Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:35

Waar ik zelf best hard achter ben gekomen, Heino, is dat het toch één grote loterij is wat je ook stemt.
Voor een kamerlidbobo is het misschien een eitje om elk jaar max 175 euro bovenop alle 'eigen kosten' zoals de pil en de verzekering zelf, af te tikken maar voor mij is dat echt een onaangename verrassing, ik heb dat niet in een sok zitten.
Het is ook elk jaar een verrassing wat er dit jaar weer uit is gehaald en in het 'eigen risico' is gekomen.

RoodZonnetje

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:40

Daar heb je gelijk in Nicolletje, het blijft toch altijd maar een raadsel welke beslissingen de politiek neemt en waarom. Maar dan nog vind ik het eng om te stemmen op iets wat verre van transparant is. Dan liever op iets wat wél transparant is en waar ik achter sta, maar wat mogelijk niet uitgevoerd wordt :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:42

@Nicolletje
Dat is ook het grote probleem. Daar zitten gasten die geen flauw benul hebben wat er in de echte wereld gebeurt. Ze hebben salarissen per jaar die een gemiddeld mens nog niet in 5 jaar verdient. Dat is nog buiten alle bonussen en wachtgeldregeling.
Het is makkelijk praten over een een paar honderd euro als je er zelf 500, of meer, per dag verdient.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:44

Heino schreef:
Daar heb je gelijk in Nicolletje, het blijft toch altijd maar een raadsel welke beslissingen de politiek neemt en waarom. Maar dan nog vind ik het eng om te stemmen op iets wat verre van transparant is. Dan liever op iets wat wél transparant is en waar ik achter sta, maar wat mogelijk niet uitgevoerd wordt :)

Al die transparantie van de andere partijen heeft nou ook niet echt voor succes gezorgd de afgelopen jaren. Aks je het heel goed beschouwt dan zeggen ze wel dat ze alles doen voor het volk, maar in de praktijk blijkt het gewoon witte boorden mafia te zijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:45

Vroeger (echt heul heul vroeger :') ) was democratie een verzameling échte vertegenwoordigers van de burgerij.
Stond een tijdje geleden een artikel in NRC next, best een leuk krantje, krijg ik een maand op proef, iets met Lowlands.
Maar daarin stond dus dat in de kamer eigenlijk bijna alleen maar blanke, academisch geschoolde mannen zitten. Hoezo vertegenwoordiging van Nederland?

Ik denk dat hierin ook een groot geheim van Wilders en co in schuilt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:46

Nicolletje schreef:
Maar daarin stond dus dat in de kamer eigenlijk bijna alleen maar blanke, academisch geschoolde mannen zitten. Hoezo vertegenwoordiging van Nederland?

Maar is dat wenselijk, dat Nederland bestuurd wordt door een afspiegeling van de maatschappij?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:46

Nicolletje schreef:
Vroeger (echt heul heul vroeger :') ) was democratie een verzameling échte vertegenwoordigers van de burgerij.
Stond een tijdje geleden een artikel in NRC next, best een leuk krantje, krijg ik een maand op proef, iets met Lowlands.

Ik denk dat hierin ook een groot geheim van Wilders en co in schuilt.

Wilders en co. zijn toch ook blanke mannen? Of bedoel je dat juist..?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:49

Ja maar ze komen tamelijk 'gewoon' over. Niet zo afgedwaald van 'de gewone mens'.
Als je begrijpt wat ik bedoel.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:50

Heino schreef:
Maar is dat wenselijk, dat Nederland bestuurd wordt door een afspiegeling van de maatschappij?

Ligt eraan waar je woont denk ik, en wat daarbij je beeld van Nederland is :D

Als ik sommige mensen moet geloven bestaat Nederland alleen maar uit SBS-kijkende tokkies :')

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:52

Ik denk dat het belangrijk is dat Nederland bestuurd wordt door mensen er verstand van hebben, en niet dat het persé een afspiegeling van Nederland moet zijn. De gemiddelde Nederland zie ik in elk geval geen belangrijke, onderbouwde! beslissingen over bvb de economische crisis nemen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 01:02

het was niet dat er letterlijk boeren met hooivorken in de kamer zaten vroeger :')

Maar ik ben het met je eens, het probleem is alleen dat zodra iemand in de 2e kamer komt, diegene vaak op een totaal eigen eilandje lijkt te komen en vervreemdt van de buitenwereld.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 01:04

Er was toch ook een film van? Hoe de PvdA begon? Nouja het was onderdeel van een Friese film.
Dat was toch een echte arbeider die een partij was begonnen?
Of laat mijn geheugen me in de steek?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 01:07

Ik weet niet, nooit van die film gehoord :)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 01:07

Boer Koekoek had je ook nog :+ Maar denk niet dat je die bedoelt, die was niet van de pvda.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 01:12

Nynke?

Het ging over die vrouw, maar op de achtergrond zag je hem (haar man, geloof ik?) zijn partij oprichten dat nu de Pvda zou zijn.

Maar misschien zit ik ernaast hoor...

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 01:15

Nicolletje schreef:
Er was toch ook een film van? Hoe de PvdA begon? Nouja het was onderdeel van een Friese film.
Dat was toch een echte arbeider die een partij was begonnen?
Of laat mijn geheugen me in de steek?

Red Alert?
Laatst bijgewerkt door janesmith op 24-07-10 01:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 01:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 02:10

Heino schreef:
SaskiaStar schreef:
Verdiepen in het partijprogramma, beter lezen, ik noem maar wat opties.

Vind je trouwens de aangekondigde bezuinigingen van de andere partijen dan zo gedetailleerd?

