Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:53

Arabesk schreef:
elnienjo schreef:
En gelijk bij de eerste controlepost biometrisch registreren met vingerafdrukken en irisscans. Dus eenmaal ergens uit gezet, nooit meer een tweede kans in Europa.

Klimaatontkenner, buitenlander hater, corona ontkenner....

In elk topic over crises sta je alleen maar te tetteren zonder oplossingen. Je bent onderdeel van het probleem en niet de oplossing.

Jouw 3 posts in dit topic dragen anders ook niet bij aan de discussie, dus als je niet anders kunt dan alleen mensen een tik over de vingers geven en je gal spuwen, zonder mee te doen aan de discussie, blijf dan gewoon weg joh.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:56

Urbanus schreef:
Mijn ouders hebben hard gewerkt om hun vrijstaande kast van een huis te betalen. Ze zijn daar erg gelukkig. Waarom zouden ze dat moeten delen?

Het is een optie, de reden staat eigenlijk al in mijn eerdere post. ;)

Aanvulling: de meeste mensen werken hard voor hun huis. Ook nu werken wij hard om dit (kleine huis) te kunnen betalen. Wij hebben daar ook hard voor moeten werken en toen ik in dat grote huis zat, was ik diep ongelukkig met zoveel ruimte die makkelijk een stuk kleiner had gekund.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:59

Shenavallie schreef:
Urbanus schreef:
Mijn ouders hebben hard gewerkt om hun vrijstaande kast van een huis te betalen. Ze zijn daar erg gelukkig. Waarom zouden ze dat moeten delen?

Het is een optie, de reden staat eigenlijk al in mijn eerdere post. ;)

Aanvulling: de meeste mensen werken hard voor hun huis. Ook nu werken wij hard om dit (kleine huis) te kunnen betalen. Wij hebben daar ook hard voor moeten werken en toen ik in dat grote huis zat, was ik diep ongelukkig met zoveel ruimte die makkelijk een stuk kleiner had gekund.

Dus omdat jij ongelukkig bent in een groot huis moeten we allemaal klein en benauwd gaan wonen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:01

Dat ben ik wel met Urbanus eens, als mensen groot willen wonen moet dat gewoon kunnen. Ze wonen meestal zo niet door lui op de bank te zitten.

Wat nu wel een probleem is, ik zie dat dus nu veel bij mijn ooms en tantes.
Die hebben 2-kappers met flinke tuin tot vrijstaande huizen en die willen heel graag kleiner.
Gelijkvloers, geen (grote) tuin meer. Maar er is niks. Dus ze kunnen ook niet opschuiven en plaats maken voor andere die er met een gezin weer fijn kunnen wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:02

chanicha schreef:
Er zijn zoveel crisissen in Nederland en de toestroom van asielzoekers blijft zo hoog dat er een keer iemand wakker moet worden en denken van dit kan niet.
Hoe willen ze in godsnaam zoveel statushouders gaan huisvesten als er nog zoveel mensen op een huis wachten?
Ze zullen toch ergens een keer een stop in moeten voeren want de put loopt nu zo over dat we verzuipen.

Alle ellende komt nu samen, koopkracht van iedereen gaat achteruit, sommige problemen zoals de toeslagaffaire, aardbevingsschade wordt maar niet opgelost, de stikstofcrisis, de bouwcrisis, het een heeft een uitwerking op het ander. Ik denk dat het wringt dat voor de nederlandse boeren en burgers niks kan worden opgelost, of de wil van het kabinet daar niet is, maar dat de aandacht er wel is voor asielzoekers en geld wordt gestrooid in het buitenland en grote bedrijven worden ontzien. Het schiet de burger verkeerd. Het komt allemaal samen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:03

DuoPenotti schreef:
Dat ben ik wel met Urbanus eens, als mensen groot willen wonen moet dat gewoon kunnen. Ze wonen meestal zo niet door lui op de bank te zitten.

