Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 21:40

Ik twijfel of dit nieuwe melding Putten is of die hierboven door mij al genoemd is.
Citaat:
Putten Gelderland
04-10-2024
Rond schemering

Wolf gezien op de kruising postweg/ arnhemsekarweg.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/PFjQaF ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 21:42

Zichtmelding Zandhuizen Frl vanochtend vroeg. Scholiere komt wolf tegen.

Bron app meldingen wolven in Westerveld
Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 22:19

Onrustige dieren, vee en hierdoor kapotte omheiningen, voortdurend blaffende honden ten zuiden van Borken en NL-grens.
Citaat:
Hinweis !

Bitte im Bereich westlich und südlich von Ahaus / Kreis Borken / NRW in Richtung niederländische Grenze die Augen aufhalten. Mehrere zerstörte Zäune durch Pferde auf verschiedenen Weiden, extrem unruhige Rinder, permanent bellende und nervöse Hunde.

Bron torsten Mols / geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/fNFeTE ... tid=WC7FNe

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 23:17

Popstra schreef:
DuoPenotti schreef:

jij hebt het over negatief. Daar reageerde ik op...
En als je dan de hele pagina leest, weet je dat ik het niet persoonlijk tegen jou had...

maar laten we het over verwarring hebben.

Ik heb het enkel over de mensen die steeds zuigen over die dit niet doet en die dat niet.
En wie zich daar in herkent mag die schoen aandoen, de rest niet...

Herken me daar niet in maar je bedoeld mij wel.

Misschien moet jij dit hele wolven gedoe eens een beetje los laten want je zit ganse dag op dit forum en je word steeds zuurder en redelijk onbeschoft tegen mensen die het eens niet met je eens zijn!

Ik wil de discussie niet opnieuw oprakelen maar ik ben het hier wel mee eens. Als er een iemand hier in dit topic krijst en verwijt dan ben jij het wel Duopenotti. Zelfs de manier waarop je over pro wolf praat is polariserend en stokend. Wellicht is het een idee om je toon iets te matigen zodat het voor iedereen aangenaam blijft.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 00:05

tienus63 schreef:
Zichtmelding Zandhuizen Frl vanochtend vroeg. Scholiere komt wolf tegen.

Bron app meldingen wolven in Westerveld
[ Afbeelding ]

Arme meid op de fiets, je schrikt je kapot. Honden willen we op zo'n manier toch ook geen van allen zo tegen komen, loslopend zonder eigenaar, van dat formaat, recht op je af komend.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 01:00

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 01:26

Weet iemand waar de oorspronkelijke tekst van de escalatieladder terug te vinden is?

Liefst de echt oorspronkelijke bron in oorspronkelijke taal (Engels of Frans vermoedelijk?)

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 07:21

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 08:13

@kaja
Misschien blijft het aangenaam als men niet gaat oprakelen als ik zelf al aangaf er klaar mee te zijn.
Maar nee... Dat idee is er ook niet. Want DP moet maar fatsoen hebben wij mogen nog een keer plasje doen. En als die dan zichzelf niet als voetveeg laat gebruiken en en terug reageert zorgt zij wel voor de nare sfeer...?
Bijzonder..

Of misschien blijft het aangenaam bij niet telkens af te geven op die hun dieren niet beschermt zoals je zelf bedacht hebt. Zo laag..

Maar nee DP daar vallen we nog een keer extra over want die reageert fijn terug..of beter dan gaat ze wel.

De dag dat ik me uit dit topic ga terug trekken gebeurt niet.
De dag net als in het algemene politieke topic dat ik wel weg ga omdat de sfeer daar zo naar is door een paar mensen en ik daar geen trek in heb, gebeurt hier niet.
De dag dat ik het normaal vind dat er gewezen word naar mensen die het volgens jullie niet goed doen en daarover mijn mond hou komt ook niet.
Dat is gewoon zo laag. Laat dat aan de poffertjes over.. Heel feestboek vol.

Dus ik geef wie mij zo vervelend vind een tip. Mij negeren..

