Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:20

Mystica schreef:
Hoe weet je dat?

Dat is sarcastisch bedoeld Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:21

Mistic schreef:
volgens mij lees je niet wat ik bedoel.
Ik zeg niet dat zulke teksten uit de bijbel te halen zijn, wat die zijn er natuurlijk wel. Wat ik wilde zeggen is dat nu deze teksten zo niet gelezen worden om aanslagen te rechtvaardigen.

Ok, dat is inderdaad anders dan ik eruit begrepen had.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:21

Daar kwam ik in dit geval achter ja. Maar er zijn mensen die dit gezegd hebben in het topic en het niet sarcastisch bedoeld hebben. Haha! Dus dan vraag aan hen: Hoe weten jullie dat? Tong uitsteken

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:27

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:39

Er zijn verschillende mensen die voorbeelden aanhalen die hier in Nederland gebeuren.
Waarom word daar niet op gereageert?
Probeer dit zelf ook steeds te doen maar daar ga je niet op in.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:44

omdat ik daar inmiddels een beetje klaar mee ben Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:48

Heheh ja van het er nooit op in gaan zeker? Knipoog
Leuk grapje Lachen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:00

ik heb trouwens net een deel van het debat met geert wilders gezien en met sommige punten geef ik hem heel erg gellijk hij gaf argumenten als:
1: mogen niet te veel islamieten hier meer bijkomen (Maar ik vind dat gewoon niet te veel immigranten meer komen vind ik, nederland wordt te vol) geef ik gellijk want zo gaat onze hele nederlandse cultuur weg en wordt het een multiculturele mengelmoes.
2: als moslims in de meerderheid komen gaan ze gekken dingen doen zoals wat dus al gebeurd in eigen moslim landen daar zou ik hem misschien een beetje gellijk in geven want hoor wel eens gekken dingen als homo's verbranden enz..
3: de islamitische cultuur haaks staat op de cultuur hier geef ik hem ook voor een deel gellijk in want ik kan sommige dingen maar heeel moeilijk begrijpen van moslims.

Maar vindt dit een beetje een apparte (of ik wil eerder zeggen belachelijke) manier om zoiets duidelijk te maken via zo'n film, vanuit die film wou ik hem niet zo graag gellijk geven maar nu na dat debat kan ik met sommige argumenten van hem me er wel bij in stemmen maar om dat persé overal de islam daarvoor de schuld te geven ?
bedoel nederland raakt niet alleen vol door de islamieten ..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:19

@ Kelly, van de week was nog ergens een dorp op tv. Dat dorp had 150 inwoners. Daar dumpen ze zo even 450 asielzoekers tussen. Nagelbijten / Gniffelen Het argument was dat ze ze even nergens anders kwijt konden. Nagelbijten / Gniffelen Zoiets DOE je toch niet? Die mensen kennen iedereen en dan ineens komt er voor elke inwoner 2,25 asielzoeker bij. Asielzoekers opvangen okay, maar het moet wel leefbaar blijven. Die mensen voelen zich verdorie zelf alsof ze in een asielzoekerscentrum wonen nu, en dat kan ik me heel goed voorstellen. Nagelbijten / Gniffelen Ook gaat het gerucht dat de koningin binnenkort aftreed, en dat er dan een nieuw generaalpardon komt. Iedereen maakt dus als de sodemieter dat hij in Nederland komt. Nagelbijten / Gniffelen Maar dit is dus offtopic, want niet alle asielzoekers zijn moslim, en niet alle moslims zijn asielzoekers.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:26

Jaa dat zag ik ook op tv echt belachelijk !! en de grote vraag net zoals op het nieuws kwam, waar komen deze mensen ineens vandaan ? , ik hoop dat nederland nog veel strenger wordt in het toelaten van asielzoekers net zoals daar in scandinavië die geen asielzoekers wil want die asielzoekers kosten ons te veel geld + we willen ook nog ruimte overhouden in Nederland, is hier al vol genoeg en onze cultuur vervaagd zo en als dit zo doorgaan zijn er op slot meer allochtonen dan Nederlanders

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:39

Pff wat een stelletje kinderachtige figuren daar in de kamer.
Ze zijn maar aan het kloppen op de tafels, en lachen maar in het rond.

