Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:35

Heino schreef:
@Verafjord: Doe dat dan ook en vertel me je bron van je beweringen, of houd je mond er gewoon over.

en moet ik nou op gaan zitten en pootjes geven? tjonge jonge zeg.......................

RoodZonnetje

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:37

Speculeren lijkt me niet echt bijdragen aan een constructieve discussie. Dat bewijst dit maar weer :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:38

Om even gewoon de PVV zelf erbij te halen, dit vind ik hier http://www.artsenauto.nl/professioneel/ ... enD66.aspx

Vragen aan Fleur Agema

Citaat:
Hoe houden we de kosten van de gezondheidszorg in bedwang?
“Dat is dé vraag waarmee alle politieke partijen zitten. Het antwoord ligt feitelijk erg voor de hand: verlaag de overheadkosten. Die bedragen in de zorg het dubbele van wat het bedrijfsleven hieraan uitgeeft. In een plan dat we hiervoor hebben geschreven, stellen we voor dat een aantal medewerkers in de zorg met behoud van salaris weer terugkeert naar uitvoerende taken. Dan heb je ineens flink wat meer handen aan het bed. Ook op andere fronten geldt dat de administratieve rompslomp flink moet worden teruggedrongen. Er zijn mensen die langer dan drie maanden onterecht in het ziekenhuis liggen omdat het Centrum Indicatiestelling Zorg zo enorm traag is. Wij denken dat het beter is dit orgaan af te schaffen en de zorgverleners zelf de indicatie te laten doen.”

Lijkt mij het duidelijke antwoord :)

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:38

Heino schreef:
Speculeren lijkt me niet echt bijdragen aan een constructieve discussie. Dat bewijst dit maar weer :)

en de discussie aangaan met een student psychologie is ook niet handig als je het over deze materie hebt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:44

Iris_safarii schreef:
Omdat de topicvraag natuurlijk behoorlijk persoonlijk van aard is zal dat soms best lastig worden maar ik heb begrip voor het besluit en ben dankbaar voor het adequaat handelen dus zal de gestelde regels respecteren.

Het lijkt me daarom het meest effectief om terug te gaan naar de vraag waar het allemaal mee begon:

"Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?"

Als ik zeg dat de PVV zich schuldig maakt aan discriminatie zal niet iedereen het me me eens zijn maar ik hoop dat de meeste het met me eens zullen zijn als ik zeg dat het klimaat dat de PVV in stand wil houden/creëren discriminatie niet zal stoppen en eerder aanmoedigen. Omdat veel Nederlanders deze mening delen of soms een nog extremere visie hierop hebben is de link PVV zorgt voor discriminatie bij velen snel gelegd. Ook PVV stemmers zien en voelen dit verschijnsel natuurlijk en merken dat ze dit ook kwalijk wordt genomen.

Omdat ik nog steeds het beste probeer te zoeken in iedere mens denk ik dat ook de meeste PVV stemmers van binnen weten dat discriminatie absoluut niet zou mogen en dat ze indirect de last die ze wordt opgelegd een hele zware last vinden.

Ik zou graag horen van PVV stemmers of ze zich in deze gevoelens kunnen verplaatsen.

Ik voel me als PVV-stemmer NIET aangevallen dus ik snap dit topic niet helemaal want voelen pvv-stemmers zich aangevallen of worden ze soms aangevallen?

PVV discrimineert niet maar wil ons land veiliger maken i.p.v een openbare gevangenis te zijn voor tuig uit de hele wereld.
Ik denk eerder dat pvv mensen gediscrimineert worden doordat bepaalde mensen niet goed kunnen luisteren en gaan stuiteren als ze een minder positief woord horen over bepaalde bevolkingsgroepen en bepaalde geloven daardoor ook niet het hele verhaal afluisteren of lezen en zo wordt de pvv en zijn aanhang dus veroordeelt i.p.v. beoordeelt.

Er is steeds minder geld voor zorg van zieken, ouderen, minderbegaafden en gehandicapten, we betalen ons scheel aan belasting om voor iedereen in de hele wereld te zorgen maar geld voor de mensen in Nederland is er niet meer.
De huidige beroepsbevolking moet langer doorwerken om al die zielige mensen in de wereld te helpen maar krijgen zelf na hun 67e waarschijnlijk geen cent wao meer en mogen als dank voor een leven lang de armen en zwakkeren in andere landen helpen zelf gaan werken tot ze er dood bij neer vallen of op hun oude dag op een houtje gaan bijten en langs de straat gaan bedelen om in leven te blijven.

Ik heb nog nooit van de staat der nederlanden (of enig ander land) geld gekregen om de boodschappen te doen, een budget om mijn huis in te richten, een fiets, een woning, ondersteuning bij het invullen van allerlei papieren maar ik mag wel braaf betalen om te zorgen dat mensen uit andere landen deze zorg, geld en goederen wel kunnen krijgen.

