Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:29

Tjonge, ik schrik soms van het oog-om-oog tand-om-tand wat hier over het beeldscherm vliegt. Gelukkig gaat er straks een rechter over beslissen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:30

Krips schreef:
Maar het gaat hier niet alleen om Joran. Maar ook om de boodschap die Nederland uitdraagt wanneer zij er niet voor zorgen dat hij hier in Nederland berecht wordt.

Welke boodschap is dat dan volgens jou?
Waarom zou Joran in Nederland berecht moeten worden voor een zaak (moord) waarvan hij in Peru wordt verdacht? :?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:31

russel schreef:
Als Joran gaat spreken, dan wordt je denk ik ook koud....

Die gaat waarschijnlijk niet praten, of iig niet over alles.

En dan nog doen er veel hier of hij jack de ripper is....come one wat hij doet is nog peanuts vergeleken met anderen. Niet dat ik het goed praat maar iedereen is wel KEI en KEI hard....puur omdat hij Joran vd Sloot heet..... Tis maar goed dat de rechters zo niet zijn...althans ga ik van uit.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:32

russel schreef:
Als Joran gaat spreken, dan wordt je denk ik ook koud....

Ik ben het zelden met je eens, maar ik verwacht ook nog wel meer. Gewoon een undercover boef bij hem in de cel zetten :)*

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:33

Ik vind ook wel dat hij in Peru berecht moet worden, aangezien het een misdaad is die ook in dat land heeft plaatsgevonden. Ik ben echter wel van mening dat hij die straf dan in Nederland mag uitzitten, maar dan wel voor de duur waarvoor hij in Peru is veroordeeld. Dus mocht dat 30 jaar zijn, dan ook 30 jaar zitten. Maar dat vind ik niet alleen voor Joran, maar voor alle Nederlandse gevangenen in het buitenland. Ik denk alleen dat hij toch echt een tijdje gaat logeren in Lima.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:33

Zonnetje81 schreef:
Niet dat ik het goed praat maar iedereen is wel KEI en KEI hard....puur omdat hij Joran vd Sloot heet..... Tis maar goed dat de rechters zo niet zijn...althans ga ik van uit.

Nee niet omdat hij zo heet, maar om wat hij deed

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:34

Wranglerbutt schreef:
Krips schreef:
Maar het gaat hier niet alleen om Joran. Maar ook om de boodschap die Nederland uitdraagt wanneer zij er niet voor zorgen dat hij hier in Nederland berecht wordt.

Waarom zou Joran in Nederland berecht moeten worden voor een zaak (moord) waarvan hij in Peru wordt verdacht? :?

Omdat het een Nederlands staatsburger is. En dus rechten heeft waar ik trots op ben. Die rechten verliest hij niet omdat hij in Peru een misdaad pleegt. Of omdat hij uberhaupt misdaden pleegt. De rechten van de mens zijn voor mij ontzettend belangrijk. Als de Nederlandse regering hem niet naar Nederland haalt dan zegt de regering eigenlijk dat die mensenrechten niet belangrijk zijn. En dat ze het goedkeuren dat in een ander land die rechten niet worden nageleefd. Dat zou ik heel erg vinden. De Nederlandse regering moet zijn burgers blijven beschermen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:34

naaah er zitten ook wel een berg jonge meisjes vast die net effe te goed gelovig waren...............

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:35

sarabande schreef:
Zonnetje81 schreef:
Niet dat ik het goed praat maar iedereen is wel KEI en KEI hard....puur omdat hij Joran vd Sloot heet..... Tis maar goed dat de rechters zo niet zijn...althans ga ik van uit.

Nee niet omdat hij zo heet, maar om wat hij deed

Nee om wat iedereen DENKT dat hij deed. Er is geen rechtzaak/veroordeling in de Natalee zaak. Want dit alles is op basis met de kennis van de Natalee zaak de afgelopen 5 jaar, anders werd er niet zo hard geroepen....ach dan was iedereen het na een week vergeten. Een NL heeft een moord gepleegd...klaar....zoals het met vele moordzaken in NL gaat die niet zo'n hype zijn. Nee omdat het een mysterie is die breed uit gemeten is met alle bekentenissen en intrekkingen erna is dit zo'n hype geworden.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 09-06-10 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:36

Krips schreef:
Wranglerbutt schreef:

Omdat het een Nederlands staatsburger is. En dus rechten heeft waar ik trots op ben. Die rechten verliest hij niet omdat hij in Peru een misdaad pleegt. Of omdat hij uberhaupt misdaden pleegt. De rechten van de mens zijn voor mij ontzettend belangrijk. Als de Nederlandse regering hem niet naar Nederland haalt dan zegt de regering eigenlijk dat die mensenrechten niet belangrijk zijn. En dat ze het goedkeuren dat in een ander land die rechten niet worden nageleefd. Dat zou ik heel erg vinden. De Nederlandse regering moet zijn burgers blijven beschermen.

jaaa joh....... komt die over jaar vrij......... koopt een huisje naast de jouwe............. en plots is jouw dochter vermist..............

ga je vast helemaal op in zijn mensenrechten :) :) want hij is zo een eerzaam burger........

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:37

KiWiKo schreef:
naaah er zitten ook wel een berg jonge meisjes vast die net effe te goed gelovig waren...............

Daar ben ik het dus mee eens, haal dan die meisjes terug en laat Joran lekker waar die zit. Had hij eerder aan moeten denken, dat de gevangenis in Peru iets anders zijn dan hier in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:37

Als je je in land bevind, dus op die bodem bent, dan val je onder de wetten van dat land. Dus als je in Peru bent, val je onder de wetten van Peru en dus ook als je een misdaad pleegt.

