Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Dangerous Liaisons. De naam van de bekende film gemaakt door Stephen Frears is als een handschoen van toepassing op het paar Katerine Healey en Gerald Patrick McCann, de wereldberoemde Kate en Gerry, ouders van het meest vermiste kind ter wereld: Madeleine McCann, voor velen de kleine Maddie.
Weken na de noodlottige dag van 3 mei 2007, toen de focus van het nieuws niet langer lag op het vermiste Engelse kind op Praia da Luz, in de Algarve, richtte de aandacht zich op de ouders. Hun heden, maar ook de verhalen van hun verleden, en van hun verrassende politieke connecties, werden doorzocht, waaruit bleek dat ze uiteindelijk een heel bijzonder middenklassepaar waren met een vreemde invloed in het land van Hare Majesteit Elizabeth II.
Ten eerste, op 18 mei van dat jaar, vijftien dagen na de verdwijning van Maddie, is het Gordon Brown, dan de Britse minister van Financiën, die de mobiele telefoon van Gerry McCann rechtstreeks belt en een crisisstrategie definieert om de geval.
Gerry en Kate hadden besloten om zich met hun gezin te vestigen op Praia da Luz, in de Algarve, terwijl ze op zoek bleven naar hun vier jaar oude dochter die op mysterieuze wijze verdween terwijl ze alleen sliep met haar broertje en zusje in appartement 5A van het toeristenoord Ocean Club.
Kort na het telefoontje van de man die maanden later premier van Engeland zou worden, krijgt het echtpaar een 'geschenk': gracieus Clarence Mitchell, een voormalige BBC-journalist, die in dienst was van het communicatiebureau van de regering, wordt gepost om de woordvoerder van het echtpaar in Portugal te zijn.
De bekende onderzoeksjournalist kwam Justine McGuinness vervangen en zal tot half juni van dat jaar, altijd aan de zijde van McCann, in functie blijven, later bij het echtpaar zijn teruggekeerd op hun uitnodiging en altijd hun onschuld verdedigen, vooral wanneer De Portugese politie begon te vermoeden dat het echtpaar de misdaad had begaan door het lijk van het kind te verbergen.
Nu de campagne 'Find Madeleine' de bankrekening van het paar in miljoenen spekte en ze de wereld rondgingen om op alle TV´s te verschijnen, vooral met beroemde Britten zoals voormalig speler David Beckham, acteur Ewan McGregor en schrijver JK Rowling, de maker Harry Potter, die hun solidariteit toonden, beginnen de eerste twijfels en vermoedens over de overdaad aan politieke steun voor McCann door de Engelse regering in de Engelse pers te verschijnen, namelijk nadat het Britse weekblad 'The Observer' onthulde dat Gordon Brown de Portugese politie om de gesimuleerde beschrijving van een ontvoeringsverdachte te verspreiden, om deze theorie levend te houden.
De waarheid is dat Kate en Gerry McCann zich heel goed hebben verplaatst tussen de hoge rangen van de Britse politieke macht en de Engelse pers ontdekte een aanwijzing die de redenen voor deze macht zou kunnen verklaren: de cirkel waarin dokter Gerald Patrick McCann zich bewoog, was complexer dan men zich had voorgesteld, met de mogelijkheid om contacten te leggen met Gordon Brown, vooral via Andrew Brown, de broer van het toekomstige regeringshoofd, die EDF Energy leidde (een bedrijf dat de kerncentrale in Engeland en Frankrijk exploiteert). .
De link die de pers ontdekte, was dat Kate's echtgenoot medisch adviseur was van een Brits regeringscomité genaamd COMARE, dat slechts de groep deskundigen was die verantwoordelijk was voor advies over de impact van radioactiviteit op het milieu en de gezondheid van mensen. .
Destijds werd de broer van Gordon Brown fel bestreden omdat hij de belangen van een aantal investeerders in kerncentrales behartigde die deel uitmaakten van het nieuwe plan om dit soort energie in het land te introduceren, en interesseerde hem daarom in gunstige adviezen van commissies zoals COMARE.
Onder de groep mensen die geïnteresseerd waren in dit proces was zakenman Richard Branson, de baas van de Virgin Group, die 150.000 euro aanbood om de McCanns te helpen hun onschuld te bewijzen, geld dat ze konden gebruiken voor juridische ondersteuning om zichzelf te verdedigen tegen de beschuldigingen van de Portugese politie.
Askja schreef:Nee als aanleiding om daar onderzoek naar te doen. Ik zeg toch dat ik ga zoeken wat ik er over kan vinden? Ik zeg toch niet "dit is waar want het staat daar?"Comments onder een youtube-video als bron?
