13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:27

ik schrijf ze niet af, maar nogmaals heb geen hoge pet van ze op.
En zowel jij als ik weten wat er gebeurd als je een kind (en dat is Laura nog steeds) dreigt.
Verder denk ik dat Laura zeer volwassen is, het is geen kinderlijk kind meer.
Dat haar vader daar debet aan is, ok.

RoodZonnetje

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:35

Ik ben enorm blij dat Jeugdzorg er is. Ik wil me niet eens voorstellen hoe het zou zijn zonder een organisatie die de belangen van kinderen behartigt.

Nogmaals, ze bedreigen haar niet. Ze vertellen haar wat er mogelijk te gebeuren staat wat me aardiger lijkt dan haar plots zonder aankondiging op komen halen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:41

Dan ervaren wij het beiden anders, maar dat geeft niet, dat mag.

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:50

Tja, ik kan zeggen dat ik de zaak van aardig dichtbij meemaak (verder laat ik er niks over los) en ik ben het volledig met Heino eens...

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:54

Er werd hier gezegd dat moeders niets in te brengen heeft..... Er werd ook gezegd dat moeder ook slachtoffer is............ Ik heb ook ergens gelezen dat iemand blij is dat jeugdzorg er is...........

Zolang Laura bij haar vader woont heeft moeder inderdaad niets in te brengen, want ze is geen verzorgend ouder. Om deze reden is moeder dus ook geen slachtoffer. Waarom is het toch zo dat meestal hier op bokt de vrouw/moeder altijd als slachtoffer gezien wordt?? En iemand blij met jeugdzorg?? Sorry, maar voor de gasten heb ik geen goed woord over. Alleen maar slechte ervaringen mee. Daar waar het kind wel het huis uit moest is niets gedaan en waar er niets aan de hand was werd het kind wel uit huis geplaatst.

Het uit huis plaatsen van Laura, heeft in mijn ogen geen enkel nut. Het enige dat ze er mee bereiken is dat ze weg zal lopen. En wat krijg je dan?? Opgesloten worden ergens?? Nog slechter zelfs. Maar goed, volgens mij ben ik hier één van de weinige die zegt: Laat dat kind lekker gaan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:02

rainbow8 schreef:
En iemand blij met jeugdzorg?? Sorry, maar voor de gasten heb ik geen goed woord over. Alleen maar slechte ervaringen mee. Daar waar het kind wel het huis uit moest is niets gedaan en waar er niets aan de hand was werd het kind wel uit huis geplaatst.

Als er überhaupt geen Jeugdzorg was geweest hadden álle kinderen op straat gestaan... Wil je dat dan?

En ook voor jou: waarom ga je zo gemakkelijk voorbij aan het feit dat je hersentechnisch gewoonweg niet klaar bent voor een dergelijke reis??

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:15

Ze wilde op Sint Maarten een zeilboot kopen. Meisje lijkt echt in een of andere fantasiewereld te leven...
Heel sneu voor haar.

Hoop dat de rechter een goede beslissing neemt en ze wat 'gezonder' verder kan opgroeien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:18

Een zeilboot voor minder dan 10000 euro, die ook op de gewenste manier zeewaardig is, vind je niet :+

Is er al wat bekend over de rechtzaak van vanmorgen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:21

Volgens het nieuws van net doet de rechtbank rond 18:00 uitspraak.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:23

Heino:
Je kan het ene kind niet met het andere kind vergelijken. De ene is veel volwassener dan de andere. In sommige culturen is een kind van deze leeftijd al volwassen. Dit kind heeft blijkbaar een hele andere opvoeding gehad dan het gemiddelde kind. Dus daarop baseer ik mijn mening.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:26

Rainbow, hersenontwikkeling heeft helemaal niets met omgeving en opvoeding te maken. Je hersenen moeten rijpen. Dat is genetisch geregeld. En natuurlijk is dat bij de een eerder dan bij de ander. Maar op een leeftijd van 14 jaar is dat gewoonweg nog (lang) niet het geval.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:31

Dat is jou visie op het geheel en dat is prima. Ik zie het iets anders.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:32

Heino schreef:
Volgens het nieuws van net doet de rechtbank rond 18:00 uitspraak.

