Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:47

En zolang zo een dingen gezien gaan worden, en gezegd worden zullen we inderdaad niet al te goeie discussie kunnen voeren, dan is het tenen lopen tussen het hete as Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:50

En weet je wat nou de grootste grap is? Onderaan staat reclame over stoppen met roken ROFL

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:52

Wil ieder zijn lange tenen weer intrekken, dat is leuker praten Tong uitsteken

Die Google advertenties zijn erg amusant inderdaad Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:53

Rokerskotjes hebben ze toch in nederland? Lijkt me echt raar

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:54

Schimmelig schreef:
Wil ieder zijn lange tenen weer intrekken, dat is leuker praten Tong uitsteken

Die Google advertenties zijn erg amusant inderdaad Haha!

Nou deze tenen gaan richting bed, ik vind het wel leuk om discussie's te lezen over de denkwijze van mensen, blijft leerzaam Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:57

Blijft de rook, in het rokerskotje of gaat de rook naar buiten.
Wat is het nut dan om te roken in een kotje, wanneer de rook ook in de omgeving komt Tong uitsteken
Kan me ook voorstellen op een regen dag, dat het drukker bezet is dan een doosje tic tac wanneer je het eerst koopt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 02:03

Moderatoropmerking:
Ik quote mijzelf nogmaar een keer:

Karl66 schreef:
Dit topic gaat over de petitie tegen het rookverbod. Persoonlijke aanvallen en sneren richting rokers en nietrokers voegen hier niks aan toe. Dus graag weer ontopic zonder dit soort sfeerbedervende reacties.

De volgende keer dat ik dat moet doen, gaat het topic op slot.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:07

MISTRAL94 schreef:
Misser: Ik zal nu net zo goed lezen als dat jij dat doet Knipoog

Hebben we het nou wel over hetzelfde of niet Haha!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:23

Chiqa schreef:
Citaat:
Ja zo kan je het wel noemen ja...

Ik heb dus NIET gezegt dat ik aan illegale zwendel doe ik betaal netjes mn belasting hoor.

Triest dat men wel oordelen kan maar men God niet weet waarover....
Vragen staat vrij hoor een oordeel hoor ik liever aan van de Minister van Justitie.

Als ik jou vraag koop jij gestolen goed en jij zegt "Ja zo kan je het wel noemen ja..." dan geef je dat toch gewoon toe?
En gestolen goed staat hier niet in de winkel Haha!

iets dat van de vrachtwagen is gevallen en jij zegt: "Ja zo kan je het wel noemen ja..." zeg je dus simpelweg dat je gestolen goed koopt...het spreekwoord van de vrachtwagen vallen is een andere benaming voor gestolen waar. En doe nu niet ineens dat je dat niet weet omdat bokkers er een opmerking over maken.

L8l nu niet recht wat krom is...jij rookt maar lekker je gestolen sigaretjes...als je dat maar niet doet naast mij Haha!

gaat dadelijk weer 8 bladzijdes bijlezen... Lachen

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:07

naadje24 schreef:
omdat er van de tegenpartij (ook jij) ook nog steeds steken onder water worden gegeven....
en ik dwing ook niemand mijn rook op als je misschien goed gelezen zou hebben ...

Ik heb niet alles gelezen maar hier en daar wat pagina's en ik denk persoonlijk dat het vetgedrukte woord in bovenstaande quote al aangeeft waarom deze discussie in mijn bescheiden opinie nergens toe gaat leiden. Zolang iedereen het gevoel blijft hebben dat er 2 kampen zijn die in een soort strijd verwikkeld zijn en elk kamp probeert met zinnigheden maar ook onzinnigheden de stelling te onderbouwen dat wat zij doen beter is, blijf je uiteindelijk 2 kampen houden.

Ik ben zelf een absolute niet-roker en onderteken dus de petitie niet. Als er in een restaurant gerookt wordt, wil ik er liever niet eten omdat de geur en de lucht mij verschrikkelijk tegenstaan. Ik gun een ieder zijn peuk en zijn drankje zolang een ander daar niet ongewenst last van heeft. Als er aparte ruimtes kunnen zijn voor rokers en niet rokers en dit financieel haalbaar is, zou ik dat een super oplossing vinden. Als dit niet mogelijk is, vind ik persoonlijk dat iedereen recht heeft op een ruimte die niet nog extra (want natuurlijk zijn er veel meer slechte invloeden dan alleen rook) slechte invloeden op de gezondheid levert en een zeer onaangename geur. Een roker kan even naar buiten gaan om te roken of misschien kan er een rookhokje komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:39

runningkawa schreef:
L8l nu niet recht wat krom is...jij rookt maar lekker je gestolen sigaretjes...als je dat maar niet doet naast mij Haha!

RK dus jij beweerd dat ik regelmatig de Vomar, AH Aldi of Techador beroof of besteel?

Want eerder in dit topic heb ik toch al aangegeven hoe ik aan mn rookwaren kom, mss even herhalen?

Chiqa schreef:
Ik koop mn rookwaren bij de Vomar, Aldi, AH en ook bij de Techador, (de sigarenboer hier in het dorp)

Laat ik hopen dat je dit over het hoofd heb gezien Knipoog ik vind het namelijk zéér onplezierig om als dief te worden uitgemaakt Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:45

Zoals je kon zien moest ik nog 8 bladzijdes bijlezen en dat heb ik nog niet gedaan Bloos

Maar als jij op een vraag dat iets van de vrachtwagen is gevallen ja zoiets antwoord, geef je daarmee zelf toe dat je gestolen waar koopt of iets wat daar toch echt op lijkt. Anders zeg je nee, hoor Lachen
Waarom je dan het 1 zegt...dan het ander is mij een raadsel Lachen

Maar op deze pagina zag ik een hulk staan, dus lijkt me beter er niet meer over door te gaan

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:07

Misser schreef:
MISTRAL94 schreef:
Misser: Ik zal nu net zo goed lezen als dat jij dat doet Knipoog

Hebben we het nou wel over hetzelfde of niet Haha!?

