[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:28

Ik ben blij met de uitkomst. Beetje balen van Groenlinks, maar ik twijfelde tussen groenlinks en D66 en ben blij dat die laatste het toch zo enorm goed heeft gedaan :D Nu hopen dat ze hun klimaatplannen eens echt goed gaan doorvoeren.

Typisch weer van Sjerrie :)) Vorige keer toen hij flink winst had toen kon hij nog prima feesten en speeches geven. Hij had vast gehoopt op 20 zetels ofzo :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:29

8nnemiek schreef:
Typisch weer van Sjerrie :)) Vorige keer toen hij flink winst had toen kon hij nog prima feesten en speeches geven. Hij had vast gehoopt op 20 zetels ofzo :')

Dat ja, die zat zeker weten gewoon ergens in een hoekje te balen en had even geen zin om dat aan journalisten te laten zien :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:29

Foaly schreef:
Ach, Thierry was volgens de liveblog van nu.nl gisteravond te moe voor een reactie :(:)

Citaat:
Baudet zou te moe zijn geweest voor reactie op uitslag

Thierry Baudet was woensdagavond te moe om op de verwachte verkiezingsuitslag te reageren, zegt Forum voor Democratie-kandidaat Hans Smolders. De exitpolls voorspelden een klinkende overwinning voor de rechtse partij, die van twee naar acht zetels zou groeien, maar partijleider Baudet was nergens te vinden. "Thierry Baudet was gewoon dood- en doodop", verklaart Smolders in Goedemorgen Nederland.

"Hij heeft echt twintig uur per dag gewerkt de afgelopen weken. Dat is de werkelijke reden waarom hij er gisteren gewoon niet was", aldus Smolders.

Vriend. Alsof de andere lijsttrekkers de afgelopen weken alleen maar achterover hebben gehangen :')

Nou ja, Thierry heeft ook nog moeten (weg-)rennen. De rest is gewoon blijven staan. (Weg-)rennen is vermoeiender dan staan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:32

idinn schreef:
Ik vind de Voltjes schattig.. kan je gewoon optellen bij D66 :')

Ik twijfelde tussen deze twee partijen. Uiteindelijk werd het D66.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:35

fransje23 schreef:
Ben benieuwd of je ook stoer genoeg bent om mocht het wel beter gaan toe te geven dat je er naast zat.
:)

Als D66 er voor zorgt dat je als ziek/afgekeurd er niet op achteruit gaat, dan zal ik 'n zucht van opluchting slaken.
Ben evengoed wel bang voor het verkwanselen van de souvereiniteit van ons land aan Europa en de open grenzen voor Afrikanen. En ze hebben volgens mij ook behoorlijk extreme klimaatplannen waar ik mijn hart voor vast hou.

Elisa2

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:37

Ik houdt ook mijn hart vast, vind het een waardeloze uitslag en snap het echt niet. Vrees niet veel goeds voor NL de komende jaren.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:40

Elisa2 schreef:
Ik houdt ook mijn hart vast, vind het een waardeloze uitslag en snap het echt niet. Vrees niet veel goeds voor NL de komende jaren.

+1

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:42

LaPluche schreef:
Elisa2 schreef:

+1

Erg inhoudelijk wel, is het te rechts? Te links?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:50

Ach Willem Engel wil een hertelling, HeT iS nIEt EeRLukK...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:51

Berdien schreef:
Urielle schreef:
Ik ga wel helemaal strijk om de verongelijkte fraudereacties van PVV en FvD aanhangers op fb _O-

En dat terwijl de FVD toch echt wel op dikke winst staat. Maar ja, niet zoveel als ze gehoopt hadden. Gelukkig maar :D

Ik denk dat ze bij FvD heel blij mogen zijn met deze toch (relatief) grote winst. De schade blijft beperkt en er is zelfs winst. Wat hadden ze dan gedacht na alles wat er gebeurd is?

Misschien houden ze bij Forum Baudet letterlijk en figuurlijk tegen voordat hij weer gaat lopen oreren na een verkiezingswinst en daarmee de partij mogelijk in het volgende schandaal stort.

Ik ben blij met de verkiezingswinst van Kaag van D66. Goed gedaan! Hoewel het jammer is dat het voorlopige aantal zetels behoorlijk naar beneden is bijgesteld inmiddels, maar nog steeds de nummer 2. Afwachten. Anderzijds wel jammer dat er ook heel wat strategische stemmen bij zullen zitten van mensen die met hun hart/verstand liever links hadden gestemd, waardoor de partijen op links stemmen zijn misgelopen. Diepe zucht :(:)

Ik vind het heel jammer dat we Splinter niet gaan zien in de Tweede Kamer. Daarmee vervloog mijn stem. Maar Kaag redde het gelukkig ook zonder mij. Dus de schade van mijn keuze blijft beperkt :)

Ik ben blij met het (beperkte) verlies van de PVV, dat niet heeft weten te profiteren van het gedoe bij FvD en van de mensen die zich niet zozeer afkeerden van de standpunten maar wel van de persoon Baudet. Dat had ik absoluut wel verwacht. Een deel daarvan stapte natuurlijk over naar Ja21. Ook helemaal niet mijn ding, maar voor mijn gevoel wel wat "beter", sowieso in communicatie en samenwerking dan FvD en PVV. Maar dat gaan we zien de komende tijd.

Voor mij overheerst bij deze uitslag een verontrust gevoel over de sterke stijging van extreem rechts. En dan vooral bij Forum natuurlijk, ondanks alle bagger die er naar buiten is gekomen.

