Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 07:35

Niet alleen gekozen voor 4 jaar...
50 jaar!
Dit jaar werd ook de daar zogenoemde 1e en 2e kamer daar opnieuw ingericht.. Allemaal republikeinen nu.. daar komt dus de komende 50 jaar geen democratisch presidentje meer doorheen..
Domme mensen die uit protest voor Trump hebben gestemd omdat Bernie Sanders besloot er uit te stappen ..
En luie mensen die besloten niet te stemmen.
Bah wat baal ik hier van.
Trump
Homo hatend, vrouwonvriendelijk(wil bijv ook stemrecht vrouwen ontnemen) en vind Klimaat verandering onzin..
Word leuk....
Beetje hoop dat het vooral heel veel grootspraak was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 08:04

MiniMouse schreef:
Niet alleen gekozen voor 4 jaar...
50 jaar!
Dit jaar werd ook de daar zogenoemde 1e en 2e kamer daar opnieuw ingericht.. Allemaal republikeinen nu.. daar komt dus de komende 50 jaar geen democratisch presidentje meer doorheen..
Domme mensen die uit protest voor Trump hebben gestemd omdat Bernie Sanders besloot er uit te stappen ..
En luie mensen die besloten niet te stemmen.
Bah wat baal ik hier van.
Trump
Homo hatend, vrouwonvriendelijk(wil bijv ook stemrecht vrouwen ontnemen) en vind Klimaat verandering onzin..
Word leuk....
Beetje hoop dat het vooral heel veel grootspraak was...

Laat de feiten niet in de weg staan om je betoog kracht bij te zetten.

Als over 4 jaar de democratische kandidaat wint dan is er een democratische president. Misschien kan je uitleggen hoe de 1e en 2e kamer dit kunnen voorkomen?

Waarom is iemand dom omdat ze voor Trump stemmen uit protest? Omdat jij het er niet mee eens bent? En jij bent zeker het toonbeeld van intelligentie dus iedereen die het niet met je eens is moet wel dom zijn.

Bernie Sanders besloot er helemaal niet uit te stappen, de democratische partij vond dat Hillary moest winnen en zij is als verkozen om die partij te vertegenwoordigen in de verkiezingen (vraag niet hoe ze won van Bernie).

En iedereen die niet stemt is lui? Misschien voelen ze zich niet genoeg betrokken bij politiek om te gaan stemmen. Of hebben geen tijd. Van de African Americans is slechts 12% op komen dagen, van de Aziaten 4%. Hispanics kwamen tot 11%. Dus 88% van de African Americans, 96% van de Aziaten en 89% van de Hispanics is lui?

En Trump wil het stemrecht van vrouwen ontnemen? Misschien tijd om je feiten nog een keer te checken...

The_Cat

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 08:40

Nu redelijk wat protest in Amerika blijkbaar, ben benieuwd wat het nog gaat geven de komende dagen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 08:47

Hier is het de hele avond flink bezig geweest. Maar wel vredig verlopen. Begon bij de trump tower, daarna de straten op. Heeft toch een paar uurtjes geduurt. Ik denk dat er zo'n 2000 man was.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 08:51

c_alsemgeest schreef:
Ayasha schreef:
Ik geloof dat die weinig helpen tegen kernbommen, die neigen nogal lang te blijven hangen.... :=

Jup... lood inslaan, eten voor 10 jaar... ach laat maar, ik transformeer we in een kakkerlak :+ die schijnen er nog het minste last van te hebben.
Als die bovenop je stadje valt is zelfs mijn kakkerlak transformatie geen redding meer :')

Schijnt als je dicht genoeg er bij staat dat je gewoon 'verdampt' door de hitte (dat is niet het woord... Vaporised... Is daar een Nederlands woord voor? :o
Dus eigenlijk kan je misschien nog het beste dat ding gaan knuffelen. Alles wat verder woont lijdt eerst een hoop pijn eer. Ze sterven... Hoe dichtbij (of hoe ver weg) je moet zijn ligt aan de bom.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 08:53

Verdampt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 08:53

Toch? Dat klinkt zo raar in onze taal. := :D
Mensen horen niet te kunnen verdampen... :=

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 08:54

Het klinkt in het nederlands raar ja haha.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 08:56

De tekst vind je onder de clip.....gewoon op 'meer weergeven' klikken.

So when you hear the siren's going
Place your head between your thighs
Whilst maintaining this posture
You can make a final gesture
And with a little muscular pressure
You can kiss your arse goodbye

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:03

Wat een slecht maar o zo catchy liedje. _O- :=
Al die voorbereidingen en dan "When you hear the alarm go put your head between your legs, with a little bit of muscular pressure you can kiss your ass goodbye..." _O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:54

Electra63 schreef:
Tja. .. dan kan je beter een ander systeem kiezen.
Als iedereen inspraak wil of moet hebben, wordt t zeker een zooitje.
Zeker als beslissingen genomen moeten worden die ergens van betaald moeten worden, maar niemand weet hoe of waarvan.

Aj....
Nu is het in principe in een democratie wel zo fat iedereen inspraak heeft.
Oud Hollands recept: om de tafel, iedereen heeft spreekrecht en we verdelen de pijn. (En ja - soms zijn die gesprekken een zooitje. Maar als de pijn/ het betalen redelijk eerlijk is verdeeld valt het gedoe daarna mee.)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:06

enzino schreef:
En iedereen die niet stemt is lui? Misschien voelen ze zich niet genoeg betrokken bij politiek om te gaan stemmen. Of hebben geen tijd.