Wahaha nee ik begreep via pm al van niet Clown Ik begreep je verkeerd Bloos

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:23

nathalie2302 schreef:
Ik ben zelf een absolute niet-roker en onderteken dus de petitie niet. Als er in een restaurant gerookt wordt, wil ik er liever niet eten omdat de geur en de lucht mij verschrikkelijk tegenstaan.

Niet roken in de restaurant kan ik nog wel mee leven. Als ik bij iemand aan tafel zit (bijv. thuis) dan zal ik ook geen sigaret opsteken zolang deze persoon nog zit te eten. Maar in een cafe....daar hoort mijn sigaretje toch echt wel bij.

Overigens heb ik mijn sigeretten ook goedkoper.....niet via een vrachtauto, maar via een boot. Handig, zo'n varende vriend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:38

runningkawa schreef:
Zoals je kon zien moest ik nog 8 bladzijdes bijlezen en dat heb ik nog niet gedaan Bloos

Ah okay dat kan gebeuren, vandaar ook mn open vraag zonder oordeel Lachen

runningkawa schreef:
Maar als jij op een vraag dat iets van de vrachtwagen is gevallen ja zoiets antwoord, geef je daarmee zelf toe dat je gestolen waar koopt of iets wat daar toch echt op lijkt.

Als ik wist er op dit woord zoveel zout werd gelegt had ik dit anders uitgedrukt, ik wist niet dat het zoveel indruk zou maken..........

Zal vanavond eens kijken of ik een foto kan plaatsen van mn sigaretten hobbie om zo de
vooroordelen en mysteries uit de wereld te helpen zodat jullie kunnen zien dat ik volstrekt legaal bezig ben Lachen

Maar alleen als ik zin en tijd heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:41

Ach Chiqa, ben jij ook al zo'n wanhopige shag in hulsen propper? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:42

Buk-shag. Clown

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:42

Heb ook getekend. Heb al gegeten in een restaurant waar niet gerookt mocht worden, dus af en toe naar buiten. Dit vind ik totaal niet erg en is goed bevallen alleen een bar zonder sigaret lijkt mij helemaal niets (geef een mens in ieder geval een keuze, rokersgedeelte en een niet rokersgedeelte). Ze willen nu ook het terrasroken verbieden hoorde ik op 538. Nou dat vind ik schandalig! Waar mag het dan nog wel? Ik voel me soms echt een associaal (crimineel) typje, terwijl dat niet hoort te zijn. Ik vind dat de (meeste)rokers genoeg rekening houden met de niet-rokers en verwacht ook van hun meer respect!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:44

Dat zou heerlijk zijn, als het op een terras ook niet meer mocht. Want nu kan ik zowel buiten als binnen niet gaan uit eten. Ik hoop dat daar ook een voorstel voor komt Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:44

Die uit de aldi kijk ik altijd naar als ik aan de kassa sta, maar volgens mij zijn ze duurder dan één euro. Is er een verschil prijs nederland belgie? Er staan altijd van de vreemdste plaatjes op net een strip Lachen

Anyway, van de boot gevallen (heb vroeger ook koekjes zo een gehad, ik ben niet heilig Tong uitsteken)

Ik vind die roken op de teras kwestie moeilijk, nu zijn er ook speciale verwarmde terassen overdekt voor rokers in de winter ofzo, en daar heb ik helemaal geen probleem mee. Normaal ook, maar soms als iemand het tafel je naast je zit, en het is geen wind is het wel vervelend. En even vervelend als je binnen zit, dus moeilijke kwestie

En als je de universiteit binnen stapt is het echt soms een walm grijze rook aan de deur, maar daar heb ik ook geen problemen mee. Ze roken niet binnen, veel keus hebben ze wel niet. Maar toch daar maak ik ook geen problemen van

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:48

Scum schreef:
Dat zou heerlijk zijn, als het op een terras ook niet meer mocht. Want nu kan ik zowel buiten als binnen niet gaan uit eten. Ik hoop dat daar ook een voorstel voor komt Knipoog

Niet roken op het terras gaat een stapje te ver. Pas als ze iets gaan doen tegen alle andere vormen van luchtvervuiling heeft dat enig nut. Nu dus niet.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:49

Scum schreef:

Je kan straks altijd binnen eten! En dan nog niet tevreden? Wat voor last heb je als iemand buiten gaat roken? En die verwarmde terassen die er straks gaan komen worden voor de rokende mensen gemaakt, daar heeft een nietroker NIETS te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:51

En jij vind dat je rekening houdt met anderen? Clown

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:53

Het is geven en nemen Faye, een rookloze wereld zal je nooit bereiken dus leg je daar maar bij neer. Maar prima hoor: willen de niet rokers op het terras: dan roken we binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:56

Typisch asociaal gedrag, wat een ander ook wil, ik rook toch wel. Maar neeeeeee, we houden zo enorm rekening met onze medemens. Dat verbod komt er, kun je je druk over maken of niet. Doe je dat wel, rook je alleen maar meer Haha!