Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

karijn

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:06

HC: zo grappig bedoelde ik het niet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:06

suze_ schreef:
is er nu geen miscommunicatie over het woordje 'niet'' ?

bedoelt MB dat het niet uit de lucht komt vallen? of juist wel?

De ene vrouw raakt heel snel zwanger en de andere niet. Wat HC aandraagt dat het een rotsmoes is als je heel snel zwanger raakt vind ik heel jammer, die vlieger gaat gewoon niet altijd op. En daarbij, wie is hij om daarover te oordelen?

Dat iemand zwanger raakt duurt gemiddeld genomen een jaar.
Dat HC de conclusie trekt dat ik niet dankbaar ben is zijn probleem. Het is maar net hoe je iets wilt opvatten...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:07

IngridB schreef:
Bloodymary, waarom haal je nou ineens de alimentatie erbij? Wat heeft dat in godsnaam hiermee te maken?
Dat staat toch helemaal los van uitkeringen en de aow?
Alimentatie krijg je als je uit elkaar gaat en je hebt samen kinderen en daar heb je zoiezo recht op.
Hoeveel wordt vaak door de rechter bepaald, maar daar heeft een vrouw recht op hoor voor haar kind.

Ik ben inderdaad al een stapje verder. Feit is dat veel stellen vroeg of laat uit elkaar gaan. Ik zeg niet dat dat jullie gebeurt, maar het kan. Uit mijn praktijk merk ik dat dat in gelijkwaardige relaties, dus waarin beide partners geld verdienen nooit een probleem is. De bezittingen worden verdeeld, er komt meestal in goed overleg een regeling voor de kinderen, klaar. Maar juist in ongelijkwaardige relaties, waarbij maar een van de partners inkomen binnen brengt, is het altijd een vechtscheiding. De man (zie het helaas weinig omgekeerd), vindt het oneerlijk dat hij zijn expartner geld moet betalen omdat ze niet werkt en nog nooit iets heeft uitgevoerd (ik heb het dus over partneralimentatie, niet over kinderalimentatie) en de vrouw vindt de man een klootzak, want zij heeft zich altijd kapot gewerkt in het huishouden en voor de kinderen gezorgd en komt nu als het aan de man ligt met lege handen te staan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:09

suze_ schreef:
Huertecilla schreef:
Terug naar het onderwerp.

Wat moet de mán uit de onderwerpopener doen voor gelijkwaardige inbreng?

1. Hij wil thuis zitten, geen kindern en niet werken, wel paardrijden. Wat biedt hij zijn hard werken kostwinnende vrouw?

2. Hard werkende vrouw krijgt zwangerschapsverlof etc, baart twee keer een gezond kind en gaat verder met haar carriére. Man blijft thuis, houdt het appartement bij, rijdt paard, volgt cursussen om brood te bakken, om de bloemen netjes in de vaas te zetten en vrouw werkt hard voor de kost.
Wat biedt hij zijn hard werkende kostwinnende vrouw? Klagen over de snotneus van Henk-Jan? of over dat ze tig keer per week heen en weer moeten naar sport/muziek?! Of over dat de wasmachine 2 keer per dag aangezet moet worden?

als het in overleg is gegaan dat mijn partner thuis is (met of zonder kind) en ik persoonlijk geen problemen heb om de kostwinnaar te zijn...

Voor mij zou gelijkwaardige inbreng zijn dat hij zorgt dat:
het huis schoon en aan kant is
boodschappen gedaan worden
mijn (eventuele) kind goed verzorgd wordt
er een lekkere maaltijd 's avonds voor mij klaar staat
hij de (financiële) administratie bijhoudt

en hij mag van mij best soms even mopperen over dingen hoor, net zoals ik soms wel even over iets op mijn werk wil mopperen.
en ik zou er ook geen problemen mee hebben 's avonds nog even thuis ergens mee te helpen (afruimen tafel) of voor hem een drankje te pakken of een boodschapje te doen in het weekend. of die kwali-tijd met het eventuele kind (badje, verhaaltje voorlezen).

per persoon ligt het er natuurlijk aan wat je een gelijkwaardige inbreng vindt. :)

seks wil ik helemaal niet als inbreng zien.
seks is voor mij de liefde bedrijven met degene van wie ik hou, dat geef en neem ik gráág. :D

Ik sluit me helemaal bij jou aan! Ben het volgens mij met alles wel eens. :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:18

Bloodymary schreef:
IngridB schreef:
Bloodymary, waarom haal je nou ineens de alimentatie erbij? Wat heeft dat in godsnaam hiermee te maken?
Dat staat toch helemaal los van uitkeringen en de aow?
Alimentatie krijg je als je uit elkaar gaat en je hebt samen kinderen en daar heb je zoiezo recht op.
Hoeveel wordt vaak door de rechter bepaald, maar daar heeft een vrouw recht op hoor voor haar kind.

