Grote brand in Moerdijk (GRIP 4) bij chemicaliënbedrijf.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:10

Fenneeee schreef:
heel mijn raam is grijs en zitte allemaal grijse zooi op, ! dus ik denk als het kan ga ik hem als eerst schoonmaken!

Niet doen! wie weet wat er in die as zit, eerst afwachten wat de metingen zijn of het gevaarlijk is
Laatst bijgewerkt door Kim90 op 06-01-11 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:12

Overdag een vrijwillige post bemannen klinkt mij vreemd. Dan is het toch geen vrijwillige post meer?
P2000 gaat niet verder terug dan gisteravond, dus ik heb geen idee hoe laat er is gebeld, gealarmeerd en ter plaatse gemeld is.
Onderzoeken afwachten maar :)
Ik vind in ieder geval dat het professioneel is aangepakt vanuit Zuid-Holland Zuid.

Jans: met oud en nieuw zijn 95% van alle brandweerposten in Nederland bezet ;)

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:13

Bericht van 04:00

Alle beperkingen opgeheven
Alle beperkingen zijn opgeheven. Het advies om ramen en deuren te sluiten is ingetrokken.

Waarom staat er dan in een ander bericht op de site van crisis wel alles nog dicht te houden??

Daihyo

Re: Grote brand in Moerdijk (GRIP 4) bij chemicaliënbedrijf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:14

Dat is een later bericht Princes. Omdat er nog geen resultaten zijn van de onderzoeken van de neergeslagen deeltjes.

Neej

Bij ons in Ridderkerk zit ook een vrijwillige post, daar is volgens mij wel altijd 1 iemand aanwezig MAAR dat durf ik niet zeker te zeggen.. Ex collega van mij zat bij de vrijwillige in Ambacht, als hij aan het werk was en de pieper ging dan moest ie dus van R'kerk naar de post in Ambacht, en vanuit dáár naar de brandlocatie, daar kon dan idd wel eens wat tijd overheen gaan.. Dus dat is op zich nog wel te begrijpen..

De berichtgeving is dus nog steeds krom.. Ik ben wel benieuwd naar de persconferentie, heb alleen niet de mogelijkheid om te kijken, iemand die me even op de hoogte wil houden?

RhealLover

Jans schreef:
Uitzoeken is altijd goed, ik heb ook diverse keren om een bron geroepen die ik zelf ook kan natrekken. Beetje extra research is niet gek.

Dat het bij ons zo gaat, met een bemanning savonds, weet ik van mijn buurman. Die zit er ook wel eens namelijk :+ met Oud en Nieuw zat er ook een groep vaste bemanning :j

Uitzoeken is heel goed, maar hoeveel is het wel niet gezegd dat het niet schadelijk is? Terwijl als je het aan een persoon zou vragen die er werkt of iemand anders die met zulke goederen werkt toch echt zal bevestigen dat het zeker wel gevaarlijk is. Dus informatie opzoeken dmv media die onvolledige info verstrekken om paniek te voorkomen is info die niet correct is lijkt me

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:15

Amanda schreef:
Dat is een later bericht Princes. Omdat er nog geen resultaten zijn van de onderzoeken van de neergeslagen deeltjes.

Ja dat snap ik, maar dan is dan kunnen ze dit bericht, van 04:00 toch beter weghalen als alle beperkingen ingetrokken zijn? Dat is dus niet helemaal zo..

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:17

Ik heb het trouwens al eerder gezegd, maar bij een voldoende grote brandhaard, gaat de giftige rotzooi zo hoog de lucht in, dat het 'verwaait' en dus de concentratie in de lucht niet schadelijk hoeft te zijn.. Dat de asdeeltjes eventueel schadelijk kunnen zijn, terwijl de lucht dat niet is, is dus niet een hele onwaarschijnlijke situatie denk ik?

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:18

Ik denk enkelt dat er in zuid holland vlug en goed gehandeldis, vanuit gemeente moerdijk niet. En denk toch echt dat met zon groot industrieterrein met zoveel gevaren het kwalijk is dat ze moeten vertrouwen op de vrijwillige brandweer. Standpunt voor volgende gemeente raad. En zorgen dat ze een woordvoerder nemen want die suffe burgemeesters van ons kan ik niet meer zien bah

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:21

Kim90 schreef:
Fenneeee schreef:
heel mijn raam is grijs en zitte allemaal grijse zooi op, ! dus ik denk als het kan ga ik hem als eerst schoonmaken!

Niet doen! wie weet wat er in die as zit, eerst afwachten wat de metingen zijn of het gevaarlijk is

mijn moeder zij ook al dat ik er voorlopig afmoet blijven! dus ik luister maar braaf naar iedereen hier en naar me moeder!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:22

Ik wacht de persconferentie af en ga daarna naar m'n paardenbeestjes, anders staat de hoefsmid op de dam sebiet. Ben benieuwd of ze nu wel eerlijk zijn over de stoffen die de lucht in gegaan zijn, ik vrees van niet, pas als er mensen zijn met ernstige klachten komen ze vaak met OEPS SORRY tjaaaa

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:36

Toch makkelijk dat ze ATM bespaard hebben kunnen ze gelijk dat vervuilde afvalwater kwijt ;) nu echter geen persconferentie blanco geen mannekes achter de mics

Edit ze gaan nu eindelijk beginnen met de conferentie 10min later

Hierbij foto van m'n collega gemaakt vanuit ATM http://94.100.120.56/1203900001-1203950 ... 0_i9VE.jpg

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:41

Amanda schreef:
Is brandweer Zevenbergen een beroepspost dan? Die 24/7 bemand is?
Ik voel me niet aangevallen hoor. Maar wil wel even dingen uitleggen.
Er wordt al teveel geroepen dat er dingen fout zijn gegaan. Natuurlijk zijn er fouten gemaakt, maar achter sommige dingen zit een logische verklaring. Die voor een aantal mensen soms onbegrijpelijk zijn.
Ik heb altijd geleerd: eerst verdiepen, feiten en bronnen bevestigen en dan pas iets roepen.

