Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:45

_Mar3 schreef:
Heb je ooit een langer inhoudelijk gesprek gezien van de top-5 van FvD? Ik wel, meerdere malen. En kan je zeggen: daar ligt hun kracht.

Ik merk eigenlijk dat hoe langer ze praten, hoe meer onzin eruit komt en hoe minder ik overtuigd raak van hun kracht.
Op inhoud heb ik ze ook nog nooit kunnen betrappen.
Als Thierry Baudet praat heb ik vaak sterk het gevoel alsof hij in een psychose zit.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:58

fransje23 schreef:
_Mar3 schreef:
Uitkopen is totaal iets anders dan compensatie. Is daardoor niet te vergelijken.

Wat is het verschil?

Wat denk jij dat het verschil is? :)

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:58

verootjoo schreef:
_Mar3 schreef:
Heb je ooit een langer inhoudelijk gesprek gezien van de top-5 van FvD? Ik wel, meerdere malen. En kan je zeggen: daar ligt hun kracht.

Ik merk eigenlijk dat hoe langer ze praten, hoe meer onzin eruit komt en hoe minder ik overtuigd raak van hun kracht.
Als Thierry Baudet praat heb ik vaak sterk het gevoel alsof hij in een psychose zit.

Hmm ik vraag me dan af wat voor gesprekken jij kijkt, ik herken dit totaal niet.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 21:00

prompter schreef:
Het CPB rekent de gevolgen van de plannen door tot 2060, dat vind ik toch behoorlijk lange termijn.

Heb je de uitleg gezien bij Weltsmertz?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 21:13

_Mar3 schreef:
fransje23 schreef:

Wat is het verschil?

Ik denk dat er geen verschil is. Uitkoop is namelijk een compensatie. :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 21:13

_Mar3 schreef:
prompter schreef:
Het CPB rekent de gevolgen van de plannen door tot 2060, dat vind ik toch behoorlijk lange termijn.

Heb je een link?

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 21:19

fransje23 schreef:
_Mar3 schreef:

Ik denk dat er geen verschil is. Uitkoop is namelijk een compensatie. :)

Als ik zoek op de definitie van uitkoop kom ik geen compensatie tegen. Als ik zoek op de definitie van compensatie kom ik geen uitkopen tegen.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 21:20

fransje23 schreef:
_Mar3 schreef:

Heb je een link?

YouTube link delen via Bokt ben ik niet goed in, maar als je zoekt op Blauwdruk Weltsmertz vind je het wel denk ik.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 21:44

_Mar3 schreef:
Als ik zoek op de definitie van uitkoop kom ik geen compensatie tegen. Als ik zoek op de definitie van compensatie kom ik geen uitkopen tegen.

Misschien gebruiken we niet de juiste term in het publieke debat.
:)

In Groningen krijg je geld om je huis te versterken en daarmee wordt je schadeloos gesteld maar leef je wel met aardbevingen. Die zijn het gevolg van de gaswinning en verdwijnen niet met compensatie.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 21:59

_Mar3 schreef:
YouTube link delen via Bokt ben ik niet goed in, maar als je zoekt op Blauwdruk Weltsmertz vind je het wel denk ik.

Gevonden!

Respect als je dat volledig hebt gekeken.
Ik zie enkel voer zelfingenomen mannen die eindeloos praten maar vooral niet zoveel zeggen.
Ze wachten op de revolutie waaruit hun als grote winnaar zullen komen.
Thierry voelt het aan DE Nederlander...
Brr daar is die term weer..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 22:06

_Mar3 schreef:

Bij uitkoop krijg je een voorstel voor compensatie.
Net zoals je bij schade een compensatie kan krijgen, krijg je dat bij uitkoop ook.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 22:14

verootjoo schreef:
_Mar3 schreef:

https://www.mareonline.nl/achtergrond/x ... er-zwijgen

Interessant artikel dat ik ooit las, van zijn neef. Zegt genoeg over hem.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 22:25

_Mar3 schreef:
prompter schreef:
Ik vind FvD heel slim inspelen op de ontevreden kiezer. Begin Corona: er moeten hele strenge lockdowns komen! Maar toen het sentiment omsloeg: Corona bestaat niet, weg met alle maatregelen!

Nu trekken ze weer ontevreden boeren aan met hun stikstofstandpunt. Ik zie weinig oplossingen voor alle problemen, maar het inspelen op het sentiment doen ze fantastisch.

Hoe ze campagne bedrijven zou lost moeten staan van of ze wel/niet uitgenodigd worden.

Enne, ze komen met een boel oplossingen. Namelijk gewoon het stikstof probleem benaderen op basis van empirische data, net als de rest van de wereld. Meer kerncentrales bouwen. Weer boren in Groningen en de Groningers ruimhartig compenseren. Uit de EU stappen. Enzovoort. Je kunt het oneens zijn met deze oplossingen, maar ze dragen ze wel aan.

Nonsens. Het model Aerius gebruikt een mix aan data van empirisch tot niet-empirisch en een mix daarvan. De luchtmeetnetten van het RIVM is bijvoorbeeld gewoon empirische data.