Probleem opgelost.

En weer door...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 08:14

Femke_Tweety schreef:
Weet iemand waar de oorspronkelijke tekst van de escalatieladder terug te vinden is?

Liefst de echt oorspronkelijke bron in oorspronkelijke taal (Engels of Frans vermoedelijk?)

Die van geist bedoel je?
Staat die niet op de wiki?
Hij staat in het Nederlands in de OP
https://en.wikipedia.org/wiki/Valerius_Geist

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 09:30

Ik vind eigenlijk dat er voor meer meningen ruimte moet zijn, dan enkel voor of tegen, er is ook een gewoon grijs middengebied. Ik ben bijvoorbeeld ansich niet tegen de wolf, enkel niet op de manier hoe het nu gaat, dat het dier vrij baan krijgt en zich tot aantallen mag voorplanten tot het de spuigaten uit loopt.

Hekwerk geloof ik niet in. Toch gaan we wel aan een vorm van preventie doen, onze dieren kun je niet opstallen. Wil je bewijzen dat raster niet werkt, moet je in grote getale gaan zetten. Dat niet iedereen dan kan en wil, begrijp ik helemaal.

Waar ik wel allergisch voor ben is het feit dat sommigen hun dieren kwetsbaar laten staan, terwijl ze de mogelijkheid hebben, ze in iig voor de nacht veilig te zetten. Dat mensen dat dan niet doen, daar heb ik absoluut geen begrip voor. En die mening mag er even goed zijn.

Net als iemand wel een hek wil zetten, dan moet je je hier bijna tot aan de tanden toe verdedigen en dat vind ik absurd.

Dus laten we gewoon respecteren dat niet er niet zo zwart of wit over denkt, daar moet evengoed ruimte voor zijn en dat voel ik hier ook niet altijd zo goed.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 09:34

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:01

Wintu schreef:
Ik vind eigenlijk dat er voor meer meningen ruimte moet zijn, dan enkel voor of tegen, er is ook een gewoon grijs middengebied. Ik ben bijvoorbeeld ansich niet tegen de wolf, enkel niet op de manier hoe het nu gaat, dat het dier vrij baan krijgt en zich tot aantallen mag voorplanten tot het de spuigaten uit loopt.

Hekwerk geloof ik niet in. Toch gaan we wel aan een vorm van preventie doen, onze dieren kun je niet opstallen. Wil je bewijzen dat raster niet werkt, moet je in grote getale gaan zetten. Dat niet iedereen dan kan en wil, begrijp ik helemaal.

Waar ik wel allergisch voor ben is het feit dat sommigen hun dieren kwetsbaar laten staan, terwijl ze de mogelijkheid hebben, ze in iig voor de nacht veilig te zetten. Dat mensen dat dan niet doen, daar heb ik absoluut geen begrip voor. En die mening mag er even goed zijn.

Net als iemand wel een hek wil zetten, dan moet je je hier bijna tot aan de tanden toe verdedigen en dat vind ik absurd.

Dus laten we gewoon respecteren dat niet er niet zo zwart of wit over denkt, daar moet evengoed ruimte voor zijn en dat voel ik hier ook niet altijd zo goed.

Er moet zeker ruimte zijn voor verschillende meningen maar het continue door drukken van een mening en daar dan berichten lang op door gaan en elkaar dan persoonlijk aanvallen omdat je het niet eens wordt is gewoon niet nodig.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:20

Er moet zeker ruimte zijn voor meer meningen en dat vind ik in dit topic beperkt. En vooral jammer. De grote lijn hier is imo toch wel, alle wolven moeten weg, niets helpt om het veilig te maken en je moet vooral heel anti wolf zijn.