Psychiatrie valt ook onder gezondheidszorg, zorgt voor een psychische gezondheid ;)

Doe eens normaal discussiëren, anders ga je ook op de foei (weet je waarom je genegeerd wordt)
Ja, de bezuinigingen van andere partijen vind ik beter uitgewerkt
Beter lezen, zoals ik al zei noemt de PVV de psychiatrie los van de gezondheidszorg

Je doet maar, als je daar gelukkig van word, zal mij boeien :(:)

Zie alleen niets staan waar ik een foei voor verdien maar als jij dat vindt, be my quest darling!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:10

Heino schreef:
Verafjord schreef:
nou ik heb zelf helaas de nodige ervaring in hoe men in de geestelijke gezondheidszorg omgaat met patiënten en zoals dat gaat ben ik het er helemaal mee eens, het geld gaat niet naar de patiënten, maar naar de hoge heren die met grote salarissen naar huis gaan.

Bron?

Google is your friend

http://www.skipr.nl/actueel/crisismanag ... 60058.html

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... rs-GGZ.htm

http://www.zorgvisie.nl/Nieuws/Artikel/ ... an-kop.htm

http://www.psy.nl/index.php?id=88&tx_ttnews[backPid]=135&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=1971

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:38

Dat betreur ik. Hoewel ik (net als wat de ontwikkelingshulp betreft) geen oplossing zie in het terugdraaien van financiële middelen richting de GGZ.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:43

Ik denk dat er best een keer kritisch gekeken mag worden naar hoe het komt dat de kosten en de aanspraak op de GGZ zo'n enorme vlucht aan het nemen zijn.

http://www.platformggz.nl/lpggz/newsitems/ni000659

En of er vervolgens verbeteringen zijn aan te brengen. Ik denk niet dat de zorg voor de echte psychiatrie op het spel staat, dat kan ik me niet voorstellen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:44

Ik zie wel wat in hervormingen.
Maar wat is volgens jou dan wel de oplossing? * edit met 'jou' bedoelde ik Heino.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:58

Nikka: ik denk dat een deel van de groei van GGZ behoefte te wijten is aan de veranderde maatschappij. De maatschappij is snel, en stelt veel eisen aan een mens. Niet iedereen kan daar even goed mee omgaan. Verslavingen, depressies, dwangneuroses etc. zijn het gevolg. Bovendien rust er steeds minder een taboe op GGZ. Mensen durven te erkennen dat ze hulp nodig hebben en zetten die stap, het is laagdrempeliger geworden. En er komt steeds meer kennis over GGZ.

Nicolletje: ik zie ook wel wat in hervormingen, maar hoe concreet weet ik ook niet. Ten eerste denk ik dat onderwijs een belangrijke rol speelt in het vroegtijdig opsporen en behandelen van problemen (en daarmee de kans verkleinen dat problemen uit de hand lopen). Daarnaast denk ik ook dat ouders een grotere verantwoordelijkheid hebben dan ze nu vaak nemen. Er komen steeds meer tweeverdieners maar dat gaat in mijn ogen wel ten koste van de opvoeding van de kinderen, waardoor je een bron van problemen creëert. Tot slot denk ik ook dat er meer (of betere) voorlichting over alcohol en effecten daarvan op kinderen mag komen. Alcohol drinken op jongere leeftijd lijkt normaal, terwijl het zo verschrikkelijk schadelijk is voor het ontwikkelende brein.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:53

Heino, dat is apart. Ik voel me namelijk nogal 'in de steek gelaten' door mensen zoals Femke Halsema (daar heb jij toch op gestemd?) die goedbedoeld juist vrouwen willen laten participeren in de maatschappij, en ze daardoor in een spagaat van moederschap en kinderen zetten.

De hele samenleving doet eraan mee, huizen kunnen niet langer op 1 salaris gekocht worden maar huurhuizen worden minder en minder.
In het kader van het topic weet ik niet wat specifiek de PVV hiermee wil eerlijk gezegd.

Waarom ik die film aanhaalde, over de PvdA, is dat het me altijd bij is gebleven welke idealen de PvdA toen heeft nagestreefd, namelijk rechten en opkomen voor de arbeiders.
Naar mijn mening worden juist de gewone arbeiders met een gewoon salaris van zo'n rondom 1400 euro per maand gigantisch in de steek gelaten door de hele overheid. Ze vallen buiten elke regeling van bijstand of belasting, maar verdienen eigenlijk niet genoeg om een gezin goed te kunnen onderhouden, waardoor de vrouw vaak ook moet werken, maar dan komen ze in de knoop met de kinderen.
Als je een gewoon salaris verdient loont het soms meer om gewoon niet te werken en uitkeringen en regelingen te krijgen, dat heet de 'armoedeval'.

Ik ben overigens niet genoeg op de hoogte wat de PVV hiermee wil, ik herinner me alleen uit de film die ik eerder aanhaalde, het enorme verzet waarmee Pieter Jelles Troelstra ontvangen werd, maar toch het begin van een revolutie voor de arbeidersklasse bleek te zijn geweest.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:02

Ik heb idd op GroenLinks gestemd (maar dan weer niet op Halsema :P), maar voel me zelf niet in een spagaat gezet. Dat de nadruk ligt op participatie en zelfstandigheid vind ik goed. Ik heb niet het idee dat het een ten koste hoeft te gaan van het andere. Ik vind het zelf ook belangrijk dat vrouwen niet afhankelijk van hun partner zijn, zeker gezien het grote percentage echtscheidingen. Maar vrouwen hoeven van mij echt niet fulltime te werken, parttime zie ik graag. Omdat ik het ook voor kinderen nuttig vind dat ze al vroeg met andere kinderen in contact komen op bvb een crèche :)