Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:00

Klopt, alles tussen Dijk, Ijweg, Vijfhuizerweg en Spieringweg is zo ontzettend de Sjors geweest in deze kwestie. Schandalig.

d_ruiter, ik voel me al mijn hele leven meer Amsterdammer ;). Maar ik doe graag mee hoor, Zwanenburg is toch een soort buitenwijk. Ik heb trouwens wel gisteren voor het eerst onze enige echte eigen tongval teruggehoord :j.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:03

Lovely schreef:
Zeg, reed jij altijd in die bak op het hoekje van de Schipholweg?
[/quote]

Yep in die superbak, altijd berijdbaar.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:05

Begrijp me niet verkeerd hoor, dat er nu stromen mensen gaan kijken, is imo ook een negatieve vorm van ramptoerisme. Alles is al wel te zien geweest en als ze werkelijk denken nog iets anders te kunnen zien, dan zijn ze al niet heel erg inteligent :x

Blackje

Re: Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:09

Ben het helemaal met Lov eens.
Tuurlijk je weet waar je aan begint als je er gaat wonen en ergens anders kan je ook last van vliegtuigen hebben of treinen oid. Sommige mensen reageren wel erg overtrokken.
Maar het duurde jaren en jaren voordat er duidelijkheid kwam, er was een speciale klachten lijn. Ook om te meten hoeveel klachten er ong zouden zijn, maar er werd niets mee gedaan. Mensen werden aan het lijntje gehouden en als je in de zomer je tuinmeubelen schoon wil maken, is het zo vreselijk zwart van allerlei troep van die vliegtuigen.. niet echt goed voor de gezondheid daarom mogen ze er ook wel wat aan doen.
Maar mijn vriend en ik zijn nu ook bezig met een huisje kopen en we zoeken gewoon in Zwanenburg hoor ;)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:14

Lovely schreef:
[Yvonne, wat erg zeg. Die Van Ojik is echt een klunzendokter en inderdaad alleen maar bezig met de geluidsoverlast. Het heeft hem gedurende zijn loopbaan veel te vaak verblind.

Niet alleen van Ojik heeft de voortekenen niet herkent hoor maar ook een neuroloog in het EG heeft ze over het hoofd gezien. Terwijl de neurochirurg in het AMC na de bloeding duidelijk heeft gezegd dat de klachten die ik had (depressief, klapvoet) duidelijke voortekenen zijn geweest.

Maar goed die bloeding heb ik overleefd en deze ramp ook weer. Hoeveel levens zou ik nog hebben? ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:20

Cayenne schreef:

Het is idd een heel aangrijpend stuk, maar waar ik eigenlijk nog meer van ondersteboven ben is de reactie van sommige lezers. Iedereen die een ongeluk meemaakt, die iets meemaakt wat traumatisch is, krijgt van alle kanten te horen dat hij erover moet praten. Deze man doet dat, en wordt als sensatiezoeker afgestempeld? Zo makkelijk praten van achter je PC, ga er zelf maar staan....

Ik heb groot, heel groot respect voor de helpers bij dit soort rampen, en dan maakt het niet uit of het om een auto-ongeluk gaat of een vliegtuigramp. Ze zullen net zulke trauma's oplopen dan de slachtoffers en de nabestaanden, en ik hoop dat ook voor hen de hulpverlening klaarstaat.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:21

Gaat het nu goed met je Yvonnedv?

Raar hoor dat je ineens voor een voldongen feit staat. Ineens gaan de vliegtuigen pal over je heen. Ik zou denk ik ook angst hebben. Maar je gaat niet zomaar weg. Zeker als je er al je hele leven woont o.id.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:24

yvonnedv schreef:
Lovely schreef:
[Yvonne, wat erg zeg. Die Van Ojik is echt een klunzendokter en inderdaad alleen maar bezig met de geluidsoverlast. Het heeft hem gedurende zijn loopbaan veel te vaak verblind.

Niet alleen van Ojik heeft de voortekenen niet herkent hoor maar ook een neuroloog in het EG heeft ze over het hoofd gezien. Terwijl de neurochirurg in het AMC na de bloeding duidelijk heeft gezegd dat de klachten die ik had (depressief, klapvoet) duidelijke voortekenen zijn geweest.

Maar goed die bloeding heb ik overleefd en deze ramp ook weer. Hoeveel levens zou ik nog hebben? ;)

Doe neurologen in het EG ken ik ook dankzij die gast, ik heb er twee weken mogelijk liggen door toedoen van Van Ojik. Als ik je verhaal lees, denk ik dat het gewoon te hoog gegrepen is geweest voor je.

