verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:39

LadyMadonna schreef:
Euh... Mijn neef emigreert in februari naar Amerika :x

Mag ik nog vragen waarom er over verkrachting wordt gesproken als het een aanranding betreft? Niet minder erg, maar wel heel wat anders....

Het begint met aanranding en eindigd in verkraxhting...vriendin heeft flink af zich afgeslagen...heb je er al beelden?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:43

Stille meelezer meld zich.

Er word hier door sommigen zo mooi gezegd dat "we" er het beste van moeten maken mbt de vluchtelingen.
Dat is prima, als de vluchtelingen dan ook hun best doen om zich aan te passen aan de nederlandse wetten en cultuur.
En ja, dan zal er veel sneller gestart moeten worden met de schifting wie wel en niet mag blijven, en wie dus wel en wie niet de inburgeringscursus enz moet doen.
Maar dat hoeft eigenlijk niet, want hier kan en mag alles(althans, dat word ze voor gehouden en tja, ergens vind ik o.a Nederland ook iets te gastvrij met het binnenhalen van vluchtelingen en de vrijheid mbt het behouden van je geloof/cultuur/en het bouwen van bijv. moskee-en).

Overigens heeft een goede kennis van mij een vriend in Tel Aviv zitten, en die vertelde dat er daar vrij weinig aan de hand is.
Tevens vind ik het vreemd dat men hierheen komt vanuit veilige landen als Turkije enz.
Plus waarom hierheen en niet naar buurlanden met eenzelfde geloof/cultuur?
Er worden mooie plaatjes getoond dat er veel meer vluchtelingen elders buiten Europa worden opgevangen, maar daar kan ik zo 1,2,3 geen goede bronnen van vinden.

Kruipt weer onder meeleessteen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:04

Tcm62 schreef:
LadyMadonna schreef:
Euh... Mijn neef emigreert in februari naar Amerika :x

Mag ik nog vragen waarom er over verkrachting wordt gesproken als het een aanranding betreft? Niet minder erg, maar wel heel wat anders....

Het begint met aanranding en eindigd in verkraxhting...vriendin heeft flink af zich afgeslagen...heb je er al beelden?

Hoeft niet, kan wel. Punt is dat het gewoon een heel groot verschil is en dat ik me graag beperk tot feiten. Verkrachting is, puur wettelijk gezien, erger dan aanranding.

Betreft die andere Arabische landen: daar worden ze simpelweg niet toegelaten.

Ben het wel eens met een schifting, maar hoe ga je dat doen?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:26

8nnemiek schreef:
Een tweede syrië is misschien wat overdreven (laten we dat hopen iig), maar waar ik 20 jaar geleden nog als klein meisje veilig in mijn eentje in het bos kon en mocht lopen voelde ik me tien jaar geleden al niet meer veilig om 's avonds alleen door de stad te lopen, en nu zijn er al buurten waar ik me zelfs met vriendlief niet veilig voel. Ik zie het echt aankomen dat we over 10 jaar nergens meer veilig kunnen lopen als vrouw zijnde.
Er zit hier in de buurt een azc, maar er staat regelmatig politie en ze staan vaak in de krant. Die mensen kunnen gewoonweg niet vredig samenleven. Hoe moeten ze dan ooit kunnen samenleven met ons nederlanders, want dat cultuurverschil is nog vele malen groter..?

dat is wel heel apart.

want toen ik een klein meisje was, 30 jaar geleden
konden wij al niet meer in ons plaatselijke grote park alleen spelen omdat er kinderlokkers actief waren.

Toen ik een wat groter meisje was 26 jaar geleden, werd ik aangenomen als oppas bij een adres, waar mijn vader subiet een stokje voor stak.. niet alleen stond deze man des huizes bekend als drugdealer, maar er was ook twijfel over zijn seksuele voorkeuren om het maar even vriendelijk te zeggen.

toen ik 24 jaar geleden nog een iets minder klein meisje was en met mijn brommer met een goede vriendin naar een voorstelling van het openlucht theater in het Amsterdamse bos wilde, kreeg ik bijna een pak rammel na een slaande ruzie met mijn vader.. Er waren die zomer al 5 meisjes verkracht in het Amsterdamse bos.

