Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:02

Jaime_ schreef:
lieveli schreef:
Maar ja, de pony's zijn afgestaan aan de dierenbescherming, ze zijn in goede handen dus laat het los.

Tuurlijk zijn ze in goede handen maar je hoopt toch op de 1 of andere manier te horen dat de ponies geen (blijvend) lichamelijk letsel hebben.. Hoe onvoorstelbaar ook. Geestelijk zullen ze er ongetwijfeld wat aan overhouden..

Kan, maar aan de andere kant, als ik zie wat een gemiddelde manegepony moet doorstaan...

Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, dat ontken ik niet, maar ik begin het nu wel overtrokken te vinden.

Gnome

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:04

Dat kan maar volgens mij kun je dit topic dan beter even links laten liggen want genoeg mensen zullen het er nog over hebben. Niet banketstaaf bedoeld trouwens maar anders ga je je alleen maar irriteren lijkt mij.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:06

Je bedoelt ergeren. En ik zit hier gelukkig niet de hele dag, maar ik wilde wel even mijn mening uitspreken :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:07

lieveli schreef:
Je bedoelt ergeren. En ik zit hier gelukkig niet de hele dag, maar ik wilde wel even mijn mening uitspreken :)

We gebruiken hier beide termen :) prima was ook goed bedoeld.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:10

Je moet gewoon oppassen met wat je zwart op wit neerzet, als wij namen en aannames neerzetten kan bokt daar denk ik verantwoordelijk voor worden bevonden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:11

ingedebruijn schreef:
lieveli schreef:

We gebruiken hier beide termen :) prima was ook goed bedoeld.

Sorry, student Nederlands met zomervakantie :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:12

F_Orumster schreef:
Je moet gewoon oppassen met wat je zwart op wit neerzet, als wij namen en aannames neerzetten kan bokt daar denk ik verantwoordelijk voor worden bevonden.

Ach wat voor reden er ook voor is.. . Regels zijn regels en die hebben we te respecteren. Kun je het niet weerstaan plaats je het ergens buiten Bokt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:14

lieveli schreef:
Sorry, student Nederlands met zomervakantie :=

Hihi :D

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:25

lieveli schreef:
Kan, maar aan de andere kant, als ik zie wat een gemiddelde manegepony moet doorstaan...

Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, dat ontken ik niet, maar ik begin het nu wel overtrokken te vinden.

Overtrokken?
Ik heb nog nooit manege pony's gezien waar een dikke dame zich op neer laat ploffen, herhaaldelijk, tot het arme dier bezwijkt en en dan op blijven zitten.
Ik heb nog nooit een manege gekend waar een pony met een groot persoon een bergje op wordt geramd en waar hij zo bij hijgt dat het dan nog 10 keer moet.
Ik heb nog nooit gezien dat er op de hals word gezeten.
Ik heb nog nooit gezien dat er geprobeerd wordt een dier op die manier neer te leggen.

Dus overtrokken?

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 14:33

little_king schreef:
MarcoBorsato schreef:

Overtrokken?
Ik heb nog nooit manege pony's gezien waar een dikke dame zich op neer laat ploffen, herhaaldelijk, tot het arme dier bezwijkt en en dan op blijven zitten.
Ik heb nog nooit een manege gekend waar een pony met een groot persoon een bergje op wordt geramd en waar hij zo bij hijgt dat het dan nog 10 keer moet.
Ik heb nog nooit gezien dat er geprobeerd wordt een dier op die manier neer te leggen.

Dus overtrokken?

Sorry Lieveli maar mijn mond valt hier ook open van verbazing! :?

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 14:38

Jaime_ schreef:
Ik vind het fijn dat er steeds meer aanhoudingen worden verricht.. 1 van de locaties is ook gemeld en in onderzoek.. Schrok er wel behoorlijk van, maar goed dat de politie alles serieus neemt en snel oppakt..

Ben idd benieuwd hoe het met de ponies gaat..

Wat ik in dit verhaal in ieder geval weer heel erg voorgespiegeld heb gekregen, is dat lang niet iedereen op bijv. bokt een paardenliefhebber is helaas. De reacties dat het wel meevalt en dat het geen mishandeling is door bokkers vind ik namelijk heel erg.

Sluit ik me helemaal bij aan. Ik begrijp dat dus ook niet. En wat ik ook niet begrijp is dat er mensen zijn die de persoon in kwestie zelfs nog een hand boven het hoofd blijven houden en haar blijven steunen. Bekende of niet, vriendin of niet... sorry maar bij mij kan het er niet in. 8)7

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 15:45

little_king schreef:
lieveli schreef:

Overtrokken?

Dus overtrokken?

Ja overtrokken, het wordt nu een hype. Facebookgroepen met zinloze doelen worden opgericht, er worden rare pb's verstuurd met nog raardere aannames.

De daders zijn bekend en voor zover ik weet opgepakt. Het is verschrikkelijk ziek wat ze hebben gedaan en geldproblemen vind ik een slecht excuus. Maar justitie is degene die over de straf gaat, niet ik.

