Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:41

HC, als mijn man dat zou doen, dan zou ik hem heel dankbaar zijn dat hij zorgt dat alles aan kant is en dat mijn eten klaar staat als ik uit mijn werk kom. Meer lijkt me niet nodig, als het om LIEFDE draait.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:42

Huertecilla schreef:
Bloodymary schreef:
Ehhh... dat wordt gevraagd hier. Iemand heeft een stelling geponeerd en vraagt hier ieders mening over. Ik geef deze en meng me in de discussie van dit forum.

:D
Het spiegelbeeld :)*
Is de schuld van degene die de spiegel ophoudt.
Recht op vrije meningsuiting zo lang dat maar de goede mening is. Ander heb je geen respect en ben je denegrerend _O-

Met elke 4 jaar een jong werpen voor uitkering en alimentatie van de spermadonor die niet genoeg baas daarover was kom ´je´ en heel eind.

Kom op dames, vul eens die gelijkwaardigheid waar ík om vroeg in. Nog slechts één geliijkwaardige invulling gelezen. Dat was sexobject (m/v). Niet míjn idee, maar als partijen het er over eens zijn uiteraard prima.

Verder geen????
Let wel, niet over drie kinderen thuis en een kostwinner (m/v) 4 maanden op zee, maar de situatie van de onderwerpopener: iemand (m/v) thuis, geen kinderen, niet willen werken.

Als het zo moeilijk is vanwege de persoonlijke projecties, vul het dan eens in met : man, geen kinderen, wil thuis zitten, niet werken.
Wat zou die man in moeten brengen voor zijn hard werkende vrouw om een gelijkwaardige rol in de relatie te hebben.

Net als een niet werkende vrouw, boodschappen doen, een culinair talent zijn, een huis wat blinkt als een spiegel en een engel in bed.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:43

Quellian schreef:
HC, het is jouw persoonlijke opvatting dat gelijkwaardigheid in een relatie móet.

Persoonlijke opvatting? Zonder gelijkwaardigheid is er geen evenwicht. Zonder evenwicht valt het om. Dat is elementair my dear Watson.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:44

HC hoe die balans ligt is voor elk koppel verschillend. Jouw balans hoeft niet de balans van een ander stel te zijn. Jij vindt bijv. sexuele diensten gelijkwaardig aan geld binnenbrengen, ik vind huishouden gelijkwaardig aan geld binnenbrengen. Is toch prima? We moeten alleen niet samen een relatie beginnen, maar dat waren we toch niet van plan :P

En dat iets leuk is of voldoening geeft of je gelukkig maakt, wil niet zeggen dat er geen negatieve kanten aan zitten. Ik zie niet in waarom je die niet zou mogen bespreken.
Ik heb een zwangerschap achter de rug vol medische zorgen zodat ik in mijn nieuwe baan na 3 maanden al de ziektewet in kon en om de haverklap in het ziekenhuis zat, heb een maand plat gelegen in twee ziekenhuizen omdat mijn vliezen veel te vroeg braken, beviel daarna van een prematuur kindje wat nog 3,5 week op de afdeling moest liggen en heb haar de eerste dag niet eens meer mogen aanraken, heb door dit gebeuren geen kraamtijd gehad om bij te komen, rende ook nog van het ene ziekenhuis naar het andere voor de kinderarts, de cardioloog en noem maar op, en zat na die 3,5 week ineens thuis met een kindje waar ik de handleiding niet zelf van had kunnen ontdekken met een zich ontwikkelende postnatale depressie erbovenop. Ik ben nog steeds blij dat ik haar heb gekregen, dat ze uiteindelijk leeft en relatief gezond is, maar de omstandigheden waarin/het verloop had toch echt wel anders gemogen. Dat was gewoon k*t.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:45

SaskiaStar schreef:
Net als een niet werkende vrouw, boodschappen doen, een culinair talent zijn, een huis wat blinkt als een spiegel en een engel in bed.

Prima hoor. Als beiden dat gelijkwaardig vinden is het duurzaam *\o/*

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:47

Ik ben momenteel bij huis. Ben ook 9 mnd zwanger, kan elk moment gebeuren.
Ik zou blij zijn als ik straks weer aan het werk kan.

Ben niet super hoog opgeleid, gewoon MBO4.
Heb wel mijn eigen studie, grotendeels, zelf moeten betalen. Heb er altijd bij gewerkt in de horeca.

Mijn vriend heeft wel 2 jaar HBO gedaan, maar was niet wat hij er verwachtte. Heeft nu wel een goede baan.
Beide hebben we nog een studieschuld. Dit lossen wij maandelijks af (€200,-). PLus nog even een mega hypotheek (nieuwbouwhuis), en ons goud vreet brok en hooi *D .

We houden in de maand niet veel over. Mijn moeder staat dag en nacht voor ons klaar. Scheeld weer creche. Ook mijn schoonmoeder past een dag in de week op. Zij hebben een horecabedrijf, dus ook altijd druk.

