Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nicole3939 schreef:Ja ik snap je wel.
Denk gewoon dat het voor vele gewoon een trap naar de gevestigde politiek is. Veel mensen zijn ontevreden, er komt een betrekkelijk nieuwe partij met een andere mening en stemmen dan daarop.
christel1857 schreef:nicole3939 schreef:Ja ik snap je wel.
Denk gewoon dat het voor vele gewoon een trap naar de gevestigde politiek is. Veel mensen zijn ontevreden, er komt een betrekkelijk nieuwe partij met een andere mening en stemmen dan daarop.
Dat denk ik ook. Het doet me een beetje denken aan Pim Fortuyn een paar jaar geleden. Veel mensen waren ontevreden en fortuyn liet een ander geluid horen, en dus werd hij daarmee populair. Het schudt in ieder geval de andere partijen wakker.
Karl66 schreef:De beste coalitie voor de VVD is die van VVD-PVV-CDA, daarin kan de VVD hun beleid het beste kwijt. Maar dan heb je gelijk de vraag hoe goed Wilders zijn coalitie bij elkaar kan houden (met een typetje als Brinkman ga je dan echt problemen krijgen, die kan opeens in z'n eentje alles doorkruizen, doordat hij met een tegenstem keuzes kan blokkeren) Het is de vraag of Wilders voldoende betrouwbare bewindspersonen kan leveren, niemand zit te wachten op een situatie als met de LPF-bewindslieden. En als belangrijkste, deze coalitie heeft volgens mij geen meerderheid in de eerste kamer.
Alle politici die je hoort zijn het er wel over eens dat je met Wilders afspraken kan maken en dat hij zich daar aan houdt. Wilders heeft vandaag ook duidelijk gemaakt dat hij wil regeren, anders laat je een breekpunt niet zo snel vallen dat het niet eens meer als onderhandelingspunt te gebruiken is. Ik geloof ook werkelijk dat Wilders eigenlijk helemaal geen racist is. Ik ben ook niet zo bang dat de islam-issues een breekpunt voor hem zullen zijn, dat zijn ze namelijk wel voor de VVD en het CDA. Wilders kies voor onderbuik-issues, omdat hem dat stemmen oplevert. Wilders is namelijk maar in één ding geïnteresseerd en dat is macht. Levert van de AOW-leeftijd een breekpunt maken stemmen op? Prima, dan maak je daar toch een breekpunt van... Het gaat hem om de stemmen, niet om het standpunt. En dat is nou net het griezelige aan Geert Wilders, de man met de "harde standpunten" en de duidelijke taal. Hij is wat dat betreft de meest onbetrouwbare politicus die er is en die alleen maar in macht geïnteresseerd is.
Wat dat betreft had Jan Marijnissen vanavond nog een leuke kanttekening bij de politiek. Hij verliet vanavond om negen uur de tweede kamer. Die was uitgestorven, want alle politici waren op de avond na de verkiezingen vroeg vertrokken. Alleen in het torentje brandde nog licht, want de grote verliezer van de verkiezingen, Balkenende, was nog hard aan het werk. Alle politici zijn het er bij hem wel over eens dat Balkenende, hoe je ook over hem als persoon of zijn politieke standpunten denkt, politiek als een roeping ziet en als een plicht om je in te zetten voor je land en niet voor persoonlijke macht of meerdere eer en glorie. En dat is wat ik bij Wilders mis en wat ik vind dat je als kiezer van een politicus mag verwachten.
Suzeltje schreef:Dat is inderdaad zo, maar toch vind ik het merkwaardig dat het percentage stemmers met name in Limburg en ook in Zeeland zo hoog ligt. Limburg lijkt wel opeens compleet van CDA overgestapt te zijn naar PVV.
Karl66 schreef:Het gaat om de balans tussen eigenbelang en publiek belang. En die balans is bij Wilders zoek, omdat die teveel doorslaat naar eigen macht en eer en glorie. Het feit dat de PVV geen partij maar een éénmansbeweging met aanhangers is, versterkt dat alleen nog maar.
PattyOosten schreef:christel1857 schreef:Pardon? Dat slaat echt helemaal NERGENS op. Ten eerste staat er nergens in het verkiezingsprogramma dat iemand de koran niet mag lezen, ten tweede: als dat zo zou zijn dan zou ik niet op de PVV stemmen. Wat een bullsh*t heino!