Idd zitten er zat jonge meiden die gebruikt zijn door drugskoeriers en daarvan is ook niet helemaal 100% duidelijk in hoeverre het is zoals zij vertellen..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:40

KiWiKo schreef:
Krips schreef:

jaaa joh....... komt die over jaar vrij......... koopt een huisje naast de jouwe............. en plots is jouw dochter vermist..............

ga je vast helemaal op in zijn mensenrechten :) :) want hij is zo een eerzaam burger........

Dan heeft hij nog steeds mensenrechten. Vind het nogal een vreemd argument eerlijk gezegd. Natuurlijk wil je dan emotioneel die jongen wat doen. Maar daar gaat het toch niet om. Het gaat om de beschaafdheid van een beleid. Iedereen heeft recht op zijn rechten als mens. Dat staat totaal los van de misdaad. Het gaat hier om principes.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:41

KiWiKo schreef:
Krips schreef:

Ik denk dat Joran in NL wel een gedwongen TBSje gaat krijgen. Dan zit de kans er dus dik in dat hij voor een langere tijd achter slot en grendel gaat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:42

dus hij mag naast jou en je tienerdochters komen wonen als hij uitgeleverd word naar Nederland en zijn toch wel 6 jarige straf heeft uitgezeten?

dat vind jij een best idee, daar kan jij je best in vinden en jij kan daar mee leven?

knap, ik kan het niet

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:45

Krips schreef:

Een dergelijke regeling zou het internationale rechtsysteem compleet om zeep helpen :n
Voor een eerlijk proces - en daarmee bedoel ik ook EERLIJK t.o.v. de familie van het slachtoffer! - zou je alle betrokkenen (getuigen, politieagenten, technisch rechercheurs, forensisch arts etcetc) naar NL moeten halen.

Wolken

KiWiKo schreef:
dus hij mag naast jou en je tienerdochters komen wonen als hij uitgeleverd word naar Nederland en zijn toch wel 6 jarige straf heeft uitgezeten?

dat vind jij een best idee, daar kan jij je best in vinden en jij kan daar mee leven?

knap, ik kan het niet

Weet jij dan wie er momenteel allemaal in jouw buurt wonen? Ik niet namelijk.

Krips

Kiwiko: Ja. Ik geloof namelijk in de Nederlandse rechtstaat. Natuurlijk zou het niet mijn voorkeur genieten. Dat lijkt me logisch. Maar dat is wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:46

KiWiKo schreef:

knap, ik kan het niet

Kim, er zit nogal wat tussen de neiging hem persoonlijk te lynchen en 6 jaar straf met aftrek. De RECHTER gaat de straf voor Joran bepalen als het proces hem als schuldige aanwijst.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:47

Wolken schreef:
KiWiKo schreef:

knap, ik kan het niet

Weet jij dan wie er momenteel allemaal in jouw buurt wonen? Ik niet namelijk.

ja.............. maargoed ik woon ook anders dan de gemiddelde nederlander :D :D

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:48

Krips schreef:
Dan heeft hij nog steeds mensenrechten. Vind het nogal een vreemd argument eerlijk gezegd. Natuurlijk wil je dan emotioneel die jongen wat doen. Maar daar gaat het toch niet om. Het gaat om de beschaafdheid van een beleid. Iedereen heeft recht op zijn rechten als mens. Dat staat totaal los van de misdaad. Het gaat hier om principes.

Hoe kom je er bij dat Joran in Peru geen mensenrechten zou hebben?
Mijns inziens verdienen Nederlanders die in het buitenland een misdaad begaan (of in dit geval; daarvan verdacht worden) geen speciale bescherming van de Nederlandse staat :n

sarabande

Wolken schreef:
Ik denk dat Joran in NL wel een gedwongen TBSje gaat krijgen. Dan zit de kans er dus dik in dat hij voor een langere tijd achter slot en grendel gaat.

Ja maar dat is het em juist, die lui heeft hij altijd ondersteboven gel*ld, dus ik ben blij dat die daar niet zijn. De zaak goed onderzoeken en dan een eerlijke rechtzaak. En niet alleen eerlijk in de ogen van Joran en zijn aanhang, maar gewoon boeten voor wat hij gedaan heeft.

Weet je nog hoe oud hij was ten tijde van Natalee en hoe hij over dat meisje sprak :r

Krips

Dat bedoelde ik indd met mijn vertrouwen in de rechtsstaat :), Lovely

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:49

sarabande schreef:
Wolken schreef:

Ja maar dat is het em juist, die lui heeft hij altijd ondersteboven gel*ld, dus ik ben blij dat die daar niet zijn. De zaak goed onderzoeken en dan een eerlijke rechtzaak. En niet alleen eerlijk in de ogen van Joran en zijn aanhang, maar gewoon boeten voor wat hij gedaan heeft.

Weet je nog hoe oud hij was ten tijde van Natalee en hoe hij over dat meisje sprak :r

Dus jij vindt dat hij nu een eerlijk proces krijgt?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:49

Krips schreef:
Kiwiko: Ja. Ik geloof namelijk in de Nederlandse rechtstaat. Natuurlijk zou het niet mijn voorkeur genieten. Dat lijkt me logisch. Maar dat is wat anders.

ik heb meer dan me lief is te maken gehad met de Nederlandse rechtstaat.............. en nee , die is soms erg krom !!