Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RhealLover schreef:Wacht af hoe het verder verloopt, maar dit gaat een staartje krijgen gezien ze bleven beweren dat er geen gevaar was maar die was er dus wel degelijk. Maar vooral de gemeente gaat onder vuur komen te staan voor hun handelen richting inwoners, wat zeg ik ze hebben geen flikker gedaan
RhealLover schreef:En daar gaat het fout als men mensen moeten gaan oproepen van huis eerst voor ze kunnen uitrukken, ik vindt dat zeer kwalijk, m'n broer op zijn kazerne werken ze in ploegen en blijven op de kazerne zodat ze direct kunnenuitrukken.
Voor een industrie terrein als dit waarvan bekend is dat er veel chemische brandbare stoffen opgeslagen liggen is het een slechte zaak dat men niet voorberreid is op mogelijke ongevallen.
Ik maak geen valse beschuldigingen maar leg feiten naast elkaar neer, ik zeg niet dat de brandweer slecht gehandeld heeft maar dat er overal steken zijn gevallen en wie daar mee te maken heeft dat boeit niet hier had men voorbereid o koeten zijn en dat was niet het geval.
Breghje schreef:RhealLover schreef:Wacht af hoe het verder verloopt, maar dit gaat een staartje krijgen gezien ze bleven beweren dat er geen gevaar was maar die was er dus wel degelijk. Maar vooral de gemeente gaat onder vuur komen te staan voor hun handelen richting inwoners, wat zeg ik ze hebben geen flikker gedaan
Dát vermoeden heb ik ook. Plus dat ze nog eens goed tegen het licht zullen moeten gaan houden denk ik hoe te handelen met zo'n zwaar industrie terrein met zoveel fabrieken van de hoogste categorie ivm een eventuele volgende ramp.
Jans schreef:Bij ons hebben we ook vrijwillige brandweer en savonds is er daar wel altijd een vaste "groep" die de wacht houdt
Amanda schreef:Jans schreef:Bij ons hebben we ook vrijwillige brandweer en savonds is er daar wel altijd een vaste "groep" die de wacht houdt
In de kazerne? Elke avond?
Waar is dat dan?
Hier in de regio gebeurt dat niet.
Iedereen moet wel binnen een straal van ik geloof 5km wonen, maar ze zitten niet elke avond in de kazerne.
Zoveel oproepen zijn er gewoon niet.
gabjj8 schreef:Ze zitten meestal ook niet in de kazerne te wachten.
Als de pieper/alarm afgaat wacht de commandant tot er genoeg mensen zijn, die zo snel mogelijk aankomen en dan vertrekken ze.
Degene die te laat zijn rijden er later meestal gewoon achteraan of duiken weer hun bed in.
Amanda schreef:Paarden binnen houden. Is wat mijn pa adviseerde tenminste.
Ze gaan toch lopen snuffelen over de grond e.d.
Grazen mag zoiezo niet.
Amanda schreef:Gemeente ben ik met je eens en het bedrijf idem dito.
Maar je had het ook over ter plaatse zijn en dat vind ik niet terecht.