Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jantergouw schreef:Ondertussen gaat het steeds meer de goede kant op met Nederland.
CDA-voorzitter sluit PVV niet uit
Sinds de verkiezingen bezweert fractievoorzitter Maxime Verhagen elke poging tot een uitspraak met de mantra dat hem na de verkiezingsuitslag 'slechts bescheidenheid past'. Vrijdagochtend wordt hij verwacht bij informateur Lubbers en zal meer duidelijk worden over de opstelling van het CDA.
Tot nu toe hield Verhagen de boot af door te stellen dat eerst VVD en PVV er samen maar uit moesten komen. Toch lijkt het CDA de deur op een kier te zetten. In het radioprogramma Met het oog op morgen zei interim-voorzitter Henk Bleker dat zijn partij best wil onderhandelen met Wilders, als die een deel van zijn harde standpunten inslikt. Het gaat daarbij om zijn opstelling over de vrijheid van godsdienst, het hoofddoekenverbod en bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking.
Wel sprak Bleker de voorkeur uit voor een middenkabinet. Hij deed in de Volkskrant een oproep aan Job Cohen om toch met CDA en VVD te praten. De kans daarop lijkt nihil. Tegenover informateur Lubbers herhaalde Cohen dat hij een kabinet van PvdA, CDA en VVD echt niet ziet zitten.
Trouw
Teddy321 schreef:Er staan een paar hele goede programmapunten in het verliezingsprogramma van de PVV. Voor mij is de ouderenzorg en de gezondheidszorg heel belangrijk. Mijn enige maar is inderdaad de financiering.
supersambo schreef:Toch bijzonder dat de PVV graag een rechts kabinet wil terwijl ze juist als linkse partij zieltjes hebben gewonnen onder de minima. Die gaan daar echt beter van worden. Puur kiezersbedrog lijkt mij. Mensen laten warmlopen voor de PVV op punten als de AOW-leeftijd en WW-uitkering. Hoe wil hij dat in een rechts kabinet verwezenlijken ?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7233 ... tml?p=19,1
supersambo schreef:Toch bijzonder dat de PVV graag een rechts kabinet wil terwijl ze juist als linkse partij zieltjes hebben gewonnen onder de minima. Die gaan daar echt beter van worden. Puur kiezersbedrog lijkt mij. Mensen laten warmlopen voor de PVV op punten als de AOW-leeftijd en WW-uitkering. Hoe wil hij dat in een rechts kabinet verwezenlijken ?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7233 ... tml?p=19,1
Electra63 schreef:Teddy321 schreef:Er staan een paar hele goede programmapunten in het verliezingsprogramma van de PVV. Voor mij is de ouderenzorg en de gezondheidszorg heel belangrijk. Mijn enige maar is inderdaad de financiering.
Dat heb ik ook gezegd, in het begin van de topics. Iedere partij heeft goede en slechte punten.
Wat gezondheidszorg betreft, ben ik het niet helemaal eens met je. De PVV wil bijv. wel bezuinigen op de Geestelijke Gezondheidszorg.
En wat die financiering betreft, dat hebben wij al zo vaak gevraagd: hoe kan je alle beloften zoals meer personeel in de zorg en bij de politie financieren? Geen verhoging AOW-leeftijd, geen belastingverhogingen, geen files enz.
En dat zou dan moeten worden gefinancierd door de k.u.t.-jochies in een vliegtuig te zetten en het verbieden van moskees enz.
O ja, en minder ambtenaren, maar de politie-agenten zijn ook ambtenaren, dus hoe bedoelt hij dat?
Maar op deze vragen komt nooit een antwoord van de PVV-stemmers, dus dat maakt discussieren een beetje lastig.
Citaat:De PVV heeft maar één taak in een kabinet. De straten schoonvegen en de islamisering tegen gaan. De rest mogen de VVD en CDA oplossen.
Dus ik zie eigenlijk geen enkel probleem. Als de PVV zich van die taak kwijt, dan is iedere PVV stemmer tevreden.
supersambo schreef:sarabande schreef:Wilders heeft maar een agenda en dat is zijn Islam fobie, alle andere punten zijn inwisselbaar
Lijkt me de enige juiste conclusie.
Electra63 schreef:Het ontslagrecht zal er dan wel komen.
ik geloof niet, dat iedereen door heeft, dat als mensen sneller ontslagen kunnen worden, of geen vaste banen meer krijgen, dat dit dan wel als consequentie heeft dat een huis kopen een stuk moeilijker wordt. De hypotheekverstrekkers zijn nu al niet zo gemakkelijk, dus om de woningcrisis op te lossen zal het nog moeilijker worden.
supersambo schreef:Op de lange termijn denk ik ook dat het niet slecht is voor de werkgelegenheid. Maar er zou wel een zekere mate van bescherming moeten zijn natuurlijk voor de werknemer. Maar moet zeggen dat ik me niet echt in heb verdiept wat die versoepeling van het ontslagrecht nu echt inhoud.
Electra63 schreef:Dat denk ik dus niet.
Ik werk bij een grote werkgever en vroeger bij een grote werkgeversorganisatie. Hoger personeel geven ze wel sneller een vast contract, maar personeel waar meer risico's aan zit: jonge vrouwen (zwanger ?) ouderen (eerder ziek ?) mensen met zwaar werk. Ik denk dat deze de dupe worden. Al vind ik wel dat als een medewerker niet presteert, het ontslagrecht versoepeld mag worden.
Maar vooral voor oudere werknemers (zijn vaak duurder, zitten vaak aan max salaris, meer vrije dagen enz.) zal het moeilijk worden.
Teddy321 schreef:JaneSmith schreef:De PVV heeft maar één taak in een kabinet. De straten schoonvegen en de islamisering tegen gaan. De rest mogen de VVD en CDA oplossen.
Dus ik zie eigenlijk geen enkel probleem. Als de PVV zich van die taak kwijt, dan is iedere PVV stemmer tevreden.
Totdat blijkt dat de PVVstemmer het ook moet betalen, en dan zijn de rapen gaar
Electra63 schreef:Volgens mij is de taak van de regering: het land besturen.
Op ieder gebied, dus ook zorg, milieu, economie, onderwijs enz.
Er zijn miljoenen mensen in Nederland die nooit een Marokkaan in levende lijve tegenkomen. Dus wat schieten die stemmers er mee op?
janesmith schreef:Die weten heel goed waar ze op gestemd hebben. Mocht je daar aan twijfelen dan zeg je dat ze dus geen benul hadden waar ze op stemmen.
Dat zou me uiteraard niets verbazen omdat die uitspraak al zo vaak voorbij gekomen is en dan ook weer reacties uitlokte over de andere partijen.
Vicieuze cirkel verhaal.
Waves schreef:supersambo schreef:
Lijkt me de enige juiste conclusie.
Lijkt mij ook. Dan zou er dus alleen een kabinet PVV, VVD, CDA kunnen komen als de laatste twee iets geven op dat vlak. Ben benieuwd welke punten dat dan zouden worden