Heino schreef:@Verafjord: Doe dat dan ook en vertel me je bron van je beweringen, of houd je mond er gewoon over.
en moet ik nou op gaan zitten en pootjes geven? tjonge jonge zeg.......................
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Hoe houden we de kosten van de gezondheidszorg in bedwang?
“Dat is dé vraag waarmee alle politieke partijen zitten. Het antwoord ligt feitelijk erg voor de hand: verlaag de overheadkosten. Die bedragen in de zorg het dubbele van wat het bedrijfsleven hieraan uitgeeft. In een plan dat we hiervoor hebben geschreven, stellen we voor dat een aantal medewerkers in de zorg met behoud van salaris weer terugkeert naar uitvoerende taken. Dan heb je ineens flink wat meer handen aan het bed. Ook op andere fronten geldt dat de administratieve rompslomp flink moet worden teruggedrongen. Er zijn mensen die langer dan drie maanden onterecht in het ziekenhuis liggen omdat het Centrum Indicatiestelling Zorg zo enorm traag is. Wij denken dat het beter is dit orgaan af te schaffen en de zorgverleners zelf de indicatie te laten doen.”
Iris_safarii schreef:Omdat de topicvraag natuurlijk behoorlijk persoonlijk van aard is zal dat soms best lastig worden maar ik heb begrip voor het besluit en ben dankbaar voor het adequaat handelen dus zal de gestelde regels respecteren.
Het lijkt me daarom het meest effectief om terug te gaan naar de vraag waar het allemaal mee begon:
"Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?"
Als ik zeg dat de PVV zich schuldig maakt aan discriminatie zal niet iedereen het me me eens zijn maar ik hoop dat de meeste het met me eens zullen zijn als ik zeg dat het klimaat dat de PVV in stand wil houden/creëren discriminatie niet zal stoppen en eerder aanmoedigen. Omdat veel Nederlanders deze mening delen of soms een nog extremere visie hierop hebben is de link PVV zorgt voor discriminatie bij velen snel gelegd. Ook PVV stemmers zien en voelen dit verschijnsel natuurlijk en merken dat ze dit ook kwalijk wordt genomen.
Omdat ik nog steeds het beste probeer te zoeken in iedere mens denk ik dat ook de meeste PVV stemmers van binnen weten dat discriminatie absoluut niet zou mogen en dat ze indirect de last die ze wordt opgelegd een hele zware last vinden.
Ik zou graag horen van PVV stemmers of ze zich in deze gevoelens kunnen verplaatsen.
sarabande schreef:janesmith schreef:Omdat jij dat wilt? Ik geloof haar wel op haar woord en ze is niet de enige die dit soort dingen beweert.
Je zit niet alleen in dit topic, en hebt geen enkel recht om iemand te sommeren z'n mond te houden!
Maar je hebt altijd het recht om de juistheid van een bewering te willen staven
Verafjord schreef:en de discussie aangaan met een student psychologie is ook niet handig als je het over deze materie hebt
Citaat:Voor iedere nieuwe manager in de zorg, moeten er twee ontslagen worden. Dat bepleit de Partij voor de Vrijheid (PVV) in zijn verkiezingsprogramma gepresenteerd. Daarnaast wil de PVV ondermeer geld vrijmaken om tienduizend extra verpleegkundigen in verpleeg- en verzorgingshuizen aan te stellen.
Geen marktwerking
De PVV keert zich tegen uitbreiding van de marktwerking in de ziekenhuiszorg. Ook wil de PVV geen stelselwijzigingen meer in de langdurige zorg. Voor de langere termijn maakt de PVV zich sterk voor veel kleinere zorginstellingen en kleinschalig georganiseerde thuiszorg. Bovendien moet de huisarts een deel van de taken van het ziekenhuis overnemen. Een fusieverbod zou moeten voorkomen dat er nieuwe zorggiganten komen.
Rechten
De PVV maakt zich boos over het feit dat ouderen, chronisch zieken en gehandicapten in vergelijking met gevangenen geen rechten hebben. De PVV wil dat ouderen en gehandicapten in zorginstellingen meer rechten krijgen, terwijl gevangenen juist rechten zouden moeten inleveren. Verder wil de PVV dat alle zorginstellingen programma’s tegen ondervoeding, uitdroging en doorligwonden gaan opzetten. Daarnaast is de PVV voorstander van “versoberen van de geestelijke gezondheidszorg”.
Verafjord schreef:@Heino: het viel me alleen op, maar bij deze hou ik op met op jou te reageren, want blijkbaar wil je alleen jouw waarheid horen
Heino schreef:Dat zou ook nog kunnen, je kan er alle kanten mee op. En dat vind ik zo eng aan de PVV, je weet niet waar je precies op stemt. Je zal maar de pech hebben in een psychose te geraken en geen hulp te krijgen omdat er toevallig net bezuinigd is op hulp aan mensen met psychoses.
Heino schreef:Ik heb het toch ook niet over de gezondheidszorg Nicolletje? Want daar mag van mij best het een en ander veranderen. Maar stemmen op een partij die wil bezuinigen op de psychiatrie zonder duidelijk te zijn waar op dan precies vind ik niet verstandig. Je wéét niet eens waar je op stemt.
Heino schreef:Ik heb het toch ook niet over de gezondheidszorg Nicolletje? Want daar mag van mij best het een en ander veranderen. Maar stemmen op een partij die wil bezuinigen op de psychiatrie zonder duidelijk te zijn waar op dan precies vind ik niet verstandig. Je wéét niet eens waar je op stemt.
Citaat:Een huisarts die een verslaafde bewust te veel medicijnen voorschrijft waarna de verslaafde deze gaat doorverkopen aan andere verslaafden, is geen knip voor de neus waard.
SaskiaStar schreef:Verdiepen in het partijprogramma, beter lezen, ik noem maar wat opties.
Vind je trouwens de aangekondigde bezuinigingen van de andere partijen dan zo gedetailleerd?
Psychiatrie valt ook onder gezondheidszorg, zorgt voor een psychische gezondheid