Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Penotti schreef:Ann schreef:Maar dat ligt toch aan de beleidsmakers in Nederland? Kaart het bij hen aan? Demonstreren mag gewoon met voldoende afstand, dat kun je deze demonstranten niet persoonlijk aanrekenen?
Nee dat klopt, dat ze verstand missen kun je ze inderdaad niet aanreken.
Ann schreef:Maar dat ligt toch aan de beleidsmakers in Nederland? Kaart het bij hen aan? Demonstreren mag gewoon met voldoende afstand, dat kun je deze demonstranten niet persoonlijk aanrekenen?
_Penotti schreef:Ann schreef:Via de website van de NOS is de demonstratie nu live te volgen.
Mondkapje op de kin, mondkapje niet op de neus, nou die mondkapjes gaan niet voor de veiligheid zorgen, dat is duidelijk
Lynnepinny schreef:Drogreden: persoonlijke aanval.
Je kan niet verwachten dan mensen als makke lammetjes thuis blijven zitten als iets ze héél erg aangaat. Denk eens wat verder dan je eigen wereldje.
_Penotti schreef:Ann schreef:Maar dat ligt toch aan de beleidsmakers in Nederland? Kaart het bij hen aan? Demonstreren mag gewoon met voldoende afstand, dat kun je deze demonstranten niet persoonlijk aanrekenen?
Nee dat klopt, dat ze verstand missen kun je ze inderdaad niet aanreken.
Magrathea schreef:Kom op zeg, gaan we nu echt een avondje concert vergelijken met demonstreren voor gelijke behandeling?
Ik vind dat er heel naar gesproken wordt over zij voor wie dit belangrijk is.
Overigens denk ik ook dat ik er heel anders in had gestaan als dit zich pakweg 2 maanden geleden had afgespeeld. Maar we zijn nu hier. Die instelling van "maar hullie dan" vind ik enorm bekrompen
Ann schreef:Hier op Bokt zou sommige mensen wat meer empathie, inzicht en zelfreflectie niet misstaan.
lenaa_tje schreef:Maar demonstreren is je recht en naar een concert gaan niet.
Ze kunnen de grondwet niet even wijzigen (gelukkig maar) het is de manier waarop je als burgers kan laten zien dat je het niet eens bent met beleid. Als dat je wordt ontnomen is de kans ook aanwezig dat er steeds meer beleid gemaakt wordt waar het volk niet achter staat maar niks over kan zeggen.
Had er gestimuleerd moeten worden dit anders te doen? Ja misschien wel.
_Penotti schreef:Ann schreef:Hier op Bokt zou sommige mensen wat meer empathie, inzicht en zelfreflectie niet misstaan.
Zeker
Voor de mensen in de zorg die nu de dikke middelvinger krijgen.
Voor de mensen die nog keihard revalideren.
Voor de mensen die hun naaste zijn verloren.
Of bedoelde je dat weer net niet....![]()
Het is maar vanuit welk punt je het bekijkt dus.
_Penotti schreef:Ik heb het al zo vaak gezegd, makke lammetjes hoeven ze ook niet te zijn.
Maar laat ze creatief zijn in corona tijd. Iets anders dan met duizenden op een veld te gaan staan.
Dan kun je ook je stem laten horen. Positief!
Maak spandoeken op het balkon, krijttekeningen op de stoep of in de tuin die je met een drone filmt.
Maak daar een film van.
Verzin wat.
Dit is gewoon dom.
lenaa_tje schreef:Maar demonstreren is je recht en naar een concert gaan niet.
Ze kunnen de grondwet niet even wijzigen (gelukkig maar) het is de manier waarop je als burgers kan laten zien dat je het niet eens bent met beleid. Als dat je wordt ontnomen is de kans ook aanwezig dat er steeds meer beleid gemaakt wordt waar het volk niet achter staat maar niks over kan zeggen.
Had er gestimuleerd moeten worden dit anders te doen? Ja misschien wel.
purny schreef:Magrathea schreef:De kans is ook dat mensen elkaar in het gezicht hoesten bij de H&M, die is ook gewoon open.
Lopen er in de H&M ook meer dan 10.000 man? Word wel een beetje krap zo
_Penotti schreef:Ann schreef:Hier op Bokt zou sommige mensen wat meer empathie, inzicht en zelfreflectie niet misstaan.
Zeker
Voor de mensen in de zorg die nu de dikke middelvinger krijgen.
Voor de mensen die nog keihard revalideren.
Voor de mensen die hun naaste zijn verloren.
Of bedoelde je dat weer net niet....![]()
Het is maar vanuit welk punt je het bekijkt dus.