Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Klopt.
Maar in dit geval is het verbonden aan de islam.
Hoe je het ook went of keert.
ChocooPrins schreef:Citaat:Klopt.
Maar in dit geval is het verbonden aan de islam.
Hoe je het ook went of keert.
Neen ook niet waar. Het is verbonden aan hoe je als islamist opgroeid in een westerse wereld. En dan voornamelijk hoe de regering omgaat met hoofdoeken, hoe werkgevers vooroordelen hebben. Hoe er vaak wordt neergekeken op 'buitenlanders/ vreemde', ect.
Stel dat je als christen moet vluchten naar een ander land, wordt opgevangen en mag blijven. Daar een gezin sticht. Maar je kinderen kunnen nooit helemaal meedraaien in die wereld. Omdat ze ten eerste van thuis uit andere waarden meekrijgen. Maar ook omdat er teveel vooroordelen zijn over westerlingen. Dan zijn ze een muis voor de kat om te radicaliseren. Dat is gewoon hoe het gaat. Het heeft helemaal niets met het geloof op zich te maken.
Teddy321 schreef:Voor mij is terrorisme GEEN criminaliteit! Criminelen zijn niet uit op t doden en ontwrichten van de samenleving. Wezenlijk verschil
Citaat:De keuze om de radicale kant op te gaan is wel degelijk aan een persoon zelf.
Het heeft niet met geloof te maken in die zin. Ik heb helemaal geen moeite met gelovige mensen van welk geloof dan ook.
IS zet de islaam voor schut, zij doen dingen uit naam van hun zogenaamde geloof. Het hangt er dus wel degelijk aan. Al heeft het niets te maken met gelovige mensen en die kunnen er dus ook niet op aangekeken worden. Maar dat het er helemaal los van staat klopt ook niet. Het gaat om mensen die hun geloof misbruiken die gekozen hebben voor een pad die zich strikt bezig houden met moorden en terreurdaden uit naam van het geloof.
waxmeltsenzo schreef:Teddy321 schreef:Voor mij is terrorisme GEEN criminaliteit! Criminelen zijn niet uit op t doden en ontwrichten van de samenleving. Wezenlijk verschil
Het doden is een crimineel feit.
Of heb jij er een beter benaming voor?
Teddy321 schreef:Teddy321 schreef:Voor mij is terrorisme GEEN criminaliteit! Criminelen zijn niet uit op t doden en ontwrichten van de samenleving. Wezenlijk verschil
Het doden is een crimineel feit.
Of heb jij er een beter benaming voor?
Het doden was niet de hoofdzaak. De hoofdzaak voor hen is t ontwrichten van onze samenleving en om angst te zaaien. Deze hoofdzaak werd bereikt door het doden van onschuldigen.
Een crimineel wil er zelf beter van worden, door diefstal, afpersing, verkoop of invoeren van drugs, enz.
Extremisten/terroristen gaan veel verder.
pien_2010 schreef:Zonet de speech van Hollande gehoord. Bewezen is dat een van de terroristen een Syriër is die via Griekenland Europa is binnen gekomen. Dat hebben de vingerafdrukken laten zien. Nog onduidelijk is of gevonden paspoort en deze man bij elkaar horen.
De speech vond ik erg indruk wekkend en ik ben er verdrietig over.
We gaan een nieuwe tijd in met elkaar, dat moge duidelijk zijn.
Mensen vanuit 19 landen (werd niet vertaald) zijn slachtoffer geweest van dit terrorisme.
Positief vond ik dat hij ook alle aanslagen op een rijtje zette van de laatste jaren veroorzaakt door IS waarin hij ook de landen in het Oosten meenam. Hij noemde ook Turkeije ook al werd dat niet vertaald. Duidelijk is dat hij in de veiligheidsraad met de internationale gemeenschap IS wil aanpakken en er zijn al flink wat bombardementen geweest afgelopen nacht op het hoofdkwartier van IS vanuit FRankrijk in samenwerking met de bondgenoot America. (letterlijk vertaald)
Daar sta ik achter, maar voel zeer mee met al die arme mensen daar die én leven onder de onmenselijke terreur van IS en tevens ook slachtoffer kunnen worden van deze bombardementen. Maar niets doen is geen optie.
