Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:28

Domi_94 schreef:
Szan schreef:
ErikMouthaan (RTL Nieuws) op Twitter (onbevestigd!!):

"BREKENE Vanuit Oekraine komen berichten dat internationale waarnemers/onderzoekers beschoten zouden zijn op plek vliegramp."

Laat dit alsjeblief niet waar zijn, want anders ben je echt laf en niks waard in mijn ogen

Want na het neerhalen van een vliegtuig ben je dat nog wel?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:29

Oh my dat is niet goed...

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:31

Ooooh wat onwijs erg!

HappyBuddha

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:32

Ze maken t alleen maar lastiger voor zichzelf zo...

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:33

_San87_ schreef:

Nee zo bedoel ik het niet, maar ze moeten deze onderzoekers met rust laten. Wat gisteren is gebeurd is al verschrikkelijk genoeg. Laat deze mensen hun werk doen

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:34

Dat zegt wel wat over de daders toch? Of eerlijk gezegd tuig, want dat is het.....Die hebben geen hart...

maralyn

Dat is niet best....

Ik ben bang, dat als dit zo doorgaat, dat er echt zware oorlog uit gaat breken.
En dan niet meer over het onderwerp "Geloof" wat er nu speelt tussen die 2 landen.
Maar dan met Rusland en VN, over dit verschrikkelijke gebeurtenis.

Verder wil ik alle nabestaanden en bekenden heel veel steun wensen. Het moet verschrikkelijk zijn, om een naaste op deze manier te verliezen.

Ook ik heb de lijst doorgekeken. Aangezien mijn tante reisleidster is. Met alle geluk (met een zucht) staat ze niet op de lijst.

Jaime_

Ik wacht eerst eens een fatsoenlijke bron af.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:35

Domi_94 schreef:
_San87_ schreef:

Nee zo bedoel ik het niet, maar ze moeten deze onderzoekers met rust laten. Wat gisteren is gebeurd is al verschrikkelijk genoeg. Laat deze mensen hun werk doen

Ah zo, dat is waar inderdaad :).

Jaime_ schreef:
Ik wacht eerst eens een fatsoenlijke bron af.

En dit.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:35

BBC
Malaysian Minister of Defence Hishammuddin Hussein tweets: Pres. Putin said Russian Military will assist fully in the #MH17 investigation. I have directed our CDF to contact them!

Oleg Boldyrev BBC Russian Moscow says it's all for an independent, thorough investigation - and until it concludes, no one should try to pressure it.

17:32 (-1 tov NL): Brendan Hoffman, a photographer from Getty Images, has told the BBC that local residents appeared to be searching the crash site: "I did find a small group of people that were climbing through and combing through all of the debris. It seemed to be a part of the plane that had been carrying cargo. So I think they were looking just to see if there was anything intact and valuable."

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:38

maralyn schreef:
En dan niet meer over het onderwerp "Geloof" wat er nu speelt tussen die 2 landen.

Geloof is niet echt het onderwerp van deze oorlog. Geld, olie, macht en strategische zeehavens zijn belangrijker.

Ik vind die uitspraken van Obama trouwens weinig geruststellend... meer gericht op oorlog dan op vrede. (En wat hebben al die andere oorlogen aan veiligheid opgeleverd? Niks, de wereld is slechter af dan ervoor.)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:39

Shadow0 schreef:
maralyn schreef:

Geloof is niet echt het onderwerp van deze oorlog. Geld, olie, macht en strategische zeehavens zijn belangrijker.

Ik vind die uitspraken van Obama trouwens weinig geruststellend... meer gericht op oorlog dan op vrede. (En wat hebben al die andere oorlogen aan veiligheid opgeleverd? Niks, de wereld is slechter af dan ervoor.)

Precies mijn gedachten, eigenlijk... Ik las ze bewust al twee keer.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:39

Alle oorlogen draaien maar om 1 ding....en dat is geld, want daar draait alles tegenwoordig om.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:42

kimberley12 schreef:
Alle oorlogen draaien maar om 1 ding....en dat is geld, want daar draait alles tegenwoordig om.