Soms gaan mensen door met dit soort dingen (het topic) om het doorgaan en verliest men het hele oorspronkelijke doel uit het oog. Je hoeft voor mij ook het filmpje niet zo dramatisch te beschrijven, ik heb het een aantal keer gezien en ik ben er erg van geschrokken.

Maar deze hele hype, nee, daar houd ik niet van.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 06-07-13 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 15:48

Ik ben het met lieveli eens het is erg zat de mensen zijn aangehouden en verder kan je er niet veel meer aan doen.
Dat gedoe er omheen de klopjacht en onschuldige mensen lastig vallen vind ik rond uit belachelijk.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 15:54

Hier nog eentje die zich aansluit bij de woorden van lieveli. Ik verwerp wat ze gedaan heeft, en walg van de filmpjes, maar de moordenaar van Marianne Vaatstra heeft minder bedreiginen naar z'n hoofd gekregen dan zij. En er is een fotocompilatie op fb waar 6 "dames" op te zien zijn, die op dezelfde manier met dieren bezig zijn, ik hoop dat die namen ook bekend zijn, en dat er daadwerkelijk iets ondernomen wordt om dit soort misselijkmakende gedragingen te voorkomen. Maar vergeet ook niet: zonder vraag geen aanbod.... In ieder geval moet ze mijn inziens zeker niet zo maar er mee weg komen, maar ophangen door een hysterische menigte, nee, dat gaat mij echt te ver.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 15:59

Lieveli +:)+
Helemaal mee eens.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:32

En ik kan me 100% aansluiten bij texelse. Niets meer aan toe te voegen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:38

Kennelijk komt het toch anders over op mensen, als het om dieren gaat. En ik denk dat bij de ponyplet-zaak er veel jongeren onder de 'sensatie zoekers' zitten. Edit: bij de moord, waren naar mijn idee weinig reacties van jongeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:50

Ik denk dat het met de jongeren er hier in het topic wel mee valt hoor.

Maar RabdyOrton, het is erg zat dat de daders zijn aangehouden?

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:56

nee sorry moest een , tussen het is natuurlijk erg zat voor de pony's dat lijkt me duidelijk

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:00

de "heksenjacht" van nu is ietwat overdreven, maar de straffen die ze (mogelijk ) kunnen krijgen zijn echt veel en veel te laag. door dat iedereen ze nu kent krijgen ze tenmiste nog een extra straf...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:02

Geryon schreef:
Chasey schreef:
Heb ook ergens gelezen dat haar eigen paarden nu bedreigd worden. Dat vind ik trouwens net zo erg! Die dieren hebben er niks mee te maken. Zij kunnen het niet helpen dat hun eigenaar dit heeft gedaan. Laat die beesten er lekker buiten.

Lekkere dierenvriend ben je als je andere dieren hierom gaan bedreigen. Had dat echt niet verwacht zeg.

idd een hoop hypocrieten op het internet wat dat betreft; schande spreken over wat er met de shet gebeurt, en in de volgende regel een ander paard bedreigen met mishandeling }:0

Maar goed; dat is ook wel oud nieuws; internet vol met hypocryte idioten...gelukkig zijn er ook veel goede en aardige mensen, maar bij een grote groep staat het internet gelijk aan toestemming om je als een asociale hond ( sorry hondjes; just an expression) te mogen gedragen.

edit; overigens; als de vrouw uit het eerste filmpje idd lerares is; terecht als ze dr baan voorgoed kwijt is. Klinkt hard en over the top.....maar eerlijk; is er iemand hier die wil dat haar/zijn kind door zo iemand onderwezen wordt? Ik niet in ieder geval. En als lerares had ze beter moeten weten wat betreft het maken van het filmpje.....sowieso als je volwassen bent, maar als lerares nog eens extra. Je bent tenslotte iemand die de jonge generatie opleid en extra normen en waarden meegeeft. Oftewel; je hebt een voorbeeldfunctie van hier tot Tokyo.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:19

als desbetreffende amazones niet meer paarden mogen houden zou ik me er ooknog wel in kunnen vinden ook.
als iemand een kind misbruikt, 10 jaar terug en nu werkt in een kinderdagverblijf en het komt naar boven, zou je deze ook heir niet meer willen.
als iemand een paard mishandeld 14 jaar terug en nu in de paardensport zit, en het komt nu uit zou ik de aanwezigheid ook niet kunnen waarderen...
om het maar even heel zwart wit te stellen

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:21

Is er al bekend hoe het met de ponys is?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:22

Het bedreigen van andere dieren slaat inderdaad helemaal nergens op maar wat deze mensen toegewenst krijgen laat me echt koud.. ik gun dit soort mensen ook niets meer of minder dan wat ze nu krijgen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:23

Nou ja, als het nou bij andere dieren bleef... Maar de families van deze mensen zitten ondergedoken las ik ergens. Dat is ook l*llig, die hebben er toch niets mee te maken?