Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:44

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:44

Kijkcijfers qua tv lopen sowieso terug, het gros kijkt geen tv meer, dat is echt een senioren ding.
De Nederlandse journalistiek staat bekend om zijn zeer kritische en objectieve verslaglegging en ik persoonlijk vind ze echt niet gekleurd verslaglegging doen. Ongehoord Nl daarintegen :=

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:52

Sorry, ik wil mijn nieuws niet politiek gekleurd, ik wil gewoon feiten en cijfers horen. Eens met Benzz, graag kritisch. objectief en scherp. Die Fox news onzin moet je hier niet willen hebben, dat mag de naam 'nieuws' niet eens dragen. Dat is gewoon pure extreem rechtse propaganda.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:13

Benzz schreef:
Kijkcijfers qua tv lopen sowieso terug, het gros kijkt geen tv meer, dat is echt een senioren ding.
De Nederlandse journalistiek staat bekend om zijn zeer kritische en objectieve verslaglegging en ik persoonlijk vind ze echt niet gekleurd verslaglegging doen. Ongehoord Nl daarintegen :=

Klopt. Dit heb ik vanuit 3 kanten,(met bewondering) te horen gekregen:
Marina (gevlucht uit Moskou, Russin Engelse lerares)
Yullia (Oekraïens)
Jess ( Italiaanse)

Ze waren onafhankelijk van elkaar onder de indruk hoe goed ik de feiten (Nos) kende uit hun land.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:17

Ook uit Amerika heb ik daar positief commentaar op gekregen. Vooral op objectiviteit :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:41

secricible schreef:
Maar hoe is Wilders voor het behoud vd Nederlandse cultuur? Npo zenders weg, geen geld meer naar culturele organisaties? Verstaan jullie dan wat anders onder cultuur dan ik?
Hij wil geen andere culturen, maar de onze ook niet heb ik het idee...

Citaat:
Stoppen met kunst- en cultuursubsidies

... dat is traditie.
Extreem rechts/autoritaire clubs hebben een hekel aan kunst.
Kunst ontregelt,
stelt vragen,
laat een mens weer eens op een andere manier 'kijken' -
"arreboe".

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:43

Precies dat dus AVA.

Over de vraag die gesteld is door AS:
Timmermans heeft inmiddels met de verkenner gesproken (gisteren) en aangegeven dat er te weinig raakvlak is tussen PVV en GL/ PvdA.
Ik ben het daarmee volledig eens. Dus GL/ PvdA gaat de oppositie in.

Zo heb ik er nog nooit naar gekeken Janneke. Mijn zoon brengt kunst onder de mensen, en ik herken wat je schrijft. Zelf vind ik kunst speciaal, het laat mij anders naar de wereld kijken, en het is leerzaam en boeiend.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 30-11-23 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:43

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:44

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:46

Loretta schreef:
Grappig om te zien dat BBB probeert de partijen om tafel te krijgen.

https://nos.nl/artikel/2499812-bbb-wil- ... et-wilders

Is dit oprecht denken jullie? Of omdat ze wellicht de kans ziet dat er toch nieuwe verkiezingen komen, en ze zo beter uit de verf komt en dus BBB meer stemmen zou bezorgen?

Vraag het me oprecht af.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:48

Dat gevoel deel ik van de BBB. Ook eens dat Twitter (X nu) niet HET kanaal is om te communiceren. Dat vond ik behoorlijk irritant en ook populistisch. Grrrr.
Ga rond de tafel! Eens met de BBB.

Ik vind mevrouw vd Pas behoorlijk authentiek en eerlijk overkomen. Dus zou zomaar eens kunnen dat ze het meest Imandra, maar dat weet je nooit.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 30-11-23 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:49

Geen idee, maar als dat zo is werkt het voor mij want ik begin haar soort van leuk te vinden.
Ik denk eerder dat ze wil voorkomen dat de boel klapt en GL/pvda de kans krijgt want ik betwijfel of die de BBB erbij willen.

Citaat:
Volgens Van der Plas moeten partijen ophouden elkaar via sociale media toe te spreken: "Als je op Twitter met elkaar kan praten, kan je ook aan tafel praten", aldus de BBB-voorvrouw.

Ik zie een moeder haar kibbelende kinderen toe spreken zeg, jeetje wat een gezanik.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:51

Janneke2 schreef:
... dat is traditie.
Extreem rechts/autoritaire clubs hebben een hekel aan kunst.
Kunst ontregelt,
stelt vragen,
laat een mens weer eens op een andere manier 'kijken' -
"arreboe".

Daar gaan we weer…. Tot zover (inclusief de opmerkingen over ON enzo) de constructieve discussie.
Nogmaals; het hoeft niet jouw ding te zijn, maar laat de termen even achterwege voor we weer over en weer met modder moeten gaan gooien. We zijn volwassenen hè.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:53

IMANDRA schreef:
Loretta schreef:
Grappig om te zien dat BBB probeert de partijen om tafel te krijgen.

https://nos.nl/artikel/2499812-bbb-wil- ... et-wilders

Is dit oprecht denken jullie? Of omdat ze wellicht de kans ziet dat er toch nieuwe verkiezingen komen, en ze zo beter uit de verf komt en dus BBB meer stemmen zou bezorgen?

Vraag het me oprecht af.

Oprechtheid en politici gaan heel slecht samen.
Dus ook dit kan weleens strategie zijn.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:58

Ik denk dat Caroline wel oprecht is maar ook dat ze "schrik" heeft voor GL/PvdA. Vanuit haar kant gezien zou ik ook liever de PVV steunen, dan het alternatief (centrum links kabinet).

