Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:Ann schreef:@Loretta
Het ging niet alleen om dit verslag? Er moesten veel meer documenten naar de Kamerleden worden gestuurd en dat zal tijd hebben gekost. Verder helemaal met Imandra eens.
Normaal gesproken zijn deze gesprekken vertrouwelijk, misschien komen er ook andere zaken naar voren die de onderlinge verhoudingen tussen de partijen niet ten goede komen? En hierdoor kan een formatie langer duren. Het is wel zaak om zo snel mogelijk weer een goed functionerend regering te hebben in deze crisis.
Precies. Ik gok dat Rutte best wel eens principieel kan zijn in het openbaren van documenten (positief of negatief). Of dat goed is, is natuurlijk een tweede (deze verklaring vroeger doen had alles wel een stuk bedaard).
@Karl: ik vind minister maken nu niet bepaald 'wegpromoveren' eigenlijk. En ik neem aan dat je met elkaar in een formatiegesprek best voorkeuren naar elkaar mag uitspreken wbt ministers enzo? Het is immers een coalitie. Dat staat overigens imo niet gelijk aan 'bepalen wie minister wordt'. Ik zie er alsnog niet heel veel fouten in eigenlijk. De perceptie was niet goed (dat Rutte zei dat er geen openbaring zou komen en dat hij niet over specifieke personen had gepraat) maar de werkelijke situatie... tja.
Anyway, laten we gewoon even wachten wat er uit het debat komt en wat deze personen er zelf over te zeggen hebben. Meteen uitgaan dat iedereen liegt en de waarheid niet boven water komt is wel flink overdreven vind ik... Ben inderdaad wel benieuwd naar de verklaring en/of nuance wbt Rutte's opmerking dat ze het niet over Omzigt hebben gehad (wellicht ergens miscommunicatie?) terwijl het wel in de verslagen staan (die dus in deze vorm zijn goedgekeurd).
Electra63 schreef:ravellie schreef:Snap werkelijk niet wat jij met de informatie over mijn persoonlijke mening mbt homoseksuelen moet.
dan maakt het ergens toch geen ene moer uit wat er in die gesprekken verteld wordt en over wie?Citaat:Alleen zijn het geen formateurs en zijn het geen formatiegesprekken. Het zijn verkenners, die een verkenning doen.
mysa schreef:Ik vind het een storm in een glas water hoor. En Wilders een klier. Maar dat vond ik altijd al.
Rutte is wel vaker 'vergeetachtig' maar daar hebben meer politici last van. Natuurlijk wordt er altijd en overal achterkamertjespolitiek bedreven. Net als bij bedrijven, verenigingen etc.
Hoeveel dingen zijn 'zoveel dingen' en dan op hoeveel jaar..Citaat:En als je zoveel dingen vergeet ben je geen goed persoon om het land te besturen