Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Oh en in melk hoort NUL gemeten te worden.
Alles meer is teveel.
Loretta schreef:Is er nog wel informatie over achtergrondstraling in de wereld voor de tijd dat de mens zich bezig hield met atoombommen en kernenergie?
Huertecilla schreef:De geologische straling door gas is een goede indicatie dat lage achtergrond over tijd een fors verhoogd % dood door kanker geeft.
Huertecilla schreef:Doden op termijn vind ´men´ blijkbaar niet verontrustend genoeg, maar de aantallen zíjn dat beslist wel.
In perspectief geplaatst gaan er tgv de Fukushima-ramp meer mensen omkomen dan een bij handvol aanslagen op de Twin Towers in de VS.
Mist schreef:onzin, de mensen die in de evacuatiezone van Chernobyl woonden, worden tot op de dag van vandaag medisch gevolgd...en btw deze mensen werden pas na 2 dagen na de explosies geevacueerd + kregen nooit jodium tabletten.
Yessy schreef:Waarom niet? Je krijgt waarschijnlijk zelfs zo'n apparaat om je nek die de straling bijhoudt. Ik kan me zelfs voorstellen dat een beetje röntgenfoto of scan je meer straling oplevert dan een rondleiding daar.
Veulen84 schreef:Er wonen ook gewoon mensen in het gebied die stiekem zijn terug gegaan. En de werknemers die de kerncentrale moeten ontmantelen. Ze blijven er 2 weken en gaan dan weer 2 weken weg...
Bandida schreef:Veulen84 schreef:Er wonen ook gewoon mensen in het gebied die stiekem zijn terug gegaan. En de werknemers die de kerncentrale moeten ontmantelen. Ze blijven er 2 weken en gaan dan weer 2 weken weg...
Ja idd.. maar een bewijs van veiligheid kan ik daar toch niet in vinden
Weet niet hoor.. wil je nog kinderen gaan krijgen en zo? Ik zou er toch eerder te voorzichtig mee zijn als het omgekeerde.
Wat meten ze dan daar? Je 'over all' straling in zo'n jaren '70-80 radiatiebak waar je volledig in moet? Krijg je daar te eten of te drinken? Weet je dan zeker dat het uit een veilig gebied komt?