Oh die bak wilde ik ook altijd rijden, maar helaas had ik geen paard :D.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:54

Lovely schreef:
Doe neurologen in het EG ken ik ook dankzij die gast, ik heb er twee weken mogelijk liggen door toedoen van Van Ojik. Als ik je verhaal lees, denk ik dat het gewoon te hoog gegrepen is geweest voor je.

Oh die bak wilde ik ook altijd rijden, maar helaas had ik geen paard :D.

Wat is te hoog gegrepen?

Had maar langs gekomen wellicht had je mijn paard bij kunnen rijden. :P

Het gaat goed met me. Paardrijden kan ik niet meer. Krachtsverlies links en verminderd evenwicht. Mijn paardjes heb ik nog wel die staan lekker van hun oude dag (31 en 22) te genieten.

Sinds twee weken hebben we een pony voor onze dochter er bij en zo kan ik toch weer een beetje actief zijn in de paardensport.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:58

ik woon ook in de aan vliegroute van schiphol ze zitten erg laag altijd.maar bang ben ik echt niet hoor.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:59

is dat dat bakje op de hoek van ijweg en oude schipholweg?
als wij daar langsreden keek ik ook altijd naar de paardjes :D

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:02

http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... crash.html

Volgens dit artikel zijn 3 van de 4 ongekomen amerikanen medewerkers van boeing, ipv 2 zoals op het nieuws gemeld wordt. Een 4e Boeingwerknemer is 1 van de zwaargewonden. Ook wordt er gezegd dat de andere 2 overleden turken, ook bemanning was. Van 1 overleden amerikaan is de identiteit dus nog onbekend. Het artikel vermeld ook de namen van de amerikanen.

Verder nog een foto van meteen na het neerkomen
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:10

Yvonne, te hoog gegrepen voor Van Ojik bedoelde ik eigenlijk, excuus.

Blackje, ik ook... een jaar of 25 geleden vooral :D.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:12

Let wel... krantenartikels zijn niet actueel!

Dat is ALLEEN het nieuws....
Dus het zal nogsteeds afwachten worden.. het zal voorlopig eerst in de doofpot gaan gok ik zo!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:13

Jolliegirl schreef:
Let wel... krantenartikels zijn niet actueel!

Dat is ALLEEN het nieuws....
Dus het zal nogsteeds afwachten worden.. het zal voorlopig eerst in de doofpot gaan gok ik zo!

Krantenartikel is idd van een paar dagen geleden, maar er staat wel in dat de familieleden van de mensen die daar genoemd worden, al op de hoogte zijn. Dat zullen ze niet zomaar doen neem ik aan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:16

nee dat snap ik, ik bedoel het even in het algemeen ;)

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:17

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:39

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:04

Mystica schreef:
maar er staat wel in dat de familieleden van de mensen die daar genoemd worden, al op de hoogte zijn. Dat zullen ze niet zomaar doen neem ik aan.

Uit onderzoek is gebleken dat die betreffende personen waarschijnlijk onder de zwaargewonden/overledenen vallen. Om precies vast te kunnen stellen wie wie is hebben ze van de familie gegevens nodig over specifieke kenmerken zoals tatoages, aparte moedervlekken en tandartsgegevens. De familie is dus op de hoogte gesteld van het feit dat ze in het vliegtuig zaten en mogelijk onder de zwaargewonden/overledenen vallen. Ik zou dan ook het eerste beste vliegtuig pakken om naar Nederland te gaan.

Daarnaast wordt sowieso altijd geprobeert om eerste de familie op de hoogte te stellen voordat ze het de media in gooien.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:41

Ik heb gehoord dat er wel meer boeren in de omgeving willen verhuizen, waaronder degene die van de akker, maar momenteel krijgen ze er nauwelijk wat voor.

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:31

jah en als je boer wilt blijven moet je toch wel geluk hebben om weer zoiets ervoor terug te krijgen, want er staan echt mooie boerderijtjes tussen!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:18

kheb t vliegtuig gister gezien, moest werken in de arena dus reed er langs.. geen fijn gezicht hoor.. ook apart dat het er nog steeds ligt..

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:46

Silvaantje schreef:
kheb t vliegtuig gister gezien, moest werken in de arena dus reed er langs.. geen fijn gezicht hoor.. ook apart dat het er nog steeds ligt..

Zo apart is dat niet hoor! Ze moeten het toch onderzoeken?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:50

Ik wilde net zeggen... Ze gaan het pas wegslepen als het niet meer nodig is voor het onderzoek dat het daar ligt.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:54

hebben jullie dit al gelezen.
de turkse pilotenverening zegt dat de crash mogenlijk is veroorzaakt door de turbulentie van een boeing 747 die 2 min eerder was geland.nederlandse experts erkennen het gevaar maar zeggen dat 2 min een veilige marge is.