Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:50

Genoeg mensen die semi zonder keuze met z‘n 4en in een gammel 2 kamer flatje zitten die gewoon geen auto kunnen betalen.
Tel je zegeningen.

Dat is geen aanval trouwens, maar het is altijd makkelijkere om anderen van eigen keuzes en luxe te betichten als je er zelf geen afhankelijkheid van hebt.

Mijn moeder had er ook een handje van om reizigers te veroordelen terwijl ze zelf bij ons aan de keukentafel zat (jaaaaaaa maaaaar….)
Net als al die mensen die op bokt zaten te klagen dat het ergens waar ze zelf ook waren zo belachelijk druk was (covid).

Het is wel erg romantisch gedacht dat iedere laag van de bevolking hier even welkom is. Geef ze een kleurtje en ze worden in een AZC gestopt zonder redelijke kansen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:59

Klopt die mensen zijn er helaas.
Maar die vliegen ook niet. En Ov zal daar ook niet makkelijk voor zijn.
Wonen ze in een dorp helemaal niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:01

DuoPenotti schreef:
Die laag opgeleide is welkom in de kassen en fabrieken, post bedrijven enz.

Niet iedereen past in de stad.
In een dorp zijn huizen goedkoper. Niet perse luxer.
Waar Ov slecht rijd is niet perse afgelegen.

Woon in de randstad en moet binnenkort naar Nederweert even 130 km met de auto. Ov enkele reistijd is 3 uur. Top verbinding dan zeker. :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:07

Mijn man rijdt geen auto trouwens. Dat sluit automatisch een hoop opties uit.
We zijn de afgelopen 15 jaar eigenlijk altijd achter het werk aan verhuisd.
Wij hebben overigens helemaal niets te klagen (ik ben oprecht heel gelukkig met mijn leven) maar ik denk ook wel eens: als hij nou eens kon autorijden dan konden we paard aan huis zetten.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:09

_San87_ schreef:
Miepmiept schreef:
Van mijzelf mag het vliegen wel duurder worden, maar dat is makkelijk zeggen want ik heb geen familie in het buitenland en zal waarschijnlijk nooit in een vliegtuig zitten. :+

Maar ook onder niet vluchtelingen hebben er een hoop familie in het buitenland zitten. Met een minimumloon is die 252 euro extra een hoop geld om pa en ma of kind waar dan ook te bezoeken.

Zeker. Toch vind ik dat geen reden om geen belasting op kerosine te heffen. Het hoeft ook niet meteen 21% te zijn, beginnen met 6 of 9 kan ook.

Ik vind de 9% prima deal. Zullen we Mark bellen? :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:11

Ik had ooit een reunie van mijn oude basisschool. Was 4,5 uur enkele reis onder weg.
Ik had voor het ov gekozen omdat dat goedkoper was

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:14

Het dusdanig uitkleden en duur maken van het OV zodat het nagenoeg onbruikbaar wordt en dan klagen dat te weinig mensen het OV gebruiken vind ik trouwens echt het domste wat een overheid kan doen in alle opzichten. Maar dat is een andere discussie.

Degene die de privatisering destijds actief meebeleeft hebben zitten nu waarschijnlijk nog met hun hoofd te schudden (ik wel in iedergeval).
We hadden het perfecte voorbeeld uit de UK dat het gewoon een bende zou gaan worden en surprise: het het werd daadwerkelijk een bende.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:21

Daar ben ik het zeker mee eens.
Mensen zouden zeker vaker het OV pakken als het beter aansloot (ook bij de 24 uurs economie) en de prijs wat meer te doen was. Zeker met milieu in het achterhoofd begrijp ik daar niets van.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:44

Met ov is het wel vaker zeer onlogisch , onze jongste kon van de uni niet eens thuiskomen wanneer hij tot 18.00 op de uni moest zijn. Laatste 25 km reden er geen bussen meer vanaf het station. Terwijl er genoeg lijnen zijn waar drie man een paarse kip inzitten rijd er een 40 persoons bus. Kan veel slimmer.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 00:27

DuoPenotti schreef:
Daar ben ik het zeker mee eens.
Mensen zouden zeker vaker het OV pakken als het beter aansloot (ook bij de 24 uurs economie) en de prijs wat meer te doen was. Zeker met milieu in het achterhoofd begrijp ik daar niets van.

True. Ben er sowieso geen groot voorstander van (ik heb liever de vrijheid dan dat ik aan een schema vast zit en dus op een bepaalde tijd weg moet enzo), maar als ik niet veel langer zou moeten reizen zou ik het zeker overwegen om bijvoorbeeld naar kantoor te gaan. Problemen zijn dat ik op kantoor om 7:30 begin en er met het OV 's ochtends pas na 8:00 ben, en dat ik met het OV anderhalf uur onderweg ben en met de auto een half uurtje. Dan is het gewoon niet te doen.

Benzineprijs daalt morgen iets *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 05:09

1 cent ik weet niet of je dat dalen vindt? Diesel stijgt 4 cent.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:26

Spenk schreef:
1 cent ik weet niet of je dat dalen vindt? Diesel stijgt 4 cent.

