En die kans lijkt me gezien zn prognose toch wel aanwezig.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Wat is inschattingsfout....Oostenrijk verteld dat er die ochtend met dynamiet is geschoten op dat gebied en dat er niets naar beneden kwam, dat er sporen waren van skieërs die hen voor waren gegaan en dat ze daardoor aannamen dat het veilig was.
Off piste skieën is door ervaren skieërs niet zo apart....
kimmie261 schreef:eowyn04 schreef:authentic: 2 uur gereanimeerd!! Waar staat dat verhaal?
Dat geloof ik niet. Ik werk in de gezondheidszorg en ik heb nog nooit gehoord dat ze 2 uur lang gereanimeerd hebben.
50 minuten is al lang, meestal gaan ze max 40 a 45 door met reanimeren.
.
van mij is dat verhaal,tijdens een operatie kreeg een patient een hartstilstand en is daarna 2 uur gereanimeerd,daar waar de anesthesisten wilde stoppen na een uur, bleef 1 anesthesie assistent het niet opgeven,reden: patient bleef goed op kleur,en organen bleven het doen ( patient urineerde tijdens de reanimatie),patient kreeg na 2 uur hartslag terug,en had natuurlijk uiteindelijk een groot voorwand infarct met daaraan gebonden consequenties voor de rest van zijn leven,maar was heel blij dat hij nog in leven was.
Authentic schreef:Maar die 20/25 minuten in de sneeuw kan je niet zomaar als zuurstofloos zien. Er is in dit topic uitgelegd dat je vaak een soort luchtbel hebt dus dat je niet per definitie de hele periode zonder zuurstof zit.
Danseresje schreef:Even reactie op tekst die ik paar pagina's terug las:
Voordeel wat deze patiënt heeft gehad, is dat hij op ok lag en dus ook geïntubeerd was. Daarmee kreeg hij dus al die tijd wel zuurstof en heb je met het reanimeren de bloedcirculatie kunstmatig in stand gehouden en daarmee dus de zuurstofvoorziening van de vitale organen en de hersenen.
In geval van friso was er bepaalde tijd geen zuurstofvoorziening, waarvan we niet precies weten hoe lang dat geweest is. In mijn ogen zijn deze twee reanimaties, ondanks dat die op ok 2 uur heeft geduurd, totaal niet vergelijkbaar!
Dan alle vergelijkingen met andere coma patiënten. Ik denk dat je ook moet kijken naar de reden van coma. Niet iedereen die in coma raakt heeft een adem en circulatiestilstand gehad wat de reden was voor de coma.
De kans en mogelijkheden op herstel en evt bijkomen hangen dus ook af van de initiële oorzaak.