ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:37

Dank je voor je toelichting. Lachen Het is even iets duidelijker nu.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:44

Het probleem met deze media aandacht is, dat een en ander door elkaar wordt gehaald, overtrokken of zelfs verzonnen om maar een nieuwtje te hebben wat een zandere zender nog niet heeft.

Net als een paparazzo voor een roddelblad die een tekst bij een foto verzint waardoor die een hele andere context krijgt, of zelfs een foto manipulereert. De pers is hier en daar al niet beter meer dan de paparazzi.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:45

Lusitana schreef:
Het probleem met deze media aandacht is, dat een en ander door elkaar wordt gehaald, overtrokken of zelfs verzonnen om maar een nieuwtje te hebben wat een zandere zender nog niet heeft.

Net als een paparazzo voor een roddelblad die een tekst bij een foto verzint waardoor die een hele andere context krijgt, of zelfs een foto manipulereert. De pers is hier en daar al niet beter meer dan de paparazzi.

Het is inderdaad erg lastig te volgen zo.. Gisteravond had ik het er over met mijn man en hij had weer iets heel anders gehoord en gelezen dan dat ik hier bijvoorbeeld had gelezen.. Het wordt steeds onduidelijker zo..

(gelukkig hebben wij jou Haha! )

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:49

Maar voorlopig is er nog geen spoor van Maddie, arm meiske Huilen

Het idee dat er mensen zijn die exact weten wat er met Maddie is gebeurd en waar ze is, en vanaf de zijlijn dit spektakel aanschouwen Boos!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:52

Alles weer even bijgelezen.. Als die ouders er wat mee te maken hebben zou het mijn niet verbazen, maar de andere kant moet het verschrikkelijk zijn om beschuldigt te worden vand e ontvoering/moord op je eigen kind terwijl je onschuldig bent.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:53

dat lijkt me onvoorstelbaar erg !
maar ik denk dat ik zowiezo al ingestort en doorgedraaid zou zijn als mijn kind weg was....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:57

@ Farouche: Dan had ze wel met verklaringen voor de bewijzen gekomen, maar dat lukt ze niet. Nu moet ze het straks hebben van procedure fouten... Als ze niet veroordeeld worden, worden ze evengoed veroordeel door de halve wereld. Waar willen ze heen om een normaal leven te leiden?

Een rekensommetje vertelt dat de kinderen dus in Nederland verwekt zijn of in elk geval in de tijd dat ze daar woonden....

typefouten verwijderd
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 12-09-07 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:58

Ze zijn al veroordeeld door de halve wereld en ze zullen nu altijd bekend staan als.. vul maar in

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:59

kekaro schreef:
maar ik denk dat ik zowiezo al ingestort en doorgedraaid zou zijn als mijn kind weg was....

Ja, dat is het andere verdachtmakende. Je gaat toch niet eerst SKY NEWS bellen!!!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:00

als ik dat zou merken zou zou ik niet eens kunnen nadenken op SKY NEWS of whatever te bellen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:08

Is de stoep bij de kerk al opgebroken of niet? Die is toch vlak na haar verdwijning gelegd?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:13

Jeetje wat een informatie ineens.
Het aanhalen van de 10 begrafenissen de afgelopen tijd, heeft dat te maken met het dat ze misschien denken dat ze toen begraven zou kunnen zijn?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:20

idd is de stoep al open gebroken en er zou toch ook een straat worden open gebroken worden die net in die tijd daar is gelegd?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:21

Denk echt niet dat maddie daar ligt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:27

Lusitana schreef:
kekaro schreef:

Ja, dat is het andere verdachtmakende. Je gaat toch niet eerst SKY NEWS bellen!!!

even hierop inhaken:
het lijkt me dat je dat nr niet standaard in je telefoon hebt staan... ik heb ook niet standaard het nr van de RTL nieuwsredactie in mijn telefoon... dus dat nr moet eerst opgezocht worden of je moet naar een nummer informatie bellen...
dus zoeken en bellen, of bellen en bellen...
dat zijn dus 2 telefoontjes, deur achter je op slot draaien en teruglopen naar de tafel overleggen (volgens de obers was ze niet in paniek) en dáárna pas de politie bellen... lijken mij verdacht veel schakels..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:29

Mistic schreef:
Jeetje wat een informatie ineens.
Het aanhalen van de 10 begrafenissen de afgelopen tijd, heeft dat te maken met het dat ze misschien denken dat ze toen begraven zou kunnen zijn?

Ja, het heeft geen zin om daar een hond op af te sturen omdat die naturlijk overal lijklucht zal waarnemen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:30

alja schreef:
idd is de stoep al open gebroken en er zou toch ook een straat worden open gebroken worden die net in die tijd daar is gelegd?