Je kiest samen voor kinderen. Ik vind een huismoeder geen egoist. Ik wou dat ik het kon. Je staat altijd klaar voor je kids. Alleen ik ben bang dat ik zou afstompen. Onze kids hebben wel een hele goede band met hun opa en oma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:49

Huertecilla schreef:
Terug naar het onderwerp.

Wat moet de mán uit de onderwerpopener doen voor gelijkwaardige inbreng?

1. Hij wil thuis zitten, geen kindern en niet werken, wel paardrijden. Wat biedt hij zijn hard werken kostwinnende vrouw?

2. Hard werkende vrouw krijgt zwangerschapsverlof etc, baart twee keer een gezond kind en gaat verder met haar carriére. Man blijft thuis, houdt het appartement bij, rijdt paard, volgt cursussen om brood te bakken, om de bloemen netjes in de vaas te zetten en vrouw werkt hard voor de kost.
Wat biedt hij zijn hard werkende kostwinnende vrouw? Klagen over de snotneus van Henk-Jan? of over dat ze tig keer per week heen en weer moeten naar sport/muziek?! Of over dat de wasmachine 2 keer per dag aangezet moet worden?

als het in overleg is gegaan dat mijn partner thuis is (met of zonder kind) en ik persoonlijk geen problemen heb om de kostwinnaar te zijn...

Voor mij zou gelijkwaardige inbreng zijn dat hij zorgt dat:
het huis schoon en aan kant is
boodschappen gedaan worden
mijn (eventuele) kind goed verzorgd wordt
er een lekkere maaltijd 's avonds voor mij klaar staat
hij de (financiële) administratie bijhoudt

en hij mag van mij best soms even mopperen over dingen hoor, net zoals ik soms wel even over iets op mijn werk wil mopperen.
en ik zou er ook geen problemen mee hebben 's avonds nog even thuis ergens mee te helpen (afruimen tafel) of voor hem een drankje te pakken of een boodschapje te doen in het weekend. of die kwali-tijd met het eventuele kind (badje, verhaaltje voorlezen).

per persoon ligt het er natuurlijk aan wat je een gelijkwaardige inbreng vindt. :)

seks wil ik helemaal niet als inbreng zien.
seks is voor mij de liefde bedrijven met degene van wie ik hou, dat geef en neem ik gráág. :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:50

Urielle schreef:
En dat iets leuk is of voldoening geeft of je gelukkig maakt, wil niet zeggen dat er geen negatieve kanten aan zitten. Ik zie niet in waarom je die niet zou mogen bespreken.

Ergens over praten is niet hetzelfde als klagen :)*
Ik heb 8 bijna-dood ervaringen en ben daarvan 3 keer gereanimeerd. Heb een grote liefde verloren aan een ongeval.
Etcetera.

Poep gebeurt. Het leven is zelforganiseren op de rand van een veranderende chaos.
Geniet ervan. Als dat niet zo is, moet je wat veranderen.

Ik zit volop in de fysieke kreukels, heb nú koorts door een chronische ziekte, en heb een móóí leven.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:50

Urielle schreef:
HC hoe die balans ligt is voor elk koppel verschillend. Jouw balans hoeft niet de balans van een ander stel te zijn. Jij vindt bijv. sexuele diensten gelijkwaardig aan geld binnenbrengen, ik vind huishouden gelijkwaardig aan geld binnenbrengen. Is toch prima?

_/-\o_

En net als wat je gister zei Urielle en wat van HC niet mag: ik heb 2 paarden, zou ze voor geen goud in de wereld willen missen, maar tóch baal ik als ik in de vrieskou sta uit te mesten.

Anoniem

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:53

Je kan niet altijd op het toppunt van geluk en waardering zitten.
Maar natuurlijk is je leven een stuk mooier/fijner als je vooral ziet hoe rijk je bent met de mooie kleine en grote dingen in je leven.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:57

Huertecilla schreef:
Quellian schreef:
HC, het is jouw persoonlijke opvatting dat gelijkwaardigheid in een relatie móet.

Persoonlijke opvatting? Zonder gelijkwaardigheid is er geen evenwicht. Zonder evenwicht valt het om. Dat is elementair my dear Watson.

Maar gelijkwaardigheid in een relatie betekent voor iedereen iets anders. De opvatting van gelijkwaardigheid in jouw relatie kan heel anders zijn dan in mijn relatie bijvoorbeeld. Het is maar net hoe je gelijkwaardigheid definieert. Er is niet 1 definitie van gelijkwaardigheid, dat is voor iedereen persoonlijk in te vullen en dat kan iemand niet voor een ander stel bepalen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:57

Quellian schreef:
Urielle schreef:
HC hoe die balans ligt is voor elk koppel verschillend. Jouw balans hoeft niet de balans van een ander stel te zijn. Jij vindt bijv. sexuele diensten gelijkwaardig aan geld binnenbrengen, ik vind huishouden gelijkwaardig aan geld binnenbrengen. Is toch prima?