Toen ik 18 jaar geleden minus een kleine twee weken, als jonge vrouw studeerde in Leeuwarden, was ik gelukkig net aan half uurtje 'te laat uit de kroeg'. Er waren behoorlijk wat mensen op de been en er stond een ambulance.. Later bleek dat daar Meindert Tjoelker ingeschoven werd.

in 1999 werd de dader op de moord van Marianne Vaatstra ook maar meteen in het AZC gezocht, tot in Leeuwarden maakte men zich ineens ongerust over die buitenlanders.. irakezen en afghanen waren toentertijd het bokje als ik het mij goed voor de geest haal.

geen van bovenstaande incidenten was ook maar 1 woord buitenlands aan..

vroeger was alles niet per definitie veiliger, je hoorde er alleen minder van tenzij iets heel extreems gebeurde. Misbruik en verkrachting vond toen misschien zelfs nog wel veel meer plaats dan nu, simpelweg omdat het lastiger was om daders te vinden en men bij bekenden vaak niet durfde te spreken.. Tegenwoordig is het geen 'schande' meer om aangifte te doen.. tegenwoordig wordt er op gehamerd dat je op geen enkele wijze verantwoordelijk bent..

maar in het goede oude 'vroeger' hoorde je nog heel vaak fluisteren 'die meid die vraagt erom'.
tegenwoordig moet je dat niet in je hoofd halen om het te fluisteren of uberhaupt maar te denken gelukkig, godzijdank springt dan de helft van je eigen vrienden je op de nek.

nog altijd is het gros van de misbruikers en verkrachters een bekende of familielid van het slachtoffer.. zijn we ook allemaal maar bang voor onze directe omgeving.. want statisch gezien, loop je daar een grotere kans om het slachtoffer van geweld, misbruik of verkrachting te worden dan van een asielzoeker of vluchteling.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:27

different1 schreef:

Er word hier door sommigen zo mooi gezegd dat "we" er het beste van moeten maken mbt de vluchtelingen.
Dat is prima, als de vluchtelingen dan ook hun best doen om zich aan te passen aan de nederlandse wetten en cultuur.
En ja, dan zal er veel sneller gestart moeten worden met de schifting wie wel en niet mag blijven, en wie dus wel en wie niet de inburgeringscursus enz moet doen.
Maar dat hoeft eigenlijk niet, want hier kan en mag alles(althans, dat word ze voor gehouden en tja, ergens vind ik o.a Nederland ook iets te gastvrij met het binnenhalen van vluchtelingen en de vrijheid mbt het behouden van je geloof/cultuur/en het bouwen van bijv. moskee-en).

Overigens heeft een goede kennis van mij een vriend in Tel Aviv zitten, en die vertelde dat er daar vrij weinig aan de hand is.
Tevens vind ik het vreemd dat men hierheen komt vanuit veilige landen als Turkije enz.
Er worden mooie plaatjes getoond dat er veel meer vluchtelingen elders buiten Europa worden opgevangen, maar daar kan ik zo 1,2,3 geen goede bronnen van vinden.

Waarom onder een meeleessteen kruipen?.
Je kan toch gewoon je mening geven? in dit land mag dat gelukkig (nog) wel.

Ik zie om mij heen weinig van goed integregren hoor, op een uitzondering daar natuurlijk.

En in de opvang gaat het nu al niet goed.
Ze willen nu moslims en christenen apart gaan opvangen.

Ook de grootste onzin die er is natuurlijk, want daarmee is er geen probleem opgelost.
Want hoe moet dat dan als ze echt naast elkaar moeten gaan wonen in Duitsland/Nederland.....