Heeft niks met vinden te maken is toch gewoon een feit dat het daalt want 1 cent naar beneden is dalen :+

Even de discussie of een auto een luxe is, ja ik denk zeker wel. OV is niet ideaal in sommige gevallen maar bestaat wel gewoon :)
9% voor benzine zou ik vreemd vinden. Laat ze maar iets meer haast zetten achter de 19 cent per km vergoeding die al heel lang niet meer toereikend is. Zou volgend jaar aangepakt worden :j

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:32

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:34

Citaat:
TinQ liet deze week op verschillende plekken in het land automobilisten een uur lang tanken voor de benzineprijs van 2002, in het kader van het twintigjarige bestaan van het bedrijf. Door de hoge brandstofprijzen elders in het land leidde dit al gauw tot lange files en in sommige gevallen zelfs vechtpartijen bij de benzinepomp.

-O-
Er is oorlog in Europa, laten we met elkaar op de vuist gaan vanwege een eenmalige kortingsactie 8)7

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:37

Sizzle schreef:
Citaat:
TinQ liet deze week op verschillende plekken in het land automobilisten een uur lang tanken voor de benzineprijs van 2002, in het kader van het twintigjarige bestaan van het bedrijf. Door de hoge brandstofprijzen elders in het land leidde dit al gauw tot lange files en in sommige gevallen zelfs vechtpartijen bij de benzinepomp.

-O-
Er is oorlog in Europa, laten we met elkaar op de vuist gaan vanwege een eenmalige kortingsactie 8)7

Hoorde het gisteren idd op de radio, ze zijn ook daarom met de actie gestopt. Bizar zulke mensen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:38

En dan zijn er nog mensen die het aan tinq vinden liggen, want dit was te verwachten... Sorry, maar dat is toch niet normaal en dat zo'n bedrijf een leuke actie wil doen moet toch kunnen?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 10:14

MyWishMax schreef:
En dan zijn er nog mensen die het aan tinq vinden liggen, want dit was te verwachten... Sorry, maar dat is toch niet normaal en dat zo'n bedrijf een leuke actie wil doen moet toch kunnen?

De actie was wat ongepast op dit moment. Weet niet hoeveel mensen kunnen nauwelijks nog de benzine betalen en als je dan voor €1,17 per liter kan tanken ipv €2,25 dan scheelt het behoorlijk.

En 1 uurtje per tankstation, is ongeveer 30 mensen die daadwerkelijk kunnen tanken....

Ik keur het absoluut niet goed, máár ik had er óók gestaan en ik had óók m'n uiterste best gedaan om er optijd te zijn (alhoewel sommige er om 06:00 al stonden, terwijl de actie pas om 10:00 van start ging.)

Ze hadden beter een actie op alle tankstations gedaan en dan minder extreem. Iets van €0,5 per L korting ofzo ipv super goedkoop kunnen tanken.

De lontjes zijn een behoorlijk stuk korter sinds corona.

Ik heb uiteindelijk maar "gewoon" getankt waar ik altijd tank en kon mooi €1,95 per L aftikken, wat toch behoorlijk zeer deed in vergelijking met de €1,17 van de actie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:35

Die korte lontjes hebben niks met corona te maken, naar mijn mening. Zo agressief tegen elkaar is gewoon asociaal en is geen enkel excuus voor. Die mensen zouden zonder corona echt niet ineens niet agressief zijn.

Tinq heeft veel vaker acties, aantal cent goedkoper op woensdag bijvoorbeeld. Wil een bedrijf eens een leuke actie houden is het ineens hun schuld dat mensen zo achterlijk doen???

Ik kan de benzine helemaal niet betalen, maar ik word er niet agressief van hoor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:46

Wat een kul argument. Aggressie omdat iemand anders eerder was 8)7
Het gaat om hooguit 40 euro of zo. Dat kan een groot bedrag zijn voor iemand maar door 40 euro ga je toch niet iemand in elkaar beuken :?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:49

Jawel want stel je voor dat je wat luxe moet inleveren.
Dat kan toch niet

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:56

De actie stond waarschijnlijk al veel langer op de planning, al voordat de ellende echt losbarstte.
Daarnaast hadden ze eerder ook al vaker leuke acties, bv de zondag van de F1, ook altijd met leuke kortingen tanken

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:20

Ding was dat, ondanks de inzet van verkeersregelaars, het mensen lukten om voor te dringen, waardoor de anderen daarop reageerden. Omdat die actie maar een uur duurt kan het goed zijn dat je als wachtende daardoor net na het uur aan de beurt bent en de volle mep moet betalen, terwijl je zonder voordringers wel net op tijd geweest zou zijn. Goed is het niet, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat mensen dan nogal geïrriteerd zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:35

Ik niet.
Hier in de buurt ook een tinq.
Uren stonden ze er al.
De hele weg bezet voor ander verkeer. En ze stonden met draaiende motor anders was het te koud :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:50

Sizzle schreef:
Wat een kul argument. Aggressie omdat iemand anders eerder was 8)7
Het gaat om hooguit 40 euro of zo. Dat kan een groot bedrag zijn voor iemand maar door 40 euro ga je toch niet iemand in elkaar beuken :?

En volgende week of over 2 weken moet je weer tanken....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:06

Vorige week stond ik in een 5 uur (!) durende file voor een autotrein. Iedereen deed braaf wat de verkeerscontrolleurs afwezen met uitzondering van een auto met een NL kenteken, die draaide zijn raam open om flink gebarend een argument aan te gaan met de verkeersregelaar. Deze antwoorde heel droog: we willen allemaal tot vanavond graag naar huis.
Ik dacht: waarom moet het nou uitgerekend een NL zijn die dus duidelijk op vakantie gaat en niet eens daar voor zijn woon-werk situatie staat of zo :+

Maar goed nu ga ik zelf enorm off-topic, sorry.