Nou dat ben en vind ik allemaal niet perse. Wanneer je je daarover uitspreekt voelen sommige mensen zich direct aan de andere kant van de discussie staan. Dat is jammer en ook niet nodig. Je kan ook best ruimte geven aan mensen die andere oplossingen zien. Daar hoef je niet op te reageren of wees aardig (we zitten tenslotte allemaal met dezelfde zorgen) en zeg “Fijn dat je voor je gevoel wat hebt kunnen doen. Ik hoop dat het helpt” Daarbij kan er misschien ook rekening gehouden worden met iemands perspectief. Wanneer je al tussen de roedels en dagelijkse aanvallen zit heb je wellicht andere zorgen dan dat er wel eens een wolf in de buurt is geweest of nog helemaal niet.

Dus laat elkaar een beetje in de waarde, laat dit een topic zijn waar we allemaal ons hart kunnen blijven luchten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:25

tienus63 schreef:
Er staat een voorbeeld brief op Wolf gezien op de Veluwe die je naar de PVVfrsctie kan mailen voor wie daar behoefte aanheeft.

❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️

beste allen,

We hebben allemaal met stijgende verwondering de uitslag van de stemming van de motie van de SGP gelezen. Het lijkt me dat er zoveel mogelijk mails gestuurd moeten worden naar de 2e kamer fractie van de PVV maak ze duidelijk wat je ervan vindt. laat zien dat dit mensen in de kou zetten is.

je kunt mailen aan Pvv.publiek@tweedekamer.nl

eventueel kun je deze tekst gebruiken

Geachte fractieleden,
Ik heb de uitslag van de stemming op de motie Flach gelezen en ben er bijzonder ontevreden mee dat de PVV kennenlijk niet ziet wat het met ons bewoners van de territoria van de wolf doet. Het gaat allang niet meer alleen over hekken plaatsen om onze dieren te beschermen. Ondanks die hekken zijn er vrijwel dagelijks aanvallen. Vinden we vaak nog levende verscheurde dieren die lijden. Moeten we onze kinderen vertellen dat er een geliefd dier dood is (zoals recent met de pony van kinderen in Wekerom).
Nee het gaat ook over onze vrijheid ons gevoel van veiligheid. Kinderen die niet meer naar school kunnen fietsen omdat ze achtervolgd worden. Wolven op klaarlichte dag in de tuin of op het erf.
Wandelen, fietsen, paardrijden, mennen. Overal de kans om achtervolgd te worden. Of erger je hondje kwijt te raken.
Zelfs al incidenten met kinderen die gebeten en onderste boven gelopen zijn.
Deze uitslag is een klap in het gezicht van een grote groep mensen.
Ik verzoek u dringend dit te heroverwegen en de volgende keer te stemmen voor ons, voor de te grote groep niet gehoorde burgers van Nederland.
Overal waar de wolf hier in dit overvolle landje loopt ziet, hoort en ruikt hij de mens. De mens die niets kan en mag doen.
Het wachten is op een echt dodelijk ongeval.

Met vriendelijke groet

Bombardeer ze met mails liefst met een akelige foto.

Bron wolf gezien op de Veluwe
https://www.facebook.com/share/p/4LX7jp ... tid=K35XfP

Citaat:
Geachte PVV Kamerleden,

Ik heb de uitslag van de stemming op de motie Flach gelezen en ben er bijzonder ontevreden mee dat de PVV kennelijk niet ziet wat het met ons bewoners van de territoria van de wolf doet.
Kunt u me uitleggen waarom Kamerleden die voorheen als Statenlid anti wolf waren deze totale ommezwaai hebben gemaakt?
Kunt u me uitleggen waarom ik als weidedieren en hondenbezitter zo enorm niet gehoord wordt?

Er is niets wat ik kan doen om mijn paarden, maar ook mijn honden te beschermen. Ik heb hier een omheining van gaas staan, zodat mijn honden en paarden niet het erf af kunnen en niemand lastig vallen of aanvallen. Deze heeft 25.000 euro, ja dat leest u goed, 25.000 euro gekost. En ik voldoe daarmee aan mijn verplichting mijn dieren op mijn erf te houden.
En deze omheining heeft in het verleden er ook voor gezorgd dat mijn dieren beschermd en veilig stonden. Er zijn nooit andere honden in mijn wei gekomen terwijl er hier veel mensen wandelen.