Grote relschoppers direct retour!!!!!!!!!!!!!!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:29

Ik herken het wel hoor.
Natuurlijk waren er 'vroeger' ook incidenten.
Maar lang niet zoveel als het er nu zijn.
Hier in Dordrecht zijn ook wijken waar ik mij savonds niet waag.
Hele groepen hangen er dan buiten.
En als ik buiten ben, heb ik onze hond bij mij

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:32

mick75 schreef:
Newsflash: onze cultuur verandert constant. 20 kaar geleden waren dingen echt heel anders, dachten we anders en hedroegen we ons anders dan nu. Cultuur is geen statisch iets, maar juist zeer dynamisch en constant aan verandering onderhevig.

Er zijn bepaalde mensen hier die wel pro-vluchtelingen beleid lijken
Dat vind ik pas eng!!!!!!!!

Ik vind niet dat wij er aan mee hoeven te werken dat het hier een grote moslim cultuur wordt.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:33

En het is ook absurd om steeds te roepen dat 'we er maar iets van moeten maken'.

Dat zal lekker botsen dan, Westerse cultuur, gedragingen, taal en geloof in combi met de duizenden ( in Duitsland tot een miljoen....) die hun entree doen of hebben gedaan.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:39

Er zijn hele wijken in Amsterdam waar je niet moet zijn en wat ben ik blij dat ik daar weg ben, woonde in zo een wijk....dat waren geen incidenten, maar schering en inslag...en dat was aleen buitenlands...waarom mogen we dat toch niet zeggen? Wat is dat toch? Zelfs de overheid weet dat integratie mislukt is en probeert op allerlei manieren dat recht te trekken met slappe projecten en hulptroepen uit eigen kern...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:42

ravellie schreef:
different1 schreef:

Waarom onder een meeleessteen kruipen?.
Je kan toch gewoon je mening geven? in dit land mag dat gelukkig (nog) wel.

Ik zie om mij heen weinig van goed integregren hoor, op een uitzondering daar natuurlijk.

En in de opvang gaat het nu al niet goed.
Ze willen nu moslims en christenen apart gaan opvangen.

Ook de grootste onzin die er is natuurlijk, want daarmee is er geen probleem opgelost.
Want hoe moet dat dan als ze echt naast elkaar moeten gaan wonen in Duitsland/Nederland.....

Grote relschoppers direct retour!!!!!!!!!!!!!!

Inderdaad, ze zijn het land ontvlucht vanwege een religieuze oorlog en dan zou het hier weer aangewakkerd gaan worden. Getuigt in mijn ogen niet van wederzijds respect en dus moet de onruststoker wieberen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:05

ravellie schreef:

Niet alleen pro vluchtelingen beleid lijken. Pro vluchtelingen beleid ZIJN. Interessant dat je dat eng vindt. Overigens: BOEH! :Y)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:12

De kindbruitjes, , de oude en jonge weduwvrouwen, de minderjarige wezen...allemaal warm onthaal..ik maak meteen bedje klaar.

Jonge mannen met luxe kleren, Iphone 6 tussen 18 en 25 jaar..de toekomst van het land...ga je land verdedigen en opbouwen..hebben onze opa's nl ook gedaan en die zitten nu in hun poep te wachten op een verpleger die niet komt, want die is ontslagen door bezuinigingen...

Migranten met een goede opleiding en minimaal bedrag als spaarrekening met kans op baan mag met gezin komen, net zo als de immigratieregels bij de echt gewilde landen die ook voor ons gelden.

Dan hebben we nog 10% echte oorlogsvluchteling die het mes in de nek heeft gehad, die krijgen een plek in een AZC met professionele begeleiding voor trauma's en begeleiding de cultuurshock te verwerken en te begrijpen..daar wil ik ook graag wel een boterham minder voor eten, desnoods handje uit de mouw als buddy..

De rest weren....lekker makkelijk, we zijn sinterklaas niet..

80% is nl gewoon uit op lekker makkelijk, handje op...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:19

Tcm62 schreef:
De kindbruitjes, , de oude en jonge weduwvrouwen, de minderjarige wezen...allemaal warm onthaal..ik maak meteen bedje klaar.