_/-\o_

En net als wat je gister zei Urielle en wat van HC niet mag: ik heb 2 paarden, zou ze voor geen goud in de wereld willen missen, maar tóch baal ik als ik in de vrieskou sta uit te mesten.

of in de regen in het donker als nachtblinde dat ene rotplankje op die hele mesthoop zoeken terwijl je gekneusde ribben je sowieso al danig tegenwerken >;) _O-
Ja, het leven is mooi :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:58

suze_ schreef:
seks wil ik helemaal niet als inbreng zien.
seks is voor mij de liefde bedrijven met degene van wie ik hou, dat geef en neem ik gráág. :D

Dat is een keuze. Prima keuze. Net zo goed on niet goed als welke andere ook.

Sex is een HÉÉL belangrijke levensbehoefte. Dús is sex een HÉÉL belangrijk ruilmiddel.
Dat is een gegeven.
Ontken het, benut het. Maakt niet uit. Als het maar in overleg tussen de partners onderdeel is van een gelijkwaardige relatie, anders is die niet duurzaam.

Kijk naar die 55ger (m/v) met een 20 jarige troffeepartner (m/v). Beiden blij. Prima.

Kijk naar een harde werker (m/v) met een klagend huismens (m/v) en altijd hoofdpijn. Werker (m/v) heeft een lief (m/v) erbij. Huismens (m/v) doet of het niet zo is. Iedereen blij. Prima.

Ayasha
Blogger

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:58

neen HC, jij VINDT sex een heel belangrijke levensbehoefte. ;)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:59

Urielle: ik ben het me je eens dat je je gevoelens gewoon moet kunnen uiten op welk willekeurig forum dan ook, net zoals je mening (vraag maar aan Geert Wilders). Het probleem is vaak dat iemand zo vastgeroest zit in zijn/haar persoonlijke mening en deze alleen maar met wetenschappelijk bewijs blijkbaar kan onderstrepen zonder er een persoonlijk tintje aan te kunnen geven. Of niet durft te geven, want dat klinkt zo als geklaag...
Gelijkwaardigheid in een relatie is heel individueel bepaald. Gelijkwaardigheid komt in mijn ogen voort uit de normen en waarden die jij van huis uit hebt meegekregen en die matchen met die van je partner. Gelijkwaardigheid is een balans zoeken tussen hetgeen partners in een relatie met elkaar afspreken. Met of zonder woorden...En als de een het prima vindt dat de ander iets meer of minder bijdraagt en gelukkig is, dan lijkt mij dat toch een prima gelijkwaardigheid in een relatie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:59

maikeltje schreef:
Maar gelijkwaardigheid in een relatie betekent voor iedereen iets anders.

Ja, dat schrijf ik al página na página :)*

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:00

Huertecilla schreef:
Sex is een HÉÉL belangrijke levensbehoefte. Dús is sex een HÉÉL belangrijk ruilmiddel.
Dat is een gegeven.

Nou... voor die kerel van mij niet hoor! :D
Ik wil best zijn seksslaafje worden, maar ik denk dat ik beroerd weinig om handen ga hebben als dat mijn dagtaak wordt :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:00

Huertecilla schreef:
maikeltje schreef:
Maar gelijkwaardigheid in een relatie betekent voor iedereen iets anders.

Ja, dat schrijf ik al página na página :)*

Nee dat doe je niet, lees je eigen posts eens na. Misschien bedóelde je het zo, maar zo heb je het overduidelijk niet geformuleerd.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:01

HC: dus jullie leven in ruilhandel?
Schat, maai jij het gras vanavond? Dan geef ik je een goede beurt in ruil! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:01

Och met die belangrijke levensbehoefte ben ik het zeker eens hoor :D
Het is voor mij zeker een belangrijk onderdeel van een goede relatie :j
Ik wil er echter geen voor wat hoort wat of weegschaal mee hebben...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:02

Ayasha schreef:
neen HC, jij VINDT sex een heel belangrijke levensbehoefte. ;)

Dat schrijf ik niet.

Het is in de natuur een belangrijke motivator voor gedrag. Ook bij de mens. Ís.
Lees gerust wat over ethologie.

Tip: ´De Naakte Aap´ van Desmond Morris. Is al oud en bewust gechargeerd maar een klassieker met een belangrijke kern.
Of lees het niet :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:03

Maar de lijst die ik opgaf was niet goed, want hij strookte niet met jouw invulling van gelijkwaardigheid ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:03

karijn schreef:
HC: dus jullie leven in ruilhandel?
Schat, maai jij het gras vanavond? Dan geef ik je een goede beurt in ruil! <3

Of 50 Euro :P
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 10-11-10 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:04

Maar dat is per persoon verschillend suze_ dus stellen dat het een belangrijke levensbehoefte ís, klopt gewoon niet. ;) Ik kan bv niet samen met een man die dat zo ziet want ik vind het niet belangrijk. Helemaal niet zelfs. :+

HC: Nee hoor, bij mij motiveer je hoogstens een vuist als je te lang dramt maar meer wordt er echt niet gemotiveerd door seks. :+ Dus neen, niet ís maar víndt. :+ Als iets ís dan geld dat voor iedereen en is het gewoon waarheid, maar voor mij geldt het al niet dus die "is" mag je laten vallen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-11-10 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:05

Precies, Urielle. Wat van jou is, is niet van mij...