En dat zootje ongeregeld moet ons land besturen?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:48

Ik moet zometeen autorijden, maar daarna wil ik wel eens een poging doen om Koraan versen hier neer te zetten waaruit blijkt dat wat in de film van wilders gezegd wordt, niet klopt..

Zal wel een hele hoop tijd kosten, maar dat heb ik er voor over. Nu alleen hopen dat ik aan die tijd toe kom vanavond.
Tot straks. Knipoog

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:58

ik heb net ookal een link neer gezet die een heel boek bevat. hiet staan vrijwel alle koranteksten in die bevestigen dat terrorisme niet toegestaan is. misschien kan je daar gebruik van maken, maar voor degene die dat echt wilde weten hebben die link vast gelezen. want ik heb m al 4x geplaatst

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:26

Sundancer schreef:

jaa he, vond ze nogal melig doen , zoiets moet toch serieus behandeld worden ? is niet even een koffieleut uurtje
echt belachelijk

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:42

sorry sorry sorry, eventjes tussen de discussie door..

pasgeleden was er op bokt interesse om in gesprek te gaan enzovoort. ik heb toen gezegd dat ik mijn ogen en oren open zou houden en hier later op terug zou komen.. nu schoot het er helemaal doorheen.. maar morgen ga ik naar een symposium in Utrecht (ik doe dit voor school en netwerk etc)

In Hogeschool Utrecht wordt er een symposium georganiseerd over islam en fenimsme. Daarbij hebben ze zowel voor- als tegenstanders uitgenodigd om te spreken. Daarna vindt er debat plaats. Het is belangrijk dat we onze stem laten horen in oa. zulke debatten, onder het mom: 'Wie zwijgt stemt toe'.

Hieronder een omschrijving van dit symposium:

Symposium Vrouwenrechten en Islam

De laatste jaren zijn er duidelijke signalen dat er in de islamitische wereld, door de islamitische vrouwen een bijzondere hervorming aan de gang is. Dit komt omdat sommige intellectuele, islamitische vrouwen de positie van de vrouwen ten opzichte van mannen onrechtvaardig vinden. Om de positie van de vrouw te versterken en een gender balans te kunnen bereiken, brengen deze vrouwen het patriarchaat ter discussie. Ze willen aan de hand van ‘koran interpretatie vanuit vrouwelijke perspectief’ en het ‘islamitische feminisme’ de macht van het patriarchaat ter discussie stellen. Tevens stimuleren ze het zelflezen, zelfinterpreteren en zelfonderzoeken van Koranteksten, met uiteindelijk het doel de vrouwenrechten en de individualisering van de vrouwen binnen de islamitische gemeenschap te bevorderen. Het hoofddoel van dit symposium is de nieuwe inzichten over de vrouwenrechten in de islam, islamitisch feminisme, en de feministische koran exegese onder de aandacht te brengen.

Speciale gast is Prof. Asma Barlas uit New York, hoogleraar politicologie en auteur van Believing Women in Islam. Andere bijzondere gasten zijn adviseur/publicist Ceylan Pektas-Weber, auteur en columnist, Senay Ozdemir hoofdredacteur en oprichter van SEN, Nahed Selim, islamdeskundige, Mohammed Cheppih en stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch. Het symposium wordt ingeleid door initiatiefneemster en organisator Hulya Uslu en afgesloten door muzikale bijdragen van het Alomtonenkoor Zeist en het Roder ensemble.

Het symposium wordt georganiseerd vanuit het zogenaamde‘femanisme’,het gedachtegoed dat je werkelijke emancipatie alleen metmannen en vrouwen samen kan bereiken. Daarom vervullen mannen ook een belangrijke rol in dit symposium.