Het staat in zijn verkiezingsprogramma, wat je toch zou moeten lezen voordat je op hem stemt, maar vooruit, ik quote nog even:
•Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
Maar daar heb jij dus op gestemd. Hoe voelt dat nou??
CtjeLief schreef:Je hebt gelijk hoor Laika.. Ik vind het alleen schokkend dat zoveel mensen een partijleider steunen die discrimineert en een hele groep gelijke kansen wil ontnemen.. En dan roepen mensen: ,, ik ben tegen discriminatie hoor", onzin dus! als je echt tegen discriminatie stem je uit principe nooit op zo'n man.. Het geeft dus aan dat HEEL veel mensen discriminatie gedogen en ongelijke behandeling niet als iets vreselijks beschouwen.. Ik schrik daarvan als ik zie hoeveel mensen dat prima vinden...
Somebitch schreef:CtjeLief schreef:Je hebt gelijk hoor Laika.. Ik vind het alleen schokkend dat zoveel mensen een partijleider steunen die discrimineert en een hele groep gelijke kansen wil ontnemen.. En dan roepen mensen: ,, ik ben tegen discriminatie hoor", onzin dus! als je echt tegen discriminatie stem je uit principe nooit op zo'n man.. Het geeft dus aan dat HEEL veel mensen discriminatie gedogen en ongelijke behandeling niet als iets vreselijks beschouwen.. Ik schrik daarvan als ik zie hoeveel mensen dat prima vinden...
Ik denk dat dat ook te maken heeft met de ervaringen met 'buitenlanders'.
KiWiKo schreef:ondertussen is door de rechter bepaald dat Wlders niet discrimineert...........
ik zal als ik vanmiddag zin en tijd heb zijn partijprogramma hier naar toe kopieeren en punt voor punt alles wat zo geroepen word door de tegenstanders, vanuit zijn eigen partijprogramma terugkaatsen.
Ik kan het me wel voorstellen dat mensen sommige bevolkingsgroepen helemaal zat zijn......... maar dat geld ook voor de tokkies, niet alleen voor de moslims.
Eigelijk gaat dit hele probleem slechts om die (hoe noemde hij dat ook al weer poedersuiker marrokaantjes) Wij hebben heel veel moslims wonen uit andere werelddelen en landen en daar is nul probleem mee...........
Ik denk dat Moslims an sich zich dit veel te veel aantrekken....... het gaat niet om hun! het gaat om een onaangepast deel van de immigranten....... moslim, katholiek, christelijk of wat dan ook.
IK persoonlijk vind het hoofddoeken ding helemaal niet verkeerd, ik hoef niet geconfronteerd te worden met een anders geloof op die manier dat ik er niet omheen kan, ik hoef mij het Moslimgebeuren niet op te laten dringen...........
Ik heb overigens geen wilders gestemd![]()
Karl66 schreef:D
Alle politici die je hoort zijn het er wel over eens dat je met Wilders afspraken kan maken en dat hij zich daar aan houdt.
Rock schreef:KiWiKo schreef:ondertussen is door de rechter bepaald dat Wlders niet discrimineert...........
ik zal als ik vanmiddag zin en tijd heb zijn partijprogramma hier naar toe kopieeren en punt voor punt alles wat zo geroepen word door de tegenstanders, vanuit zijn eigen partijprogramma terugkaatsen.
Ik kan het me wel voorstellen dat mensen sommige bevolkingsgroepen helemaal zat zijn......... maar dat geld ook voor de tokkies, niet alleen voor de moslims.
Eigelijk gaat dit hele probleem slechts om die (hoe noemde hij dat ook al weer poedersuiker marrokaantjes) Wij hebben heel veel moslims wonen uit andere werelddelen en landen en daar is nul probleem mee...........
Ik denk dat Moslims an sich zich dit veel te veel aantrekken....... het gaat niet om hun! het gaat om een onaangepast deel van de immigranten....... moslim, katholiek, christelijk of wat dan ook.
IK persoonlijk vind het hoofddoeken ding helemaal niet verkeerd, ik hoef niet geconfronteerd te worden met een anders geloof op die manier dat ik er niet omheen kan, ik hoef mij het Moslimgebeuren niet op te laten dringen...........