Maar ik kan mijn dieren dus met dit goede hek niet beschermen tegen de wolf. Want we hebben op de Veluwe wel gezien hoe ze aan dat hoge hek hangen om aan de andere kant te komen.
Buitenom stroomdraden spannen is een idee maar ik grens ook aan 2 buren met tuinen en (klein) kinderen. Onze omheining wordt ook door hen gebruikt als erfafscheiding en die zitten er echt niet op te wachten als ik zware stroomdraden zet op 20 cm en zo omhoog tot 1.60 met schuin naar buiten geplaatste draden op het hoogste punt. En nee zelfs dat is niet veilig genoeg gebleken in het buitenland, maar ik kan het hier niet eens zetten omdat we niet alleen wonen in ons volle land. Daarnaast geeft Limburg ook niet eens subsidie, dus mag ik alweer zelf alle kosten dragen. Meen dat ik mijn aandeel wel heb gehad met 25.000 euro. Dus wat moet ik doen om mijn dieren te beschermen?!

Nee, het gaat allang niet meer alleen over hekken plaatsen om onze dieren te beschermen. Want bewezen dat dat niet kan.
Ondanks die hekken zijn er vrijwel dagelijks aanvallen. Vinden we vaak nog levende verscheurde dieren die lijden. Haal je informatie eens bij dierenartsen ipv bij de natuur clubjes die er hun geld aan verdienen.
En ook in de nacht op stal is geen optie, ze vallen ook overdag aan. (https://www.gld.nl/nieuws/7400649/wolve ... lichte-dag)
Nee, het gaat ook over onze vrijheid, ons gevoel van veiligheid. Wolven op klaarlichte dag in de tuin of op het erf. Ik dacht dat Partij van de Vrijheid daar wel wat mee zou doen.

Wandelen, fietsen, paardrijden, mennen. Overal de kans om achtervolgd te worden. Of erger je hondje kwijt te raken.
Zelfs al incidenten met kinderen die gebeten en omver gelopen zijn.
Deze uitslag is een klap in het gezicht van een grote groep mensen, zowel burger als boer.
Ik verzoek u dringend dit te heroverwegen en de volgende keer te stemmen voor ons, voor de te grote groep niet gehoorde burgers van Nederland.
Overal waar de wolf hier in dit overvolle landje loopt ziet, hoort en ruikt hij de mens. De mens die niets kan en mag doen.

Met vriendelijke groet, ..., Een bezorgde burger uit de gemeente Nederweert waar GW1625m veel sporen heeft achtergelaten.

Afbeelding

mijnbrief naar de pvv, al zal het wel niks maken

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:34

Mooi en goed geschreven DP.

Ik ervaar dit topic eigenlijk niet zo (dat het maar een kant op wordt gestuurd). Wel vind ik de discussies zo lang door gaan dat ik inmiddels enkel nog maar selecteer op de geplaatste berichten van Tienus. Dat is ook een optie.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:45

Jessix schreef:
Er moet zeker ruimte zijn voor meer meningen en dat vind ik in dit topic beperkt. En vooral jammer. De grote lijn hier is imo toch wel, alle wolven moeten weg, niets helpt om het veilig te maken en je moet vooral heel anti wolf zijn.

Nou dat ben en vind ik allemaal niet perse. Wanneer je je daarover uitspreekt voelen sommige mensen zich direct aan de andere kant van de discussie staan. Dat is jammer en ook niet nodig. Je kan ook best ruimte geven aan mensen die andere oplossingen zien. Daar hoef je niet op te reageren of wees aardig (we zitten tenslotte allemaal met dezelfde zorgen) en zeg “Fijn dat je voor je gevoel wat hebt kunnen doen. Ik hoop dat het helpt” Daarbij kan er misschien ook rekening gehouden worden met iemands perspectief. Wanneer je al tussen de roedels en dagelijkse aanvallen zit heb je wellicht andere zorgen dan dat er wel eens een wolf in de buurt is geweest of nog helemaal niet.

