Geachte PVV Kamerleden,
Ik heb de uitslag van de stemming op de motie Flach gelezen en ben er bijzonder ontevreden mee dat de PVV kennelijk niet ziet wat het met ons bewoners van de territoria van de wolf doet.
Kunt u me uitleggen waarom Kamerleden die voorheen als Statenlid anti wolf waren deze totale ommezwaai hebben gemaakt?
Kunt u me uitleggen waarom ik als weidedieren en hondenbezitter zo enorm niet gehoord wordt?
Er is niets wat ik kan doen om mijn paarden, maar ook mijn honden te beschermen. Ik heb hier een omheining van gaas staan, zodat mijn honden en paarden niet het erf af kunnen en niemand lastig vallen of aanvallen. Deze heeft 25.000 euro, ja dat leest u goed, 25.000 euro gekost. En ik voldoe daarmee aan mijn verplichting mijn dieren op mijn erf te houden.
En deze omheining heeft in het verleden er ook voor gezorgd dat mijn dieren beschermd en veilig stonden. Er zijn nooit andere honden in mijn wei gekomen terwijl er hier veel mensen wandelen.
Maar ik kan mijn dieren dus met dit goede hek niet beschermen tegen de wolf. Want we hebben op de Veluwe wel gezien hoe ze aan dat hoge hek hangen om aan de andere kant te komen.
Buitenom stroomdraden spannen is een idee maar ik grens ook aan 2 buren met tuinen en (klein) kinderen. Onze omheining wordt ook door hen gebruikt als erfafscheiding en die zitten er echt niet op te wachten als ik zware stroomdraden zet op 20 cm en zo omhoog tot 1.60 met schuin naar buiten geplaatste draden op het hoogste punt. En nee zelfs dat is niet veilig genoeg gebleken in het buitenland, maar ik kan het hier niet eens zetten omdat we niet alleen wonen in ons volle land. Daarnaast geeft Limburg ook niet eens subsidie, dus mag ik alweer zelf alle kosten dragen. Meen dat ik mijn aandeel wel heb gehad met 25.000 euro. Dus wat moet ik doen om mijn dieren te beschermen?!
Nee, het gaat allang niet meer alleen over hekken plaatsen om onze dieren te beschermen. Want bewezen dat dat niet kan.
Ondanks die hekken zijn er vrijwel dagelijks aanvallen. Vinden we vaak nog levende verscheurde dieren die lijden. Haal je informatie eens bij dierenartsen ipv bij de natuur clubjes die er hun geld aan verdienen.
En ook in de nacht op stal is geen optie, ze vallen ook overdag aan. (
https://www.gld.nl/nieuws/7400649/wolve ... lichte-dag)
Nee, het gaat ook over onze vrijheid, ons gevoel van veiligheid. Wolven op klaarlichte dag in de tuin of op het erf. Ik dacht dat Partij van de Vrijheid daar wel wat mee zou doen.
Wandelen, fietsen, paardrijden, mennen. Overal de kans om achtervolgd te worden. Of erger je hondje kwijt te raken.
Zelfs al incidenten met kinderen die gebeten en omver gelopen zijn.
Deze uitslag is een klap in het gezicht van een grote groep mensen, zowel burger als boer.
Ik verzoek u dringend dit te heroverwegen en de volgende keer te stemmen voor ons, voor de te grote groep niet gehoorde burgers van Nederland.
Overal waar de wolf hier in dit overvolle landje loopt ziet, hoort en ruikt hij de mens. De mens die niets kan en mag doen.
Het wachten is op een echt dodelijk ongeval.
Met vriendelijke groet, ..., Een bezorgde burger uit de gemeente Nederweert waar GW1625m veel sporen heeft achtergelaten.