Ik heb overigens geen wilders gestemd![]()
Ik ben het niet met je eens Kim. Hij heeft in zijn partijprogramma ook 'De Islam' als volledig iets staan, dat daar wat aan moet gebeuren. Dan is het toch logisch dat ook de 'gewone Islamiet' zich dat aantrekt?
Overigens vind ik dat het dragen van een hoofddoekje niet bepaald valt onder 'opdringen van het Moslimgebeuren'. Anders zou het zijn als van jou verwacht werd dat jij een hoofddoekje ging dragen of dat ze hem je ombonden onder dwang.
Citaat:• De islam is vooral een politieke ideologie en kan dus op geen enkele manier aanspraak
maken op de voorrechten van een godsdienst
• Geen moskee er meer bij
• Alle islamitische scholen dicht
• Moskeeën sluiten waar geweld wordt gepropageerd
• Geen islamitische sekseapartheid; niet bij inburgeringscursussen, niet bij theaters, niet
bij bibliotheken, niet bij zwembaden of waar dan ook
• Geen subsidies meer voor islamitische media: Marokko.nl, Maroc.nl etc.
• Snij in de afdeling propaganda van multicultureel Nederland: de publieke omroep
• Geen hoofddoekjes in de zorg, het onderwijs, het gemeentehuis of waar dan ook bij de
overheid, en evenmin bij welke gesubsidieerde organisatie dan ook
• De stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling, de multiculturele schijnrechtbanken
• EU: Turkije er in, Nederland er uit
• Dubbele nationaliteit stoppen. Wie een andere nationaliteit behoudt, kan geen
Nederlander worden
• Vrouwenbesnijdenis zwaar bestraffen
• Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
• Verbod op koranlessen op school, evenals in gebouwen die door schoolbesturen worden
beheerd, dus ook geen koranlessen ‘na schooltijd’ of in het gebouw van de school
• Assimilatiecontracten. Niet tekenen of niet naleven = het land uit
• Voor vreemdelingen geldt: werken of wegwezen. Geen baan = geen plaats in Nederland
• Criminelen na bestraffing eruit als zij alleen een verblijfsvergunning hebben of een
dubbele nationaliteit
• Weg met procedurestapelen. Afgewezen = meteen weg
• Een wettelijk verbod op het generaal pardon
• Inburgeringsexamen in het land van herkomst, tot het zover is: inburgeringscursus in
Nederland niet gehaald, dan het land weer uit
• Zelf taalcursussen en inburgeringscursussen betalen
• Registratie van dubbele nationaliteiten
• Illegaal verblijf in Nederland moet strafbaar worden
• Invoering van een quotum voor asielzoekers – maximaal 1.000 personen per jaar,
opvang bij voorkeur in de regio
• Nederland moet zelf over het immigratiebeleid gaan, niet Brussel (dus een opt-out)
• Nederlandse nationaliteit pas na tien jaar rechtmatig verblijf in Nederland, mits geen
strafblad
• Eerst tien jaar wonen en werken in Nederland, dan pas recht op een uitkering. Alleen
uitkeringen voor wie goed Nederlands spreekt
• Terugdraaien openstelling arbeidsmarkt voor Polen en niet openstellen voor Roemenen
en Bulgaren
En vooral: volledige immigratiestop voor mensen uit
islamitische landen
KiWiKo schreef:IK persoonlijk vind het hoofddoeken ding helemaal niet verkeerd, ik hoef niet geconfronteerd te worden met een anders geloof op die manier dat ik er niet omheen kan, ik hoef mij het Moslimgebeuren niet op te laten dringen...........
nicole3939 schreef:Maar zou Wilders het echt om macht te doen zijn? Dat kan ik mij niet zo goed voorstellen. Zo te moeten leven alleen om macht?
Volgens mij, maar dat is mijn persoonlijke mening, gelooft hij echt in de dingen die hij wil. Hij ziet Nederland echt zo.
KiWiKo schreef:Nee........ het is niet de Islam, het is de verislamitisering![]()
en daar kan ik hem geen ongelijk in geven........ Met de islam is niks mis, wel met de verislamitisering van dit land
En als je zijn programma goed leest dan staat het er ook zo in
Dus ik snap dit niet zo goed