Dus laat elkaar een beetje in de waarde, laat dit een topic zijn waar we allemaal ons hart kunnen blijven luchten.

Ik weet niet of alle wolven weg moeten. Serieus niet, ik zie de oplossen gewoon nog niet.
Ben me wel heel erg aan het inlezen, en dan degelijke bronnen, geen pro of anti groepen maar écht de meer cijfermatige en of academische informatie.

Niets helpt klopt natuurlijk sowieso niet.
Ik heb alleen twijfels of er iets is dat een 100% beveiliging geeft die langdurig (meerjaren) werkt én die landelijk voor vrijwel iedereen haalbaar is. Qua regelgeving, financien, onderhoud en veiligheid voor de omgeving.
Dat denk ik -helaas- niet op dit moment.
Ik geloof wel dat het voor sommige mensen mogelijk is om de boel héél goed te beveiligen, en dan hoop ik ook intens dat het daadwerkelijk dat gaat doen wat moet.
Jij bent er daar bijvoorbeeld 1 van.

Ik ben sowieso niet antiwolf.
Ik ben wel 'anti huidige problematiek' als je het zo zou kunnen noemen.

Ik denk dat er veel frustratie zit bij mensen die erg graag de mogelijkheid zouden hebben om alles echt goed veilig te maken.
En dat die wellicht wat extra heftig reageren als er van alles aangedragen wordt waar ze ofwel in hun situatie niets mee kunnen, ofwel geen vertrouwen in hebben.

Daarbij lijkt het soms alsof veel mensen in Nederland zich nauwelijks realiseren dat er wel echt een probleem is, dat ook nog niet status quo stilstaat maar dat nog aan het verergeren is.

En mensen die het gevoel hebben niet gehoord te worden in hun zorgen, hebben vaak de neiging om nog harder te roepen en nog feller te worden.

Ik denk dat dat dingen wel wat verklaard.

Ik geloof oprecht dat iedereen met serieuze zorgen en iedereen die binnen zijn eigen mogelijkheden probeert om zijn dieren veilig te houden goed bezig is.
En zéker gehoord moet worden in dit topic.
Júist zelfs.
Want hoe meer we weten over welke maatregelen welke gevolgen hebben, of ze voldoen, wat de voor en nadelen zijn, hoe meer praktijkiformatie daarover gedeeld wordt,
Hoe beter anderen hun afwegingen uiteindelijk kunnen maken in wat voor hun werkt.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:56

@Jessix, ik ben niet anti-wolf, en ik schrijf ook niet dat alle wolven weg moeten.
Ik ben wel heel bezorgd over de ontwikkelingen, en over de onjuiste voorlichting en het huidige beleid.
Ik vraag me af hoe we in Nederland voldoende vrijheid en veiligheid kunnen behouden, en denk wel dat er enige vorm van beheer noodzakelijk zal zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 11:09

Ook ik ben niet anti wolf.
Wel anti natuur/dierenclubjes zonder enige vorm van realiteitszin.

Ik heb eerder altijd gezegd, beheren is noodzakelijk, dus de wolven die vee pakken en niet schuw richting mensen zijn. En dat dit dan voor best veel wolven geldt, ja dat kan niet anders in een druk vol land.

Dit was nog voor de aanvallen op kinderen en honden.

Nu blijkt dus met ernstige incidenten die natuur/dierenclubjes nog steeds de waarheid ontkennen en het zelfs belachelijk maken, en elke veiligheid voor de mensen saboteren zeg ik: schiet ze maar allemaal af.
Niks geen geneuzel over welke wolf wie is, want geef ze een vinger en je hebt weer 100 rechtszaken.
Dan is 1 duidelijk regel wat makkelijker te volgen...