Die hebben 2-kappers met flinke tuin tot vrijstaande huizen en die willen heel graag kleiner.
Gelijkvloers, geen (grote) tuin meer. Maar er is niks. Dus ze kunnen ook niet opschuiven en plaats maken voor andere die er met een gezin weer fijn kunnen wonen.

En daarom moeten er kleinere, goed betaalbare huizen gebouwd worden.

De mensen die grote, dure huizen willen, die vinden ze wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:03

Nikass schreef:
elnienjo schreef:
Hongarije en Oostenrijk lukt het idd ook om minder asielzoekers binnen te laten. Denemarken heeft zelfs een heel andere beleid aangenomen (door de sociale partij die daar wél voor eigen volk opkomt) Waarom wil Nederland toch altijd het beste jongetje van de klas zijn voor het buitenland?
Ik vind de optie van Engeland om asielzoekers naar Afrika te verschepen en daar de procedure af te laten wachten ook een goeie. Wellicht kan Nederland zoiets opzetten met Suriname.
Doordat ons land zo klein is betekent zo'n groot percentage mensen uit een andere cultuur binnen halen een nekslag voor de Nederlandse cultuur.

Oh ik begrijp het, Afrika is de ideale plek om Nederlands afval te dumpen, dus waarom zou je niet je verantwoordelijkheid nog meer ontlopen en er de asielzoekers brengen? Afrika is natuurlijk nogal welvarend dus die kunnen dat wel aan..
Bijzonder idee van beschaving heb jij!

Noem jij asielzoekers nu nederlands afval?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:14

Urbanus schreef:
Dus omdat jij ongelukkig bent in een groot huis moeten we allemaal klein en benauwd gaan wonen?

Die verwachtte ik al :D : nee, het maakte me ongelukkig dat ik in zo'n grote ruimte moest wonen, omdat ik het nutteloos vond. Je kunt je maar in één ruimte tegelijk bevinden. Waarom tig slaapkamers als je er in maar eentje slaapt, bijvoorbeeld. Waarom een kanjer van een woonkamer als je eigenlijk alleen maar op de bank zit of zit te eten aan de tafel. En dan die stookkosten en het vele schoonmaakwerk...
Iedereen die hier op bezoek is geweest (en zelf nog wel groter woont), valt de ruimte bij ons enorm mee. Ze vinden het knus en eigenlijk zeggen ze allemaal dat je ook niet meer nodig hebt. Sterker nog: steeds meer mensen overwegen om zo te gaan wonen. Nu hoeft echt niet iedereen op zo'n relatief kleine oppervlakte te wonen, maar huizen van boven de 100 m2 zijn mijns inziens niet echt nodig.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:18

DuoPenotti schreef:

Dat is ook wat ik in mijn aanvulling zeg: zowel voor ons eerdere grote als nu ons 'kleine' huis moeten ook wij hard werken. Lui ons hand ophouden is er niet bij. Zeker niet aan deze kant van het land waar de lonen behoorlijk lager liggen dan in het westen.
En jouw tweede alinea is wat ik eerder ook aangaf, al dan niet in andere bewoording. Ik ben het helemaal met je eens en ik snap deze mensen ook heel goed. Je hebt op een bepaald moment geen energie meer om alles te onderhouden en dan is kleiner (of zelfs gelijkvloers) wonen vaak prettiger. Ons huisje is zo gebouwd dat als wij geen trap meer kunnen lopen, dat we met gemak op de beneden verdieping kunnen verblijven. Zo hebben onze (oudere) buren dat ook gedaan: nu slaapt hun volwassen dochter boven en zij beneden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:20

Shenavallie schreef:
_San87_ schreef:
Het is helemaal geen symptoombestrijding. Er zijn te weinig woningen in NL. Linksom of rechtsom moet er bijgebouwd/omgebouwd worden. Niet alleen voor statushouders, maar ook voor mensen die hier geboren zijn.