Zeker dat laatste is gewoon een belangrijk punt. Bij de vorige verkiezingen stonden mensen uren en uren in de rij. (Waren vooral zwarte kiesdistricten, heel gek, vast toeval.)
Maar daar zijn veel mensen bij die banen hebben waar ze op elk moment uitgekieperd kunnen worden, en waar niet heel begripvol gereageerd gaat worden als je vier uur te laat komt, en ze ook niet erg scheutig zijn met het vergeven van vrije dagen.

En het lijkt mij geen makkelijke keuze om een aanzienlijk risico te lopen je baan kwijt te raken omdat je wilt stemmen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:25

Do not forget het mallotige system 'register to vote'.
Sinds Napoleon hebben we op ieder stadhuis wat nu heet gemeentelijke basisregistratie, vroeger burgerlijke stand.
Du momente dat een Nederlander kiesrecht heeft (na je 18e verjaardag) krijg je 'hoepla' het stembiljet thuisgestuurd.
Okee- al een paar jaar moet je ook je paspoort, rijbewijs of ID kaart tonen, dat wel.

Maar register to vote kan veel voeten in de aarde hebben.
In New York moet je per se een rijbewijs hebben. Een vriendin van mij heeft een oogafwijking.... Ik hoop vurig dat New York een regeling kent voor 'dit soort gevallen'! Een democratie waar blinden geen stemrecht hebben - huuuu!

En uit de Black Panter tijd herinner ik me taferelen van een stadhuis dat een half uur per week open is mbt register to vote - en lange rijen en vergelijkbaar rare eisen.

En feit |( is, 'dat niet iedere stem telt' - door slim manoeuvreren met districten en hun grenzen maakt het districtenstelsel dat die ene stem van jou niets doet.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 10-11-16 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:39

ik stem eigenlijk niet, en wel om het feit dat het gewoon geen zin heeft om te stemmen, kijk maar gevalletje met Pim, die had de meerderheid, ok hij was er niet meer dus zou de volgende van zijn partij in aanmerking komen, en wat zeggen de anderen dan gewoon, daar hebben we geen zin om daar mee te regeren dus we negeren gewoon de uitslag...

Hier in Nederland, volgens de grondwet gekozen, als de andere partijen het niet zint dan gebeurt het niet.

Maar ik denk dat de soep van Trump echt niet zo heet wordt gegeten als ie wordt opgediend, een hoop geschreeuw om stemmen te winnen en om Clinton af te zeiken, maar laat ie ut maar eens waar gaan maken, hij is echt niet de enige die aan de knop mag komen, daar gaan daar heel wat procedures etc. aan vooraf. Zijn wil heeft wel een stem maar is zeker niet de enige stem ook al zit ie aan het hoofd van de tafel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:48

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:00

...lang leve Facebook.

Ik heb hier een paar keer mijn gal gespuwd over het districtenstelsel.
Krijg ik een vrolijk makend bericht: er ligt een 'national popular vote bill' - een wetsvoorstel "to make every vote count". Een soort van evenredige vertegenwoordiging - de president is degene die de meeste stemmen krijgt.

Hiephoi!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:01

Wij moeten zelf in maart naar de stembus toch?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:08

;) vroegah was er opkomstplicht.

Als vrouw en kleindochter van 'kleine luiden' beschouw ik stemmen wel als een plicht (er is zo hard voor gevochten - en in lange termijn heeft het zo veel goeds gedaan).

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:56

Hier hetzelfde ja. Als ik niet stem doen m'n oma's me wat :')

Maar wij moeten/mogen in maart weer ja :j

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:07

15 maart.
Lekker traditioneel op woensdag.
(Ons bent zunig!)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 10-11-16 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:09

Ook hier wordt stemmen niet alleen als recht maar ook als plicht beschouwt :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:07

c_alsemgeest schreef:
Ayasha schreef:
Ik geloof dat die weinig helpen tegen kernbommen, die neigen nogal lang te blijven hangen.... :=

Jup... lood inslaan, eten voor 10 jaar... ach laat maar, ik transformeer we in een kakkerlak :+ die schijnen er nog het minste last van te hebben.
Als die bovenop je stadje valt is zelfs mijn kakkerlak transformatie geen redding meer :')

je bent beter af als hij bovenop je knar valt dan dat hij 200 kilometer verderop valt..
of zelfs 500 kilometer verderop..

ik weet nog heel goed dat we na tjernobyl in het oosten van Nederland niet ieder gewas konden verbouwen omdat een deel van onze gewassen meer radioactieve straling bevatte.. de wat ongevoeligere rassen waren ook radioactief, maar dusdanig laag dat het veilig gegeten kon worden. en moet je dan eens kijken hoever wij wel niet van tjernobyl afzaten.

Als er een bom in oostduitsland zou vallen zijn we niet direct dood of dodelijk ziek, maar wel economisch zwaar het haasje.. denk maar niet dat onze koeien dan melk geven waarmee wij producten kunnen maken die ook veilig geexporteerd kunnen worden, ook planten en bloemen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:07

Joh maak jullie niet zo druk. Welke minister of presidents kandidaten hebben nou geen ,,groot spraak,, voor er een verkiezing gehouden word? Dat is overal hetzelfde.
Trump krijgt een heel leger aan adviseurs om zich heen.
Ik ben er in ieder geval niet bang van.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:12

Ik wil dus gaan stemmen in maart, heb het jaren niet gedaan maar ben nu enigszins wakker geschud. Ik ga mij zelf maar eens verdiepen in de politiek hier.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:15