Die data staat ook gewoon publiek overigens. Net als vele andere empirische data over bodem- en luchtkwaliteit, wat aan de basis staat van modellering.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 22:32

_Mar3 schreef:
Het ding is dat hun plannen lastig door te berekenen zijn omdat het echt een lange termijn visie is. In een interview met weltschmerz wordt dat uitgelegd door de bestuursleden van FvD.

Maar dit is toch eigenlijk al een rode vlag?
Bij dat filmpje doen maken ze degenen die "het zien" ook zo speciaal.
Kijk al die andere domme mensen hebben het niet door maar jij wel!
Jii wordt genaaid door de overheid en de rechtstaat maar dat zie je nu. Wij laten ons wel goed betalen door dat falende systeem maar dat spreekt vanzelf.

Wij visionairs komen met de oplossing!
Geen idee of het te financieren is maar dat zien we dan wel weer.

Libra76

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 05:28

Er werden wel meer partijen niet uitgenodigd voor tv debatten. Zoals Volt bijvoorbeeld. Terwijl je wel geregeld Coenradie zag van Ja21 bij de talkshows.
En bij de laatste verkiezingsdebat van de kleine partij was mevr. de Vos wel uitgenodigd en aanwezig.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 07:47

Het gaat niet om de debatten maar talkshows bij de diverse omroepen bij NPO, de zogenaamde linkse elite.

Geen idee hoe het geteld is, artikel komt van een site die als missie heeft om aan te tonen dat de NOS niet objectief is.
Maar schijnbaar moest het breder getrokken worden?
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 10-11-25 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 08:12

Talkshows willen hoge kijkcijfers, dus nodigen ze gasten uit waarvan ze denken dat die daaraan bijdragen.

Over FvD: ik las ooit dit boek, inmiddels zouden er een deel 2 en 3 aan toegevoegd kunnen worden.

"Mijn meningen zijn feiten", over Baudet en zijn FvD. Geeft een aardig inkijkje maar mijn haren stonden af en toe overeind.

https://www.atlascontact.nl/boek/mijn-m ... jn-feiten/

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 08:17

De een trekt conclusies uit feiten, de ander zoekt feiten bij conclusies.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 09:14

fransje23 schreef:
_Mar3 schreef:

Misschien gebruiken we niet de juiste term in het publieke debat.

In Groningen krijg je geld om je huis te versterken en daarmee wordt je schadeloos gesteld maar leef je wel met aardbevingen. Die zijn het gevolg van de gaswinning en verdwijnen niet met compensatie.

En dat geld krijgt ook niet iedereen, net als de compensatie voor de zgn. psychologische schade. En 'nei begun' klinkt mooi, maar als je alles op eigen kosten al eerder gedaan hebt pis je weer naast de pot. Daarnaast werken ze met prijsafspraken. Klinkt goed zodat niemand genaaid wordt, maar ik wil graag een extra luik in de kruipruimte zodat ook daar waar niemand kan komen wel isolatie mogelijk is. Geen bedrijf van de lijst wil komen, ze verdienen er letterlijk te weinig aan.

Verder heb ik bewezen schade en gekozen voor herstel in natura. Schade gemeld in 2017, net 2 weken terug brief gehad dat ze wederom een nieuwe schadeinventarisatie moeten maken, maar dat het tedruk is om het in te plannen. Kortom, er gebeurt niets.

Dus het beeld can versterkte huizen, nee, velen vallen overal buiten.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 09:17

mysa schreef:
Talkshows willen hoge kijkcijfers, dus nodigen ze gasten uit waarvan ze denken dat die daaraan bijdragen.

Over FvD: ik las ooit dit boek, inmiddels zouden er een deel 2 en 3 aan toegevoegd kunnen worden.

"Mijn meningen zijn feiten", over Baudet en zijn FvD. Geeft een aardig inkijkje maar mijn haren stonden af en toe overeind.

https://www.atlascontact.nl/boek/mijn-m ... jn-feiten/

Wat een ...euhm.... bijzondere familie :Y)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 10:00

Mooi flut, Germie!

Het merendeel van de Groningers wil volgen mij ook niet dat het gas weer gebruikt gaat worden.
Maar daar heeft FVD geen boodschap aan.

Hoe goedkoop zal het gas zijn als je de kosten van de compensatie erbij op gaat tellen?
Schijnbaar lukt het nu al niet om mensen schadeloos te stellen..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 10:04

fransje23 schreef:
Mooi flut, Germie!

Het merendeel van de Groningers wil volgen mij ook niet dat het gas weer gebruikt gaat worden.

Hoe goedkoop zal het gas zijn als je de kosten van de compensatie erbij op gaat tellen?

Niet alleen Forum wil weer gas boren. JA21 ook.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 10:32

Electra63 schreef:
fransje23 schreef:
Mooi flut, Germie!

Niet alleen Forum wil weer gas boren. JA21 ook.

JA21 wil niet definitief stoppen. Dat is niet hetzelfde als direct weer doorgaan mochten ze in het kabinet komen. Ze willen de deur op een kier houden, voor het geval dat het ooit nodig zou zijn.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 11:00

Ja, maar Joost Eerdmans heeft er in debatten wel een hele uitgesproken mening over. Hij zegt "het is doodzonde om dat geld te laten liggen", dus ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat ze op relatief korte termijn de boel weer willen aanboren.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 12:08

ik ga nergens vanuit.