Geld, macht en grondstoffen, maar dat is al duizenden jaren zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:46

Dribbel schreef:
kimberley12 schreef:

Geld, macht en grondstoffen, maar dat is al duizenden jaren zo.

Mwa, allemaal synoniem imo. Macht = geld, grondstoffen = geld.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:47

Ik hoop niet dat het waar is van die waarnemers!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:49

Shadow0 schreef:
maralyn schreef:

Enige wat mij geruststelt is dat er weinig grondstoffen te halen zijn, of weinig voordeel is. Dan blijven de Amerikanen ook vaak thuis, zoals het tibet conflict.

En schieten op hulpverleners is niks choquerend in een oorlogssituatie. Ze zijn vaak de grens van morale waarde dik voorbij... BV. Afrika hulpverleners worden daar constant vermoord.
Laatst bijgewerkt door Furrow op 18-07-14 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:50

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:50

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:53

Szan schreef:
ErikMouthaan (RTL Nieuws) op Twitter (onbevestigd!!):

"BREKENE Vanuit Oekraine komen berichten dat internationale waarnemers/onderzoekers beschoten zouden zijn op plek vliegramp."

Bovenstaand bericht is verwijderd, dus loos alarm :) Klopte van geen kanten dus.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:55

Pffff :(
Als ik dan zo lees hoe dat vliegtuig is neer gehaald.. Dat de passagiers eruit zijn gevallen.
Die lieve Dais... ;( ;(

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:56

Jeetje, ik dacht nog dat er geen mensen uit mijn omgeving in zat maar blijkbaar zaten er een paar leerlingen van school in..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:57

Mijn beste vriendin appt me zojuist door dat haar nichtje en haar kind in dat vliegtuig zaten.. komt nu ineens wel akelig dichtbij.. heb haar geprobeerd te bereiken via de telefoon maar het lukte niet..

Keeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 19:03

Zo vreselijk, verschrikkelijk, moeilijk te beseffen en bizar..
Het moet zo verschrikkelijk geweest zijn voor de mensen die erin zaten.
Denk je op vakantie te gaan oid, gebeurt dit en ben je gewoon in 1 klap weg.
Het nieuws is nou ook niet bepaald fijn, vliegende ledenmaten en mensen die op de daken vlogen..

Ik hoop dat er snel duidelijkheid is over alles..

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 19:05

BBC (tijd -1 tov NL)

17:43: Alexander Hug, deputy chief monitor for the OSCE Special Monitoring Mission to Ukraine, visits the site of the crash.

BBC producer Imelda Flattery tweets: The Irish government has confirmed that there was one Irish-born passenger on board flight #MH17

US Ambassador to the UN Samantha Power tweets: #Russia has power to prevent tragedies like the unspeakable one that happened yesterday. It can end this war. It must end this war. #MH17

17:46: Alexander Nekrasov, a former Kremlin adviser, has accused President Obama of launching a "propaganda offensive" when the investigation has not even started.

17:48: The BBC's Daniel Sandford has tweeted this photo from the crash site of the first OSCE team arriving.
Afbeelding

17:48: Former Kremlin adviser Alexander Nekrasov: "The Buk system consists of four vehicles [and] two radars. You really have to be professional to control it. So the suspicion is that it might either be some renegade unit within the Ukrainian army, or a renegade unit among the so-called separatists."

17:50: Alexander Nekrasov says there is a perception in the West that Russia has control over all Ukrainian separatists. "It's not as simple as that," he says. "There are many groupings there that have their own agendas and supplies of arms." Some of the Ukrainian troops have switched sides and are fighting on the side of separatists, he argues.

The UK Foreign Office tweets: We can sadly confirm that 10 UK nationals lost their lives on flight #MH17. We offer their families & friends our very sincere condolences.

18:00: Donetsk rebel leader Alexander Borodai has tweeted to say that another senior rebel figure in Donetsk, Denis Pushilin, has resigned. No explanation given.
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 18-07-14 19:08, in het totaal 2 keer bewerkt