Men moet in plaats van bijbouwen juist meer leegstaande panden ombouwen tot woningen. Dat scheelt al een slok op een borrel. En als je dan eerst de Nederlanders een plekje geeft, weet je gelijk hoeveel je nog overhoudt voor iemand van buitenaf. En dan zou ik alleen kiezen voor de mensen die echt dankbaar zijn en zich gedragen.

Dus jij wil ondankbare mensen, zoals Elnienjo, het land uit schoppen? Ik weet niet of Elnienjo het daar wel mee eens is _O-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:31

Wat een bijzondere conclusie, Karl66. Ik denk dat je mijn bericht niet helemaal begrepen hebt, zoals ik het geschreven heb (of misschien had ik een accent aigu moeten schrijven op het woordje 'dan'). Van de mensen van buitenaf (migranten) mogen de mensen die dankbaar zijn en zich gedragen een woning. Die relschoppers en mensen met een grote bek mogen van mij inderdaad het land verlaten. Zie ook eerdere posts van mij. ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:48

Shenavallie schreef:
Urbanus schreef:

Die verwachtte ik al :D : nee, het maakte me ongelukkig dat ik in zo'n grote ruimte moest wonen, omdat ik het nutteloos vond. Je kunt je maar in één ruimte tegelijk bevinden. Waarom tig slaapkamers als je er in maar eentje slaapt, bijvoorbeeld. Waarom een kanjer van een woonkamer als je eigenlijk alleen maar op de bank zit of zit te eten aan de tafel. En dan die stookkosten en het vele schoonmaakwerk...
Iedereen die hier op bezoek is geweest (en zelf nog wel groter woont), valt de ruimte bij ons enorm mee. Ze vinden het knus en eigenlijk zeggen ze allemaal dat je ook niet meer nodig hebt. Sterker nog: steeds meer mensen overwegen om zo te gaan wonen. Nu hoeft echt niet iedereen op zo'n relatief kleine oppervlakte te wonen, maar huizen van boven de 100 m2 zijn mijns inziens niet echt nodig.

Mijn ouders hebben hobby's, dus die kamers zijn gevuld. Ik begrijp niet goed waarom iedereen het knus moet vinden omdat jij het knus vindt.

Laat mensen lekker zelf bepalen hoe ze hun woning indelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:51

Urbanus schreef:
Shenavallie schreef:

Mijn ouders hebben hobby's, dus die kamers zijn gevuld. Ik begrijp niet goed waarom iedereen het knus moet vinden omdat jij het knus vindt.

En hoe groot die woning is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:53

Ja! Mijn schoonouders wonen klein, sociale huurwoning en hebben regelmatig vluchtelingen in huis. Credits naar hen maar dat hoeft van mij geen standaard te worden.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 25-08-22 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:56

Citaat:
Het is helemaal geen symptoombestrijding. Er zijn te weinig woningen in NL. Linksom of rechtsom moet er bijgebouwd/omgebouwd worden. Niet alleen voor statushouders, maar ook voor mensen die hier geboren zijn.

Ik ben een groot fan van 'ombouwen'.

Er is in Nederland GEEN gebrek aan woningen.

Er is gebrek gecreëerd aan de 'onderkant van de markt'.

En vrijwel elk |( mooi plekje waar woningen komen, komen dure appartementen - en ALS de gemeente er achterheen heeft gezeten een paar sociale huurwoningen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:57

Urbanus schreef:
Ja! Noob schoonouders wonen klein, sociale huurwoning en hebben regelmatig vluchtelingen in huis. Credits naar hen maar dat hoeft van mij geen standaard te worden.

Wel vind ik dat er meer gekeken moet worden naar de landelijke behoeften. En dat zijn kleinere, betaalbare woningen. Maar goed, daar wordt niet genoeg aan verdiend :.

Janneke2 schreef:
Citaat:

En vrijwel elk |( mooi plekje waar woningen komen, komen dure appartementen - en ALS de gemeente er achterheen heeft gezeten een paar sociale huurwoningen...