Ik ben inderdaad al een stapje verder. Feit is dat veel stellen vroeg of laat uit elkaar gaan. Ik zeg niet dat dat jullie gebeurt, maar het kan. Uit mijn praktijk merk ik dat dat in gelijkwaardige relaties, dus waarin beide partners geld verdienen nooit een probleem is. De bezittingen worden verdeeld, er komt meestal in goed overleg een regeling voor de kinderen, klaar. Maar juist in ongelijkwaardige relaties, waarbij maar een van de partners inkomen binnen brengt, is het altijd een vechtscheiding. De man (zie het helaas weinig omgekeerd), vindt het oneerlijk dat hij zijn expartner geld moet betalen omdat ze niet werkt en nog nooit iets heeft uitgevoerd (ik heb het dus over partneralimentatie, niet over kinderalimentatie) en de vrouw vindt de man een klootzak, want zij heeft zich altijd kapot gewerkt in het huishouden en voor de kinderen gezorgd en komt nu als het aan de man ligt met lege handen te staan.

Dat zijn ook heel lastige dingen. Zoals jij de relatie nu gelijkwaardig noemt, zo zie ik het niet. Ik begrijp het wel dat je dit op de financien baseert hoor maar zo bekijk ik onze relatie niet.
Als mensen uit elkaar gaan en de kinderen zijn onder de 4 jaar zou een man best wat exra's bij mogen dragen in mijn ogen maar daarna zou de vrouw dan zelf ook aan het werk 'moeten'. Ze hebben allebei recht op een nieuw leven denk ik zo. Helaas maken heel veel mensen die uit elkaar gaan elkaars leven zuur op deze manier. Zie ik ook het nut niet van in, maargoed... Misschien ook wel weer offtopic. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:43

Huertecilla schreef:
karijn schreef:
HC: dus jullie leven in ruilhandel?
Schat, maai jij het gras vanavond? Dan geef ik je een goede beurt in ruil! <3

Of 50 Euro :P

_O-

Ayasha ik bedoel het ook dat het voor mij belangrijk is :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:46

suze_ schreef:
_O-

:j Snap ik, maar HC niet vandaar die uitleg nog eens.... Sorry voor de miscommunicatie. Stond er ook een beetje stom :') :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:49

:D

IRL communiceren is al lastig zonder ruis één op één...
en dan heb je er nog gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal bij..

zonder dat op internet met meerdere personen.. het blijft een uitdaging :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:04

De vrouw heeft véél grotere borsten dan voor zogen nodig is.
De enige functie van de clitoris is het geven van genot.

Spectaculaire borsten op dat mannetjesmens erop af komt. Clitoris opdat vrouwtjesmens graag paart.
Het resultaat is een evolutionair succes; veel nakomelingen en zorg daarvoor.
Sex als paringsstimulans en bindmiddel.

Dit uiteraard vroegâh.... Tegenwoordig weten de vrouwtjedieren op Bokt beter :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:07

Huertecilla schreef:

Spectaculaire borsten op dat mannetjesmens erop af komt. Clitoris opdat vrouwtjesmens graag paart.

Dus omdat er een clitoris zit en de vrouw door de toenemende hoeveelheid hormonen ni het voedsel grotere borsten heeft is elk mens verplicht genot te hebben van seks? :? En door dat feit, kan jij er met je verstand niet bij dat er mensen zijn die dat niet belangrijk vinden?
Meisjes worden tegenwoordig vanaf 12 ongesteld, ook maar allemaal een kleine op de wereld zetten (want het idee achter dat ongesteld worden is omdat de baarmoeder zich voorbereid op een kindje) en kindervrije vrouwen zijn misbaksels van de natuur?
Sorry HC maar in deze vind ik je ronduit kortzichtig. Maar zolang het maar in jouw referentie kader past.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-11-10 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:07

Ayasha schreef:
suze_ schreef:
_O-

:j Snap ik, maar HC niet vandaar die uitleg nog eens.... Sorry voor de miscommunicatie. Stond er ook een beetje stom :') :D

Jij gaat nu bepalen wat ík wel/niet snap?!
Interessant, maar irrelevant.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:09

Neen, HC. Ik geef enkel aan dat jij er niet bij zette dat het voor jou belangrijk is maar dat je het voor alle andere ook meteen bepaalt in tegenstelling tot suze_. De enige die hier dingen voor anderen bepaalt ben jij op het moment. :+

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:11

Huertecilla schreef:

Grappige opmerking...van een man...die het blijkbaar beter weet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:14

Ik denk zo dat HC dat sarcastisch bedoelde :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:15

Wat dus betekent dat hij helemaal niet denkt dat ze beter weten.....

Ayasha
Blogger

Daarom net. Op dit moment bepaalt HC als man dus dat alle vrouwen maar moeten genieten van seks. :+ Want daar zijn ze voor gemaakt...

