janesmith schreef:Ook Jan Marijnissen (SP) is voorstander van de Republiek
En wat dacht je van het Republikeins Genootschap?
Zitten heel veel vooraanstaande figuren in.
Open daar ff nieuw topic voor, hoort hier niet thuis.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janesmith schreef:Ook Jan Marijnissen (SP) is voorstander van de Republiek
Teddy321 schreef:janesmith schreef:Ook Jan Marijnissen (SP) is voorstander van de Republiek
Open daar ff nieuw topic voor, hoort hier niet thuis.
Citaat:Als jij geen problemen veroorzaakt, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken. Ik stem PVV, maar als er daadwerkelijk hoofddoekjes-belasting of een koranverbod zou komen, zou ik naast je lopen in de protestmars. Want dat zijn belachelijke voorstellen. Die er ook nooit door komen. Maar lastige straatterroristen terugsturen, dat is een stuk makkelijker want zowel VVD als PVV willen dat.
Citaat:Ook Jan Marijnissen (SP) is voorstander van de Republiek
randalinpony schreef:Waarom stem je dan geen VVD? De VVD was de eerste serieuze partij die het vreemdelingenvraagstuk op populistische wijze aan de man bracht om aanhang te winnen.
Waarom op de partij stemmen van iemand die elk constructief debat in de kamer altijd weer weet te verstieren met one-liners over zijn stokpaardje: de Islam?
Net of Nederland geen andere/grotere problemen het hoofd te bieden heeft...
randalinpony schreef:Waarom stemmen op een partij die sociaal-economisch zover van de VVD afstaat, en ideologisch zo ver van de linksere partijen, dat zij het zichzelf op voorhand al ongeveer onmogelijk maakt te regeren.
randalinpony schreef:Als ze geen dubbel paspoort hebben, dan hier de gevangenis in. Maar gelukkig hebben ze bijna allemaal een dubbel paspoort.Ook al bedacht wat je doet met lastige straatterroristen met de Nederlandse nationaliteit?
randalinpony schreef:marokko heeft niets te willen. Dat zijn gasten die een marokkaans paspoort hebben, dus ze kunnen ze niet eens weigeren.En waarom zou Marokko accepteren dat we het opzadelen met straatboefjes waar zij werkelijk niets mee te maken hebben?
Heino schreef:En dit topic vind ik dus een geweldig voorbeeld van self-fullfilling prophecy. Men (grote deel van de PVV-ers) concentreert zich alleen nog maar op de negatieve berichtgeving rondom allochtonen, en voilá, het probleem lijkt idd zo groot te zijn!
Angelita schreef:Ik voel me niet aangesproken, maar wil wel zeggen dat ze nou eenmaal vaak negatief opvallen (in ieder geval amper positief) en dat doen ze toch echt zelf...
Borg schreef:Nu we toch bezig zijn, de enige groep waar ik ooit autoriteitsproblemen mee had op school waren Somaliërs, en niet Turken of Marokkanen.
janesmith schreef:Als ik het goed begrijp dan is het eigenlijk de schuld van de autochtonen die die arme sloebers steeds discrimineren. We moeten een stelletje racisten zijn, dat kan niet anders.
Blijft wel een vraag open staan die ik ier las. Waarom zijn we selectief racistisch? Waarom hebben die andere buitenlanders geen last van ons racisme?
Citaat:'Geraakt'. Geraakt is een persoonlijk en integer verhaal van een Tunesische man die twintig jaar geleden naar Europa emigreerde. Hij trouwde een Nederlandse vrouw en samen kregen zij een zoon. Mongi Farhani laat in zijn film zien hoe kleine, ogenschijnlijk onschuldige gebeurtenissen leiden tot absurde situaties die vooroordelen voeden. De beelden spreken voor zich. Het eigenlijke onderwerp van Geraakt is discriminatie en de impasse waarin de Nederlandse samenleving in is beland: moslim or no moslim, that?s the question.
Heino schreef:En het idee achter die self-fullfilling prophecy is juist dat je het positieve niet meer ziet omdat je zo gefocust bent op het negatieve
janesmith schreef:Heel leuk verhaal, alleen waren die Marokkaantjes al veel langer lastig dan de PVV bestaat en/of Wilders tegen ze in opstand is gekomen.
Toen Wilders nog braaf z'n mond hield toen hij in de fractie van de VVD zat, terroriseerde die Marokkaanse schoffies al hele buurten en wijken. Dus eerst was er het wangedrag, toen pas kwam Wilders. Wel de zaken in de juiste volgorde weergeven anders wordt het een rommeltje.
Ptries schreef:Kortom: de omstandigheden maken de crimineel. Niet het land van herkomst of het geloof.
randalinpony schreef:@Janesmith:
Nee, maar wij dus ook niet want ze hebben ook een Nederlands paspoort. En waarom zou Marokko dan de problemen van Nederland opvangen? Trouwens dat dubbel paspoort moet afgeschaft worden maar dan voor iedereen. Er zijn ook zat andere Nederlandse burgers met een dubbel paspoort, nergens goed voor.
De PVV wil niet harder optreden, de PVV stelt belachelijke maatregelen voor waarvoor jij in een protestmars wil gaan lopen.
Ptries, dat vind ik nou een mooie samenvatting van het probleem.
De kijk op een probleem leidt tot verschillende oplossingen. Dat er een probleem is, ontkent niemand, maar de oplossingen verschillen.
Laten we het in godsnaam weer over oplossingen gaan hebben in deze draad.
Ptries schreef:janesmith schreef:Heel leuk verhaal, alleen waren die Marokkaantjes al veel langer lastig dan de PVV bestaat en/of Wilders tegen ze in opstand is gekomen.
Toen Wilders nog braaf z'n mond hield toen hij in de fractie van de VVD zat, terroriseerde die Marokkaanse schoffies al hele buurten en wijken. Dus eerst was er het wangedrag, toen pas kwam Wilders. Wel de zaken in de juiste volgorde weergeven anders wordt het een rommeltje.
Ik zeg toch ook niet dat de Marokkaanse jongeren lastig zijn in een reactie op Wilders?
Wilders biedt geen oplossing voor het probleem. Het enige wat hij naar mijn mening doet is het probleem uitvergroten en gebruiken voor zijn eigen motieven.
Heino schreef:Nogmaals, respect voor de mensen die zich rustig kunnen houden in zo'n geval. Wat zou jij doen wanneer jouw identiteit en religie bedreigd zou worden?
janesmith schreef:Wie heeft die oplossing wel geboden de afgelopen 10 a 15 jaar? Het probleem is alleen maar erger en groter geworden!