Ik bid tot god of van mij part allah dat er een rechts kabinet komt die daadkrachtig genoeg is om voor hun eigen bevolking te gaan zorgen.

Amen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-07-10 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:45

sarabande schreef:
janesmith schreef:
Omdat jij dat wilt? Ik geloof haar wel op haar woord en ze is niet de enige die dit soort dingen beweert.
Je zit niet alleen in dit topic, en hebt geen enkel recht om iemand te sommeren z'n mond te houden!

Maar je hebt altijd het recht om de juistheid van een bewering te willen staven

dat zeker, maar als je niet bediend wordt zoals je wenst dan heeft het nog steeds geen pas om iemand te sommeren z'n mond dicht te houden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:46

Verafjord schreef:
en de discussie aangaan met een student psychologie is ook niet handig als je het over deze materie hebt ;)

Wat een onzin. Heel flauw weer om een discussie te verleggen naar iemands privéleven.

Nicolletje: het gaat me niet om de gezondheidszorg an sich, maar om de geestelijke gezondheidszorg

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:50

@SaskiaStar: Amen _/-\o_

@Heino: het viel me alleen op, maar bij deze hou ik op met op jou te reageren, want blijkbaar wil je alleen jouw waarheid horen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:52

Hoeveel duidelijker wil je het hebben Heino?
Citaat:
Voor iedere nieuwe manager in de zorg, moeten er twee ontslagen worden. Dat bepleit de Partij voor de Vrijheid (PVV) in zijn verkiezingsprogramma gepresenteerd. Daarnaast wil de PVV ondermeer geld vrijmaken om tienduizend extra verpleegkundigen in verpleeg- en verzorgingshuizen aan te stellen.

Geen marktwerking

De PVV keert zich tegen uitbreiding van de marktwerking in de ziekenhuiszorg. Ook wil de PVV geen stelselwijzigingen meer in de langdurige zorg. Voor de langere termijn maakt de PVV zich sterk voor veel kleinere zorginstellingen en kleinschalig georganiseerde thuiszorg. Bovendien moet de huisarts een deel van de taken van het ziekenhuis overnemen. Een fusieverbod zou moeten voorkomen dat er nieuwe zorggiganten komen.

Rechten

De PVV maakt zich boos over het feit dat ouderen, chronisch zieken en gehandicapten in vergelijking met gevangenen geen rechten hebben. De PVV wil dat ouderen en gehandicapten in zorginstellingen meer rechten krijgen, terwijl gevangenen juist rechten zouden moeten inleveren. Verder wil de PVV dat alle zorginstellingen programma’s tegen ondervoeding, uitdroging en doorligwonden gaan opzetten. Daarnaast is de PVV voorstander van “versoberen van de geestelijke gezondheidszorg”.

Ik denk dat versoberen gewoon betekent, minder managers en meer mensen op de vloer?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:58

Verafjord schreef:
@Heino: het viel me alleen op, maar bij deze hou ik op met op jou te reageren, want blijkbaar wil je alleen jouw waarheid horen

Ik wil niet mijn waarheid horen, ik wil niet discussiëren over speculaties want daar schiet je geen zak mee op.

Nicolletje: ik weet het niet, het kan net zo goed betekenen "minder mogelijkheid tot GGZ"

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:00

Of: opnieuw invoeren eigen bijdrage bij tweede lijns psychologische zorg.... daar gok ik op.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:02

Dat zou ook nog kunnen, je kan er alle kanten mee op. En dat vind ik zo eng aan de PVV, je weet niet waar je precies op stemt. Je zal maar de pech hebben in een psychose te geraken en geen hulp te krijgen omdat er toevallig net bezuinigd is op hulp aan mensen met psychoses.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:08

Heino schreef:
Dat zou ook nog kunnen, je kan er alle kanten mee op. En dat vind ik zo eng aan de PVV, je weet niet waar je precies op stemt. Je zal maar de pech hebben in een psychose te geraken en geen hulp te krijgen omdat er toevallig net bezuinigd is op hulp aan mensen met psychoses.

Speculatie!

Misschien bedoelen ze wel dat ze geen geld meer willen besteden aan alle zielige aandachtvragende kortjakjes die bij de geestelijke gezondheidszorg aankloppen omdat ze geen zin hebben om te werken en zich op psychische gronden willen laten afkeuren of onder het mom van ontoerekeningsvatbaar allerlei misdaden plegen dus o.a. budgetten voor TBS-klinieken inkorten.

Ook speculatie maar dan meer in de denktrend van de PVV

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:12

SaskiaStar schreef:
Speculatie!

