Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:20

Ik begrijp vooral niet dat er zoveel tassen en koffertjes ergens worden achtergelaten. Ik heb nog nooit ergens een tas laten staan en zou er nu des te meer op letten.

poetser

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:24

Ik let er al op sinds Parijs, maar dit is wel de eerste keer dat ik effectief een melding heb gemaakt.

Echter hadden de mensen die ik aan de lijn heb gehad (zowel de alarmcentrale als de politie achteraf voor een persoonsbeschrijving van de man) het erover dat ze liever 10 voor niks uitrukken, dan dat er iets gebeurt omdat mensen uitgaan van loos alarm en het dus niet melden. Heb ook op voorhand mijn excuses al aangeboden moest het loos alarm zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:25

Kris Peeters op de radio net, dat ontslagen nu niet aan de orde zijn.

En daar ben ik het mee eens. Wissels in de regering is nu wel het laatste wat we moeten doen, geeft geen enkele garantie dat aanslagen daarna voorkomen kunnen worden. Laat de mensen die ermee bezig zijn, hun werk maar voortzetten.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:25

Nu zegt zijn advocaat dat zijn client zal spreken, als hij uitgeleverd wordt aan Frankrijk, van chantage gesproken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:41

Politieacties aan Elsensesteenweg in Brussel

De politie voert een actie uit in de omgeving van de Elsensesteenweg in Brussel. De ordetroepen hebben de straat ontruimd en er is een veiligheidszone ingesteld van de Atheneumstraat tot het Fernand Cocqplein, zo stelde Belga vast.

De politie is in groten getale aanwezig. Een getuige stelt dat er donderdagmorgen rond 10 uur een man werd opgepakt. Zijn voertuig werd onderzocht door de politie.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:42

Antwerpse luchthaven draait zo goed als op maximumcapaciteit

Sinds 11.00 uur is Brussels Airlines vanop de regionale luchthaven van Antwerpen gestart met vluchten die normaliter op Zaventem zouden plaatsvinden. Volgens Jan De Raeymaeker, de
financieel directeur van de luchtvaartmaatschappij, gaat het om een "huzarenstukje" om op zo'n korte tijd een dergelijke verhuisoperatie uit te voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:43

Het stond gisteren in een krant dat de advocaat ook bedenkt "moet ik dit wel doen". Als hij het niet doet krijgt hij een pro deo aangewezen, dat kost hem dan nog eens geen drol. Geld dat nu naar de advocaat gaat, gaat tenminste niet naar IS... Magere troost.
Marie zal ook nooit vrijlating of procedurefouten ophoesten waarmee salam vrijkomt. Dat hoop ik toch, dat zijn gezond verstand die bovenhand heeft. Als hij die vent vrij krijgt, dan is dat:
a) een vrijgeleide naar IS in de zin van "doe maar raak, we zijn te sullig om ze te veroordelen"
b) een vrijgeleide naar zijn eigen doodvonnis

Ik keek daarnet wel even op toen ik door het dorp reed. Aan de kleuter- en lagere school staan 4 agenten met kogelvrije vesten. OK, het is een schooltje met vooral kinderen van allochtone afkomst en ja, er zijn zelfs campagnes nodig om aan te geven dat Nederlands verplicht is (90% spreekt enkel Frans) maar voor een boerengat van 5 huizen en een kerk bij wijze van spreken vind ik dit wel bizar.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:48

Verdacht pakket gevonden op tram in Schaarbeek

In de Vooruitgangsstraat in Schaarbeek in de nabijheid van het station Brussel-Noord is omstreeks 11.12 uur een verdacht pakket opgemerkt in een tram door een passagier. Ontmijningsdienst DOVO is nu ter plekke en behandelt de situatie. De tram werd meteen leeggemaakt. Er is een veiligheidszone ingesteld door de politie

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:51

Joh, ik vond het al bizar dat ze dinsdagavond hier de personeelsingang hadden afgesloten en dat iedereen via de hoofdingang het gebouw binnen en buiten moest wegens veiligheidsredenen. Iedereen kon nog steeds binnen en buiten zonder problemen. Er was niet eens politie te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:57

Ik vraag me af hoeveel "lolbroeken" nu lege rugzakken en tassen overal gaan achterlaten om te kijken hoe de mensen reageren. Vroeger was belletje trek al spannend...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:02

Jan Jambon heeft zijn ontslag aangeboden aan de premier, maar die heeft dat afgeslagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:04

Jan Ham :')

Maareuh... Wie is dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:05

Haha mijn idee Lente :P Wat een naam :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:05

onze vicepremier en minister van binnenlandse zaken (je moet het nederlands uitspreken trouwens, niet zoals ham)

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:07

Zo slecht doet Jambon het toch niet. Probeer maar eens in een land met zoveel regeringen orde op zaken te stellen.
Terug naar 1 regering i.p.v. 5 regeringen. Walen, Vlamingen, Brusselaars, Duitstaligen, we zijn allemaal Belgen. Laat voor iedereen dan ook dezelfde wetten en plichten gelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:07

Hahaha oké. Met jullie tweetaligheid raak ik vaker in de war :')

Ik denk dat dit niet écht te voorkomen is. In elk hoekje zitten gekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:10

Furrow schreef:
Ik heb inderdaad het filmpje met de hond gezien van jou pakketje, wel geweldig dat ze zo getraind zijn.

Maar word wel gek van de duizenden loze meldingen en gaan mensen er volgende week of binnen twee of drie weken ook nog voor bellen?
Of zijn pakketjes ineens niet meer zo verdacht als alles wat gezakt is.
Ik denk dat bijna alle gebouwen in de buurt al ontruimt zijn geweest -O-

Liever duizenden loze meldingen en dat er tussen 1 melding zit die een aanslag kan voorkomen, dan geen loze meldingen en nog een aanslag.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:14

Zoe_97 schreef:
onze vicepremier en minister van binnenlandse zaken (je moet het nederlands uitspreken trouwens, niet zoals ham)

Hij is toch minister van Justitie? :?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:15

nee dat is Koen Geens :p

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:17

Een opsporingsfoto van iemand die in de metro net voor de ontploffing met Kahlid aan het praten is. Hij zou eerst de tas hebben gedragen en toen aan Khalid gegeven hebben. Dit is op camerabeelden in het station te zien.

edit: het is onduidelijk of hij de man in het wit is die naar maalbeek is gegaan en of hij nog leeft. Het parket bevestigd nog niets.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:20

eerste dodelijk slachtoffer geïdentificeerd.
Fabienne van Steenkisten. Werkte als check-in agent voor aviapartner

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:22

Dat filmpje van die man die zijn zoon ging zoeken... Dat geschreeuw. Gruwelijk.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:24

gebouw zaventem is nog niet vrijgegeven, ze zijn nog steeds bezig met sporen verzamelen. Wanneer het wordt vrijgegeven is onduidelijk

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:24

tweebelgen schreef:
Terug naar 1 regering i.p.v. 5 regeringen. Walen, Vlamingen, Brusselaars, Duitstaligen, we zijn allemaal Belgen. Laat voor iedereen dan ook dezelfde wetten en plichten gelden.

Helemaal mee eens...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:25

Ik bekijk die filmpjes niet. De beelden in het nieuws op tv is al erg genoeg.