Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:59

Motief zou zijn dat hij zijn kinderen niet meer mocht zien (info Twitter)

Onassa

Vreselijk wat er gebeurt is.
De dader woont hier hemelsbreed nog geen 4 km vandaan.
Daar schijnen ze nu ook huiszoekingen te doen.

Nadine_S

Sjeetje, wat erg.
Waarom gebeuren dit soort toch dingen toch weer...
Vreselijk voor de nabestaanden.

Shiloh

Mango_ schreef:
rockwitch schreef:
Hij schijnt gezegd te hebben dat het opzet was, maar het kan toch ook zijn dat hij geroepen heeft:" oh mijn god wat heb ik gedaan" ofzo. Ik weet het niet hoor, maar ja in zulke situaties wordt er van alles geroepen.

Daarmee wil ik niks goed praten trouwens als het echt opzet is geweest hoop ik dat hij heel lang vast komt te zitten.

Daarom vind ik ook niet dat men zijn 'bekentenis' als betrouwbaar/waar moet aannemen. In zo'n situatie kan je volgens mij van alles roepen, zelfs de grootste onzin!

Ben ik het mee eens hoor! Zo heb ik ooit na een auto ongeluk in het ziekenhuis tegen mijn moeder geroepen dat ik graag naar huis wilde omdat ik me niet zo lekker voelde.
Gezien het hoofdletsel dat die man heeft opgelopen, is het niet vreemd om te denken dat die man niet echt helder gedacht kan hebben. En daarover speculeren heeft toch helemaal geen zin, dat wordt vanzelf wel duidelijk. Hopelijk.

Nessah

er is bekend gemaakt dat de dader een draaiboek van de hele dag bij zich had in de auto. Dus het lijkt wel echt op opzettelijk iets

_Tamara

Het lijkt me wel dat het met opzet is gebeurd, je komt er helemaal niet makkelijk door die beveiliging daar heen..

Enorm veel sterkte voor de betrokkenen..

berdien85

Wat verschrikkelijk zeg... Ik heb er echt geen woorden voor.. En vorig jaar was ze zelfs nog hier :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:00

Nickeltje schreef:
breezy302 schreef:
@Nickeltje. Ik weet er normaal gezien geen speculaties geuit mogen worden. Maar toch wil ik vragen of dat deze keer wel kan. Op het nieuws wordt er namelijk ook gespeculeerd en bijna alles wordt nu gespeculeerd dus mogen bokkers dat ook doen?

Omdat de eerdere speculaties over nationaliteit en kapsel voor een bijna-ruzie hier zorgen.

En als we speculeren over het hoe en waarom? Ik neem aan dat dit in zo'n situatie als deze heel normaal is.

xDramaQueen

geerke schreef:
ik begrijp niet dat ze niet geschoten hebben op die auto toen hij door de eerste versperring heen reed....

een auto die 80 km/u rijd en een mensenmassa om je heen, schieten was echt te gevaarlijk geweest.

juline

wie zegt er dat hij ver heen was? hij heeft duidelijk kunnen antwoorden aan de directe politie. verwacht persoonlijk niet dat hij net vandaag net daar reed en juist op dat moment een psychose kreeg of zoiets dergelijks[/quote]
Waar maak je dat uit op?[/quote]

dat wordt nu op rtl gezegt, hij heeft geantwoord aan de politieagenten dat het een bewuste aanslag was. wat hij precies heeft gezegt is uiteraard niet bekent. maar je moet niet gaan speculeren over geestelijke klachten.

Onassa

Cayenne schreef:
De dader komt blijkbaar niet uit Velp maar uit Huissen.

Komt wel uit XXXX woont in de XXXXXX

Moderatoropmerking:
Plaatsnaam en straatnaam uit bericht verwijderd

Nickeltje

Zolang dat een beetje redelijk gebeurt en zonder modder gooien, grijpen wij niet in.

Berdien

geerke schreef:
ik begrijp niet dat ze niet geschoten hebben op die auto toen hij door de eerste versperring heen reed....

En dan? Dan rijdt zo'n auto volledig onbestuurbaar en oncontroleerbaar verder. Die stopt echt niet als de bestuurder wordt doodgeschoten. Daarnaast moet je zéker zijn van dat je de bestuurder raakt, en niet een omstander. Nee, snap wel waarom dat niet is gebeurd.

Marjo

pfff... het is iig geen terroristische aanslag, bewust, maar niet terroristisch.

Maargoed, 4 doden.. Dag koninginnedag. Voor deze mensen zal koninginnedag nooit meer hetzelfde zijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:01

Een draaiboek? Daar heb ik dus nog helemaal niets over gehoord?

rockwitch

Nessah schreef:
er is bekend gemaakt dat de dader een draaiboek van de hele dag bij zich had in de auto. Dus het lijkt wel echt op opzettelijk iets

Ja ze zeggen het 'schijnt' alles is nu nog het schijnt.

Unoo

Nessah schreef:

Jeetje, hij had het dus allemaal al uitgevogeld? En tja, nu lijkt het idd wel heeeel erg opzettelijk.

Anoniem

Berdien schreef:
geerke schreef:

En dan? Dan rijdt zo'n auto volledig onbestuurbaar en oncontroleerbaar verder. Die stopt echt niet als de bestuurder wordt doodgeschoten. Daarnaast moet je zéker zijn van dat je de bestuurder raakt, en niet een omstander. Nee, snap wel waarom dat niet is gebeurd.

Ze hadden ook op de banden kunnen schieten en niet op de bestuurder.
Maar ik ben het met je eens dat het daar waarschijnlijk veel te druk voor was.

xDramaQueen

Nikka schreef:
Motief zou zijn dat hij zijn kinderen niet meer mocht zien (info Twitter)

hij ligt nog steeds onder het mes, en is maar 1 iemand die dat kan bevestigen, hij zelf :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:02

dat klopt Berdien en schieten zou in deze situatie te gevaarlijk zijn geweest! Moet je nagaan hoeveel mensen er stonden en hoeveel geraakt konden worden..

vuurneon

Wat inderdaad een geluk dat hij de naald heeft geraakt, moet er niet aan denken dat hij er langs is gereden...

Iris82

Dat van dat draaiboek is niet officieel toch?

Nadine_S

geerke schreef:

Het gaat allemaal zo ontzettend snel en de politie mag niet zomaar schieten. Op dat moment wisten ze niet dat het opzet was en wat er ging gebeuren.

Nessah

Iris82 schreef:
Een draaiboek? Daar heb ik dus nog helemaal niets over gehoord?

rtl 4, net bevestigd. in de auto is door de politie een draaiboek gevonden van het verloop van de hele dag en de hele tocht.

Berdien

Een auto die op zo'n snelheid rijdt, en daarvan de banden kapot schieten is een ongeleid projectiel die alle kanten op schuift. Is ook niet slim ;)