Dit symposium vindt plaats in het kader van Crossing Cultures. Dat is een multicultureel evenement dat door de Hogeschool Utrecht georganiseerd wordt. Verschillende faculteiten en opleidingen geven hier een eigen invulling aan, zo ook Instituut Archimedes, dat verantwoordelijk is voor dit symposium. Bijzonder is dat het initiatief voor het symposium komt van een studente van dit Instituut, Hulya Uslu. Zij heeft het symposium georganiseerd en de sprekers van het symposium bij elkaar gebracht.

De sprekers

Hulya Uslu, organisator en initiatiefneemster van het symposium

Asma Barlas, hoogleraar politicologie aan het Ithaca College te New York.

C. Pektas-Weber, voorzitter van de Stichting Nederlandse moslimvrouwen AL NISA

Nahed Selim, tolk-vertaler, columnist, publicist en schrijfster

Ahmed Marcouch, stadsdeelvoorzitter van Amsterdam en PvdA lid

Mohammed Cheppih, islamdeskundige

Senay Özdemir, oprichtster en hoofdredacteur van SEN

Zoals je ziet zijn er veel feministen uitgenodigd, die in de loop der jaren een eigen interpretatie proberen te geven aan de heilige geschriften en zo hun eigen "islam" willen uitvinden.

Daarom is het zo belangrijk om de stem van de zuivere islaam te laten horen. Zonder toevoegingen cq. eigen persoonlijke interpretaties die het beste in onze straatje passen.

Dus bij dezer zou ik alleen aan degene met de juiste aghlaaq én de kennis willen vragen om insahallah een e-mailtje te sturen naar ilona.calbo@hu.nl en vermeld erbij als onderwerp: 'inschrijving symposium vrouwenrechten en islam'

"Nodig uit tot de Weg van jouw Heer, met wijsheid en goed onderricht, en wissel met hen van gedachten op de beste wijze." [16:125]

Waar? Heidelberglaan 7, collegezaal 0.150

Wanneer? 2-april, van 11:00 uur tot 17:30 uur.

Hoe kom ik daar? Van Utrecht CS bus 11 of 12 nemen, uitstappen bij halte 'heidelberglaan' zie anders voor routeomschrijving: http://www.9292ov.nl

Zo ziet het programma eruit:

Opening Dagvoorzitter Nathaly Mercera (FORUM)
11.00 -11.05

Welkom Mostafa El Filali,directeur ITT
11.05 – 11.10

Inleiding - Vrouwenrechten Hulya Uslu
11.10 – 11.20

Vrouwelijke exegese van de koran
Asma Barlas (Engels) 11.20 – 12.00

PAUZE 12.00 – 12.15

Islamitisch feminisme Ceylan Pektas-Weber 12.15 – 13.00

PAUZE 13.00 – 14. 00

Panel – Discussie
Senay Özdemir
Nahed Selim
C. Weber
Mohammed Cheppih
Ahmed Marcouch
14.00- 15.30

Salaam aleikoum.

interesse??

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:49

@jameyskatje: het krioelt momenteel van dergelijke debatten hoor, donderdag op de UvT vindt er bijv. ook een plaats.

__KELLY schreef:
Sundancer schreef:

jaa he, vond ze nogal melig doen , zoiets moet toch serieus behandeld worden ? is niet even een koffieleut uurtje
echt belachelijk

De 'reacties' (in zoverre er van reacties sprake was) van Wilders waren toch ook niet meer serieus te nemen! Ik vond het prachtig om te zien hoe iedereen geprikkeld werd. Het ene moment worden politici geitenwollen sokken genoemd, en als er leven in de brouwerij is, is het ook niet goed. Mits er aan de inhoud niets verloren gaat is een dergelijk bezield debat het hart van democratie!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:52

Ik vond het gewoon zielig hoe Femke en die andere de andere aanstaken om te gaan kloppen. Die naast Femke zat keek helemaal rond om te zien of het had geholpen.

Wilders heeft zich goed stand gehouden tot nu toe.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:56

Sundancer schreef:
Ik vond het gewoon zielig hoe Femke en die anderen de andere aanstaken om te gaan kloppen. Die naast Femke zat keek helemaal rond om te zien of het had geholpen.