Weet ik niet, nog niets van gehoord.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:51

Citaat:
Portugese politie wil dagboek van Kate McCann
Uitgegeven: 12 september 2007 16:44
Laatst gewijzigd: 12 september 2007 16:46

AMSTERDAM - De Portugese politie heeft een nieuwe stap gezet in de vermissingzaak van het Britse meisje Madeleine McCann. Ze willen speciale bevoegdheden om het dagboek van Kate McCann in beslag te kunnen nemen. Dat meldt de Britse krant The Telegraph woensdag.

Volgens de openbare aanklager in Portugal is het mogelijk dat Kate in het dagboek meer loslaat over wat er precies met Madeleine is gebeurd toen ze vier maanden geleden verdween uit een vakantieappartement in de Algarve.

Verdachten

Vorige week werd bekend dat beide ouders van Madeleine als officiële verdachten zijn aangemerkt door de Portugese politie. Ze zijn ondervraagd, en inmiddels teruggekeerd naar Groot-Brittannië.

Kate McCann hield een dagboek bij gedurende de periode dat het echtpaar in Portugal zat, en een zoektocht op touw zette om hun vermiste dochter terug te vinden.

Volgens Portugese media is het dagboek vorige week al ingenomen door de Portugese politie, om meer inzicht te krijgen in het leven van het echtpaar, en om eventuele aanwijzingen te vinden voor betrokkenheid bij de verdwijning.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:58

Dit meld de Britse krant. Een Portugese krant had het over de knuffel, de TV over een voorwerp waarvan de Britten zeggen dat het een dagboek is...

Er wordt gesproken van "een voorwerp" De pers zit van alles in te vullen. Dergelijke dingen zijn dus de dingen die naar buiten komen die het onderzoek in gevaar brengen. nu is het dagboek al in beslag genomen, maar stel dat het niet zo was, dan had ze het nog even snel kunnen vernietigen. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Er is ook meteen bij gezegd dat het voorwerp niet van doorslaggevend belang is.

Om half drie is de rechter die op de zaak zit begonnen met onderzoeken van de zaak en hij kan dus nog meerdere onderzoeken aanvragen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 12-09-07 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:59

dit stond op nu.nl trouwens.
baseren die zich ook op de britse media?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:03

Citaat:
AMSTERDAM - De Portugese politie heeft een nieuwe stap gezet in de vermissingzaak van het Britse meisje Madeleine McCann. Ze willen speciale bevoegdheden om het dagboek van Kate McCann in beslag te kunnen nemen. Dat meldt de Britse krant The Telegraph woensdag.

Blijkbaar.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:04

oeps.... ik moet echt beter gaan lezen...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:07

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:45

Het begin

Het spoor van dood die door de Engelse honden is aangegeven begint bij de Ocean Club en eindigt op Praia da (strand van) Luz, ten zuiden van het complex (hier moet ik een slag om de arm houden, aldeamento is een dorpachtig iets, ik neem aan dat ze niet het dorp Luz bedoelen, maar het appartementen complex). Het zelfde was al bevestigd door de zuid Afrikaanse radiesthetist (wichelroedeloper) die de McCanns in juli vroegen te helpen. Die vernam ook de aanwezigheid van een lichaam in die zone.

De CM (deze krant) weet dat de kerk, die niet ver van zee staat, nooit is bezocht door de autoriteiten. Omdat het een cult plek is zijn er legale belemmeringen die een zoekoperatie in de weg zitten. Dat moet geautoriseerd worden door een rechter, die daar dan ook bij moet zijn.

Diverse elementen van de politie geloven dat het lichaam daar geweest kan zijn, of zelfs begraven kan zijn in een ongebruikt graf dat daar bestaat, wat met enige argwaan wordt bekeken door de hogeren die geen stappen willen nemen waarvan nog niet genoeg bevestigd is. Desalniettemin zijn er diverse factoren waar men rekening mee moet houden. De eerste is dat Gerry en Kate de sleutel hebebn ontvangen van de kerk, een paar dagen na de verdwijning , waardoor ze op elk uur van de dag in en uit konden lopen. De vader van Madeleine is bij het aanbreken van de dag van 4 mei gezien in de buurt van de kerk door een Brit die met hem op vakantie was. De CM heeft ook bevestigd dat Kate om een pater (priester?, "padre") gevraagd heeft na de vedwijning van haar dochter. Padre José Pacheco werd de volgende dag gecontacteerd en kent zo het stel. De sleutels van de kerk werden enkele dagen later aan ze gegeven, een situatie die al kritiek van de bisschop van de Algarve opleverde.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:50

Bij een priester biechten mensen he? Misschien wou ze gewoon praten over dat ze spijt had dat ze haar alleen had gelaten oid? En als priester zijnde wil je toch het beste voor dat kind, dan meld je het toch (anoniem) bij de politie.