Ga toch weg. .
Askja schreef:Ik kondig toch aan er in te duiken? ik heb dat niet achter de hand, ik lees die comments ook maar net..
En achterhaal de bron van die opmerking over een verwijderde registratie in een child protection & sex offenders register. Wat is dat voor register? Hoe werkt de registratie? En wanneer kan iemand zich daaruit op verzoek uit laten verwijderen - gebeurt dat bijvoorbeeld als er sprake was van een onterechte registratie, of kan dat ook zonder reden op verzoek van de betreffende persoon?
Zoek dat eens eerst uit voordat je zo'n comment als onderbouwing voor je visie gebruikt. En gebruik ze anders niet, als je er belang aan hecht nog enigszins objectief over te komen.
Citaat:Want zeg nou zelf, als die comments kloppen dan zou e.e.a. een veel bepalender rol spelen in het onderzoek.
Citaat:A search of the local section of the child abuse shows a registration number 19309 in the CATS system. A consultation with the DC Soand from the department in question confirms that this is just a file reference, but as a complement to Operation Task system for the purpose of reference, if any investigation should be necessary by the department. No work has been done on the basis of this file.
An examination of all other police files using a search system does not reveal any information about him.
Citaat:John Geraghty A 68-year-old businessman from Leicestershire who now lives on the outskirts of Praia da Luz. Offered to store the McCanns’ hire car so that they could commission independent forensic tests
Jose Pacheco gave permission and consent of the church keys to the McCanns via John Geraghty but two obvious questions are;
Was Madeleine hidden in the church or not?
Why was Geraghty the go-between for the keys to the church…what was his role?
Father Jose Pacheco who comforted Gerry and Kate McCann in the days after Madeleine vanished later claimed that he had been the victim of some form of deception.
The priest even ordered every trace of the Madeleine appeal removed from his church of Our Lady of the Light.
Friends of Jose Pacheco said he could no longer bear to discuss the case.
“Even when his friends broach the subject he immediately changes it,” said one.
“He says it is an extremely unpleasant situation and the McCann family only ever brought him problems.
“He even told one friend they ruined his life.
“There are two completely different Pachecos, the one before the McCanns and this shell of a man after the McCanns. He is a nervous wreck.”
What were the problems that forced Father Pacheco to become “a shell of a man” after the McCanns?
Conclusions
Some amateur sleuths in website forums have surmised that John Geraghty is in fact a Freemason and is acquainted to Gerry McCann through this association. A “John Geraghty” shows up on a NHS document for an Infection Control Committee where he is listed as “Estates”. Whether this is the same John Geraghty who is a friend of the McCanns is unknown and attempts to find out through the hospital at Leicester proved fruitless. Our emails and phone calls were not answered.
The Geraghty in Praia da Luz certainly had access to the church and from the interview above we know he attended the church and is the same man.
Citaat:The News of the World
23 September 2007
THE HIRE car used by Kate and Gerry McCann in Portugal is being kept by a millionaire pal -to safeguard vital DNA clues allegedly found inside it.
The News of the World has traced their Renault Scenic to the garage of tycoon John Geraghty, 68, at his Pounds 1million villa near Praia da Luz.
Portuguese cops claim evidence central to their theory that Kate may have accidentally killed Madeleine, and later hidden the body with Gerry's help, was discovered in the car.
Yet amazingly the police seem unaware that the car, said to have produced partial matches with up to 15 of Madeleine's 20 genetic markers, has been carefully squirrelled away.
Sources close to the McCanns have dismissed the evidence as "pathetic" and it is claimed lawyers will be able to innocently explain any DNA found.
The contract between the McCanns and hire company Budget expired last Thursday, but it is understood the couple may have had it extended. There have been discussions about the possibility of independent forensic tests being carried out on the car on behalf of the McCanns. This will be considered by their lawyers.
Last night, the car was still in the double garage at Mr Geraghty's villa on an exclusive golf resort just three miles from Praia da Luz. A source said: "Mr Geraghty is another important strand of the investigation and could provide even more support to Gerry and Kate's case."
On the Sunday two weeks ago when the McCanns left for home, Mr Geraghty was with other friends at Faro airport to see them off. Gerry and Kate asked him if he could store the car.
A source said: "In Britain, if a car was a part of the evidence, it would be taken away, stripped and not be seen until the trial."
ThreeFingers schreef:Dus eigenlijk stuur je aan richting een soort van elite pedofielen ring. Wat natuurlijk zou kunnen. En natuurlijk zou daar dan ook enorm veel macht zijn.
Maar waarom blijven Gerry en Kate dan steeds weer in de media komen?