Agreed :).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:05

Shenavallie schreef:
Waarom een kanjer van een woonkamer als je eigenlijk alleen maar op de bank zit of zit te eten aan de tafel. En dan die stookkosten en het vele schoonmaakwerk...

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het schoonmaken veel makkelijker is als je wat groter woont en ruimte hebt om makkelijk met de stofzuiger en dweil door je huis te gaan.
En dat je niet standaard minder stookkosten hebt omdat je kleiner woont :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:08

Nou ik kan je zeggen dat wij nu kleiner wonen en ik heerlijk de stofzuiger in een keer door mijn heeeeeele huis :') haal, idem met ramen zemen!
Ik vond ons vorige huis heel gezellig hoor, had 4 slaapkamers maar er wat niet tegenop te stoken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:10

Janneke2 schreef:
Citaat:

Mee eens... Als ik dan bijvoorbeeld Kijkduin zie... een stel van die grote gebouwen met uitzicht op zee.. er is totaal niks meer aan.
Kassen die in het westland plaats moeten maken voor peperdure appartementen
Of langs de Utrechtsebaan. Gezond hoor in zo'n toren wonen vlakbij een snelweg :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:11

Urbanus schreef:
Shenavallie schreef:

Wij hebben ook hobby's en die zijn zelfs makkelijk te doen in een kleine(re) woning, maar daarvoor hebben we ook een deel van de schuur (en de stal achter het huis). Dus het is maar net hoe creatief je bent. ;)
Waar zeg ik eigenlijk dat IK het knus vind? De mensen die bij ons op bezoek komen vinden het knus. Ik vind het gewoon praktisch. Ben ook niet van de onnodige prullaria om maar een huis op te kunnen vullen. De gezelligheid ligt bij de personen zelf en niet in de (vele) spullen.
Van mij mogen mensen zelf bepalen wat ze willen, ik zeg alleen dat het een OPTIE is om grote huizen op te delen. Zo zou er ook meer oog KUNNEN zijn voor de ouderen die wel alleen wonen. Hoeveel oudjes worden er niet maanden later dood gevonden in hun huis, zonder dat iemand dat in de gaten had? Niet iedereen wil - al dan niet voor de buitenwereld - in een groot huis wonen. Maar kleinere huizen zijn gewoon nodig, vooral voor de mensen die ook hard werken maar toch niet goed rond kunnen komen. Nederland is wel erg duur geworden in de afgelopen jaren. Zelfs middenstanders moeten al naar de voedselbank. Dat is toch niet de bedoeling?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:11

Janneke2 schreef:
Citaat:

Er is GEEN gebrek, maar er is gebrek ........ Ok, dan is er dus in de praktijk Wel een gebrek toch?
Het klinkt als een antwoord van de minister op kamervragen. De praktijk van alledag laat zien dat er een tekort is aan woningen, vandaar de wachtlijsten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:15

Janneke2 schreef:
Citaat:

Precies dit. Zolang men gaat ombouwen, is er zo goed als geen probleem meer voor de Nederlanders. Als er dan nog woningen beschikbaar zijn, dan zouden ze die eventueel kunnen toebedelen aan een migrant.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:16

Nou inderdaad, vandaar dat je minimaal 15 jaar ingeschreven moet staan voor je kans maakt op een woning, oh nee want die gaan dan eerst naar de statushouders :j
Dus er is een groot gebrek aan woningen, zeker ook voor ouderen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:17

Misschien anders zeggen: Er is geen gebrek aan potentiële woonruimte (ex-kantoorpanden en bedrijven, die omgebouwd kunnen worden, bijv.). Wel aan bestaande woonruimte.

Zoiets?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:22

Ik snap je hoor, _San87_. Eigenlijk wil je hetzelfde zeggen als waar we het eerder vanmorgen over hadden. En ik denk dat veel hier in dit topic er hetzelfde over denken, alleen zeggen we het allemaal op een andere manier. :D