Ik vind Wilders met z'n bericht op X ook niet handig. Als hij echt milder is, dan zijn die voorwaarden van Omtzigt toch niet zo'n probleem?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:00

Ik weet het niet: vd plas heeft zelf heel veel via X gecommuniceerd. Vind dat ze een punt heeft, maar waarom ze dat punt maakt. Ze heeft immers maar weinig zetels.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:01

Ja, jammer die koudwatervrees van BBB voor links.
Nergens op gebaseerd.

(D'66 , niet GL, wilde de veestapel halveren. Dat is fors. Maar beslist niet het aantal boeren halveren.)

Groen Links pleit ervoor dat de kartelwaakhond anders ingesteld wordt, zodat individuele boeren een vuist kunnen maken tegen de supermarkten/ het kartel Delhaize-AH.
Lijkt mij een 'boer-vriendelijk' standpunt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:02

Benzz schreef:
Ik weet het niet: vd plas heeft zelf heel veel via X gecommuniceerd. Vind dat ze een punt heeft, maar waarom ze dat punt maakt. Ze heeft immers maar weinig zetels.

Ook nu met het formeren?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:03

Gelijk Pien, tijdens het formeren niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:08

AppleSter schreef:
Eh… Zwarte Piet en Sinterklaas, wie is er niet mee opgegroeid?
Mijns inziens hoort dat inderdaad bij de Nederlandse cultuur. Of het roetpiet/ regenboogpiet of knal oranje Piet moet zijn moeten de mensen zelf bepalen wat mij betreft. Langzaamaan gaat alles met z’n tijd mee, het forceren te veranderen strijkt steeds meer tegen de haren in en heeft de glans van dit geweldige kinderfeest gehaald.

Wilders is vrij duidelijk met wat hij van de NPO vindt… Te eenzijdig, te links (of D66?) en te woke. Qua kunst en cultuur weet ik zo niet.

Maar het gaat dus om alle "culturele instellingen"
Horen daar dan niet de sinterklaasverenigingen ed bij?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:10

pien_2010 schreef:
Dat gevoel deel ik van de BBB. Ook eens dat Twitter (X nu) niet HET kanaal is om te communiceren. Dat vond ik behoorlijk irritant en ook populistisch. Grrrr.
Ga rond de tafel! Eens met de BBB.

Ik vind mevrouw vd Pas behoorlijk authentiek en eerlijk overkomen. Dus zou zomaar eens kunnen dat ze het meest Imandra, maar dat weet je nooit.

Ik hoop het hoor! Maar sinds ze gekke dingen heeft geroepen tijdens corona ben ik altijd wat skeptisch op haar haha.

En het blijft politiek… het menen maar ook de voordelen ervan inzien is ook een optie natuurlijk. Dubbele agenda

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:13

Ik ook hoor Imandra!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:14

Tango1979 schreef:
Ik vind Wilders met z'n bericht op X ook niet handig. Als hij echt milder is, dan zijn die voorwaarden van Omtzigt toch niet zo'n probleem?

... ik zit niet op X.
Heeft hij iets getwitterd over de formatie?

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:18

Janneke2 schreef:
Tango1979 schreef:

... ik zit niet op X.
Heeft hij iets getwitterd over de formatie?

Ja naar Omtzigt dat hij Haagse spelletjes speelt en gewoon om de tafel moet gaan zitten.

Omtzigt heeft niets terug gestuurd trouwens.

Imo bizar hoor, twitteren over de formatie. Maar ik ben oud en doe niet aan X
Laatst bijgewerkt door Tango1979 op 30-11-23 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:18

Benzz schreef:

Nou, amen. Ik kijk en luister erg graag NPO. Mooie documentaires als 2doc, kritische journalistiek (RADAR, BOOS en niet te vergeten Zembla). Scherpe satire zoals Lubach en Even tot hier. Integere en fijne programma's als Wortelboer en van Rossem en Boerderij van Dorst.... En laten we de top2000 niet vergeten. Geen Nederland zonder top2000 hoor. Ik persoonlijk vind alleen al deze programma's de moeite meer dan waard. Al lijkt me een keertje kritisch kijken naar de hoeveelheid zenders en het programma geen probleem.

En als Wilders zegt, stoppen met kunst en cultuur - bedoelt ie dan ook alle musea? En podia en theaters? :(

@Imandra - ik denk dat mevrouw van der Plas zelf maar wat graag in de coalitie wil.

@AppleSter, laat je niet kennen, je bent zo goed bezig de laatste pagina's :).

Ben benieuwd wat PVV gaat doen om Omtzigt tegemoet te komen, en wat zijn achterban er inderdaad van vind. Of dat de hele gewoon ok is met minder immigratie en de rest ze eigenlijk niet zo boeit. Ik snap wel dat partijen niet met PVV om tafel willen, denk dat het niet met ego's te maken heeft maar dat een groot gedeelte van het programma van PVV gewoon zo extreem is, Daarom was het eigenlijk altijd een uitstekende oppositiepartij. PvdA/GL en PVV gaat 'm niet worden, NSC en PvdA/GL hebben in ieder geval een gedeeld respect voor de grondwet en de basisbeginselen van onze democratie. Daar zit al meer grond voor samenwerking denk ik. Maarja, dan samen 54 zetels. En nog bozere kiezers omdat PVV niet in de coalitie zit. Moeilijk moeilijk.