Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:55

Het bizarre is dat Trump en zijn aanhangers nu vooral roepen dat je Trump nodig hebt voor orde op zaken, een goede economie, minder protesten etc. Trump als grote leider, het lichtende voorbeeld.

Maar.. hij IS al president. En kijk hoe het land er voor staat -O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:05

Berdien schreef:
Het bizarre is dat Trump en zijn aanhangers nu vooral roepen dat je Trump nodig hebt voor orde op zaken, een goede economie, minder protesten etc. Trump als grote leider, het lichtende voorbeeld.

Maar.. hij IS al president. En kijk hoe het land er voor staat -O-
Ja maar hij heeft het nu toch al zo veel beter gedaan dan al zijn voorgangers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:27

nps schreef:
Er wordt ingegrepen toch, want er is federale politie toch?

Nee, die hebben zich weken geleden al terug getrokken uit Portland, en de burgermeester blijft hulp weigeren:

Afbeelding
( @tedwheeler op twitter)

Zo ironisch is het niet dat er een dreiging van meer geweld is als Biden de verkiezingen wint; hij vertikt het de rellen te veroordelen en Harris was kort geleden nog geld aan het inzamelen om de borg voor relschoppers te kunnen betalen. Tel daar defunding van de politie bij op en het toekomst plaatje onder Biden mag je zelf invullen verder.

Het hardhandig de kop indrukken van rellen, brandstichting en schietpartijen is trouwens redelijk normaal over ter wereld.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:38

Biden vindt het geweld van relschoppers en vandalen okay? Heb je er een bron bij?

En Harris zamelt zelfs geld voor ze in? Is dat dezelfde Harris die kritiek kreeg omdat ze zwarte mensen te hard aanpakte als prosecutor en die weigerde stappen te zetten om politiegeweld richting zwarten in te perken?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:21

Ik denk dat het erg belangrijk is om een onderscheid te maken tussen relschoppers en demonstranten. Het overgrote deel zijn vreedzame demonstranten, een klein gedeelte van deze demonstranten zijn relschoppers. Dat Biden geweld en rellen niet veroordeelt is simpelweg niet waar (https://edition.cnn.com/2020/08/30/poli ... index.html).

Ik denk dan ook dat geweld en dreiging niet toenemen als Biden wint. Een groot gedeelte van de huidige situatie komt voort uit een gigantische onvrede. Onvrede die héél diep zit, bijvoorbeeld over het sluimerende racisme wat er in de VS gewoon echt wel aanwezig is. Ik denk dat Biden eerder partijen samen zal brengen in plaats van verder te polariseren. Trumps oplossing (met grof geweld protest inslaan en burgers gewapende conflicten laten uitvechten op straat) is symptoombestrijding en heeft niks met een oplossing te maken. En maakt de wereld bepaald niet veiliger.

Edit*
Hier wederom een artikel wat wat dieper ingaat op geweld wat voorkomt, zowel van protesteerders (is dit een woord? ;) als geweld van politie.
https://www.nytimes.com/2020/07/28/us/p ... check.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:47

mysa schreef:
Biden vindt het geweld van relschoppers en vandalen okay? Heb je er een bron bij?

Waarom moet ik een bron zoeken bij jouw strawman argument?

mysa schreef:
En Harris zamelt zelfs geld voor ze in? Is dat dezelfde Harris die kritiek kreeg omdat ze zwarte mensen te hard aanpakte als prosecutor en die weigerde stappen te zetten om politiegeweld richting zwarten in te perken?

Ja, dat is dezelfde Harris.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:59

enzino schreef:

Omdat wanneer je iets de wereld in slingert, al helemaal een vrij fikse beschuldiging (Biden veroordeeld geen rellen), het wel zo netjes is deze te onderbouwen. Anders is het gewoon roeptoeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:15

nps schreef:
enzino schreef:

Omdat wanneer je iets de wereld in slingert, al helemaal een vrij fikse beschuldiging (Biden veroordeeld geen rellen), het wel zo netjes is deze te onderbouwen. Anders is het gewoon roeptoeteren.

Het probleem is dat ik een bron moet zoeken bij haar strawman argument, niet bij mijn eigen argument. Zie je het verschil?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:50

Dat was geen strawman argument.

Jij zei: hij vertikt het de rellen te veroordelen.

Als je als leider of presidential hopeful weigert misstanden te veroordelen stem je er dus mee in/vind je het op zijn minst niet afkeurenswaardig. Ik zie in mijn vraag geen distorted, exaggerated, or misrepresented version of the position of the argument.