Nou inderdaad.. Het is echt een typisch gevalletje Coulda, woulda, shoulda..

Oftewel, de beste stuurlui staan zoals gewoonlijk weer aan wal.. Hoe kunnen leken nou in hemelsnaam bepalen dat de brandweer er te lang over heeft gedaan? Ik denk dat het bedrijf toch al ten ziele was.. Ze hebben die enorme fik geblust, waar ze voor zijn..

Jeetje, wat een gemekker weer.. :P

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:42

Tallie het gaat over het handelen van het geheel dat men niet parraat staat bij zon groot industrie terrein met bedrijven waar gevaarlijke stoffen liggen. Men is niet voorbereid en hierbij zijn gemeente etc toch tekort geschoten. Overigens ben ik geen leek

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:45

Ai onze flut burgemeester weer aan het woord, wiens idee was het om hem mee te laten komen ?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:46

Áls er dan giftige stoffen op de grond zijn terechtgekomen, wat wil je daar dan aan doen? Dat kan je dan toch niet weghalen ofzo.. moet je dan wachten tot het weer geregent heeft ofzo?

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:56

Had gehoopt dat ze dat zouden vertellen in de persconferentie, misschien met de vragen van de pers dat het nog komt.

Zou wel fijn vinden als m'n paardjes weer 24/7 buiten kunnen lopen zonder gevaar, dit is niks voor ze op stal zeker m'n jaarling is straks een grote stuiterbal

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:59

http://www.crisis.nl
10:21 06-01-2011

Resultaten eerste metingen
Het RIVM en de milieuongevallendienst hebben donderdagochtend de eerste resultaten van de metingen bekend gemaakt.
Uit de voorlopige resultaten van de luchtmetingen is gebleken dat er geen verontrustenden concentraties van benzeen, tolueen, enthylbenzeen en kool-waterstoffen zijn verspreid.

Ook is er op dit moment geen aanwijzing dat er in het getroffen gebied dioxines zijn gevormd of verspreid. Let wel op: dit zijn voorlopige resultaten.

Wat bekent dit voor de inwoners van het gebied? In afwachting van definitieve meetgegevens wordt aan alle inwoners van de zuidpunt van het Eiland van Dordrecht (ten westen van de A16 en ten zuiden van de Amstelwijckweg) en het oostelijk deel van de Hoeksche Waard (de gemeenten Strijen en Binnenmaas) uit voorzorg geadviseerd voorlopig niet onnodig naar buiten te gaan. Men kan wel gewoon naar school en het werk. Het advies is om voorlopig geen intensief contact met de grond te hebben, niet in de speeltuin te spelen, geen producten uit de moestuin te eten, het vee niet te laten grazen en de rampenzender RTV Rijnmond te volgen. Ook wordt de inwoners geadviseerd huisdieren niet langdurig buiten te laten.

Waar zijn metingen verricht?
De metingen zijn verricht op:
- 10 km ten westen van 's Gravendeel (kruising van de eerste Kruisweg en de N217).
- 7 km in Moolhoek
- 3,5 km aan de Mariapolder (ten oosten van Strijensas)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:00

Tjonge de burgemeester beweert dar er geen gevaar is geweest voor het dorp moerdijk terwijl gisteren daar nog wel de wolk langs lag! Een ding is zeker als ik zijn kop nog eens op tv moet zien dan de tv uit brrr akelig idee dat we echt zon status mannetje op de gemeente hebben maar inwoners zijn niet belangrijk

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:01

xxx schreef:
xxx

Schaam me ook diep dat het onze burgemeester is, zie tevens me vorige post, maar denk dat ik al heeeeeel veel heb aangegeven afhelpen 24 u wat ik over hem en onze gemeente denk
Laatst bijgewerkt door Mireille op 06-01-11 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd. Bericht niet volgens de regels.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:04

wat een moeilijk figuur die man,je valt in slaap als je hem al ziet laat staan als hij begint te praten haha.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:05

ze mogen hier wel op me raam meten, want volgens me moeder ligt er roet op me raam!

Tallie1979

RhealLover schreef:
Tallie het gaat over het handelen van het geheel dat men niet parraat staat bij zon groot industrie terrein met bedrijven waar gevaarlijke stoffen liggen. Men is niet voorbereid en hierbij zijn gemeente etc toch tekort geschoten. Overigens ben ik geen leek

Buitenstaander dan.. :P Of heb je ook staan blussen gister :+

SteffiiY

sammy1 schreef:
wat een moeilijk figuur die man,je valt in slaap als je hem al ziet laat staan als hij begint te praten haha.

inderdaad zeg!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:06

Hij komt ook zo ontzettend geloofwaardig over :+ . Echt een droopy