Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Niemand die zich wil branden aan de hete aardappel van Pien.
Bandida schreef:Ik vraag me ook wel af in hoeverre die site online blijft als er zich hier een zwaar ongeluk zou voor doen, en op al die tellers 6,0 te lezen zou zijn ipv 0.080Geen idee of er een soort code of practice is bedacht toen ze dit online brachten.
Bandida schreef:Over de gevolgen van Tchernobyl bij ons:
http://www.deredactie.be/permalink/1.1006893
En nu kan je uiteraard zeggen.. wat zijn tien extra kankergevallen, waarom is die ongerust om 'maar' tien? Maar ik ken hetzelfde uit mijn eigen vakgebied, als iets extreem zeldzaam is, en één al bijzonder.. dan gaat er echt wel een alarmbel af bij tien. Bij tien is er dan iets bijzonder aan de hand, al was het maar omdat je zal moeten uitleggen waar die tien ineens vandaan komt in een wereld die tot dan toe uit één bestond.
Ik vind dit soort getuigenissen best wel belangrijk. Mogelijk zijn er tientallen andere dokters die in hun vakgebied hetzelfde zitten te denken bij 10 of 15 vreemde gevallen meer als gebruikelijk.. tijd voor wat synthese-onderzoek.
joostvangestel schreef:HC: hoe wil de EU dat geheim houden? Ze zullen het toch moeten melden aan de controleurs. Lijkt me sterk dat die allemaal netjes hun mond gaan houden, dat zijn er te veel.
En verder helpt vingertjestikken niet in dit soort rampen. Dan moet er toch een vorm van crisismanagement gedaan worden. En in alle gevallen moet bekeken worden of het medicijn al dan niet erger is dan de kwaal.
joostvangestel schreef:HC: ik begrijp dat je in verweggistan woont. Hier is het korte termijn probleem dat er de laatste dagen helemaal geen regen is gevallen en voor de komende 10 dagen ook geen regen voorspeld is. Misschien wel fijn, maar in sommige gevallen ben ik liever goedgelovig dan paranoïde.
joostvangestel schreef:Aan de situatie in Japan valt weinig meer te doen dan wat er nu gedaan wordt, of ben je soms vrijwilliger om daar de schoonmaakoperatie te gaan leiden op de frontlinie?
Huertecilla schreef:Heb je de huidige ´veilige´ norm al gevonden Joost? Of waar dat aan den volke bekend gemaakt is?
joostvangestel schreef:Ook werd er gesteld als India en China op het energieverbruiksniveau van Europa moeten komen binnen de komende 30 jaar, dan zou er 1 kerncentrale per dag gebouwd moeten worden om aan de energiebehoefte te voorzien om de CO2 uitstoot niet te verhogen.