Hoewel ik weinig fiducie in Biden heb, wil ik wel graag weten waar hij voor staat en wat hij zoal beweert. Maar volgens jou zegt hij op het vlak van de rellen dus helemaal niets? Doet of het probleem niet bestaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:55

mysa schreef:
Ik zie in mijn vraag geen distorted, exaggerated, or misrepresented version of the position of the argument.

Ik wel. Iets niet willen afkeuren, of het nog niet hebben afgekeurd, is totaal iets anders dan het wel okay vinden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:33

Het probleem is vooral dat de beweringen dat Biden de rellen niet veroordeeld en dat hij voor defunding the police is gewoon leugens zijn:

Citaat:
On May 31, the fifth night of demonstrations, former Vice President Joe Biden, the party’s presumptive nominee, wrote in a statement that protesting police brutality is “right and necessary” and the “American response."

“But burning down communities and needless destruction is not,” Biden wrote. “Violence that endangers lives is not. Violence that guts and shutters businesses that serve the community is not.”

https://eu.usatoday.com/story/news/fact ... 317862001/

Citaat:
"Vice President Biden does not believe that police should be defunded," Biden campaign spokesperson Andrew Bates told NPR in a statement. "He hears and shares the deep grief and frustration of those calling out for change, and is driven to ensure that justice is done and that we put a stop to this terrible pain."

Instead, the campaign is touting a criminal justice plan that includes a $300 million investment in community policing initiatives, plus efforts to diversify police forces and fund more body cameras.

https://www.npr.org/sections/live-updat ... 8869518216

Het is ook maar de vraag of de BLM protesten aan Biden blijven plakken, het zou kunnen maar is helemaal niet zo zeker. Fivethirtyeight heeft daar een goed artikel over:

https://fivethirtyeight.com/features/co ... ed-so-far/

De situatie is op dit moment dan ook dat met nog twee maanden te gaan Biden een duidelijke voorsprong heeft op Trump, volgens datzelfde fivethirtyeight heeft Biden op dit moment een kans van 68% tegen Trump 31% om te winnen. Dan heeft Trump ook nog het probleem dat één van sterkste wapens, de rally's niet goed mogelijk zijn en dat in een aantal staten deze maand de mogelijkheid tot stemmen per post al open gaan en hij dus voor sommige kiezers nog maar heel weinig tijd heeft om ze terug te winnen.

De situatie is dus eigenlijk nog steeds onveranderd. Er is nog steeds een kans dat Trump terugkomt, maar op dit moment heeft Biden een twee keer zo grote kans om te winnen als Trump.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:42

Dank je wel voor de linkjes, Karl. En voor de pep talk in de laatste zin. ;)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 13:48

mysa schreef:
Dank je wel voor de linkjes, Karl. En voor de pep talk in de laatste zin. ;)

En dat je je nog moeite blijft doen om leugens/leugenaars te benoemen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 13:50

Alleen vergis je niet. Dat Biden er beter voor staat wil niet zeggen dat hij wint, alleen dat hij er op dit moment beter voorstaat. Wat je zeker zal zien is dat Trump naar Biden toe gaan groeien, dat zie je namelijk bij elke verkiezing. Trump hoeft ook niet de popular vote te winnen, als republikein kan hij redelijk gemakkelijk genoeg kiesmannen krijgen met een minderheid aan stemmen. Dus Trump heeft zeker wel kansen, vooral omdat hij niet in de hele VS hoeft te winnen, hij hoeft alleen maar een aantal swing states, al is het maar met 50,1%, binnen te halen. Alleen als je naar de cijfers van dit moment kijkt, is de kans dat hij het niet haalt groter dan de kans dat hij het wel haalt.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:38

Een vraag voor diegenen die positief aankijken tegen Trumps huidige beleid en de toon en inhoud van zijn campagne:
Wat is volgens jou law and order?