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 12:05

Ik zal het gemist hebben maar ik heb hier niet gelezen dat mensen hier aangevallen omdat ze wolfwerende maatregelen nemen. Ik vind het juist interessant om te lezen en zien welke oplossingen mensen allemaal bedenken en toepassen. Wat ik niet interessant vind en juist naar (en niet okee) vind is beschuldigingen naar de mensen die niet al die maatregelen nemen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 12:15

Vanmorgen gelezen in het tijdschrift van Vereniging het Edelhert:

Afbeelding

Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 13:46

Wintu schreef:
Femke_Tweety schreef:

https://www.pyrenees-pireneus.com/Faune ... humans.pdf

Deze misschien? Lang stuk hoor, de seven stages beginnen op pagina 25. De rest wil ik ook nog lezen, ziet er erg interessant uit.

En hier nog een ander stuk door Geist
https://www.idahoforwildlife.com/Websit ... bliss.html

Super dankjewel.

Dat eerste artikel is inderdaad wat ik zocht.
Reden van ontwikkelen van die ladder, stukje historie, stukje misconcepten die er leven bij mensen,
En dat door een 'echte' professor op gebied van biology, wildlife en ecology, met een serieus cv.
(En geen zelfbenoemde expert op basis van eigenlijk weinig)

Heel zinvolle informatie (niet alleen de ladder zelf, maar okk zijn eigen omslag in denken over wolven, op basis van grondig uitzoekwerk van historische en (ten tijde van schrijven) actuele data.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 14:10

Ik heb de brief naar de PVV gemaild met deze aanvulling:

'De wolf moet beheerd gaan worden en schuw gemaakt worden voor mensen. Alleen dan kan dit op langer termijn goed blijven gaan. Nu is het niet veilig meer om met een dier het bos in te gaan. Hekwerken zijn onbetaalbaar ondanks de subsidie en hebben al bewezen niet te werken. Daarnaast komen andere dieren er in vast te zitten en vinden de dood. Zijn zij minder belangrijk?
Hoe meer wolven er komen, hoe groter de problemen worden.
Wij in wolvengebied zitten in de zorgen, het is al link om de katten s,nachts buiten te laten.
Ga beheren voordat het helemaal uit de hand loopt en de wolf daar uiteindelijk ook de dupe van wordt!'.

Ik heb nog nooit iets naar de politiek gestuurd dus geen idee hoe het werkt maar ik hoop vooral dat er iets werkt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 14:24

DuoPenotti schreef:
tienus63 schreef:
Er staat een voorbeeld brief op Wolf gezien op de Veluwe die je naar de PVVfrsctie kan mailen voor wie daar behoefte aanheeft.

❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️

beste allen,

We hebben allemaal met stijgende verwondering de uitslag van de stemming van de motie van de SGP gelezen. Het lijkt me dat er zoveel mogelijk mails gestuurd moeten worden naar de 2e kamer fractie van de PVV maak ze duidelijk wat je ervan vindt. laat zien dat dit mensen in de kou zetten is.

je kunt mailen aan Pvv.publiek@tweedekamer.nl

eventueel kun je deze tekst gebruiken

Geachte fractieleden,
Ik heb de uitslag van de stemming op de motie Flach gelezen en ben er bijzonder ontevreden mee dat de PVV kennenlijk niet ziet wat het met ons bewoners van de territoria van de wolf doet. Het gaat allang niet meer alleen over hekken plaatsen om onze dieren te beschermen. Ondanks die hekken zijn er vrijwel dagelijks aanvallen. Vinden we vaak nog levende verscheurde dieren die lijden. Moeten we onze kinderen vertellen dat er een geliefd dier dood is (zoals recent met de pony van kinderen in Wekerom).
Nee het gaat ook over onze vrijheid ons gevoel van veiligheid. Kinderen die niet meer naar school kunnen fietsen omdat ze achtervolgd worden. Wolven op klaarlichte dag in de tuin of op het erf.
Zelfs al incidenten met kinderen die gebeten en onderste boven gelopen zijn.
Deze uitslag is een klap in het gezicht van een grote groep mensen.

Met vriendelijke groet

Bombardeer ze met mails liefst met een akelige foto.