Jonge mannen met luxe kleren, Iphone 6 tussen 18 en 25 jaar..de toekomst van het land...ga je land verdedigen en opbouwen..hebben onze opa's nl ook gedaan en die zitten nu in hun poep te wachten op een verpleger die niet komt, want die is ontslagen door bezuinigingen...

Tja, dat perspectief zou mij ook tot grootse verzetsdaden motiveren.

Tcm62 schreef:
Migranten met een goede opleiding en minimaal bedrag als spaarrekening met kans op baan mag met gezin komen, net zo als de immigratieregels bij de echt gewilde landen die ook voor ons gelden.

Dan hebben we nog 10% echte oorlogsvluchteling die het mes in de nek heeft gehad, die krijgen een plek in een AZC met professionele begeleiding voor trauma's en begeleiding de cultuurshock te verwerken en te begrijpen..daar wil ik ook graag wel een boterham minder voor eten, desnoods handje uit de mouw als buddy..

De rest weren....lekker makkelijk, we zijn sinterklaas niet..

80% is nl gewoon uit op lekker makkelijk, handje op...

10% echte vluchtelingen, 80% handje op....jij hebt klaarblijkelijk toegang tot informatiebronnen die weinigen van ons hebben.....of je hebt een grote duim. Overigens: je komt nog 10% tekort. Hang daar ook nog even een labeltje aan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:55

Mist schreef:
In de Belgische krant staat een stuk over vluchtelingen in Duitsland; http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... aria.dhtml

pardon ? waarom zijn deze mensen er nog ? ze zijn 5 minuten in Europa en willen de sharia invoeren? Wat zijn de kansen dat deze mensen integreren in onze samenleving ?

Boeiend artikel.
Tot regel 3. Toen kwam ik dit tegen en wist ik genoeg: De gerenommeerde krant Welt am Sonntag publiceerde een reeks schrijnende getuigenissen.

Sorry, maar _O- _O- _O-

Die Welt = populistische riooljournalistiek.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:17

Spoiler:
yy
Nou cowboy, al onderhand weer een week of 3 schat ik, in een officieel interview op tv sprak een woordvoerde van een vluchtelingen organisatie en die kwam zelf met de 10%.

Het onderwerp interesseerd mij dus voor zo een moment ga ik even zitten en luisteren..

Ze hebben het ook over migranten, mensen die komen voor de betere economie..dat zijn de zelfde mensen die Niet in Hongarije of Croatie en Griekenland e.d willen blijven, want tja daar is het welliswaar stukken beter dan in hun eigen land, maar niet zo goed als in Duitsland en Nederland...snappie?

Hongarije geeft zelf aan dat ze niet willen blijven, wel papieren geven om door te reizen, maar voorts niets tegen wil en dank houden, ze hebben nl zelf gezegd dat ze toch op eigen initiatief doorreizen, vanwege het schengenverdrag..snappie?kkk

Och je wil nog een 10%, nou zullen we dat maar bij de eerste aliena zetten, dat is schreinend..deze vrouwen zijn onderweg weduwe geworden, want zelfstandig reizen is er in die cultuur nl niet bij...

Van deze groep hoor je niets en zie je niets...dat is pas schandalig..ipv beelden van grote groepen jonge mannen die triomfantelijk voor de camera staan te juichen en als ze eenmaal geregistreed staan, opvang krijgen, gaan ze nog mopperen ook..

O ja, mijn wifi is waardeloos :D dus ik heb hetzelfd probleem, haha...he wat naar nou..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:25

Tcm62 schreef:
Spoiler:
yy
Nou cowboy, al onderhand weer een week of 3 schat ik, in een officieel interview op tv sprak een woordvoerde van een vluchtelingen organisatie en die kwam zelf met de 10%.

En die persoon zei ook dat de anderen kwamen om hun handje op te houden?

Tcm62 schreef:
Het onderwerp interesseerd mij dus voor zo een moment ga ik even zitten en luisteren..

Ze hebben het ook over migranten, mensen die komen voor de betere economie..dat zijn de zelfde mensen die Niet in Hongarije of Croatie en Griekenland e.d willen blijven, want tja daar is het welliswaar stukken beter dan in hun eigen land, maar niet zo goed als in Duitsland en Nederland...snappie?