Al met al is de rechtbank hier dus 2 dagen mee bezig geweest. Wie gaat dat betalen? Ik hoop de familie van Laura.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:33

Tuurlijk niet.... die hebben niet om een rechtzaak gevraagd.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:34

rainbow8 schreef:
Dat is jou visie op het geheel en dat is prima. Ik zie het iets anders.

Dat is niet mijn visie, dat heet wetenschap.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:35

rainbow8 schreef:
Heino:
Je kan het ene kind niet met het andere kind vergelijken. De ene is veel volwassener dan de andere. In sommige culturen is een kind van deze leeftijd al volwassen. Dit kind heeft blijkbaar een hele andere opvoeding gehad dan het gemiddelde kind. Dus daarop baseer ik mijn mening.

In sommige culturen is pedofilie ook toegestaan. Dus ik vind bovenstaand geen goed argument.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:38

Net als met slapen... mijn dochter heeft als baby nooit overdag geslapen. Heeft nu ook genoeg aan 5 uurtjes per nacht en heeft VWO met gemak gehaald.

Ikzelf doe het ook met 4 à 5 uurtjes per nacht.

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:38

Vergeet niet dat haar vader altijd alles goed vond en juist dingen gestimuleerd heeft. Nu wordt Laura ineens geconfronteerd met dingen niet mogen/kunnen. Ze wilde een andere nationaliteit geen enkel land wilde dit verstrekken (houd dus in dat dit niet alleen in NL niet wordt getolereerd, toen dit een paar maanden geleden in het nieuws kwam en de halve wereld rond vonden alle 'landen' dit een vreemd verhaal).
En dan zeggen er mensen dat Laura wel volwassen is. Ik vind iemand die volwassen is houd zich aan de regels en als zij zich gewoon had ingehouden had zij van de rechter hoogstwaarschijnlijk volgend jaar de reis mogen maken (na de laatste uitspraak). Nu heeft zij het voor zichzelf verpest.....En tja ze wil niet bij haar moeder als ze uit huis geplaatst wordt en waarom niet? Omdat haar moeder haar niet die reis wil laten maken....
Tsjonge wat is Laura volwassen :n

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:41

slimmerik schreef:
Net als met slapen... mijn dochter heeft als baby nooit overdag geslapen. Heeft nu ook genoeg aan 5 uurtjes per nacht en heeft VWO met gemak gehaald.

Ikzelf doe het ook met 4 à 5 uurtjes per nacht.

Ja 4 a 5 uurtjes achter elkaar ja....maar wie zegt dat dat mogelijk is op zee????? Met kans op piraterij etc etc

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:46

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:56

Zoals ik daar ook gezegd heb: een auteur met weinig kennis van de ontwikkeling van kinderen.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:04

Dank je Zidore voor de link. Ik vind het wel mooi geschreven en ben het wel met hem eens. en er zijn in onze maatschappij veelste veel regeltjes en dingen die maar verboden moeten worden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:07

Veel van die regels hebben een reden en zijn er niet voor niets ;)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:09

Ja, om het leven nog onaangenamer te maken en nog lastiger.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:03

volgens mij dwalen we van het onderwerp af:)
ben benieuwd wanneer de eerste berichtgeving ronde de uitspraak er is en wat er nou daadwerkelijk met het meisje gaat gebeuren.

ik heb het ook al eerder gezegd, ik vind haar nog te jong en (naar haar actie richting St.Maarten blijkt) onvolwassen om een dergelijke reis te maken. maar ik vind het ook wel weer typisch om er 2 dagen in een rechtszaak aan te besteden en dat er een kind zo in de media komt dat daar totaal niet om gevraagd heeft...