Wat me ook opviel is, dat hij de grondwet gaat veranderen omdat deze niet is toegerust op geweld veroorzaakt via terrorisme want het is een wet van na de Tweede WO. Tevens wil hij de noodtoestand verlengen met drie maanden, zodat in ALLE! departementen huiszoekingen gedaan kunnen worden. Ik ben benieuwd wat we hiervan gaan zien en of we hiervan iets gaan zien.
rapido schreef:Ik ben blij dat ik de jaren 80 en 90 mee gemaakt heb. Vrijheid blijheid. We konden onbezorgd gaan waar we wilden.
Ben ergens ook blij ik geen kinderen heb die nu opgroeien.
De wereld word steeds verrotter helaas
waxmeltsenzo schreef:Chocoo ik geloof dat wij het het zelfde zien.
Ik zeg niet dat ze naar het geloof handelen. Maar dat het er aan hangt ze zijn doorgeslagen in het geloof. Het geloof zelf heeft er niets meer mee te maken maar wordt wel misbruikt.
Deze groepering en hun aanhang zijn moslims of waren dat maar als je het mij vraagt hebben deze mensen geen geloof ook niet in zichzelf ze zien alleen maar zwart anders kun je dit niet doen.
Als Jantje of Ali in een moeilijke tijd zit zal die moeten kiezen gaat die hulp zoeken bij de juiste instanties of gaat die het boevenpad op? Zelfs als je weinig kansen krijgt is het niet onmogelijk. Maar als jij iemand kunt doden dan heeft dat niets met de kansen die je wel of niet kreeg te maken. Als je in koele bloedde zo,n sportveld, winkelcentrum of trein inloopt en alles daar af kunt knallen ben je van top tot teen verdorven!
ChocooPrins schreef:unihorses schreef:weet iemand hoeveel burgers er vannacht zijn omgekomen door de bombardementen van frankrijk?
Vrees ervoor dat ze dat niet aan de grote klok gaan hangen...
Teddy321 schreef:De benaming die ik er aan geef is extremist of terrorist. Nogmaals, IK geef die benaming eraan. Deze mensen gaan een stap verder dan criminelen imo.
ChocooPrins schreef:waxmeltsenzo schreef:Chocoo ik geloof dat wij het het zelfde zien.
Ik zeg niet dat ze naar het geloof handelen. Maar dat het er aan hangt ze zijn doorgeslagen in het geloof. Het geloof zelf heeft er niets meer mee te maken maar wordt wel misbruikt.
Deze groepering en hun aanhang zijn moslims of waren dat maar als je het mij vraagt hebben deze mensen geen geloof ook niet in zichzelf ze zien alleen maar zwart anders kun je dit niet doen.
Als Jantje of Ali in een moeilijke tijd zit zal die moeten kiezen gaat die hulp zoeken bij de juiste instanties of gaat die het boevenpad op? Zelfs als je weinig kansen krijgt is het niet onmogelijk. Maar als jij iemand kunt doden dan heeft dat niets met de kansen die je wel of niet kreeg te maken. Als je in koele bloedde zo,n sportveld, winkelcentrum of trein inloopt en alles daar af kunt knallen ben je van top tot teen verdorven!
Ja dat denk ik ook. Maar ik denk wel als je al bezig bent geweest met het gedachtengoed van IS dat je gewoon de weg niet meer vind naar de juiste instanties hiervoor. Ze voelen zich door de instanties net in de steek gelaten.
Ze geloven er echt in dat ze een goede daad doen op dat moment ze een concertzaal binnenwandelen. Ze geloven dat ze naar de hemel gaan door hunzelf op te blazen met tal 'ongelovigen' mee, en dat maakt het ook zo moeilijk. Er is geen onderhandelen meer aan.
Daarom denk ik net dat de oplossing op lange termijn streven naar een multiculturere samenleving is. Intensieve samenwerking met moskeeën die de islam preekt waarvoor het staat en hoe het hoort. Buurten waar de moskee radicaal is opdoeken maar wel een goed alternatief oprichten. Zodat jongeren zich zo weinig mogelijk ondergronds gaan bezig houden met het radicaliseren. Ook al valt dat nu al niet meer te vermijden...
De hulp naar de mensen die gevoelig zijn om te radicaliseren komt veeeel te laat.
Daaom is molenbeek ook zo'n broeihaard geworden. Moskee daar is radicaal, er is geen andere instantie meer in de buurt. Of toch geen waarop ze vertrouwen, of waar ze zich thuis voelden.