Volledig. Zou ik ook doen. Gemiddeld inkomen in Croatie is Euro 400 per maand, in Griekenland Euro 300. Kosten van levensonderhoud zijn welliswaar lager dan bij ons, maar toch. Dan bleef ik ook even doorlopen.

Hongarije moet deze mensen niet, Tsjechie ook niet, beiden zijn daar op het hoogste politieke niveau heel duidelijk over. Dat geeft de volksmassa in die landen een signaal dat ze deze mensen op alle mogelijke manieren het leven moeilijk mogen maken. Dus daar bleef ik ook niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:38

Cowboy55 gisteravond Nieuwsuur niet gezien? de vluchtelingen [het grootste deel] zei zelf dat ze kwamen om een beter en luxer leven te willen.Dat ze daarom massaal naar Europa komen! én dat ze hún geloof willen in Europa en de Sharia.
Dit kwam uit de mond van een zogenaamde vluchteling,en meerdere zeiden dit.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:40

Of je het wel of niet zou doen....is niet de issue..
De issue is deze mensen vluchten toch? Dan biedt je ze veiligheid en opvang, dan is keuze er niet...maar als je niet hoeft te vluchten voor echt oorlogsgeweld dan ga je op reis en zoek je je beste buit.

En om dan deze mensen het plaatje oorlogsvluchteling op te plakken, is totaal misplaatst...en dat is de issue..
Maar die kern is door deze chaos kwijt geraakt.

Nu doet men onder het dekmanteltje oorlogsvluchteling mensen aanspreken op hun empathie...maar ondertussen worden we een grote groep mee eters in onze maag gesplitst, die never nooit economisch van betekenis kunnen zijn en hun eigen leventje kunnen verdienen..

Onze eigen jeugd met opleiding komt al bijna niet aan de bak en krijgt al minimaal 10 jaar lang geen huis toegewezen, laat staan de oudere werkloze opgeleide en ervaren zbridskracht...moeten we dan blij aan de poort staan te wachten als er een grope van 700 jonge kerels binnenkomen? Wat gaan die hier doen dan? Welke oportunities nemen zij mee om zelfstandig carriere te maken..hebben zij de oplossing voor onze werkloosheid? Zorgen zij voor zoveel inkomen dat de staat nieuwe woonwijken voor onze jonge en oudere en gescheiden en werkloze geworden eigenhuizen bezitters die huis kwijt zijn, kunnen gaan bouwen en meteen toegewezen krijgen?

Want wat denk je, er zullen al gauw wijken van minimaal 20.000 huizen gebouwd moeten gaan worden om al deze mensen te huisvesten..die zitten niet thuis met de krant en een puntensystem en een inkomensgrens waar ze aan moeten voldoen...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:43

gohya schreef:
Cowboy55 gisteravond Nieuwsuur niet gezien? de vluchtelingen [het grootste deel] zei zelf dat ze kwamen om een beter en luxer leven te willen.Dat ze daarom massaal naar Europa komen! én dat ze hún geloof willen in Europa en de Sharia.

Nee, en mensen willen dit juist niet horen..

Vraag je eens af waarom er steeds oorlog is in die landen..dat is alles geloof en onderdrukking...niks geen democratie...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:53

gohya schreef:

Ik heb net even dwars door de Nieuwsuur uitzending heen geklikt.

De enige 'vluchtelingen' die ik een aantal keer heb horen roepen dat ze de Sharia willen invoeren waren de Taliban die gisteren in Afghanistan de stad Kunduz (sp) veroverd hebben. Die hadden het over de Sharia in Afghanistan. Maar die zul je vast niet bedoelen.

Verder heb ik alleen maar veel politici gezien, gestrande Centraal-Afrikanen in Niger en Nederlandse volleybalsters.

