agerrits schreef:Samson pvda 2012 : ''marokannen monopolie op geweld.''
Hans Spekman 2008 pvda : "" We moeten Marokkanen vernederen.''
Ik heb deze uitspraken ge.googl.d:
de eerste hit levert mij dit citaat op:"Samsom: het klopt dat het vooral Marokkanen zijn" (interview met de straatcoach in de nrc)
de 2e hit "PvdA-Kamerlid Hans Spekman, woordvoerder armoedebeleid en asielzaken, pleit voor een keiharde aanpak van Marokkaanse probleemjongeren. ‘De Marokkanen die niet willen deugen moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen.’ Dat zegt Spekman deze week in een interview in Vrij Nederland."
Ik consteer, dat de citaten onvolledig zijn. (En ene halve waarheid is al gauw een hele leugen, leerde ik van mijn oma.)
agerrits schreef:Kan me niet heugen dat hier aangiftes op volgden.
Ik kan me dat ook niet heugen.
Maar gezien de teksten die google mij levert (itt. de teksten zoals A. Gerrits ze aangeleverd heeft gekregen, of wat dan ook) is dat ook helemaal niet nodig.
Is er ook geen sprake van selectieve verontwaardiging.
agerrits schreef:Janneke2 : Meer of minder Marokkanen? Meer of minder van het aantal? '' dan gaan we dat regelen'', wat wil je regelen? hij zegt niet we zetten ze uit? Hij zegt ook niet inhoudelijk wat hij gaat regelen etc. hij zegt niet dat hij alle Marokkanen het land uit wil hebben.
Okee - ik heb
de hele alinea heel gelaten.
En okee - het woord 'uitzetten' is van mijn hand. Mijn interpretatie van zijn eerdere uitspraken, dat het leuk zou zijn, als er minder marokkanen waren en zijn eerder pogingen, om nederlanders met een marokkaanse achtergrond en een strafblad, het land uit te zetten (= verbaning, en middeleeuwse straf).
Maar: hij zei helaas wel degelijk "Marokkanen". Dat hij schielijk daarna, in een achterkamertje zijn uitspraken gaat vergoelijken, verandert daar niets en niemandal aan.
agerrits schreef:Hij zegt veel minder dan we uitvergroten.
Ja, zo doen volksmenners dat...
Hij heeft het woensdag idd net niet letterlijk over uitzetten gehad, maar "willen jullie minder marokkanen" gaat wel die kant op.
Hij heeft eerder gesproken over uitzetting.
(4 jul. 2009 - google geeft een hit uit de volkskrant."http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/338439/2009/07/04/" Citaat uit dit artikel: ‘Als Wilders zegt dat hij Marokkaanse jongeren met een strafblad wil uitzetten, moeten zijn kiezers wel beseffen dat dat helemaal niet kan. Die jongens zijn bijna altijd Nederlander.’ )
agerrits schreef:De media meet uit dat hij geen woord van zijn uitspraken terug neemt. Maar hij neemt niet terug wat hij niet gezegd heeft, zo verklaart hij.
Als vergadertijger kan ik alleen maar zeggen, dat hij het slim speelt, want hetis tegelijjkertijd wel en niet waar.
Hij heeft veel eerder al gezegd, dat "het tuig" uitgezet moet worden, en dus klinkt die betekenis, klinkt zijn mening, die wijd en zijd bekend is, mee als hij "laat scanderen" 'minder'.
agerrits schreef:Hij gaat in veel meer woorden er op in. Hij benadrukt ook wat hij niet wil, maar wel minder, hoeveel en voor wie, word niet benoemd.
Nu ja - eigenlijk gaat hij er dus helemaal niet op in.
agerrits schreef:Er zijn Marokkanen die hier wonen en kinderen maanden Marokko, hun Nederlandse uitkering trekken.
Deze zin snap ik niet helemaal, maar je mag je AOW gewoon ontvangen in het land van jouw keuze: vele nederlanders kiezen vaak voor Spanje.
agerrits schreef:Problemen moeten wel benoemd worden zodat maatregelen en ons systeem zich hier op een wel redelijke manier kan worden aangepast.
Ja, dat ben ik roerend met je eens - alleen is dat nou krek, wat Wilders niet doet.
(Problemen benoemen al niet eens - en oplossingen sabotert hij het liefste: hij heeft zijn zondebok nodig.)
agerrits schreef:Vind overigens jou eeuwige vergelijking met geschiedenis, wel interessant, maar het draagt niet echt bij aan de tegenwoordige tijd. Een discussie moet je vooral meer in de tegenwoordige tijd voeren, niet in verledentijd.
Thanks

Die snap ik ook niet helemaal.
Ik sta opo het standpunt, dat "kennis van geschiedenis inzicht geeft".
Uiteraard moet je de problemen van mij benoemen, zoals het nu is. (Maar kennis hebben 'van hoe voksmenners doen' helpt, als je naar Wilders kijkt. Ikwed, dat hij dat zelf ook uitgebreid gedaan heeft.)