald dat inkomen of je recht hebt op aanvulling tot minimumloon of niet.
Kijk, dat jij je niet op de date markt durft te zetten is jouw eigen keuze natuurlijken je goed recht. Maar 1 tip: vul het niet in voor een ander, want als jij jezelf de moeite waard vind is de kans groot dat er ook een ander is die dat ook vind
Je doet het niemand aan, de ander kiest er zelf ook voor immers. Mijn schoonzus is ook in onze familie gekomen omdat mijn broer voor haar koos. Denk als jezelf, niet als 'ik die ziek is'. De rest komt vanzelf wel
Vind ik ook niet ok hoor, dat het in de bijstand wel gebeurt. En over andere landen kan ik al helemaal niet praten. En ik vul helemaal niets in voor een ander, dat doen uiteindelijk juist degenen die denken te kunnen gaan beslissen over andermans portemonnee, door te vinden dat er met een partner wel gekort mag worden...
Oh wacht even ik lees het 2e gedeelte nog een keer en zie dat ik dat helemaal verkeerd begrepen heb;
Lief gezegd van je, maar ik wil het inderdaad een ander niet aandoen, voel mezelf zo met alles bij elkaar , niet echt de catch of the month om het zo maar eens te zeggen...