Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
suze_ schreef:is er nu geen miscommunicatie over het woordje 'niet'' ?
bedoelt MB dat het niet uit de lucht komt vallen? of juist wel?
IngridB schreef:Bloodymary, waarom haal je nou ineens de alimentatie erbij? Wat heeft dat in godsnaam hiermee te maken?
Dat staat toch helemaal los van uitkeringen en de aow?
Alimentatie krijg je als je uit elkaar gaat en je hebt samen kinderen en daar heb je zoiezo recht op.
Hoeveel wordt vaak door de rechter bepaald, maar daar heeft een vrouw recht op hoor voor haar kind.
suze_ schreef:Huertecilla schreef:Terug naar het onderwerp.
Wat moet de mán uit de onderwerpopener doen voor gelijkwaardige inbreng?
1. Hij wil thuis zitten, geen kindern en niet werken, wel paardrijden. Wat biedt hij zijn hard werken kostwinnende vrouw?
2. Hard werkende vrouw krijgt zwangerschapsverlof etc, baart twee keer een gezond kind en gaat verder met haar carriére. Man blijft thuis, houdt het appartement bij, rijdt paard, volgt cursussen om brood te bakken, om de bloemen netjes in de vaas te zetten en vrouw werkt hard voor de kost.
Wat biedt hij zijn hard werkende kostwinnende vrouw? Klagen over de snotneus van Henk-Jan? of over dat ze tig keer per week heen en weer moeten naar sport/muziek?! Of over dat de wasmachine 2 keer per dag aangezet moet worden?
als het in overleg is gegaan dat mijn partner thuis is (met of zonder kind) en ik persoonlijk geen problemen heb om de kostwinnaar te zijn...
Voor mij zou gelijkwaardige inbreng zijn dat hij zorgt dat:
het huis schoon en aan kant is
boodschappen gedaan worden
mijn (eventuele) kind goed verzorgd wordt
er een lekkere maaltijd 's avonds voor mij klaar staat
hij de (financiële) administratie bijhoudt
en hij mag van mij best soms even mopperen over dingen hoor, net zoals ik soms wel even over iets op mijn werk wil mopperen.
en ik zou er ook geen problemen mee hebben 's avonds nog even thuis ergens mee te helpen (afruimen tafel) of voor hem een drankje te pakken of een boodschapje te doen in het weekend. of die kwali-tijd met het eventuele kind (badje, verhaaltje voorlezen).
per persoon ligt het er natuurlijk aan wat je een gelijkwaardige inbreng vindt.
seks wil ik helemaal niet als inbreng zien.
seks is voor mij de liefde bedrijven met degene van wie ik hou, dat geef en neem ik gráág.
Bloodymary schreef:IngridB schreef:Bloodymary, waarom haal je nou ineens de alimentatie erbij? Wat heeft dat in godsnaam hiermee te maken?
Dat staat toch helemaal los van uitkeringen en de aow?
Alimentatie krijg je als je uit elkaar gaat en je hebt samen kinderen en daar heb je zoiezo recht op.
Hoeveel wordt vaak door de rechter bepaald, maar daar heeft een vrouw recht op hoor voor haar kind.
Ik ben inderdaad al een stapje verder. Feit is dat veel stellen vroeg of laat uit elkaar gaan. Ik zeg niet dat dat jullie gebeurt, maar het kan. Uit mijn praktijk merk ik dat dat in gelijkwaardige relaties, dus waarin beide partners geld verdienen nooit een probleem is. De bezittingen worden verdeeld, er komt meestal in goed overleg een regeling voor de kinderen, klaar. Maar juist in ongelijkwaardige relaties, waarbij maar een van de partners inkomen binnen brengt, is het altijd een vechtscheiding. De man (zie het helaas weinig omgekeerd), vindt het oneerlijk dat hij zijn expartner geld moet betalen omdat ze niet werkt en nog nooit iets heeft uitgevoerd (ik heb het dus over partneralimentatie, niet over kinderalimentatie) en de vrouw vindt de man een klootzak, want zij heeft zich altijd kapot gewerkt in het huishouden en voor de kinderen gezorgd en komt nu als het aan de man ligt met lege handen te staan.
Huertecilla schreef:De vrouw heeft véél grotere borsten dan voor zogen nodig is.
De enige functie van de clitoris is het geven van genot.
Spectaculaire borsten op dat mannetjesmens erop af komt. Clitoris opdat vrouwtjesmens graag paart.
Het resultaat is een evolutionair succes; veel nakomelingen en zorg daarvoor.
Sex als paringsstimulans en bindmiddel.
Dit uiteraard vroegâh.... Tegenwoordig weten de vrouwtjedieren op Bokt beter
Huertecilla schreef:De vrouw heeft véél grotere borsten dan voor zogen nodig is.
De enige functie van de clitoris is het geven van genot.
Spectaculaire borsten op dat mannetjesmens erop af komt. Clitoris opdat vrouwtjesmens graag paart.
Het resultaat is een evolutionair succes; veel nakomelingen en zorg daarvoor.
Sex als paringsstimulans en bindmiddel.
Dit uiteraard vroegâh.... Tegenwoordig weten de vrouwtjedieren op Bokt beter
Ayasha schreef:Dus omdat er een clitoris zit is elk mens verplicht genot te hebben van seks?
En door dat feit, kan jij er met je verstandn iet bij dat er mensen zijn die dat niet belangrijk vinden?
Sorry HC maar in deze vind ik je ronduit kortzichtig. Maar zolang het maar in jouw referentie kader past.
Ayasha schreef:Daarom net. Op dit moment bepaalt HC als man dus dat alle vrouwen maar moeten genieten van seks.Want daar zijn ze voor gemaakt...
Dat kan ook echt enkel van een kerel komen.Kzal er maar al vast bij zetten dat dit een grapje is
Huertecilla schreef:Ayasha schreef:Daarom net. Op dit moment bepaalt HC als man dus dat alle vrouwen maar moeten genieten van seks.Want daar zijn ze voor gemaakt...
Dat kan ook echt enkel van een kerel komen.Kzal er maar al vast bij zetten dat dit een grapje is
Wat ik schrijf is dat alles prima is mits de betrokken partijen er in onderling overleg gelijkwaardigheid in zien.
Niet zo sterk Ayasha. ´Grapje´ erbij zetten en dan ondertussen wel schrijven.
Alleen een vrouw kan zo doortrapt zijn. Grapje.