Nee, da's aangeven wat voor gevolgen zulke vaagheden in een programma kan hebben

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:13

@Saskia

Heel goed gesproken. Helemaal met je eens. +:)+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:14

Ja maar ja Heino, ik heb net voor een hoop geld (wat hopelijk in mijn pakket zou zitten, toen ik begon wel, daarna stond het steeds meer op de helling) mijn tanden laten verbouwen, het heeft me 5 jaar gekost, het hele traject (ik ben met te weinig tanden geboren) en toen ik net begon versoberde versoberde en versoberde het hele tandengedoe, ik had er slapenloze nachten van!!

Het was namelijk net een loterij toen ik klaar was met mijn beugel en er een aantal mooie gaten in mijn gepit prijkten (ze hadden alles opgeschoven om ruimte te maken) : moet ik een heel groot! bedrag zelf gaan ophoesten nu of...?

Nou zo kan ik er nog wel een paar noemen, maar de gezondheidszorg en met name de verzekering is nu echt bijna onbetaalbaar geworden, al heb ik prijn ik blijf weg bij de dokter want voor ik het weet heb ik een rekening in de bus 'sorry maar dit betalen wij niet, zit niet in uw verzekering'

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:16

Ik heb het toch ook niet over de gezondheidszorg Nicolletje? Want daar mag van mij best het een en ander veranderen. Maar stemmen op een partij die wil bezuinigen op de psychiatrie zonder duidelijk te zijn waar op dan precies vind ik niet verstandig. Je wéét niet eens waar je op stemt.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:18

ken het Nicolletje, heb zelf voor een zorgverzekeraar gewerkt, je zag per jaar de vergoedingen zakken en de premies stijgen, heb een hoop boze klanten aan de telefoon gehad die dachten goed verzekerd te zijn en naderhand tot de conclusie kwamen dat ze nog heel veel zelf moesten betalen :(

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:19

SaskiaStar schreef:
Speculatie!

Misschien bedoelen ze wel....

dat is nou juist het probleem, niemand weet wat ze precies bedoelen.. en om nou uit te gaan van "de denktrend" als je het hebt over levensbepalend landelijk beleid wat ook jou kan treffen... zou ik persoonlijk niet voor kiezen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:20

Heino schreef:
Ik heb het toch ook niet over de gezondheidszorg Nicolletje? Want daar mag van mij best het een en ander veranderen. Maar stemmen op een partij die wil bezuinigen op de psychiatrie zonder duidelijk te zijn waar op dan precies vind ik niet verstandig. Je wéét niet eens waar je op stemt.

Valt dat er niet onder dan?

Ik ken het programma niet maar ik lees dat ze bedoelen de mensen aan de top snoeien en meer op de vloer krijgen.

Verafjord, ja ik ben al jaren bij dezelfde en kon gewoon niet overstappen omdat mijn tanden al zo lang speelden, dat kon ik niet vergooien.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:21

Ik weet trouwens niet wie die Ab Klink in de tweede kamer heeft geleverd maar als ik IEMAND niet hoef te hebben met al zijn prikken en weggegooide geld dan is het die wel :\

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:24

Nicolletje schreef:
Valt dat er niet onder dan?

PVV noemt het expliciet los van elkaar. Mijn PC gaat alleen momenteel even over de rooie als ik het partijprogramma probeer te openen, iets met te veel zooi en te weinig ruimte op je PC :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:25

Heino schreef:

Verdiepen in het partijprogramma, beter lezen, ik noem maar wat opties.

Vind je trouwens de aangekondigde bezuinigingen van de andere partijen dan zo gedetailleerd?

Psychiatrie valt ook onder gezondheidszorg, zorgt voor een psychische gezondheid ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:28

Ik heb hier voor mijn neus de PVV site: http://www.pvv.nl/index.php?option=com_ ... iew&id=375
Citaat:
Een huisarts die een verslaafde bewust te veel medicijnen voorschrijft waarna de verslaafde deze gaat doorverkopen aan andere verslaafden, is geen knip voor de neus waard.

Ik weet niet wat ik van de rest van het programma moet vinden, maar hier kan ik wel wat mee. Ik woon in een 'niet altijd even nette wijk' en bij mij in de straat woont inderdaad zo'n gast met een hele verzameling pillen tegen ADHD en alle klerezooi; ligt gewoon op tafel, pak wat je pakken kan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:32

SaskiaStar schreef:
Verdiepen in het partijprogramma, beter lezen, ik noem maar wat opties.

Vind je trouwens de aangekondigde bezuinigingen van de andere partijen dan zo gedetailleerd?

Psychiatrie valt ook onder gezondheidszorg, zorgt voor een psychische gezondheid ;)

Doe eens normaal discussiëren, anders ga je ook op de foei (weet je waarom je genegeerd wordt)
Ja, de bezuinigingen van andere partijen vind ik beter uitgewerkt
Beter lezen, zoals ik al zei noemt de PVV de psychiatrie los van de gezondheidszorg