Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 21:35

Ter vergelijking, per Amerikaan is er 130.000 dollar staatsschuld.
Per Nederlander 20.000.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 09:36

Walter, de man met de hond, was uitgenodigd :') Hij heeft altijd goede content trouwens.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 15:42

Ik zag gisteren op TV in een uitzending dat er wel degelijk binnenlands flink wat aan de hand is. Democraten en Republikeinen verenigen zich om Trump op een zijspoor te zetten. Ze maken zich grote zorgen over de corruptie en het buiten spel zetten van de constitutie. En de geopolitieke destabilisatie. Sommige republikeinen congresleden maken zich zorgen dat ze zomaar kunnen worden opgepakt of een advocaat op hun dak krijgen dat ze hun mond niet durven open doen; of ze worden omgekocht. Kortom, dat de USA afglijdt naar een dictatuur, zien ze ook.
Republikeinen krijgen er bij hun bijeenkomsten zo van langs van hun kiezers dat ze die maar even niet meer houden.
Het besef is er ook dat de 4 jaar niet uitgezeten kan worden of zelfs dat er gewacht kan worden op een andere machtsverhouding in de senaat.
Je hoort er weinig van in de media maar die is/wordt door Trump buiten spel gezet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 17:00

Hoe eerder hoe beter, trump circus is alleen bezig met zelfverrijking!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 17:01

Weet je nog welk programma babootje?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 17:08

Die verontwaardiging dat er rechters zijn die gewoon tegen de wil van Trump ingaan. Onvoorstelbaar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 18:30

ruitje schreef:
Weet je nog welk programma babootje?

Iets van Nieuwsuur of TV vandaag o.i.d. Was niet het nieuws.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:24

Wat dacht je dan van de ruzie tussen Trump en Walmart. Walmart gaat de prijzen verhogen van de chinese importproducten. Trump wil dat Walmart de duurdere inkoop zelf gaat slikken. Als de prijzen inderdaad omhoog gaan wordt het moeilijk voor Trump.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:25

Biden dan met zijn agressieve kanker diagnose..... die treft het niet -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:29

Hij heeft in ieder geval even vrij gehad na zijn presidentsschap. Maar prut, meestal is het een sluimerende kankersoort. :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:31

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:39

Wat staat er in de link?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:42

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:50

Ja hypocriete eikel is het. Karuna: een filmpje. Zijn reactie op het nieuws over Biden.
Hij kan niet gewoon zeggen dat hij het rot voor hem vindt maar moet de situatie meteen weer gebruiken voor een mooi aanvalsmomentje :r

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:01

Hoe zou MAGA reageren als Mr. USA himself bij terugkeer opgepakt wordt?

Bron: reportersonline

– Bruce Springsteen uit tijdens een concert in Manchester felle kritiek op de Trump-regering en zegt: “Mijn thuisland, het Amerika waar ik van hou, het Amerika waarover ik heb geschreven, dat al 250 jaar een baken van hoop en vrijheid is, is momenteel in handen van een corrupte, incompetente en verraderlijke regering. Vanavond roepen we iedereen die gelooft in democratie op om met ons op te staan, jullie stemmen te laten horen tegen het autoritarisme, en vrijheid te laten klinken.”

– Trump noemt Bruce Springsteen op social media een “uitgedroogde pruim” met “verschrompelde huid” en zegt dat hij zijn mond moet houden tot hij terugkeert naar het land. “Dan zullen we allemaal zien hoe het hem vergaat.” In een ander bericht zegt hij dat Taylor Swift niet meer ‘hot’ is.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:04

Zo'n gebalanceerde en volwassen reactie. Bewonderenswaardig

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:06

MAGA (als er al zoiets bestaat) vind daar niks van denk. Die vinden Springsteen (en Taylor) al heel lang niks, vermoed ik.
Ik weet ook niet of Springsteen “mr USA” is? Ik denk van niet.. maar ik weet niet precies wat je ermee bedoelt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:20

karuna schreef:
Hij heeft in ieder geval even vrij gehad na zijn presidentsschap. Maar prut, meestal is het een sluimerende kankersoort. :(:)