Bron wolf gezien op de Veluwe
https://www.facebook.com/share/p/4LX7jp ... tid=K35XfP

Citaat:
Geachte PVV Kamerleden,

Ik heb de uitslag van de stemming op de motie Flach gelezen en ben er bijzonder ontevreden mee dat de PVV kennelijk niet ziet wat het met ons bewoners van de territoria van de wolf doet.
Kunt u me uitleggen waarom Kamerleden die voorheen als Statenlid anti wolf waren deze totale ommezwaai hebben gemaakt?
Kunt u me uitleggen waarom ik als weidedieren en hondenbezitter zo enorm niet gehoord wordt?

Er is niets wat ik kan doen om mijn paarden, maar ook mijn honden te beschermen. Ik heb hier een omheining van gaas staan, zodat mijn honden en paarden niet het erf af kunnen en niemand lastig vallen of aanvallen. Deze heeft 25.000 euro, ja dat leest u goed, 25.000 euro gekost. En ik voldoe daarmee aan mijn verplichting mijn dieren op mijn erf te houden.
En deze omheining heeft in het verleden er ook voor gezorgd dat mijn dieren beschermd en veilig stonden. Er zijn nooit andere honden in mijn wei gekomen terwijl er hier veel mensen wandelen.

Maar ik kan mijn dieren dus met dit goede hek niet beschermen tegen de wolf. Want we hebben op de Veluwe wel gezien hoe ze aan dat hoge hek hangen om aan de andere kant te komen.
Buitenom stroomdraden spannen is een idee maar ik grens ook aan 2 buren met tuinen en (klein) kinderen. Onze omheining wordt ook door hen gebruikt als erfafscheiding en die zitten er echt niet op te wachten als ik zware stroomdraden zet op 20 cm en zo omhoog tot 1.60 met schuin naar buiten geplaatste draden op het hoogste punt. En nee zelfs dat is niet veilig genoeg gebleken in het buitenland, maar ik kan het hier niet eens zetten omdat we niet alleen wonen in ons volle land. Daarnaast geeft Limburg ook niet eens subsidie, dus mag ik alweer zelf alle kosten dragen. Meen dat ik mijn aandeel wel heb gehad met 25.000 euro. Dus wat moet ik doen om mijn dieren te beschermen?!

Nee, het gaat allang niet meer alleen over hekken plaatsen om onze dieren te beschermen. Want bewezen dat dat niet kan.
Ondanks die hekken zijn er vrijwel dagelijks aanvallen. Vinden we vaak nog levende verscheurde dieren die lijden. Haal je informatie eens bij dierenartsen ipv bij de natuur clubjes die er hun geld aan verdienen.
En ook in de nacht op stal is geen optie, ze vallen ook overdag aan. (https://www.gld.nl/nieuws/7400649/wolve ... lichte-dag)
Nee, het gaat ook over onze vrijheid, ons gevoel van veiligheid. Wolven op klaarlichte dag in de tuin of op het erf. Ik dacht dat Partij van de Vrijheid daar wel wat mee zou doen.

Zelfs al incidenten met kinderen die gebeten en omver gelopen zijn.
Deze uitslag is een klap in het gezicht van een grote groep mensen, zowel burger als boer.

Met vriendelijke groet, ..., Een bezorgde burger uit de gemeente Nederweert waar GW1625m veel sporen heeft achtergelaten.

[ Afbeelding ]

mijnbrief naar de pvv, al zal het wel niks maken

Eindelijk eens een post zonder spoilers. Afschuwelijk dit. Het moet gewoon stoppen. Ze komen ook steeds meer verspreid overal en dichter bij iedereen.Ik ben voor een absolute nulstand van loslopende wolven.Als men in de onterechte en foute mening verkeert dat ze zeldzaam en bijna uitgestorven zijn, dan mag men ze in zwaar omheinde wolvenparken gaan houden. Zoiets als Jurassic Park, waar overigens bleek dat die hoge elektrische hekken ook niet afdoende waren. :+

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 15:12

Maar waarom alleen de pvv mailen? (is natuurlijk niet mijn favoriet om het maar zachtjes te zeggen) Er zijn meer politieke partijen toch?