Natuurlijk weet ik dat verreweg het grootste deel van de bevolking nog altijd niets van extreem rechts moet hebben en erbij weg blijft (trots!). Het had slechter gekund.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:57

elnienjo schreef:
fransje23 schreef:
Ben benieuwd of je ook stoer genoeg bent om mocht het wel beter gaan toe te geven dat je er naast zat.
:)

Als D66 er voor zorgt dat je als ziek/afgekeurd er niet op achteruit gaat, dan zal ik 'n zucht van opluchting slaken.
Ben evengoed wel bang voor het verkwanselen van de souvereiniteit van ons land aan Europa en de open grenzen voor Afrikanen. En ze hebben volgens mij ook behoorlijk extreme klimaatplannen waar ik mijn hart voor vast hou.

Grappig dit, juist het uitvoeren van extreme klimaatplannen zijn de enige methode om te zorgen dat heel Afrika niet binnen afzienbare tijd in Noord Europa komt wonen }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:03

@irmaz, heel erg to the point +:)+

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:04

Hier ook twijfels tussen D66 en GL, uiteindelijk voor Klaver gegaan. Uitslag zover valt me tegen, maar blij dat D66 er goed uit komt!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:05

irmaz schreef:
Grappig dit, juist het uitvoeren van extreme klimaatplannen zijn de enige methode om te zorgen dat heel Afrika niet binnen afzienbare tijd in Noord Europa komt wonen }:0

Ja, maar daarmee komen er geen citrusvruchten in Nederland zoals mango.
even teruglezen in haar berichten

Veel PVV stemmers zijn naar Forum gegaan en Forum naar JA21. Das een verschuiving binnen rechts.

D66 heeft veel van links afgesnoept en veel mensen hebben een strategische keuze gemaakt.. Tjah

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:06

Volgens mij heeft links flink ingeleverd maar alsnog zijn de mensen die rechts stemmen niet tevreden?

elnienjo

irmaz schreef:

Het klimaat in Afrika is al jaren zo het nu is. Alleen nu weten ze dat ze hier gratis geld en een huis kunnen krijgen. Daar komen ze voor naar Europa, niet vanwege het klimaat. Alleen heeft de asielindustrie er sinds kort de term klimaatvluchteling voor bedacht omdat ze denken dat ze daar 'n groter draagvlak door krijgen.

Winged

fransje23 schreef:
Volgens mij heeft links flink ingeleverd maar alsnog zijn de mensen die rechts stemmen niet tevreden?

Uhuh :)) Want VVD is nog steeds het grootst :))

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:08

irmaz schreef:
elnienjo schreef:

Maar echt :+ Dit is een vrij belangrijk punt dat schijnbaar nog niet helemaal is doorgedrongen bij velen. Pak een probleem aan bij de oorzaak, en niet bij het gevolg.

@elnienjo, nee, het wordt daar alleen maar droger. Droger = minder voedsel en drinkwater = grotere problemen op zo'n beetje alle fronten. Hier wordt het ook droger, maar wij komen er beter vanaf. Alle gebieden rond de evenaar zullen veel harder getroffen worden dan wij ;)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:11

Ik had graag gehad dat 1 van de linkse partijen wat groter was geweest, nu kleine kans dat ze in de coalitie komen. Het is niet anders

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:13

Ik las net ergens dat Van Haga van FvD Baudet mogelijk in aantal (voorkeurs)stemmen voorbij zou kunnen gaan. Er zijn signalen (van mensen die stemmen hebben geteld en hun mond niet kunnen houden -:(- ). Ik zou het niet echt verwonderlijk vinden onder de omstandigheden.

Dat zou me toch een interessante situatie tot gevolg kunnen hebben.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:14

IMANDRA schreef:
Was gewoon benieuwd hoe de zetelverdeling vanuit de poll van bokt zou zijn, maar snap dat die totaal niet representatief is voor NL :j

Zoiets?
Afbeelding
Grootste verschillen zitten vooral bij GroenLinks en BBB. Wat best verklaarbaar is.

irmaz schreef:
Maar het goede nieuws is dat ze dan niet naar Nederland komen :j . Nederland staat dan ook goeddeels onder water, dus onze randstedelijke bevolking gaat dan ook gezellig klimaatmigreren :+ .

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:15

Roodvos schreef:
Maar het goede nieuws is dat ze dan niet naar Nederland komen :j . Nederland staat dan ook goeddeels onder water, dus onze randstedelijke bevolking gaat dan ook gezellig klimaatmigreren :+ .

Drukte in Assen-aan-zee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:19

Winged schreef:
Roodvos schreef:

Drukte in Assen-aan-zee!

Klopt, heel zuid Europa verdroogd en Nederland onder water, dan maar met zijn allen naar Scandinavië? Zijn we ineens zelf ook vluchteling.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:21

Het enigste voordeel van deze verkiezingen is dat Baudet’s stemmen voor 75 % komen door zijn anti Corona geschreeuw. Puur een proteststem voor de grootste fantast en over vier jaar nog twee zetels over. Wanneer Haga meer stemmen heeft gekregen krijgen we haantjes strijd en verwacht ik dat het weer hommeles word want wie zei ook alweer : Ik ben forum voor democratie ?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:24

elnienjo schreef:
anjali schreef:
Ik denk ook wel als zieken financieel afgeknepen gaan worden,dat ze depressief kunnen worden en mogelijk naar euthanasie gaan verlangen.Ik vind dit dus helemaal verkeerd en het tegenovergestelde van Christelijk.

Christelijk heeft er niet zoveel mee te maken. De CDA wil immers de WW halveren.

Ik snap niet wat mensen in D66 zien. Bij mij bungelt ie altijd samen met Groen Links onderaan elke kieswijzer dus ik vrees dat hun plannen niet veel goeds kunnen betekenen.

Die C van CDA stelt ook helemaal niets meer voor.Vandaar dat ze veel stemmers die traditioneel Katholiek stemden,vooral in Brabant,kwijtgeraakt zijn.