Dus ik ben bang dat ik vanavond de hele uitzending van 53:55 minuten moet terug kijken.

gohya

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:57

Er is ook een stuk over Eritrea,daar vluchten ze ook.Maar dat begrijp ik ook best,dat Regime daar is net als in Noord-Korea,zo barbaars!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:07

Cowboy55 schreef:
ravellie schreef:

Niet alleen pro vluchtelingen beleid lijken. Pro vluchtelingen beleid ZIJN. Interessant dat je dat eng vindt. Overigens: BOEH! :Y)

Ik heb jouw bijdrage aan dit topic eigenlijk tot nu toe niet zo begrepen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:48

ravellie schreef:
Ik heb jouw bijdrage aan dit topic eigenlijk tot nu toe niet zo begrepen.

Dat kan altijd nog komen, toch?

Maar ik zal je op weg helpen: ik zie hier hele volkstammen die gewoon BANG zijn voor wat er gaande is in de wereld en wat er (letterlijk) op ons af komt. Xenofobie in zijn zuiverste vorm en precies datgene wat een terreurorganisatie als IS probeert te bereiken. We moeten allemaal vooral heel erg BANG zijn.

Persoonlijk doe ik niet aan bang. Wat ik vooral zie zijn goedwillende vluchtende mensen die een beter bestaan willen opbouwen. The pursuit of happiness op zijn Engels. In de VS een morele plicht van zo'n beetje elke inwoner en in Europa zeer wenselijk. The pursuit of happiness zit in onze genen......behalve als de pursuit of happiness door anderen die anderen hier naar toe brengt.

Dan schieten we in een stuip en gaan we de meest verschrikkelijke scenarios aan elkaar vertellen. Dan worden feiten en fictie door elkaar geroerd, worden er urban legends bij gehaald (1476% meer verkrachtingen in Zweden, allemaal door allochtonen!!!!!!) en/of worden de meest onbetrouwbare bronnen erbij gesleept (overigens door zowel 'voor' als 'tegen') en/of gaan mensen gewoon dingen lopen verzinnen. Waarom? Om vooral maar bang te blijven.

Maar ja, ik doe niet aan bang. Dus laat die mensen maar komen en dan zien we het wel. Haal de vluchtelingen eruit, weiger de rest. Zoals we al 30-40 jaar doen (steeds strenger overigens). We hebben in het verleden veel grotere groepen vluchtelingen opgevangen (Tamils, Vietnamezen, mensen uit het voormalig Joegoslavie) zonder bijzondere problemen. En ik verdom het om nu bang te worden voor deze groep omdat geloofsfanatici en media van laag allooi vinden dat ik bang moet zijn.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:56

In je laatste alinea komt eindelijk heldere taal.
Ik vraag mij alleen serieus af of dat nu echt zo makkelijk gaat in Nederland.
Wat ik zie en hoor is dat die procedures jaren duren, waardoor mensen niet meer weg willen en niet meer weg gaan....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:00

ravellie schreef:
In je laatste alinea komt eindelijk heldere taal.

Mooi! +:)+ Maar doe mij nou een lol en lees ook nog eens dat stukje over informatievoorziening. Er wordt (van beide kanten) zoveel onzin verkocht. Zoek in elk geval eens de bron van het nieuws op en stel jezelf de vraag: zijn deze mensen betrouwbaar?

Als ik zo'n verhaal lees van een paar weken geleden in dit topic over verkrachtingen in Zweden en ik ga dat verhaal googlen en ik ontdekt dat hetzelfde verhaal ook al (letterlijk) in 2006 circuleerde, dan denk ik: stierepoep-verhaal, verder met mijn leven. Check je bronnen, er wordt bij het leven tegen je gelogen van alle kanten!

ravellie schreef:
Ik vraag mij alleen serieus af of dat nu echt zo makkelijk gaat in Nederland.
Wat ik zie en hoor is dat die procedures jaren duren, waardoor mensen niet meer weg willen en niet meer weg gaan....

Dat is ook zo. Maar het gaat wel aantoonbaar steeds sneller en beter. Nog niet zo snel als we zouden willen (ja, want ik vind ook: geen kans op verblijfsstatus = moven), maar een stuk sneller dan dat het ooit ging.