Soms maar deze vorm niet. Biden is in 2022 al behandeld aan prostaatkanker. Dat er nu uitzaaiingen zijn kan binnen drie maanden gebeuren. Na vijf jaar zijn ongeveer 50 % nog in leven mits chemo, bestraling en vooral hormoontherapie aanslaan . Maar hij is nu palliatief want genezing zit er niet meer in.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:25

Mijn schoonvader had ook uitgezaaide prostaatkanker, initieel gaven ze hem nog weken. Maar de reactie op hormoontherapie was zo goed dat dat nog 7 jaar werd.
Ik hoop voor Biden dat hij nog heel wat jaren in relatief goede omstandigheden meekan.

Die reactie van Vance is echt zo ongepast...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:36

Ik had alleen de tekst gelezen en het filmpje erbij niet gekeken, volgens mij ben ik daar blij om.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:55

BigOne schreef:
karuna schreef:

Soms maar deze vorm niet. Biden is in 2022 al behandeld aan prostaatkanker. Dat er nu uitzaaiingen zijn kan binnen drie maanden gebeuren. Na vijf jaar zijn ongeveer 50 % nog in leven mits chemo, bestraling en vooral hormoontherapie aanslaan . Maar hij is nu palliatief want genezing zit er niet meer in.

Hoe kom je aan de wijsheid van prostaatkanker in 2022....?

Qimmm: wat goed dat er nog jaren gewonnen konden worden!
Was het wel nog een beetje kwaliteit zeg maar....? Het is vaak toch wel pittig wat je er voor moet doen / doormaken....

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 23:06

Het laatste jaar was wel duidelijk minder qua mobiliteit en pijn. Maar verder ging het wel aardig. Nou vond hij het ook dikke prima om de hele dag Discovery Channel te kijken. Waarschijnlijk zou het beperkender zijn geweest voor iemand met een wat actievere levensstijl. Maar voor hem was het ok.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:18

Kijk eens wat verder dan het BNP en zie hoe de werkelijke economie er voor staat in de VS. En dat was al gaande voor Trump 2.
Dit is dus de Amerikaanse middenklasse. Voor zover je het nog middenklasse kunt noemen.

https://m.youtube.com/watch?v=ryfo9nNE9k0

Dit is dus waar neo liberalisme toe leidt. Is dit waar we heen willen in Europa?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:56

Nou, dat is nogal een bolde uitspraak Loretta, dat dit zou komen door neo liberalisme. Je gaat voorbij aan een eerste ramptermijn van Trump met coronacrisis, waarvan Biden de scherven heeft mogen ruimen. Bovendien heeft het filmpje het over als de economie crasht....dat is just waar trump op aanstuurt met al zijn bizarre maatregelen momenteel. Ik snap jouw uitspraak dan ook niet zo goed.

Wat betreft Biden. Trump Jr had ook een classy reactie: hoe het kan dat Dr Jill Biden het niet eerder wist/ zag. Het verschil tussen een PhD en MD is hem kennelijk onbekend.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 15:23

Daar heb je zeker een punt. De eerste termijn en Covid hebben ook noet veel goeds gebracht. Het filmpjje zegt inderdaad dar 60% van de middenstand dakloos dreigt te raken vij de minste tegenstand. Maar dat kan ook al doordat iemand persoonlijk iets medisch krijgt. De meeste Amerikanen leven op de rand van dakloosheid. En dat komt mede door een probleem dat we hier ook steeds meer zien. Doordat vastgoedbeleggers alles opkopen en de prijzen enorm opdrijven. En dat laatste is inderdaad neo liberalisme.

Trump geeft de middenklasse de uiteindelijke genadeklap.