Ja, er zijn rellen en ja, hier en daar loopt het uit de hand. Of liever gezegd, het laait van tijd tot tijd op.
Maar waar Trump heel bewust en heel consequent al een hele tijd mee bezig is, waarbij hij er in deze verkiezingstijd nog een flinke schep bovenop doet, is stelselmatig weigeren onderscheid te maken tussen BLM-activisten en relschoppers, en stelselmatig de rellen en onrust uitvergroten, alsof het hele land in een anarchie dreigt te belanden.
Dit lijkt mij bewuste polarisatie met een bedenkelijke racistische ondertoon. Verschillen worden uitvergroot, mensen worden tegen elkaar opgezet. De gehele BLM-beweging wordt geframed als maatschappij-ontwrichtend. Er is werkelijk geen enkele poging tot verbinding, geen enkele erkenning voor de slachtoffers van het selectieve politiegeweld en de daaruit voortkomende, steeds verder groeiende onvrede binnen de zwarte gemeenschap. Eigenrichting en vorming van burgermilities ter bescherming van 'ons', lees: het witte, Amerika, wordt daarentegen gedoogd en zelfs impliciet aangemoedigd als begrijpelijke tegenreactie van bedreigde Amerikaanse burgers, in plaats van veroordeeld en bestreden als verontrustende escalatie.

Is dat law and order?
Het lijkt me eerder het tegenovergestelde. Law and order die alleen bedoeld is om de belangen, behoeften en voorrechten van een bepaalde groep te beschermen, ten koste van anderen, is geen law and order. Vul zelf maar in wat het wel is.

Waar stopt dit?
Hoe ver glijdt de VS nog af als democratische rechtsstaat?
Voor de rest van de wereld vormt wat er nu gaande is in de VS hopelijk vooral een waarschuwing dat de democratie als staatsvorm kwetsbaarder is dan ooit tevoren, en daarmee een motivatie om de democratische waarden te koesteren en te beschermen. Voor het merendeel van de inwoners van de VS, de rijke witte elite daargelaten, lijkt het mij geen waarschuwing meer, maar een ramp in wording. Hopelijk ziet de meerderheid dat begin november in.

Niet dat Biden het tij direct zal kunnen keren, je kunt je zelfs afvragen of het daarvoor niet al te laat is, of de geest van de verdeeldheid niet definitief uit de fles is. Ik vrees van wel eigenlijk. Ongeacht de uitslag zullen de verkiezingen de chaos en verdeeldheid alleen maar vergroten. Onder Biden zal die, vermoed ik, lange tijd dooretteren. Als,Trump aan blijft, breng ik bang dat de onrust niet alleen doorettert maar escaleert en dat Trump daarin een rechtvaardiging ziet voor gewelddadig ingrijpen op grote schaal, waarna er een democratie ontstaat die alleen in naam nog een democratie is, maar feitelijk een dictatuur.

Maar hopelijk ben ik teveel een zwartkijker en geef ik nu een te negatief beeld van Amerika en zijn inwoners. We zullen het zien ...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 15:02

Wat is er op dit moment wel positief aan Amerika dan?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 15:03

bigone schreef:

Dat het voor mij als (vakantie-)land dermate onaantrekkelijk is dat ik kapitalen bespaar door er NIET heen te gaan?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 15:24

bigone schreef:

Dat de dollar zo laag staat dat het gunstig is om spullen uit Amerika te kopen :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 15:25

8nnemiek schreef:
bigone schreef:

Dat de dollar zo laag staat dat het gunstig is om spullen uit Amerika te kopen :D

+1
Ik ben tegenwoordig fan van Amazon :D

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:11

bigone schreef:
Dat er nog steeds goeie muziek, series en films gemaakt worden? Dat er prachtige boeken geschreven worden? Het hoge niveau van de universiteiten? Het denken in mogelijkheden in plaats van in beperkingen? De veerkracht, het optimisme en het zelfvertrouwen? Hoewel ik bij de laatste zaken me afvraag of die bij velen inmiddels geen plaats hebben gemaakt voor cynisme, wanhoop en angst voor de toekomst.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:56

Ik mag dit jaar voor het eerst stemmen... en ik heb nog echt geen idee wat te doen. Er zijn geen goede opties :(
Mijn man wil op Trump stemmen :')

Kan verder niet wachten tot de verkiezingen voorbij zijn, dat zal al een hele hoop drama schelen, ongeacht wie er president word. De media verdraait alles op dit moment en ik heb geen idee meer wat waar is en wat niet...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:58

Waarom wil je man op Trump stemmen Libera? Ben wel benieuwd naar zijn beweegredenen en argumenten :j

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:02

Omdat Biden de income tax nog hoger wil maken... en omdat Biden er van word beschuldigd pedofiel te zijn :')

Hij wil dus eigenlijk niet voor Trump stemmen, maar tegen Biden :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:12

Maar hoe zit het met die inkomensbelasting in de usa eigenlijk ? Zwaarste schouders meeste belasting ?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:35

Citaat:
omdat Biden er van word beschuldigd pedofiel te zijn
wie doet deze beschuldiging?