Wilders heeft zich goed stand gehouden tot nu toe.

Dat zijn ook maar mensen die in een opgewonden staat verkeerden. En hoe kun jij voor hem invullen waarom hij rondkeek.

En hoe kun je dat nu zeggen??? Wellicht moet je het debat dan nog een keer bekijken. Wilders heeft vrijwel geen enkele vraag beantwoord! Op die manier kan iedereen zich standhouden.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:01

Lenn schreef:
Dat zijn ook maar mensen die in een opgewonden staat verkeerden. En hoe kun jij voor hem invullen waarom hij rondkeek.

En hoe kun je dat nu zeggen??? Wellicht moet je het debat dan nog een keer bekijken. Wilders heeft vrijwel geen enkele vraag beantwoord! Op die manier kan iedereen zich standhouden.

Omdat ik dit zelf heb gezien, hij klopte op de tafel en ging even kijken wie er allemaal mee ging doen.
Dit is hetzelfde wanneer iemand in het publiek klapt, dan gaan er meerdere klappen.

Rustig! Dat is mijn mening, ik zeg ook niet dat ik voor of tegen Wilders ben. Maar vond dat hij zich goed heeft gehouden na alle kritiek.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:08

Lenn schreef:

Dan zijn ze altijd in een opgewonden staat. Dit is altijd al zo geweest, of het nou links of rechts kabinet was.
Altijd dat kleuterachtige gedoe daar.

Vond dat Marianne Thieme wel een goed punt had, dat je kerk en de Staat moet scheiden.
Laatst bijgewerkt door Sundancer op 01-04-08 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:20

Sundancer schreef:
Lenn schreef:

Omdat ik dit zelf heb gezien, hij klopte op de tafel en ging even kijken wie er allemaal mee ging doen.
Dit is hetzelfde wanneer iemand in het publiek klapt, dan gaan er meerdere klappen.

Rustig! Dat is mijn mening, ik zeg ook niet dat ik voor of tegen Wilders ben. Maar vond dat hij zich goed heeft gehouden na alle kritiek.

Wat ontneemt hem het recht nieuwsgierig te zijn naar medestanders?

Zich goed heeft gehouden of koppig bij zijn inconsistente (!) algemeenheden is gebleven zonder in te gaan op vragen laat staan kritiek te verdisconteren? Als iemand ondanks aantoonbare inconsistentie en onjuistheden bij zijn punt blijft, boet hij in aan geloofwaardigheid; zodra hij zijn standpunt gaat verabsoluteren raakt hij verblindt. Doet hij dit willens en wetens dan houdt hij zichzelf een plank voor de kop.

Wat hij wil is simpelweg niet in de praktijk te brengen zonder concessies te doen. Dit weet hij. Omdat hij weet dat hij daarmee zijn achterban zou teleurstellen (en populariteit hoog op de agenda staat) richt hij zich op het bewust maken van de 'islamisering'. Daar is iedereen zich echter allang bewust van. Zou hij hier echt wat aan willen doen, dan zou hij nu een volgend agendapunt moeten hebben: Samenwerken met de regering om oplossingen te zoeken. Hier lijkt hij zich echter helemaal niet mee in te willen laten. Dat is vreemd indien hij beweert daadwerkelijk wat te willen doen aan de 'islamisering'.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:22

Lenn schreef:
Wat hij wil is simpelweg niet in de praktijk te brengen zonder concessies te doen. Dit weet hij. Omdat hij weet dat hij daarmee zijn achterban zou teleurstellen (en populariteit hoog op de agenda staat) richt hij zich op het bewust maken van de 'islamisering'. Daar is iedereen echter allang bewust van. Zou hij hier echt wat aan willen doen, dan zou hij nu een volgend agendapunt moeten hebben: Samenwerken met de regering om oplossingen te zoeken. Hier lijkt hij zich echter helemaal niet mee in te willen laten. Dat is vreemd indien hij beweert daadwerkelijk wat te willen doen aan de 'islamisering'.

