Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Bloodymary schreef:Ehhh... dat wordt gevraagd hier. Iemand heeft een stelling geponeerd en vraagt hier ieders mening over. Ik geef deze en meng me in de discussie van dit forum.
![]()
Het spiegelbeeld![]()
Is de schuld van degene die de spiegel ophoudt.
Recht op vrije meningsuiting zo lang dat maar de goede mening is. Ander heb je geen respect en ben je denegrerend![]()
Met elke 4 jaar een jong werpen voor uitkering en alimentatie van de spermadonor die niet genoeg baas daarover was kom ´je´ en heel eind.
Kom op dames, vul eens die gelijkwaardigheid waar ík om vroeg in. Nog slechts één geliijkwaardige invulling gelezen. Dat was sexobject (m/v). Niet míjn idee, maar als partijen het er over eens zijn uiteraard prima.
Verder geen????
Let wel, niet over drie kinderen thuis en een kostwinner (m/v) 4 maanden op zee, maar de situatie van de onderwerpopener: iemand (m/v) thuis, geen kinderen, niet willen werken.
Als het zo moeilijk is vanwege de persoonlijke projecties, vul het dan eens in met : man, geen kinderen, wil thuis zitten, niet werken.
Wat zou die man in moeten brengen voor zijn hard werkende vrouw om een gelijkwaardige rol in de relatie te hebben.
Huertecilla schreef:Terug naar het onderwerp.
Wat moet de mán uit de onderwerpopener doen voor gelijkwaardige inbreng?
1. Hij wil thuis zitten, geen kindern en niet werken, wel paardrijden. Wat biedt hij zijn hard werken kostwinnende vrouw?
2. Hard werkende vrouw krijgt zwangerschapsverlof etc, baart twee keer een gezond kind en gaat verder met haar carriére. Man blijft thuis, houdt het appartement bij, rijdt paard, volgt cursussen om brood te bakken, om de bloemen netjes in de vaas te zetten en vrouw werkt hard voor de kost.
Wat biedt hij zijn hard werkende kostwinnende vrouw? Klagen over de snotneus van Henk-Jan? of over dat ze tig keer per week heen en weer moeten naar sport/muziek?! Of over dat de wasmachine 2 keer per dag aangezet moet worden?
Urielle schreef:En dat iets leuk is of voldoening geeft of je gelukkig maakt, wil niet zeggen dat er geen negatieve kanten aan zitten. Ik zie niet in waarom je die niet zou mogen bespreken.
Urielle schreef:HC hoe die balans ligt is voor elk koppel verschillend. Jouw balans hoeft niet de balans van een ander stel te zijn. Jij vindt bijv. sexuele diensten gelijkwaardig aan geld binnenbrengen, ik vind huishouden gelijkwaardig aan geld binnenbrengen. Is toch prima?
Huertecilla schreef:Quellian schreef:HC, het is jouw persoonlijke opvatting dat gelijkwaardigheid in een relatie móet.
Persoonlijke opvatting? Zonder gelijkwaardigheid is er geen evenwicht. Zonder evenwicht valt het om. Dat is elementair my dear Watson.
Quellian schreef:Urielle schreef:HC hoe die balans ligt is voor elk koppel verschillend. Jouw balans hoeft niet de balans van een ander stel te zijn. Jij vindt bijv. sexuele diensten gelijkwaardig aan geld binnenbrengen, ik vind huishouden gelijkwaardig aan geld binnenbrengen. Is toch prima?
![]()
En net als wat je gister zei Urielle en wat van HC niet mag: ik heb 2 paarden, zou ze voor geen goud in de wereld willen missen, maar tóch baal ik als ik in de vrieskou sta uit te mesten.
suze_ schreef:seks wil ik helemaal niet als inbreng zien.
seks is voor mij de liefde bedrijven met degene van wie ik hou, dat geef en neem ik gráág.
Ayasha schreef:neen HC, jij VINDT sex een heel belangrijke levensbehoefte.