En waarom gaat er niemand daar een ondergronds onderzoek in starten?
Had het er niet uit moeten komen na al die jaren?
Ergens kwam ik tegen dat een meisje (down Syndrom) verklaarde door de Portugese politie seksueel misbruikt te zijn..
Dus misschien heeft de Portugese Politie wat te verbergen, en schuiven hun het in de schoenen van de ouders. Misschien is de PJ die achter zit?
Lusitana schreef:Ik heb inmiddels begrepen dat de CATS files veel breder is dat de sex offenderslijst.
Ik weet niet of het leeg is, ik heb begrepen dat ze er gewoon niet ingekeken hebben?
Maar gezien de connecties, verbaas ik me nergens meer over.
Lusitana schreef:Over Payne kun je dit in de PJ files vinden. Er is geen achtergrond info over hem, helaas.
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/YVON ... MARTIN.htm
Payne heeft in de eerste uren een nerveuse indruk gemaakt en week niet van de zijde van Kate en Gerry.
Lusitana schreef:Een moeder die het over de perfecte vagina van haar kind heeft? In verband met waar je aan denkt als je kind vermist is. Dat de perfecte vagina geschonden wordt? Dat is serieus het eerste wat in je opkomt als moeder en vader?
Lusitana schreef:Ik lees dat de priester ze op 5 mei pas ontmoette maar dat hij ze de sleutel gaf op aanraden van John Geraghty. De sleuetel is ook via hem naar de McCanns gegaan. Dus nu wil ik wel zijn rol beter weten. Eens kijken wat ik over hem kan vinden want blijkbaar had hij nogal invloed dan.
Lusitana schreef:Ja ik had Geraghty al gevonden. Als je dan leest dat hij ook de huur auto wel even stalde...
Link die je net gaf zal ik even doornemen.
Ik vind vagina geen raar woord gebruik op zich en ik verbind het ook niet meteen met iets, het is geowon een lichaamsdeel, maar ik vind het raar dat als je kind verdwenen is je niet bezig bent met haar gevoelens van angst, maar dat je het met je man hebt over haar perfecte vagina die geschonden wordt alsof die mooi moet blijven ofzo. Het is gewoon hoe ze het brengt dat zo vreemd is.
Babootje schreef:Payne vind ik een heel ander verhaal.
Lusitana schreef:En waarom gaat er niemand daar een ondergronds onderzoek in starten?
Had het er niet uit moeten komen na al die jaren?
Seksueel misbruik door elementen van de GNR en politie komt voor, die worden ook gewoon in de gevangenis geslingerd, er is zeker geen cover up van alle politie, dat is niet mogelijk, daar je het hebt over verschillenden corpsen. Je gaat toch ook niet zeggen dat als er in Nederland 1 politieman een meisje heeft verkracht dat alle politie van Nederland meedoet aan een cover up?
Maar jij doet wel over laten komen dat bijna iedereen om de mccanns pedofielen zijn, zelf bekende mensen..
Maar de Portugese Politie is heilig? Misschien zitten daar de grootste handlangers!
Ze kennen elkaar niet eens.
De PJ is de gerechtelijke politie, die gaan echt geen dingen "in de schoenen schuiven" van wie dan ook. Ik weet niet wat voor idee je van Portugal hebt maar we zitten hier niet in een of andere zuid amerikaanse drugsstaat ofzo, hoor.
Wij zitten met z'n allen in een pedofielen wereld?
Bovendien werkten ze onder supervisie van de Britse politie, hè. Het is eerder dat die voorkwam dat ze de MCanns onderzochten.
Ze kunnen nu niet uit het niets de McCanns gaan onderzoeken zonder aanleiding.
De McCanns komen steeds in de media omdat ze daar iemand voor aangenomen hebben, Clarence Mitchell, die heeft beloofd om Maddie op de voorpaginas te houden en het ontvoeringsverhaal levend te houden. Zolang ze dat levend kunnen houden, wordt het spotlicht niet op hen gezet.
Amaral is van de zaak gehaald, omdát hij de ouders (en de mensen om hen heen) niet vertrouwde en er in wilde duiken.
Scotland Yard is naar Portugal gekomen om alleen de ontvoeringslijn te volgen. Bij de Metropolitan police zat iemand die alles door zat te brieven aan the Sun (die is daarom ook ontslagen en gestraft).
Ze hebben connecties met iemand van Sky News. Er zitten allerlei lijntes aan elkaar verbonden.
En nogmaals, niets wordt zo goed verborgen gehouden als pedofilie.
En ik stuur nergens op aan, ik zoek dingen uit en dit komt naar boven. Ik weet ook niet van te voren welke kant het op gaat!