Klopt, ben ik het ook met je eens. Hij heeft nu aangekaart (al tijden), nu moet hij ook met een oplossing komen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:56

__KELLY schreef:
ik heb trouwens net een deel van het debat met geert wilders gezien en met sommige punten geef ik hem heel erg gellijk hij gaf argumenten als:
1: mogen niet te veel islamieten hier meer bijkomen (Maar ik vind dat gewoon niet te veel immigranten meer komen vind ik, nederland wordt te vol) geef ik gellijk want zo gaat onze hele nederlandse cultuur weg en wordt het een multiculturele mengelmoes.
2: als moslims in de meerderheid komen gaan ze gekken dingen doen zoals wat dus al gebeurd in eigen moslim landen daar zou ik hem misschien een beetje gellijk in geven want hoor wel eens gekken dingen als homo's verbranden enz..
3: de islamitische cultuur haaks staat op de cultuur hier geef ik hem ook voor een deel gellijk in want ik kan sommige dingen maar heeel moeilijk begrijpen van moslims.

Maar vindt dit een beetje een apparte (of ik wil eerder zeggen belachelijke) manier om zoiets duidelijk te maken via zo'n film, vanuit die film wou ik hem niet zo graag gellijk geven maar nu na dat debat kan ik met sommige argumenten van hem me er wel bij in stemmen maar om dat persé overal de islam daarvoor de schuld te geven ?
bedoel nederland raakt niet alleen vol door de islamieten ..

Ik stel mijn vragen maar weer eens, hoeveel procent van de nederlandse bevolking is op dit moment moslim? Hoeveel verwachten ze dat het er in 2050 zijn? En hoe groot is dan werkelijk de kans dat wij een islamitisch land worden?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:57

jameyskatje schreef:
>>>bekijk de uitzending van 30 maart. <<<
wellicht veranderd het beeld van de meeste over de gevaarlijke Islam en die domme moslims Wrhaahg Extreme duivel

Mijn mening veranderd niet, maar goed ik denk dit ook al jaren het is alleen door al deze gebeurtenissen versterkt Vork

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:09

Hier werd aangehaald dat na enkele generaties, het radicaal denken bijna zou verdwijnen. Waarom tonen onderzoeken dat juist de nieuwe generatie radicaler zou denken. Is hier ook een boek over geschreven “Undercover in Klein Marokko” Hind Fraih

Citaat:
Voor deze reportagereeks zijn we niet over één nacht ijs gegaan. Onze reporter, Hind Fraihi, is zelf een gelovige moslima die een grote voorkennis heeft van de islam in binnen- en buitenland. We hebben haar twee maanden undercover laten werken. Naar Vlaamse persnormen een zeer lange periode en zeker lang en grondig genoeg om een goed beeld te krijgen van de situatie in Molenbeek. Onze reporter heeft er ook bewust voor gekozen om haar echte naam onder de reportagereeks te zetten om zo het debat voluit aan te kunnen gaan.

Verder zitten er erg veel extremisten in belgie Glenn Audenaert, directeur van de federale politie in Brussel spreekt zelfs van duizend.
Meer dan het handjes vol waar sommige bokkers over spreken. Dit is wel belgie, maar zou me verbazen dat het niet gelijkaardig in nederland is

Quote momhammed habash:

Citaat:
Recent vertelde Mohammed Habash in een interview met Jan Leyers hoe België tot op vandaag heel wat radicale moslimgroeperingen telt: “Toen ik in Brussel was, waande ik me echt in de grotten van Tora Bora. Echt. Ik zag mannen met erg lange baarden en grote tulbanden. Ze hadden het over ‘n militante islam en de jihad. ‘We moeten oproepen tot ‘n islamitisch bewind in België…’ Zulke toestanden komen niet voor in mijn land. (…)”

Natuurlijk zijn dat niet de goede gelovige, maar wel iets dat we niet met de mantel der liefde mogen bedekken. En in gedachten nemen.