Dat kan ook echt enkel van een kerel komen. _O- Kzal er maar al vast bij zetten dat dit een grapje is :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-11-10 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Ayasha schreef:
Dus omdat er een clitoris zit is elk mens verplicht genot te hebben van seks? :?
En door dat feit, kan jij er met je verstandn iet bij dat er mensen zijn die dat niet belangrijk vinden?
Sorry HC maar in deze vind ik je ronduit kortzichtig. Maar zolang het maar in jouw referentie kader past.

_O-

Wat een indrukwekkende sprongen naar conclusie op basis van eigen perceptie weer.

Het feit is dat het vrouwtjesdier van de mens voor sexuale aantrekkingskracht de overdreven grote borsten heeft en voor de lol in paren de clitoris.

De mens heeft ratio. Kan besluiten te doen wat deze wil met de gereedschappen die hij/zij heeft.

Een groot deel van het evolutionaire succes van de mens komt door paren als motivator en bindmiddel.
In de verschillende culturen is dit op verschillende manier ingebed.
In onze westerse cultuur gaat aan de huidige perceptie een stuk erfrecht via de man, daardoor opgelegde kuisheid van de vrouw via de kerk, sexuele revolutie gevolgd door een tegengolf vooraf.
Het resultaat is een spaningsveld tussen natuur en ontkennen ervan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:16

HC ik snap niks van je laatste bericht dus ik hoop dat iemand in het topic het wil omzetten naar blondjes-taal. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:18

Ayasha schreef:
Daarom net. Op dit moment bepaalt HC als man dus dat alle vrouwen maar moeten genieten van seks. :+ Want daar zijn ze voor gemaakt...

Dat kan ook echt enkel van een kerel komen. _O- Kzal er maar al vast bij zetten dat dit een grapje is :+

Wat ik schrijf is dat alles prima is mits de betrokken partijen er in onderling overleg gelijkwaardigheid in zien.

Niet zo sterk Ayasha. ´Grapje´ erbij zetten en dan ondertussen wel schrijven.

Alleen een vrouw kan zo doortrapt zijn. Grapje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:20

:D Wij hebben dan ook de hersens gekregen om zo te zijn. O:)

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:22

[quote="Huertecilla]
Wat zou die man in moeten brengen voor zijn hard werkende vrouw om een gelijkwaardige rol in de relatie te hebben. [/quote]

ik wil hier even op terug komen, want dit vind ik een goeie om over na te denken. ik heb ergens vroeger in het topic er ook al eens op gehamerd dat het toch niet de vrouw moet zijn die thuis blijft (al dan niet voor de kinderen).
in mijn situatie is het bv zo dat de kans zeer groot is dat ik makkelijk meer geld zal verdienen dan hij voor een harde voltijdse job (wegens totaal diplomaloos). ik zou dan ook geen moment aarzelen om toe te staan dat hij minder zou gaan werken ipv ik. en dan zou ik inderdaad ook vragende partij zijn dat hij wat huishoudelijke taken op zich neemt.
als ik echt onderweg zou zijn naar een flinke carrière (waar veel tijd in gaat uiteraard) en hij werkt bv maar halftijds of niet, dan zou ik het fijn vinden dat ik niet nog aan het eten moet beginnen wanneer ik thuis kom. helemaal top zou ik vinden dat hij ook de paarden zou willen voeren (hoewel ik er tot nu toe altijd vrij strikt in geweest ben dat dat mijn hobby en dus mijn verantwoordelijkheid is).
omgekeerd heb ik er heel mijn studietijd lang voor gezorgd dat hij amper wat hoefde te doen in het huishouden, vermits ik meer vrije uren had dan hij.

wat mijn tante doet (zijnde op de bank zitten soaps kijken en de poetsvrouw commanderen) zou ik nooit van mn leven kunnen toestaan voor mezelf, noch mijn partner. toch wil ik wel aannemen dat je niet per se in loondienst moet werken om iets nuttigs te doen met je leven en jezelf te ontwikkelen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:24

Huertecilla schreef:
Ayasha schreef:

Wat ik schrijf is dat alles prima is mits de betrokken partijen er in onderling overleg gelijkwaardigheid in zien.

Niet zo sterk Ayasha. ´Grapje´ erbij zetten en dan ondertussen wel schrijven.

Alleen een vrouw kan zo doortrapt zijn. Grapje.

Ben je toch een vrouw?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:27

Foei toch MB :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:28

Quellian schreef:
Foei toch MB :D

:=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:33

HC, uit je posts hier begrijp ik dat jij alles doet. Jij zorgt voor jullie zoon, je doet het huishouden, je zorgt voor de inkomsten en je gaf aan seksslaaf te zijn. Wat is de inbreng van jouw vrouw/vriendin binnen jullie relatie om deze gelijkwaardig te houden? :)